Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko tunkea bussiin niiden auton kokoisten lastenrattaiden kanssa???

Vierailija
12.12.2013 |

Näyttää yleistyneen todella paljon nämä suuret lastenvaunut, jotka parkkeerataan siihen bussin keskiosaan niin, että koko kulkuväylä on tukossa eikä kukaan pääse ohi. Todella mukavaa varsinkin ruuhka-aikoina.

Jos ette osaa kuskata niitä kersojanne pienemmissä rattaissa, niin jumalauta kävelkää!!!

Kommentit (178)

Vierailija
121/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 12:57"]

Sinäpä sen ainakin tunnustat suoraan:

[/quote]

Kyllä, minä olen suorapuheinen ihminen. Aina ollut, aina oleva. Enkä häpeä sitä, että minua raivostuttaa maailman epäoikeudenmukaisuus.

Vierailija
122/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 10:59"]

Koska kateus tässä nyt läpi kuultaa.

[/quote]

Ei kateus vaan raivo. Raivo siitä, että joka vuosi bussiyhtiöt menettävät niin paljon tuloja mammojen ja heidän penskojensa takia, että ne nostavat hintoja aivan älyttömästi meidän tavallisten ihmisten maksettavaksi. Turussa nousee tammikuun alussa kertalippu jo kolmeen euroon ja kesällä nousevat matkakorttien hinnat. Niiden nostoon ei olisi lainkaan nin paljon nostopainetta, jos mammat kakaroineen saataisiin maksamaan matkansa niin kuin kuuluu. Eikä se ole kuin pieni järjestely- ja investointikysymys. Helsingissä kesällä raitiovaunussa matkustaessani näin, miten vaunun keskiosaan oli laitettu maksupäätteitä. Sellainen sopisi aivan hyvin nykyaikaisen bussin keskiosaankin, ja johon mammatkin voisivat sen korttinsa heilauttaa. Tämä on vain kaupunkien poliitikkojen ja bussiyhtiöiden saamattomuutta, että näin ei tapahdu. Ja me muut maksamme ja maksamme.

Onneksi sentään Yle-vero peritään jo kaikilta, siinä saatiin edes ne vapaamatkustajat kuriin.

[/quote]

Sekoitit nyt pahasti tv-lupamaksun maksamattajättämisen ja busseilla vaunuilla ilmaiseksi liikkumisen. Viimeksi mainittuun on ihan laillinen lupa, ensimmäiseen taas ei. Itse käytän mielelläni tätä ilmaisetua (Turussa asun), olen säästänyt paljon varsinkin rahaa ja myös vaivaa. :) 

Vai että nostopaineita ei olisi jos ne muutaman vaunuilijat per vuoro maksaisivat matkansa? LOL :D 

Ps. hanki itsellesi bussikortti, niin ei matkasi hinta nouse. Ainoastaan kertalippujen  hinnat nousevat ensi vuonna. Eikö teitä muuten ärsytä ne yksittäislippujen ostajat, hehän viivästyttävät matkaa pysäkeillä ( Ehkäpä heidät on nyt laitettu kuriin tällä hinnannostolla. :) ) ? Ainiin, kun teitä pohjimmiltaan oikeasti ärsyttääkin se, että joku pääsee ilmaiseksi, sen voi vaan naamioda niin, että vaunut hidastaa matkaa kun pitää vähän väistellä puolin ja toisin ;) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei kateus vaan raivo. Raivo siitä, että joka vuosi bussiyhtiöt menettävät niin paljon tuloja mammojen ja heidän penskojensa takia, että ne nostavat hintoja aivan älyttömästi meidän tavallisten ihmisten maksettavaksi. Turussa nousee tammikuun alussa kertalippu jo kolmeen euroon ja kesällä nousevat matkakorttien hinnat. Niiden nostoon ei olisi lainkaan nin paljon nostopainetta, jos mammat kakaroineen saataisiin maksamaan matkansa niin kuin kuuluu. Eikä se ole kuin pieni järjestely- ja investointikysymys. Helsingissä kesällä raitiovaunussa matkustaessani näin, miten vaunun keskiosaan oli laitettu maksupäätteitä. Sellainen sopisi aivan hyvin nykyaikaisen bussin keskiosaankin, ja johon mammatkin voisivat sen korttinsa heilauttaa. Tämä on vain kaupunkien poliitikkojen ja bussiyhtiöiden saamattomuutta, että näin ei tapahdu. Ja me muut maksamme ja maksamme.

Onneksi sentään Yle-vero peritään jo kaikilta, siinä saatiin edes ne vapaamatkustajat kuriin.

[/quote]

Voi hyvät ihmiset sentään. Siitä nyt ei tule isot menetykset vaikka pienten lasten ädit pääsevät ilmaiseksi bussiin. Yksi kärpäsenpaska HSL tulovirtojen meressä. Hankkiudu ämmä paksuks niin pääset sinäkin bussiin ettei tarvi kadehtia ilmaiseksi matkustavia :)

Vierailija
124/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää kyllä ihan vain se, että bussit ovat muutenkin täysiä ja sitten kun pitäisi täyteen pakatusta bussista päästä ulos, joutuu omine kasseineen, reppuineen ja ostospusseineen levitoimaan suppusuisten iPhonejaan näpläävien mutsien bonanzavaunujen yli.Matka on muutenkin kestänyt ylimääräistä vaunujen pakkaamisen ja purkamisen ja ihmisten liikkumisen vaikeutumisen takia, ja sitten nämä shoppaaja-latenlitkijät vielä kovaan ääneen puhelimessa kertaavat päivän tapahtumia bestiksilleen, niin että koko bussikin joutuu sitä kuuntelemaan. Samaan aikaan vaunuissa oleva lapsi huutaa hiki päässä ja/tai nälkää ja/tai väsymystä ja leikki-ikäinen Jormas-Jacobea nuolee käytävän lattiaa ja vinkuu.

Vierailija
125/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 10:11"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 10:05"]

Anteeks, mutta oli pakko ostaa kaksostenrattaat, kun ultrassa kertoivat, että kaksoset täältä nyt vaan sattuu teidän yllätykseksi tulemaan. Arvaa kuinka paljon itseä vituttaa lykkiä isoja rattaita, jotka eivät prkl mahdu minnekään? Joten menes nyt rauhoittumaan, ei se sun elämäs niin kauheeta voi olla. Kävele, osta auto?

[/quote]

Vähän ot, mutta itselläkin kaksoset ja ensimmäinen kriteeri noille vaunuille oli että eivät ole sellainen hervoton valtamerilaiva kuten kaksosten rattaat yleensä. Ja löytyi sellaiset yhdistelmävaunut, joissa lapset ovat ns. päällekkäin omissa kaukaloissaan ja kopissaan ja kun vähän kasvavat niin koppien tilalle voi vaihtaa istuimet. Tosi kalliit kyllä oli mutta todellakin kaiken sen rahan arvoiset!  

[/quote]

Joo, me katteltiin kanssa niitä, mutta haluttiin kuitenkin sellaiset, missä kummallakin vauvalla on hyvä näköyhteys työntäjään, eli siis äitiin tai isään, jotten sitten tule vauvalle paniikkia :) Ja ollaan huomattu, että noi on parhaat, jos kumpikaan ei kunnolla nää äitiä tai isää, varsinkaan äitiä, niin tulee kauhea poru ja itku. Ja bussilla harvoin kyllä kuljetaankin, ainoa mikä kyrpii, on että junalla ei oikein mahdu liikkumaan.

Vierailija
126/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 13:03"]

Liikennointifirmathan eivät menetä tuloja näiden äitien vuoksi, vaan saavat niitä.

[/quote]

Mikseivät sitten maamme veteraanit ja muut huonojalkaiset, rollaattoria käyttävät vanhukset saa matkojaan ilmaiseksi? Heidän täytyy tulla sisään etuovesta ja maksaa matkansa ja lykätä rollaattorinsa etuovelta kapeaa käytävää pitkin ja toivoa, että jokin penkki on vielä vapaa eikä kaikki ole kansoitettu parikymppisillä mammoilla. Tätä tässä kaupungissa ainakin tapahtuu, olen omin silmin nähnyt.

Mieluummin minä maksaisin vanhuksen puolesta kuin nopsajalkaisen mamman puolesta, tai toivoisin, että kaupunki maksaa tai edes joku maksaa ja antaisi heidän tulla sisään keskiovesta ja rollaattorille jäisi vielä tilaakin siellä mammojen joukossa bussin keskellä. Mutta jää täydeksi utopiaksi tuo, sillä eivät mammat antaisi pois saavutettuja etujaan, e-hei...

Vierailija
127/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 13:06"]

Minua ärsyttää kyllä ihan vain se, että bussit ovat muutenkin täysiä ja sitten kun pitäisi täyteen pakatusta bussista päästä ulos, joutuu omine kasseineen, reppuineen ja ostospusseineen levitoimaan suppusuisten iPhonejaan näpläävien mutsien bonanzavaunujen yli.Matka on muutenkin kestänyt ylimääräistä vaunujen pakkaamisen ja purkamisen ja ihmisten liikkumisen vaikeutumisen takia, ja sitten nämä shoppaaja-latenlitkijät vielä kovaan ääneen puhelimessa kertaavat päivän tapahtumia bestiksilleen, niin että koko bussikin joutuu sitä kuuntelemaan. Samaan aikaan vaunuissa oleva lapsi huutaa hiki päässä ja/tai nälkää ja/tai väsymystä ja leikki-ikäinen Jormas-Jacobea nuolee käytävän lattiaa ja vinkuu.

[/quote]

Ja mua vituttaa väistellä sun kasseja, reppuja ja ostospusseja. Pakkoko niiden kanssa on tunkea bussiin? . Kuten näet, kyllä maailmaan vitutusta mahtuu, eikä sun vitutus ole yhtään sen arvokkaampaa kuin munkaan vitutus.

Vierailija
128/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussiyhtiö saa rahan ilmaisestakin lastenvaunumatkustajasta. Kuljettaja lyö sen koneelle vaikkei ota maksua ja kaupunki maksaa matkan. Kuten myös pelkästä lastenvaunusta vaikka äiti maksaisi matkan. Muutoin busseissa ei edes olisi lastenvaunupaikkoja. Näin vanhoilla kilpailutusehdoilla. Kun uudet tulevat voimaan joissa jossain tapauksissa kaikki lipputulot menevät kaupungille, niin silloin tilanne muuttuu jo aivan toiseksi.

Vierailija
129/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Olisko kannattanut opiskella aikoinaan itselleen paremminpalkattu ammatti ja muutenkin hankkia varallisuutta, niin ei tarvitsisi muutaman euron bussimatkasta kadehtia muita? Ei tarvitsisi tuntea tuollaista kuluttavaa raivoa pienestä asiasta. :)

Terv. ilmaiseksi busseilla matkusteleva äiti, joka tulee hyvin toimeen taloudellisesti, eikä kadehdi esim. opiskelijoiden, työttömien tai eläkeläisten etuja.

Vierailija
130/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olet verbaalisesti aika lahjakas ja ainakin humoristisiä kirjoitelmia pystyt suoltamaan. Kyllä varmaan busseissa on mainitsemiasi hahmojakin mutta tee vaikka seuraava esimerkki äidistä joka joutuu viemään talvella paksussa lumihangessa tarpoen (makuuvaunuilla joita kutsut siis bonanza vaunuiksi) bussipysäkille parin kuukauden ikäistä  vauvaansa nauvolakäynnille tai lääkäriin klo 8 aamulla ruuhka-aikaan bussilla tai vaikka äidistä joka hakaa lapsensa päiväkodista työpäivän jälkeen klo 4 ruuhka-aikaan ja koti on bussimatkan päässä.

Vierailija
131/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei lapsettomana häiritse mammat tai vaunut bussissa yhtään! Kyllä sopu sijaa antaa :) 

Vierailija
132/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijoiden pitäis kävellä! Eikä tulla bussiin tuhoomaan muidenkin keuhkoja kun savut tulee mukana.

Vierailija
133/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 13:24"]

Tupakoitsijoiden pitäis kävellä! Eikä tulla bussiin tuhoomaan muidenkin keuhkoja kun savut tulee mukana.

[/quote]

Siinä olen samaa mieltä kanssasi. :D

Vierailija
134/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 13:11"]

[/quote]

Ja mua vituttaa väistellä sun kasseja, reppuja ja ostospusseja. Pakkoko niiden kanssa on tunkea bussiin? . Kuten näet, kyllä maailmaan vitutusta mahtuu, eikä sun vitutus ole yhtään sen arvokkaampaa kuin munkaan vitutus.

[/quote]

Ehei, mun vitutus on ainakin oikeudenmukaisempaa, koska työn takia joudun matkaamaan ja huolehtimaan myös perheestäni. shoppailija-kahvilajengi sen sijaan on tientukkeena ihan vaan joutessaan.

Vierailija
135/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

voi jösses sentään, kallistuvalla polttoaineella ei siis ole lippujen hintaan mitään merkitystä? Vain ja ainoastaan ne ilmaiseksi kulkevat äidit. Niitähän riittää laumoittain joka bussiin joka päivä

hengitä sisään ja rauhoitu :)

Vierailija
136/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 13:14"]

Terv. ilmaiseksi busseilla matkusteleva äiti, joka tulee hyvin toimeen taloudellisesti, eikä kadehdi esim. opiskelijoiden, työttömien tai eläkeläisten etuja.

[/quote]

Mutta kuitenkin matkustat ilmaiseksi, vaikka sinulla varaa olisikin muuhun? En sinuna kauheasti itseäsi kehuisi, vaikka "opiskellut" ja "hyvin toimeentuleva" olisitkin. Itse asiassa sinä siis loisit kaupungin rahoilla. :)

Vierailija
137/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 13:10"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 13:03"]

Liikennointifirmathan eivät menetä tuloja näiden äitien vuoksi, vaan saavat niitä.

[/quote]

Mikseivät sitten maamme veteraanit ja muut huonojalkaiset, rollaattoria käyttävät vanhukset saa matkojaan ilmaiseksi? Heidän täytyy tulla sisään etuovesta ja maksaa matkansa ja lykätä rollaattorinsa etuovelta kapeaa käytävää pitkin ja toivoa, että jokin penkki on vielä vapaa eikä kaikki ole kansoitettu parikymppisillä mammoilla. Tätä tässä kaupungissa ainakin tapahtuu, olen omin silmin nähnyt.

Mieluummin minä maksaisin vanhuksen puolesta kuin nopsajalkaisen mamman puolesta, tai toivoisin, että kaupunki maksaa tai edes joku maksaa ja antaisi heidän tulla sisään keskiovesta ja rollaattorille jäisi vielä tilaakin siellä mammojen joukossa bussin keskellä. Mutta jää täydeksi utopiaksi tuo, sillä eivät mammat antaisi pois saavutettuja etujaan, e-hei...

[/quote]

"Mutta jää täydeksi utopiaksi tuo, sillä eivät mammat antaisi pois saavutettuja etujaan, e-hei..."

Oletko tosissasi?

No heh heh, mammathan ovat itse siis tuon edun itselleen hankkineet ja voivat myös itse sen poistaa ilmoittamalla vain vaikka HSL:lle? Miten tahvo olet? Kyllä minäkin äitinä soisin ilmaiset matkat rollaattoreilla kulkeville ja keskiovesta kulkien mutta minä en niistä asioista päätä!

"Heidän täytyy tulla sisään etuovesta ja maksaa matkansa ja lykätä rollaattorinsa etuovelta kapeaa käytävää pitkin ja toivoa, että jokin penkki on vielä vapaa eikä kaikki ole kansoitettu parikymppisillä mammoilla"

Miksi penkit ovat muka kansoitettu juuri parikymppisillä mammoilla? Itse kyllä olen nähnyt bussien penkeillä enemmän muita kuten: vanhuksia, nuoria, teinejä, keski-ikäisiä jne. Mammat kyllä yleensä seisovat siinä vaunujen vieressä eivätkä kansoita penkkejä. Suoraan sanottuna älä puhu paskaa!

Vierailija
138/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä hei!

Onpas tämä viaton aloitukseni herättänyt keskustelua! Sanottakoon nyt vielä, että äidit lapsineen ja lastenrattaineen julkisissa liikennevälineissä eivät sinänsä mitenkään häiritse eikä se, että saavat ainakin täällä pk-seudulla matkustaa ilmaiseksi. Nyt olen kuitenkin yhden viikon aikana kaksi kertaa törmännyt tilanteeseen, jossa bussin keskiosaan on lykätty isot vaunut niin, että niiden ohittaminen on ollut lähinnä lapsia lukuunottamatta täysin mahdotonta vähäisen tilan vuoksi. Käytännössä tämä on tarkoittanut sitä, että kukaan muu ei ole voinut käyttää keskiovia ja uudet matkustajat ovat joutuneet pakkautumaan bussin etuosaan vaikka takana olisi enemmän tilaa. En tiedä oliko vaunuissa käännettävät työntöaisat, joilla tilaa olisi saanut lisää, mutta ainakaan kyseiset vaunut omistavat mammat eivät tehneet elettäkään, jotta muut matkustajat pääsisivät kulkemaan ohi ilman suurempia esteitä.  

Jos joutuu matkustamaan paljon julkisilla, niin kannattaisi hankkia sen kokoiset lastenvaunut, jotka eivät vie liian paljon tilaa. Todistamissani tapauksissa vaunut olivat sen verran pitkät, että bussin käytävä oli lähes täysin tukossa eikä näissä vaunuissa todella edes kuljetettu kuin yhtä lasta. 

Vierailija
139/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tulla bussiin vaunujen kanssa. Kerran olin ja bussi oli aivan täynnä! Mahtoi kanssamatkustajia vituttaa. 

Vierailija
140/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 13:14"]

[/quote]

Mutta kuitenkin matkustat ilmaiseksi, vaikka sinulla varaa olisikin muuhun? En sinuna kauheasti itseäsi kehuisi, vaikka "opiskellut" ja "hyvin toimeentuleva" olisitkin. Itse asiassa sinä siis loisit kaupungin rahoilla. :)

[/quote]

Miksi ihmeessä maksaisin jostakin mikä on minulle ilmaista? Busseja käytän puhtaasti ekologisista syistä, jos siis tarkoitit että miksi en mene omalla autolla.