Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä hiiva! Millä eroon?

Vierailija
12.12.2013 |

Viime yöksi laitoin emätinpuikon ja aamulla taas heti emulsiota, joka helpottaakin hetkeksi, mutta muutaman tunnin päästä taas hirvee kirvely ulkohäppäreissä. Eilen otin suun kautta tabletin. Kuinkakohan kauan kestää kun helpottaa kunnolla? hiivaa on ollut useesti ennenkin, mutta lievempänä versiona. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran niin paha hiiva, että itsehoitolääkkeet eivät tehonneet ollenkaan. Gyne kirjoitti jonkun hiivalääkekuurin, ja ulkosynnyttimiin käytin ilman reseptiä saatavaa sienitulehduksiin tarkoitettua voidetta (gyne suositteli).

Vierailija
2/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerit ja gluteeniviljat pois ruokavaliosta heti, pitkäksi aikaa -jopa lopullisesti jos hiivabakteerien määrä elimistössäsi on todella ylikasvanut ja herkkä "räjähtämään"!

Syö paljon vihanneksia, hapanmaitotuotteita, probiootteja -jos mahdollista niin kefiiriä! Itselläni hävisi kaikki hiivailut (joita oli usein, ja hiiva oireili alapään lisäksi myös suolistossa ja iholla) kun aloin tehdä itse kefiiriä ja syödä sitä joka aamu aamupalalla. Jos tulee muutamankin päivän tauko kefiiristä, niin hiivaoireet palaavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lääkkeet alkavat helpottamaan..

Ihan vinkiksi, että alas laitettavat maitohappobakteerit ehkäisevät hiivaa kun se on kerran saatu kuriin. Niitä voi käyttää ihan säännöllisesti, esimerkiksi seksin jäkeen, lääkekuurien aikana jne. Eli joka kerran kun alapään bakteerikantaan on päässyt uusia bakteereita tai se on muuten vaan järkkynyt. Ovat yllättävän tehokkaita.

Vierailija
4/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Tänään vielä ulkomaille lähtö, niin hirvittää ajatus hiivaisesta lomasta.. :( 

AP

Vierailija
5/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla saattaa olla niin ärtyneet limakalvot, että nuo kaikki voiteetkin jo ärsyttää... Niissä lääkevoiteissa kun on paljon muitakin ainesosia joille voi olla vaikka allerginen. Niinkuin yllä joku mainitsikin, todellakin HETI sokerin vähentäminen ruokavaliosta. Kasviksia jne. Kokeilisin vielä suun kautta otettavan fluconazol- lääkkeen (ilman reseptiä) ja jos ei sillä lähde oireet niin lääkäriin.

Vierailija
6/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii tosiaan ostaa reissuun noita probiootteja vaikka kapselina ja syödä niitä PALJON. Paketissa saattaa lukea esim. 2-6kpl päivässä, mutta hiivan hoitoon olen ottanut niitä helposti 10-20 kpl päivässä, jopa enemmänkin. Mitä enemmän syöt probiootteja, sitä enemmän saat suolistoosi hyviä bakteereita, jotka tietenkin sitten syövät elintilaa hiivabakteereilta. Lisäksi kannattaa syödä prebiootteja, eli ruokia jotka toimivat hyvänä kasvualustana noille probioteeille, jolloin ne lisääntyvät suolistossasi nopeammin (ja vähentävät hiivaa nopeammin). Kannattaa googlailla noita :)

Vierailija
7/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa sitruunamehu/sitruuna, puolukat ja karpalot, piimä. Mutta noissa mehuissa ei saa olla sokeria. 

Tämä seuraava neuvo voi kuulostaa kyseenalaiselta, mutta itse "keksin" ja minulla toimii. AB piimää tamppooniin ja tamppooni sisään. Lisäksi piimää myös ulkoisesti. Annat olla ulkoisesti niin kauan kuin mahdollista (ilman housuja toki) ja sitten huuhtelu.

Kiinnitä huomiota puuvillaisiin alushousuihin ja vältä siteitä. 

Vierailija
8/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut sen kuriin jättämällä ruuasta pois kaiken sokerin ja valkoisen jauhon. Eli myös perunat, makaronit ja ohrajauhot. Tilalle vihanneksia, täysjyvää ja ruista. Sen lisäksi a-jogurttia ilman sokeria. Vältä myös alapään pesua saippualla. Noilla toimilla ei ole hiivaa ollut 8 vuoteen.

Vierailija
9/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihaan hiivaa!

Vierailija
10/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kefiirin valmisaineena on myös HIIVA! Purkin kyljessäkin ilmoitettu (Valio).

Myös muitakin ainesosia, joita ei ilmoitettu. 

Sopiikohan hiivasta oierita saaville?

Vierailija
11/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei auttaneet hiivavoiteet ja puikot, kun sain hiivan antibiootin jälkeen. Aloin syömään maitohappobakteerikapseleita tupla-annoksella ja parissa päivässä alkoi helpottamaan, viikkoa myöhemmin oli kokonaan ohi. Jatkossa olen aina noudattanut tätä tapaa antibioottien kanssa ja muutenkin syön normimäärän maitoh.bakt. päivittäin. Ei ole hiiva vaivannut useaan vuoteen. Elimistön bakteerikanta on epätasapainossa, jos hiiva pääsee vaivaamaan.

Vierailija
12/18 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo joka päivä lasillinen gefilus piimää. Gynen neuvo joka on toiminut jo 7 vuotta:)

Vierailija
13/18 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fluconazol - https://euhealth247.com/fi/drug/diflucan Täällä myös hiivasieni vaivaa ajoittain ja kyseistä lääkettä kokeilleena tulehdus meni ohitse vaivattomasti tablettimuodossa! Ei tarvitse puikkojen ja voiteiden kanssa värkätä.

Vierailija
14/18 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäpuristettu extra virgin kookosöljy?

Vierailija
15/18 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ulkoisesti, iholle. Aloita varovasti, kun reagointi voi olla yksilöllistä. Voi se ruuan seassakin auttaa, en tiedä.

Vierailija
16/18 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ulkoisesti, iholle. Aloita varovasti, kun reagointi voi olla yksilöllistä. Voi se ruuan seassakin auttaa, en tiedä.

Ei tästä nyt tule valmista. Tuhoaa siis hiivakasvustoja ja on antibakteerinen. Mutta sukuelimissä on ihan oma tasapainonsa, että testaa varovasti.

Vierailija
17/18 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee siitä pullaa.

Vierailija
18/18 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kutina ja epätasapainotiloista voi auttaa vagisan maitohappobakteerikapseli alaosastoon 3-4 yönä. Jos "hiivaoire" uusiutunut. Sitten odotellaan muutama päivä. Jos se ei auta lainkaan eikä muukaan, ehkä gyne tietää mikä. Ei liikaa kuivattavaa pesua tai hautovaa housua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi