Miksi alkoholi on niin tärkeä aine monille?
Pakko saada punkkua pizzan kanssa, pakko saada olut aurinkoisena päivänä, minttukaakao rinteessä jne. Miksi monet yhdistää alkoholin kaikkiin vapaa-ajan aktiviteetteihin?
Kommentit (51)
Kun vetää viinalla vintin himmeäksi, pääsee hetkeksi pakoon ajatuksiaan ja ympäristöään.
Koska se tuo hetkellisesti paremman olon. Se lisää myös itsevarmuutta ja hävittää sosiaalisia paineita.
Tiedäthän, helpottaa juuri niitä asioita mistä suurin osa suomalaisista kärsii.
Koska se on mielihyvää tuottava päihde.
Juhla ei joillekin jostain syystä tunnu juhlalta ilman alkoholia. Varmaan ihan opittu tapa.
Jotkut hoitavat mielialaansa sillä. Tai vaihtoehtoisesti ovat jo riippuvaisia.
Se maistuu mukavalta pään sisällä.
Miksi alkoholista kieltäytymistä pitää selitellä, mutta kuka uskaltaa kysyä alkoholin käyttäjältä selitystä käyttämiseensä?
Alkoholi auttaa sulattamaan sopivasti juuri grillatun sipulipihvin vatsalaukussa.
Röyh.
No se varmaankin tuntuu mukavalta.
Vierailija kirjoitti:
Juhla ei joillekin jostain syystä tunnu juhlalta ilman alkoholia. Varmaan ihan opittu tapa.
Jotkut hoitavat mielialaansa sillä. Tai vaihtoehtoisesti ovat jo riippuvaisia.
Et sinäkään nauttisi juhlista ellei siellä olisi alkoholitarjoilua. Vaikket sinä käytä, niin muut käyttävät ja se luo miellyttävän rennon ilmapiirin.
Ryypätessä ei kannata syödä eikä ole hyvä olla paljon auringossa. Kovaan auringonpaisteeseen sammuessa voi käydä ikävästi. Laskettelemaan ei kannata mennä yli 1,5 humalassa. Ryypätessäkin pitää otta turvallisuus huomioon. Silloin siitä harrastuksesta on iloa vuosiksi.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on mielihyvää tuottava päihde.
Se on myös ainoa laillinen päihde.
Kohtuukäytössä se on mielestäni ok. Rentouttava aine...Mutta ei mitään juoppoputkia viikkokaupalla. Mulle riittää viikonloppuna.
Jos viinan juomisesta ei seuraisi mitään mukavaa, niin kukaan ei joisi viinaa. Niin kauan kuin juomisen seuraukset ovat enemmän mukavia kuin ikäviä, kaikki on jokseenkin kunnossa. Yleisen elämänkokemuksen perusteella kuitenkin tiedämme, että ennemmin tai myöhemmin juominen aiheuttaa enenevässä määrin ikävyyksiä. Siinä kohden jotkut kykenevät vähentämään juomista tai lopettamaan juomisen. Osa ei kykene, ja se osa juo itsensä hautaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alkoholista kieltäytymistä pitää selitellä, mutta kuka uskaltaa kysyä alkoholin käyttäjältä selitystä käyttämiseensä?
Ei sitä tarvitse selitellä paljoakaan nykyään. Olen itse raitis.
Ei mun mikään pakko ole alkoholia saada, mutta totuus on, että sopiva viini tuo ruuan maut vieläkin paremmin esille.
Mielummin juon pizzan kanssa lasin punaviiniä, kuin puoli litraa limsaa.
Olutta en juo koskaan ja minttuviina on kuin suuvettä joisi, ei maistu sekään. Juon vain juomia, joista pidän ja hyvä punaviini on yksi parhaista.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat kyllä siitä outoja, että kavereita suorastaan painostetaan juomaan juhlatilanteessa. Vaikka olet sanonut että et juo, niin hirveä tyrkytys päällä. Olisivat iloisia kun itselle jää enemmän juomista, vaan ei, jotenkin se rassaa joitain kohtuuttomasti. Ei ole alkottomuus ainakaan omaa hauskanpitoani estänyt.
Mikä ongelma Ap:lla on alkoholin suhteen? Oletko vanha juoppo?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma Ap:lla on alkoholin suhteen? Oletko vanha juoppo?
Yleensä pahimmat demonisoijat ovat itse kykenemättömiä käyttämään alkoholia järkevästi. Syystä tai toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tarvitse selitellä paljoakaan nykyään. Olen itse raitis.
Jatkuvastihan joku on jankkaamassa, että miksi juot. Voisit paremmin ilman alkoholia jne. Lässynlää.
Kerroppa ihan ite kun näköjään tiedät ja alustit aloitusta;)