Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri kutsui pari viikkoa sitten juhliin, nyt..

Vierailija
12.12.2013 |

..kysyin, että olisko lisätietoa juhlista. Tiesin, että juhlat on hänen kaverinsa tuparit ja kaverin synttärit. Kaveri kuitenkin kutsui minut sinne ja lupasin tulla. Ostin jo synttärilahjankin.

Nyt sitten tuohon tiedusteluun kaveri vastasi että "pitääpä kysyä tupareiden emännältä, mahtuuko mukaan vielä". (???)  Eikä olla todellakaan mitään teinejä enää..

:( :(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menisin vain sellaisiin juhliin, joihin juhlien emäntä/isäntä on minut itse henkilökohtaisesti kutsunut. Näin vältän nolot tilanteet, joita syntyy, kun kutsun välittää joku toinen henkilö ja juhlien järjestäjä on ihan että 'ai säkin tulit, no käy nyt sit istumaan.'

Vierailija
2/23 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverillasi kaksisuuntainen mielialahäiriö??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverillasi kaksisuuntainen mielialahäiriö??

Vierailija
4/23 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kerran häissä, joissa oli vieraana henkilö, jota vähän kaikki ihmettelivät. Ei tuntenut morsiusparia, ei moniakaan vieraista. Myöhemmin selvisi, että eräs mies, joka perheineen osallistui häihin, oli myös tuon henkilön kutsunut. Hieman omituista :D

Mutta joo, outoa on, jos ystäväsi on kutsunut sinut toisen juhliin sopimatta ensin järjestäjän kanssa onko tämä ok. Hyvä ystävä toki myöntäisi mokansa, eikä kuittaisi sitä tuommoisella ympäripyöreällä vastauksella...

Vierailija
5/23 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 11:13"]

Minä olin kerran häissä, joissa oli vieraana henkilö, jota vähän kaikki ihmettelivät. Ei tuntenut morsiusparia, ei moniakaan vieraista. Myöhemmin selvisi, että eräs mies, joka perheineen osallistui häihin, oli myös tuon henkilön kutsunut. Hieman omituista :D

[/quote]

Joo, no tuparit nyt ei kuitenkaan sentään ole noin intiimit juhlat sentään.:)

Vierailija
6/23 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan mitään lahjaa antaisi jos kerran ei ole oikeasti kutsuttukaan. Ikävä kaveri sulla.

Vierailija
7/23 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai nyt aikuinen ihminen ymmärtää että jokainen kutsuu vieraansa itse. Olisit jo kutsun kuultuasi sanonut että ethän sinä voi tulla jos et saa itse tuparienpitäjältä kutsua.

Vierailija
8/23 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 11:23"]

kai nyt aikuinen ihminen ymmärtää että jokainen kutsuu vieraansa itse. Olisit jo kutsun kuultuasi sanonut että ethän sinä voi tulla jos et saa itse tuparienpitäjältä kutsua.

[/quote]

Ööö... Kyllä meillä on aika useinkin tapana järjestää kavereiden kanssa yhteisiä juhlia, jopa toisen kotona ja molemmat sitten kutsuu omia vieraitaan.

Usein kun on paljolti sama kaveripiiri ja jonkun verran sitten niitä omia kavereita siihen päälle.

Ja jos mä oon sopinut "Veeran" kanssa, että pidetään mun synttärit samalla kuin hänen tuparit, ni kyllä musta ois aika outoa, jos mä en sitten saisikaan kutsua synttärivieraita vaikka juuri niin ollaan sovittu :-o

Jotain vierasmäärää esim. voi sopia ja yleensä meneekin silleen, että mietiään kaverin kanssa ne yhteiset kaverit ja sitten molemmat miettii ne omansa ja sittten ynnäillään, että mahtuuko kaikki jne.

Vierailija
9/23 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kannattaa pitää "oma pesä puhtaana" siinä mielessä, että toisenkäden kutsuissa kannattaa yleensä aina olettaa, ettei kutsujalla ole oikeutta kutsua. Se on joka taholle todella nolo tilanne. Juhlien järjestäjä on ikävässä tilanteessa kun joku yllärivieras ilmestyy paikalle, ei oikein tiedä, että käännyttääkö ovelta vai pyytääkö tunkeilija sisälle ja miten nyt toimia kohteliaasti mutta kuitenkin siten, että ei päädy ovimatoksi, jonka yli kaikki kävelee. Yllätysvieraallakin on aika nolo tilanne jos selviää, ettei olekaan oikeasti kutsuttu. :( En tajua, miten jotkut kuvittelevat, että voivat noin vain kutsua ihmisiä toisten juhliin. Typeryyden typeryys.

Vierailija
10/23 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi törkeää kaveriltasi kutsua sinua toisen juhliin varmistamatta juhlien järjestäjältä etukäteen että se on ok. Toisaalta mä jätän kyllä menemättä muutenkin sellaisiin juhliin joissa en tunne juhlien järjestäjää. Opiskelijaelämässä tämä oli ihan tavallista että liikuttiin porukalla ja mentiin sitten yhdessä jonkun kaverin juhliin jos se oli siis okei järjestäjälle. Mutta ei oikein enää, on niin vaivaantunutta jos ei tunne oikein ketään ja muutenkin on se kuokkavieras.

Vierailija
11/23 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 10:53"]

Kuulostat teiniltä. 

[/quote]

Ai sitten kun on tarpeeksi vanha, ei pahoita mieltään enää mistään? 

[/quote]

En ole tuo teinikommentoija, mutta kyllä mielestäni on hieman teiniä/ei-aikuismaista, jos et pystynyt tuossa tilanteessa muistuttamaan kaveriasi, että hän oli jo kutsunut sinut aiemmin. Olitko vain hiljaa ja ihmettelit ja sitten päätit täällä avautua?

Alkaa tuntua, etteivät ihmiset osaa enää keskustella mistään vaan ensimmäinen ajatus on, että kirjoitanpa av:lle.

Vierailija
12/23 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi caps lock, mutta: ET TODELLAKAAN ANNA SITÄ LAHJAA. Herranen aika. Kaverisi teki tässä tyhmästi. Kutsu on kutsu. Itsekin olisin kysynyt, että onko se siis ok sille juhlien järjestäjälle, mutta kyllä nyt ihan perinteisesti kutsun tullessa siihen vastataan. Sanot sille kaverillesi, että "aijaa, luulin kutsun olevan edelleen voimassa kun kerran kutsuit aiemmin. Noh lahjan kerkesin jo ostaa, mutta ei voi mitään. Pitäkää hauskat juhlat." Itse en ainakaan jaksaisi enää lähteä juhliin mukaan, olisi vähän ulkopuolinen olo. Tuntuisi, että no nyt ne kutsu kerta oli pakko. Eikä tässä nyt ole mitään marttyyriuhri-meininkiä, mutta itse en alkaisi hyppiä sitä mukaa kun joku käskee. Toki voisi vastata vain tuon "aijaa luulin kutsun olevan yhä voimassa, kun aiemmin jo kutsuit." Ja kaverin vastauksen perusteella miettiä lähdenkö juhliin vai en, voihan se olla että kaveri vielä kutsuu ihan sydämellisesti mukaan. Mutta ei nyt mitään "Jaa, no täältä voi hakea lahjan." Se vasta marttyyriuhri-meininkiä olisi.

Vierailija
13/23 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin juhlien järjestäjä?

Jos kaveri on kertonut, että järjestää toisen kaverinsa kanssa yhteiset juhlat, kaverin tuparit ja omat synttärit, niin miten niin ne yht'äkkiä muuttuu vain tupareiksi eli sen toisen juhliksi?

Ap:n kaveri toimi tökerösti. Luultavasti ei ollut puhunut tuon tuparityypin kanssa mitään vaan oli vaan itse päättänyt, että pitää synttärinsä siinä samalla ja kun oli ehdottanut tätä, ei toinen ollutkaan innostunut. Ap:n kaveri vaan olikin tässä vaiheessa jo ehtinyt kutsua ainakin Ap:n paikalle.

Vierailija
14/23 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 11:36"]

En ole tuo teinikommentoija, mutta kyllä mielestäni on hieman teiniä/ei-aikuismaista, jos et pystynyt tuossa tilanteessa muistuttamaan kaveriasi, että hän oli jo kutsunut sinut aiemmin. Olitko vain hiljaa ja ihmettelit ja sitten päätit täällä avautua?

[/quote]

No siis jos kaverini vastasi, että hän tarkistaa asian eli ei ole vielä sanonut, että en voi tulla - ainakaan suoraan - olisi mielestäni kyseenalaista reagoida asiaan että "ai en saa tulla vai, no miksi kutsuit?", jos kerran asia ei ole vielä varma (vaikka huonoltahan tilanne näyttää). En siis halua myöskään olla törppö, joka alkaa huutamaan asiasta, jos toinen on vastannut tuollaisella sanamuodolla. Toisekseen en odottanut tuollaista vastausta, joten itse tilanteessa sekin vaikuttaa tapaan reagoida. Siksi ajattelinkin kysyä palstan mielipidettä, koska en toisaalta haluaisi menettää heti välejäkään vaikka olenkin nyt pahoilla mielin.

Vierailija
15/23 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

19=ap

Vierailija
16/23 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 12:10"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 11:36"]

[/quote]

No siis jos kaverini vastasi, että hän tarkistaa asian eli ei ole vielä sanonut, että en voi tulla - ainakaan suoraan - olisi mielestäni kyseenalaista reagoida asiaan että "ai en saa tulla vai, no miksi kutsuit?", jos kerran asia ei ole vielä varma (vaikka huonoltahan tilanne näyttää). En siis halua myöskään olla törppö, joka alkaa huutamaan asiasta, jos toinen on vastannut tuollaisella sanamuodolla. Toisekseen en odottanut tuollaista vastausta, joten itse tilanteessa sekin vaikuttaa tapaan reagoida. Siksi ajattelinkin kysyä palstan mielipidettä, koska en toisaalta haluaisi menettää heti välejäkään vaikka olenkin nyt pahoilla mielin.

[/quote]Sulla on kyllä tosi oudot ihmissuhdekuviot.

Ei ole normaalia toimintaa tuollainen. Ihmiset kutsuvat ja pitävät kiinni siitä mitä ovat sanoneet tai jos joutuvat peruuttamaan koko juhlan vaikka saurauden takia niin se on sitten eri asia.

Vierailija
17/23 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat teiniltä. 

Vierailija
18/23 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista, että alunperinkin kutsui sut jonkun toisen juhliin. Tietysti sinä olet nyt ikävässä välikädessä. Tunnetko lainkaan juhlien järjestäjää?

Vierailija
19/23 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaveri kutsui sinut jonkun hänen kaverinsa juhliin? No, kai se nyt sai tietää, että et mahdukaan. Sano sille, että minulla on lahja valmiina annatko sen sille, kiitos.

Vierailija
20/23 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä, että eikö sinulla ollutkaan alunperin emännän lupaa kutsua minua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi