Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vie enää lahjoja Joulupuu-keräykseen

Vierailija
11.12.2013 |

Voi hemmetti,että sieppaa.

Joskus aiemmin täältä luin,kuinka paketteja olisi jaettu perhekerhossa,kun "oli jäänyt ylimääräisiä" ja joku valitti,kun oli niin aneemisia lahjoja jaossa. Siitä huolimatta vielä viime vuonna vein paketit aiempien vuosien tapaan, kun en oikein uskonut,että nuo kaikki jutut olis totta.

Ei ne isoja olleet,mutta yhteensä aina noin 200 eurolla.Petshopeja,puuhakirjoja,legoja ja 20 lahjakortteja Heseen ja h&m:lle.Pieniä summia kyllä,mutta kun olen hölmöyksissäni ajatellut,että on parempi viedä useita pieniä,jotta sitten on useampi lapsi,joka saa edes jotakin,jos tuo sattuu olemaan vaikka ainut lahja.

Tänäkin vuonna olin lahjat jo hankkinut,mutta viemättä jäi.Käytän ne paketit vaikka sitten omien lasten kaverisynttäreihin.Kuulin nimittäin tutun (sukua,en muuten varmaan olisi moisen lusmun kanssa tekemisissä) elämäntapa-sossupummi-yh-äidin valitukset siitä,kun ei ole rahaa taaskaan "laittaa kunnon joulua",hankkia lahjoja ja näistä keräyksistäkin tulee taas jotain pilipali piperrystä paketeista.Kun kysyin,että mitä sillä tarkoittaa,niin juurikin tuollaisia lahjoja kuin minä olin vienyt.Pitäisi kuulemma olla kunnon paketteja,siinä satasen luokkaa vähintään kappale,että tuntuisi jossakin.

Just Juu.Voi kissan viikset.Ja minä idiootti olen vuodesta toiseen pistänyt hyvää tarkoittaen senkin rahan ja vaivan sitten ihan kankkulan kaivoon.Ei ole Suomessa oikeaa vähöosaisuutta,jos tämä tosiaan on näin. Samalla rahalla ilahdutan jatkossa jotakuta,joka oikeasti rahojank tarvitsee - hankin juuri kummilapsen ulkomailta.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 14:31"]

Olipas rakentavia viestejä nämä v*tuttelut. Melkoinen lähestymistapa,sanoisin.

Totta,tämä kuulemani valitusvirsi ei varmasti edusta kaikkia suomalaisia,mutta vahvisti mulle sen,että ne täältäkin lukemani valitukset surkeista lahjoista ei sitten voineet olla ihan pelkkää,urbaanilegendaa.Siksipä en halua yhdenkään lahjani päätyvän siihen,että,hyvää tarkoittaen lahjoitettu paketti päätyy vielä pettymykseksi,kun taas tuli surkea lahja.

Ja kyllä se niiden pakettien osoitekin/ jakoperiaatekin on tämän sukulaiseni kohdalla vähän kyseenalainen.Ovat sossun asiakkaita,mutta sellaiset elatustuet,että ei näillä lapsilla oikeasti ole lahjoista mitään pulaa.Lähinnä sossun asiakkaaksi on ajanut tämän äidin täydellinen kyvyttömyys elää jotenkin järkevästi ja huolehtia taloudestaan.

Sinä,joka pyysit meiliosoitetta: jos sulla on anonyymi meili,niin laitatko tänne?

ap

[/quote]

Eipä täällä ole lapset paljon valituksia kirjoittaneet saamistaan lahjoista. Vanhempia se varmaan kiukuttaa, kun lasten saamat lahjat ovat sellaisia, ettei niitä kannata laittaa huutonettiin myyntiin, että saisivat ostaa kaljaa ja tupakkaa.

Vierailija
22/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 14:25"]

Minäkään en viitsi lahjoittaa joulupuuhun vaikka mieli tekisikin auttaa. En vain usko että lahjat menee niille jotka niitä oikeasti tarvitsevat. Tai tiedän kyllä että osa menee, mutta sitten on juurikin nämä mädät omenat, soskupummit joille ei mikään kelpaa ja kaikki pitäisi saada ilmaiseksi... Niin en sitten mielummin lahjoita ollenkaan

[/quote]

Viime vuonna ainakin jaettiin mll.n perhekerhossa, koska paketteja oli tullut niin paljon.

Samoin viime viikolla oli jossain nettilehdessä, että lahjoja on tuotu nyt jo niin paljon, että ei tiedetä, minne ne viedään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko sossupummi, mutta me joudumme valitettavasti tukea hakemaan. Mies käy normaalisti töissä ja itse opiskelen (hoitovapaan aikana) elämme silti kädestä suuhun. Saimme myös lahjat joulupuu keräyksen kautta ja vaikka en pakettien sisällöstä mitään tiedä niin kiitollisia olemme silti. Lapset eivät tokikaan ilman lahjoja muutenkaan jäisi ja lähipiiriämmekin lahjoin muistamme. Onhan jouluun aina vuosi aikaa ostaa lahjat. Joten tuskin kenellekkään nämä ainoiksi lahjoiksi jää, jos vain on ajoissa asialla.

Vierailija
24/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 14:30"]

Minä lahjoitin Hopen keräykseen sunnuntaina paketit, ja joidenkin toiveiden kohdalla kyllä mietin, onko perheessä oikeasti köyhyyttä vai halutaanko vaan maksattaa muilla isommat lahjat...

Oloni ei kamalasti parantunut siitä, kun kuulin kaverilta, että Hopessa on jouduttu laittamaan rajoitus siellä asioiville (ulkomaalais)perheille, kun rohmuavat tavaraa niin perkeleesti.

[/quote]

hah, sehän ei ole tyhmä, joka pyytää :DD

Vierailija
25/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinattiin opiskelu kaverin kanssa puoliksi ostaa yksi lahja tuohon keräykseen. Meillä molemmilla on lapsia, opintotuet ovat pienet. 

Todettiin että ostetaan sitten kun on molemmilla rahaa ostaa itselle uudet talvikengät (molemmilla yli 5vuotta vanhat talvikengät jalassa kun pohdiskeltiin).

Eli on köyhyyttä ja sitten on köyhyyttä. Ehkä saamme anteeksiannon opiskelu kaverin kanssa ettemme osallistuneet. 

Joo ja kummankaan omat lapset eivät saa jouluna yli sadan euron arvosta lahjoja per lapsi!

Vierailija
26/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 14:13"]

Joskus aiemmin täältä luin,kuinka paketteja olisi jaettu perhekerhossa,kun "oli jäänyt ylimääräisiä" ja joku valitti,kun oli niin aneemisia lahjoja jaossa. Siitä huolimatta vielä viime vuonna vein paketit aiempien vuosien tapaan, kun en oikein uskonut,että nuo kaikki jutut olis totta.

Ei ne isoja olleet,mutta yhteensä aina noin 200 eurolla.Petshopeja,puuhakirjoja,legoja ja 20 lahjakortteja Heseen ja h&m:lle.Pieniä summia kyllä,mutta kun olen hölmöyksissäni ajatellut,että on parempi viedä useita pieniä,jotta sitten on useampi lapsi,joka saa edes jotakin,jos tuo sattuu olemaan vaikka ainut lahja.

Tänäkin vuonna olin lahjat jo hankkinut,mutta viemättä jäi.Käytän ne paketit vaikka sitten omien lasten kaverisynttäreihin.Kuulin nimittäin tutun (sukua,en muuten varmaan olisi moisen lusmun kanssa tekemisissä) elämäntapa-sossupummi-yh-äidin valitukset siitä,kun ei ole rahaa taaskaan "laittaa kunnon joulua",hankkia lahjoja ja näistä keräyksistäkin tulee taas jotain pilipali piperrystä paketeista.Kun kysyin,että mitä sillä tarkoittaa,niin juurikin tuollaisia lahjoja kuin minä olin vienyt.Pitäisi kuulemma olla kunnon paketteja,siinä satasen luokkaa vähintään kappale,että tuntuisi jossakin.

Just Juu.Voi kissan viikset.Ja minä idiootti olen vuodesta toiseen pistänyt hyvää tarkoittaen senkin rahan ja vaivan sitten ihan kankkulan kaivoon.Ei ole Suomessa oikeaa vähöosaisuutta,jos tämä tosiaan on näin. Samalla rahalla ilahdutan jatkossa jotakuta,joka oikeasti rahojank tarvitsee - hankin juuri kummilapsen ulkomailta.

[/quote]

Provo porvoolainen jälleen asialla. Noin ilkeä ihminen ei ole kuunaan lahjoittanut senttiäkään mihinkään keräykseen. Jos pitää työtöntä yh-äitiä loisena, en oikein jaksa uskoa, että vapaaehtoisesti lahjoittaisit sellaisille ihmisille yhtään mitään ja joulukeräysten perimmäinen tarkoitushan on nimenomaan auttaa vähävaraisia eikä MORALISOIDA tai sylkeä päälle niinkuin ap tekee.

Sietäsit hävetä, että kehtaat vielä esittää jotain valheellista  muka-lahjalistaa euromäärineen. 

[/quote]

Ehkä ei pitäisi kommentoida,mutta kommentoinpa kumminkin.

Eipä ollut provo ei.Lahjoittanut olen kyllä enkö edes sillä mielellä,että odottaisin jotain äärimmäistä kiitollisuutta.Mutta en liioin tykkää siitä ajatuksesta,että antamani lahja on saajalleen ihan mitätön.Lähinnä sitä toivoo,että joku,aidosti vähävarainen lapsi saisi vähän jouluilla,kun ei kai ole lapsen vika,jos vanhemmilla menee huonosti.

ap

[/quote]

Jos osallistuu keräykseen, sillä tuetaan vähävaraisia ihmisiä. Mitä oikein odotit? Yleensä sellainen ihminen, joka tekee jotain pitkin hampain vastahakoisena etsii tekosyyn ihan mistä vaan. Tässä tapauksessa se tekosyy löytyi läheltä, omasta suvustasi. Kivat sulle, että viitsit listata omien lastesi tulevat "kaverisynttärilahjat". Varmasti lämmittää monen köyhän perheen mieltä näin joulun alla. Älä todellakaan anna mitään, sillä on paljon hyviäkin ihmisiä, jotka antavat sen enempää miettimättä tai asiasta numeroa tekemättä.

Vierailija
27/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 14:41"]

En tiedä olenko sossupummi, mutta me joudumme valitettavasti tukea hakemaan. Mies käy normaalisti töissä ja itse opiskelen (hoitovapaan aikana) elämme silti kädestä suuhun. Saimme myös lahjat joulupuu keräyksen kautta ja vaikka en pakettien sisällöstä mitään tiedä niin kiitollisia olemme silti. Lapset eivät tokikaan ilman lahjoja muutenkaan jäisi ja lähipiiriämmekin lahjoin muistamme. Onhan jouluun aina vuosi aikaa ostaa lahjat. Joten tuskin kenellekkään nämä ainoiksi lahjoiksi jää, jos vain on ajoissa asialla.

[/quote]

Eli mies töissä ja sinä hoitovapaalla ja silti kerjäätte lahjoja.

Voi helvetti.Meillä myös mies oli töissä ja minä hoitovapaalla, mutta elettiin silloin sen mukaan, mitä oli varaa. Muuten olisin mennyt töihin, jos olisi pitänyt mennä sossuun kerjäämään lahjoja.

Ei sitä kovin isoja ollut lapsille laittaa, mutta itse ostettiin se, mitä laitettiin

Vierailija
28/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 14:24"]

Minäkään en lahjoita. Nämäkin vähävaraiset perheet saavat moninkertaisesti enemmän sosiaalitukia kuin esim. opiskelijat, jotka sentään tekevät töitä hankkiakseen ammatin ja ovat tulevaisuuden veronmaksajia, osittain jo nykysiä. Vaan opiskelijoille ei mitään keräyksiä järjestetä. Sosiaalitapaukset käyttävät tukensa päihteisiin ja typeriin hankintoihin, jolloin rahaa ei jää edes lasten joululahjoihin. Heille sitten rahdataan avustuslahjoja ja opetetaan, ettei töitä tarvitse tehdä vaan kaiken saa kun pelleilee rahansa ja on niin köyhää niin köyhää. T. Opiskelija, joka elää 450€/kk ja on jo ostanut perheelleen joululahjat.

[/quote]

Töölön seurakunta keräsi tänä vuonna joululahjoja vähävaraisille nuorilla aikuisille. Nuoret aikuiset olivat itse esittäneet lahjatoiveita, jotka lahjojen antajat täyttivät.

Vierailija
29/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, älä anna yhden typerän eukon pilata sinun haluasi auttaa. Varmasti suurin osa lahjoista menee tarpeeseen! Ainahan siellä voi joku ahneempi vanhempi olla joukossa, mutta tuskin lapset ajattelevat lahjastaan pahaa.

Ihana, että sinunlaisia auttajia on :)

Vierailija
30/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas peruuteetaan kaikkien niiden maassa makaavien lasten yli uudestaan ja uudestaan, kun aikuisten arvot saavat tälläiset mittasuhteet. Ap. kokee loukkauksena(älä ota kirjaimellisesti) kun hyväksi tarkoittettu asia ei koetakkaan aikuisen silmissä niin suureksi miltä se todellisuudessa, kun asiaa katsotaa lasten lasien läpi.

Lapsille menee ne parhaimmat hyödylliset lahjoitukset ja ylijäämäksi jää sitten ne vähän aneemisemmat. Ikävää, mutta totta. Monet hyvää tarkoittavat valitettavasti kuvittelevat, että köyhälle saa luvan riittä se viime jouluna naapurilta saatu posliininenkoriste-esine.

Vierailija
31/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 14:13"]

[/quote]

Meillä kaikilla on erilaiset arvot. Kuten sillä yhdellä äidillä, jonka jouluntunnelman toi meidän muiden mielestä järkyttävän kallis joulukuusi. Hän osti itse lapsilleen kuomat ja kirpputorilta toppapuvun. Joulupuusta oli toivonut legopaketteja yms.

Mikä sinä olet sanomaan, mitkä ovat oikeat arvot tutullesikin. Hänelle tuo jouluntunnelman eri asia kuin toinen.

[/quote]

Käsittääkseni tässä ei kritisoitu lahjansaajan arvoja, vaan kiittämättömyyttä. Kiittämätömyys tuntuu ikävältä, jos on hyvää hyvyyttään keräyksiin lahjoittanut eikä sitä arvosteta!

Vierailija
32/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

".Kuulin nimittäin tutun (sukua,en muuten varmaan olisi moisen lusmun kanssa tekemisissä) elämäntapa-sossupummi-yh-äidin valitukset siitä,kun "

Haukut jo itsekin sen naisen, joten miksi hänen mielipiteensä on sinulle kuitekin näinkin tärkeä?

Vierailija
33/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 14:49"]

Taas peruuteetaan kaikkien niiden maassa makaavien lasten yli uudestaan ja uudestaan, kun aikuisten arvot saavat tälläiset mittasuhteet. Ap. kokee loukkauksena(älä ota kirjaimellisesti) kun hyväksi tarkoittettu asia ei koetakkaan aikuisen silmissä niin suureksi miltä se todellisuudessa, kun asiaa katsotaa lasten lasien läpi.

Lapsille menee ne parhaimmat hyödylliset lahjoitukset ja ylijäämäksi jää sitten ne vähän aneemisemmat. Ikävää, mutta totta. Monet hyvää tarkoittavat valitettavasti kuvittelevat, että köyhälle saa luvan riittä se viime jouluna naapurilta saatu posliininenkoriste-esine.

[/quote]

Tiedätkö, mikä oikeasti näissä tunteisiin vetoavissa jutuissa on ongelma. Se että ihmiset innostuu kerran, kaksi vuodessa parantamaan omaatuntoa ja kuvitellaan, että suomessa on oikeasti köyhiä. Lahjoja tulee niin tajuttomat määrät, että niiden kanssa on järjestöt ihmeissään.

Sama kuin lelulahjoitukset lastensairaaloille. Varsinkin pehmot. Lasten syöpäosastoilla ei tehdä pehmoilla mitään, koska ne kerää herkästi pöpöjä ja lapsen vastustuskyky ei kestä sitä.

Eräs sairaalan talouspuolen pomo (mikä lie oikea nimi) kerran kertoi, että heilläkin on iso huone näille leluille, vaikka sitä tarvittaisiin muuhun. Mutta kun ne on lahjoituksia, niitä ei voi heittää pois. Ja nyt jouluna tulee taas kuormallinen pehmoja ja ei tiedetä, mihin niitä tungetaan.

Yrittäkää katsoa ympärille, onko siellä oikeasti apua tarvitsevia.

Vierailija
34/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 14:33"]

Sitä ihmettelen, miksei ylijäämälahjoja lahjoiteta vaikka kirkon diakoniaan, vaan tosiaanko jaetaa ylimääräiset perhekerhossa varakkaille ihmisille?? Sitä en kyllä suvaitsisi. Mieluummin sitten useampi lahja keräyskohteena olevilla perheille. En tosiaan haluaisi keskiluokkaisille okt-asuja-kerhomammoille syytää ostamiani joulupuu-lahjoja! :/ Toivottavasti tuo ei ole totta.

Sen sijaan on aivan yhdentekevää, mitä ap:n kelvoton sukulainen on suustaan päästänyt. Eiköhän hänen lapsensa kuitenkin ole ilahtunut lahjoista, vaikkei äiti olisikaan osannut arvostaa.

[/quote]

No en kyllä missään perhekerhossa ottaisi vaikka tarjottaisiin! Kuka kehtaa ottaa jos on itsellä varaa ostaa lapsilleen lahjat? Samaa mieltä että useampi lahja tarvitseville jos jää yli. Ei varmaan monessa srk:ssa ole käytäntönä tuollainen hölmöily.

Vierailija
35/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sellaisia jotka kerää kaiken mitä ilmaiseksi saa.

Ja tää on tosi.

Vierailija
36/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sellaisia jotka kerää kaiken mitä ilmaiseksi saa.

Ja tää on tosi.

Vierailija
37/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 14:31"]

Olipas rakentavia viestejä nämä v*tuttelut. Melkoinen lähestymistapa,sanoisin.

Totta,tämä kuulemani valitusvirsi ei varmasti edusta kaikkia suomalaisia,mutta vahvisti mulle sen,että ne täältäkin lukemani valitukset surkeista lahjoista ei sitten voineet olla ihan pelkkää,urbaanilegendaa.Siksipä en halua yhdenkään lahjani päätyvän siihen,että,hyvää tarkoittaen lahjoitettu paketti päätyy vielä pettymykseksi,kun taas tuli surkea lahja.

Ja kyllä se niiden pakettien osoitekin/ jakoperiaatekin on tämän sukulaiseni kohdalla vähän kyseenalainen.Ovat sossun asiakkaita,mutta sellaiset elatustuet,että ei näillä lapsilla oikeasti ole lahjoista mitään pulaa.Lähinnä sossun asiakkaaksi on ajanut tämän äidin täydellinen kyvyttömyys elää jotenkin järkevästi ja huolehtia taloudestaan.

Sinä,joka pyysit meiliosoitetta: jos sulla on anonyymi meili,niin laitatko tänne?

ap

[/quote]

Täyttä paskaa sun kirjoituksesi. Ole oikeesti lahjoittamatta mutta älä soperra satuja!!

Jos ottaa tuon asenteen lahjoituksissa niin kannattaa tosiaan jättää väliin mutta älä mollaa koko joulupuu järjestelmää koska kai se kohta sunlaisten idioottettien takia lopetetaan.

Itse vien joka vuosi ja olen ollut Turun kaupungin järjestämässä joulujuhlassa (vähävarasille) ja siellä tosiaan näkee näitä ihmisiä jotka eivät odota satasen joululahjaa! Tiedät  itsekkin jos vähän ajattelet että eivät köyhät odota mitään tuollaista mutta silti morkkaat ja väheksyt joulupuuta.. Ikävää

Vierailija
38/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme lahjoja keräyksestä pyytäneet vaan meidät oli sossun kautta keräykseen laitettu taloudellisen tilaanteemme takia. Ja todella kiitollisia olemme, että kaikki kuusilasta saavat tänäkin jouluna keräyksen ansiosta ainakin sen kolme pakettia. Työpaikka mistä hoitovapaalla olen on 20 tuntinen, joten ei se meidän taloudessamme eroa olenko hoitovapaalla opiskelemassa ja lapset kotona vai töissä ja lapset päiväkodissa. Toki hattua nostan niille vanhemmille, jotka pystyvät ilman sossua elämään, mutta itse en ole keinoa siihen löytänyt ellei jätä laskuja maksamatta ja ruokaa hankkimatta

Vierailija
39/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 15:01"]

Me emme lahjoja keräyksestä pyytäneet vaan meidät oli sossun kautta keräykseen laitettu taloudellisen tilaanteemme takia. Ja todella kiitollisia olemme, että kaikki kuusilasta saavat tänäkin jouluna keräyksen ansiosta ainakin sen kolme pakettia. Työpaikka mistä hoitovapaalla olen on 20 tuntinen, joten ei se meidän taloudessamme eroa olenko hoitovapaalla opiskelemassa ja lapset kotona vai töissä ja lapset päiväkodissa. Toki hattua nostan niille vanhemmille, jotka pystyvät ilman sossua elämään, mutta itse en ole keinoa siihen löytänyt ellei jätä laskuja maksamatta ja ruokaa hankkimatta

[/quote]

Juuri näin. sossutuet on niin hyvät, että on aivan sama, oletko kotona sossun tuella, vai töissä ja lapset hoidossa

Vierailija
40/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä ostin kaksi lahjaa, yhden pojalle ja yhden tytölle. Molemmat maksoivat 35 euroa eli yhteensä 70 euroa. Pojalle Lego mönkijä ja tytölle värityskirja ja värikynät ja tussit. Minusta kivoja lahjoja molemmat. Olisko pitänyt laittaa enemmän per lahja kuitenkin, sitä jäin miettimään. Olisin kyllä voinut sen tehdä, mutta jotenkin tuntui hassulta ajatus ostaa vaikkapa älypuhelimet, kun ei tiedä onko vanhemmilla mahdollisuutta hankkia liittymät ja nettiliittymät ..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi