Koira haukkuu rappukäytävän ääniä. Niksejä?
Onko jollain hyviä niksejä tähän? Perusasiat (terveys, liikunta, virikkeet, ruokailu, lepo) ovat kunnossa. Koira ei ole sellaista rotua, joka olisi muuten kova haukkumaan, eikä yksilönäkään juuri muuten hauku. Iltaisin se kuitenkin alkaa karjua kun joku liikkuu käytävässä ja siitä lähtee aivan järjetön mekkala! Lopettaa kyllä lyhyeen kun komennan, mutta hetken päästä taas uudestaan. Olen kokeillut kaikkea mitä keksin ja kun väkivalta ei ole vaihtoehto, nyt on konstit loppu. Onko joku onnistunut fiksaamaan tällaisen ongelman?
Kommentit (15)
12, mä kokeilen tuota seuraavaksi! T. Ap
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 23:20"]
12, mä kokeilen tuota seuraavaksi! T. Ap
[/quote]
Hitto, tajusin just että se ei piru vie ota ikinä mitään pyytämättä lupaa.
Teippaa rappuun kertakäyttömuki, jossa on koiran nameja. Liitä oheen viesti, jossa kerrot teillä koulutettavan koiraa hiljaiseksi. Pyydä lapussa ystävällisesti ohikulkijoita tipauttamaan koiranamin postiluukusta kulkiessaan ohi. Ideana on ehdollistaa koira siihen, että rapusta voi tulla myös jotakin mukavaa, ei vain vaaroja.
Tämä oli Tuire Kaimion kirjasta. En ole testannut, mutta tuossa on kyllä sikäli hyvä idea, että koiran omistaja saa rapun asukkaat samalle puolelle. Kuka nyt ei haluaisi auttaa räksyttävän koiran vaimentamisessa...
Meidän koira vahtii ihan ok-talossa, ryntää haukkumaan ikkunaan jos joku ajaa ohi. Koulutin pois tavasta "omimalla" ikkunan, eli menemällä koiran ja ikkunan väliin sopivalla tavalla komentaen tilanteen mukaan. Nykyään riittää kun huomautan "pois" käskyllä, ja koira jättää ikkunan rauhaan. Johtajana otan siis tilanteen haltuun, ja kerron koiralle, että huomasin kyllä saman minkä sekin, mutta sen ei kuulu nyt möykätä.
Tuota nami-kikkaa vois myös kokeilla!
Kakkosella hyvä vinkki, jos on postiluukku.
Meidän talossa ei ole, joten mitenkä vinkata naapuria saamaan koiransa hiljaiseksi. Kerran vittuuntuneena kerroin niille, että eläinlääkäreillä on sellaisia vinkeitä piikkejä, jolla koiran saa hiljaiseksi.
Nyt ovat lomalla ja koira ulvoo koko ajan.. Hoitaja otti kotiinsa sen, mutta ulvo sielläkin. En tajua mitä sekopäitä toi yksi perhe koiristaan aina saa. :(
Kakkosella hyvä vinkki, jos on postiluukku.
Meidän talossa ei ole, joten mitenkä vinkata naapuria saamaan koiransa hiljaiseksi. Kerran vittuuntuneena kerroin niille, että eläinlääkäreillä on sellaisia vinkeitä piikkejä, jolla koiran saa hiljaiseksi.
Nyt ovat lomalla ja koira ulvoo koko ajan.. Hoitaja otti kotiinsa sen, mutta ulvo sielläkin. En tajua mitä sekopäitä toi yksi perhe koiristaan aina saa. :(
Toi kakkosen idea voi olla hyvä. Mä luulen et mun koira tosin oppisi että haukkumalla saa karkkia. Pitäis ainakin laittaa lisäselvitys et haukkuvaa koiraa ei saa ruokkia.
Toi kakkosen idea voi olla hyvä. Mä luulen et mun koira tosin oppisi että haukkumalla saa karkkia. Pitäis ainakin laittaa lisäselvitys et haukkuvaa koiraa ei saa ruokkia.
älkää nyt missään nimessä alkako nameja tiputella postiluukusta!!! Ideahan on saada koira olemaan välittämättä käytävän äänistä. Nyt jos sieltä alkaa nameja putkahdella, ovi ja sen takana kulkijat alkaa kiinnostaa koiraa enemmän.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 21:39"]
Ideahan on saada koira olemaan välittämättä käytävän äänistä.
[/quote]
Tämä tuskin onnistuu. Koira ei voi olla vartioimatta mutta sen voi opettaa tulkitsemaan ärsykkeitä eri tavalla. Mielelläni toki kuulen muitakin vinkkejä, mutta toistaiseksi niitä ei ole tähän ketjuun ilmaantunut. -2
Mua kanssa epäilyttää toi hauku ovea-sieltä tulee herkkuja -yhteys. Mutta ehkä mä en vaan ymmärtänyt ideaa ihan oikein? Ja niin, asutaan ylimmässä kerroksessa, , joten suurin osa naapureista ei kävele meidän oven ohi, vaan äänet kuuluvat alempaa. Koira alkaa välillä haukkua jo kun rapun ovi avataan alhaalla.
Voin kertoa, että vaikka koira ei muutamaa kertaa enempää illassa haukahda, kyllä hävettää kun ääni on niin karmea. Ymmärrän tosi hyvin että naapurit ei tykkää. Hitto sentään, muuten on niin hyväkäytöksinen, pakko tähänkin nyt on joku ratkaisu löytyä T. Ap.
No nyt kun mä mietin tuota Kaimion ideaa vielä, niin ehkä saisin siitä kiinni sillä tavalla, että jos koira todella suhtautuisi vihaisesti tai pelokkaasi käytävissä kulkijoihin. Sitten varmaan sille kannattaisi opettaa että ne on kivoja. Tämän mielestä nyt vaan ne on jo kaikki ihan superkivoja, se enemmänkin haukkuu koska siitä on kiva ilmotella mulle että nyt tulee hyviä tyyppejä taas tuolta. Olen koittanut jättää huomiotta, kieltää, käskeä omalle paikalle, mennä koiran ja oven väliin, ohjata huomiota muualle....
Ap
Jos se vaan kerran haukahtaa eikä räksytä, sitä voi olla jo hankalampi kitkeä pois laittamatta jotain porttia eteiseen tai hankkimatta äänieristetympää ovea. Yksi haukahdus on ihan ok... koira vaan ilmoittaa tulojoista.
No se on periaatteessa yksi haukahdus, mutta se kuulostaa tältä: WHHHHOUUUUWWWOWWWOWUUUUUU. Kauheella bassoäänellä. Pissaan melkein itsekin housuun :D Ap
Eikös niitä ole kaikenlaisia ultraäänivehkeitä juuri tuohon tarkoitukseen. Päästää jonkin koirasta inhottavan äänen jota ihminen ei kuule. Viimeisin Hobby Hallin mainos ja Mustin ja Mirrin lehti mainostivat niitä.