Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankitteko lapsen, jos ette löytäneet töitä?

Vierailija
12.12.2013 |

Niin, onko täällä paljon semmoisia, jotka on hankkineet lapsen, koska eivät ole löytänyt töitä ja työttömyys alkanut kyllästyttää. Kyse lähinnä ammattikoulusta (mielummin muulta kuin hoito-alalta) valmistuneista nuorista naisista.

Palstalla on paljon tohtorisnaisia, jotka ovat opiskelleet, tehneet lapsia ja käyneet siinä sivussa hyväpalkkaisessa työssäkin, mutta puhutaan nyt ihan normi partureista, merkonomeista, keittiö-työntekijöistä jne. 

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulusta valmistutaan yleensä n. 25-vuotiaana, yliopistosta vielä vanhempana, eli silloin on jo ihan "normaali" ikä hankkia ensimmäinen lapsi, olkoonpa töitä tai ei.

Amiksesta valmistutaan n. 18-20-vuotiaana, eli kumminkin aika nuorina kun aatellaan perheen perustamista, mutta jos niitä töitä ei löydy.

Vierailija
2/53 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on myös vaikea ymmärtää, että lapsia tehdään ilman minkäänlaista suunnitelmaa, miten niitä elättää. Tuostahan on suora putki köyhyysloukkuun ja sitten märistään, kuinka Suomi on paska maa ja rikkaat ne vaan rikastuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut töitä silloin ja se olikin viisasta saada lapsi niihin aikoihin. Sain tukia. Nyt olen työssä ja en saa mitään tukia ja itse olen elättänyt lapseni, on viimeisen päälle oleva tietokone, älypuhelin jne.

Vierailija
4/53 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hyvä työpaikka, kahden vuoden kotonaolon jälkeen ei enää töitä löydykään. Eli yritetään nyt toista lasta nyt kun töitä ei löydy. Saanpahan paremman ansiosidonnaisen äitiyspäivärahan jos parin kuukauden sisällä tärppää. Kuitenkin se toinen halutaan ja mielummin hoidan lapsia kotona kuin istun työttömänä tyhjänpanttina kotona.

Vierailija
5/53 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saanut "kunnon töitä" eli kokoaikaista edes määräaikaista työpaikkaa (pelkästään osa-aikaista ja keikkaa) kahteen vuoteen, joten hain kouluun, vaihdan siis alaa. Nyt opiskelen vielä seuraavat 3 vuotta, toiveissa että valmistumisen aikoihin työllisyystilanne olis vähän parempi.. Tosin opiskelen alalla, jolta melko varmasti työllistyy (sosiaaliala), mutta eihän sitä ikinä tiedä mitä tässä tapahtuu.

Vierailija
6/53 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto on korkeakoulu.

Vierailija
7/53 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli alkaa ajattelemaan että en voi nyt hankkia lasta kun ei ole töitä, ei omistusasuntoa, ei purjevenettä, ei olla matkusteltu maailman ympäri niin lapsi jää hankkimatta. Toki ei sitä nyt niin vaan hankita vaan saadaan jos Luoja suo.

Vierailija
8/53 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli oisin ajatellut että kun ei ole töitä niin täytyy tässä lykätä niin ei olisi lasta. Hankin lapsen ja vielä vanhalla iällä. Hyvin on mennyt ja töitäkin on ja yhteiskunta ei elätä lastani vaan MINÄ.

Vierailija
9/53 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon asumistuki ja toimeentulotuki jos kummatkin työttömiä, elatustuki kunnalta ja lapsilisät. Niillä elää kunnes töitä löytyy kirjoittaa joka itse käy työssä eikä tarvi tukia.

Vierailija
10/53 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin lapsen ja ikääkin alkoi olemaan. Töitä ei ollut mutta tiesin että yhteiskuntannalta saan jotain. Oli mieskin.

Vierailija
11/53 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nämä omistusasunto-kesämökki-koira ihmiset ajattelevat, että nyt haluan listan jatkeeksi lapsen. Sitten itketään kun sitä lasta ei kuulu. Ja kun joku kuitenkin vetäisee herneen syvälle nenäänsä, niin mulla oli aikoinaan pienipalkkainen vakipaikka, mutta mies oli tilapäisesti työtön. Ihan vain ihmettelen, mitä kukakin ajattelee tai luulee ajattelevansa lapsen parasta? Tiedoksi, lapsi viis veisaa omistaako joku ne seinät. Rakkautta ja rajoja kaikki lapset tarvitsevat, ei rahaa.

Vierailija
12/53 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kymmenen vuotta yliopistosta valmistumiseni jälkeen kapean erityisalan huippuasiantuntijana eräässä ei-enää-suomalaisessa IT-firmassa. Matkustin vähintään 100 päivää vuodessa. Omistin kaksi passia, koska toinen passi oli aina jossain lähetystössä viisumijonossa. Palkkaa tuli mukavasti. Mutta sitten tuli taantuma ja sen myötä pink slip. Otin vuoden paketin ja matkustelin. Nyt olen etsinyt uusia töitä kohta vuoden, mutta Suomesta niitä ei enää löydy. Mieheni ei halua muuttaa ulkomaille, joten päätimme perustaa perheen. Laskettu aika on kesällä.

Tarinan opetus? 1. Hienoinkaan työpaikka ei ole varma. 2. 38-vuotiaanakin voi raskautua luomusti.

Vierailija
13/53 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 11:15"]

Olin kymmenen vuotta yliopistosta valmistumiseni jälkeen kapean erityisalan huippuasiantuntijana eräässä ei-enää-suomalaisessa IT-firmassa. Matkustin vähintään 100 päivää vuodessa. Omistin kaksi passia, koska toinen passi oli aina jossain lähetystössä viisumijonossa. Palkkaa tuli mukavasti. Mutta sitten tuli taantuma ja sen myötä pink slip. Otin vuoden paketin ja matkustelin. Nyt olen etsinyt uusia töitä kohta vuoden, mutta Suomesta niitä ei enää löydy. Mieheni ei halua muuttaa ulkomaille, joten päätimme perustaa perheen. Laskettu aika on kesällä.

Tarinan opetus? 1. Hienoinkaan työpaikka ei ole varma. 2. 38-vuotiaanakin voi raskautua luomusti.

[/quote]

Ihan päätitte? Entäs hypoteettinen tilanne, että sitä lasta ei tulekaan ikänne takia?

Vierailija
14/53 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 11:19"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 11:15"]

[/quote]

Ihan päätitte? Entäs hypoteettinen tilanne, että sitä lasta ei tulekaan ikänne takia?

[/quote]

Kyllähän se kovaa vauhtia on tulossa, koska laskettu aika on kesällä. Ja eikös yleensäkin lapsen hankkimista edellä päätös, että hankitaan lapsi? Paitsi tietenkin kouluttamattomilla av-mammoilla, joille niitä lapsia tupsahtele tuon tuosta ilman sen ihmeempiä suunnitelmia.

Vierailija
15/53 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työtön kun tein toisen lapsen. Tiesin kyllä että olisin saanut töitä laskettuun aikaan mennessä, mutta en ottanut vastaan. Olen siis alalla, jossa tehdään muutaman kuukauden määräaikaisia töitä.

Vierailija
16/53 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valmistuin media-assistentiksi ja arvaa onko töitä löytynyt? No ei. Jotain kesätöitä ja semmosia ole tehnyt, mutta muuten tylsää joutenoloa. Mielummin sitä olisi äiti kuin työtön.

Vierailija
17/53 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 17:52"]

Olin työtön kun tein toisen lapsen. Tiesin kyllä että olisin saanut töitä laskettuun aikaan mennessä, mutta en ottanut vastaan. Olen siis alalla, jossa tehdään muutaman kuukauden määräaikaisia töitä.

[/quote]

Eli joku toinen töissäkäyvä veronmaksaja joutuu maksamaan lapsesi kulut? Miten oikeutat toimintasi?

Vierailija
18/53 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan. Olisit vaan ottanut sen pätkän, niin olisit saanut ensinnäkin kolmen kuukauden palkat äitiysloman alettua, työterveyshuollon raskausaikana ja todennäköisesti myös runsaasti palkallista saikkua raskausajan lopussa. Tämän kaiken yhteiskunta olisi sinulle tarjonnut, hyvinkin kymppitonnin edestä.

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 17:52"]

[/quote]

Eli joku toinen töissäkäyvä veronmaksaja joutuu maksamaan lapsesi kulut? Miten oikeutat toimintasi?

[/quote]

Vierailija
19/53 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pers'aukisille mammoille sterilisaatio. 

Vierailija
20/53 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei lapsia jossei voi niitä elättää. Sossun ja kelan raha ei ole itse elättämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi