Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vie enää lahjoja Joulupuu-keräykseen

Vierailija
11.12.2013 |

Voi hemmetti,että sieppaa.

Joskus aiemmin täältä luin,kuinka paketteja olisi jaettu perhekerhossa,kun "oli jäänyt ylimääräisiä" ja joku valitti,kun oli niin aneemisia lahjoja jaossa. Siitä huolimatta vielä viime vuonna vein paketit aiempien vuosien tapaan, kun en oikein uskonut,että nuo kaikki jutut olis totta.

Ei ne isoja olleet,mutta yhteensä aina noin 200 eurolla.Petshopeja,puuhakirjoja,legoja ja 20 lahjakortteja Heseen ja h&m:lle.Pieniä summia kyllä,mutta kun olen hölmöyksissäni ajatellut,että on parempi viedä useita pieniä,jotta sitten on useampi lapsi,joka saa edes jotakin,jos tuo sattuu olemaan vaikka ainut lahja.

Tänäkin vuonna olin lahjat jo hankkinut,mutta viemättä jäi.Käytän ne paketit vaikka sitten omien lasten kaverisynttäreihin.Kuulin nimittäin tutun (sukua,en muuten varmaan olisi moisen lusmun kanssa tekemisissä) elämäntapa-sossupummi-yh-äidin valitukset siitä,kun ei ole rahaa taaskaan "laittaa kunnon joulua",hankkia lahjoja ja näistä keräyksistäkin tulee taas jotain pilipali piperrystä paketeista.Kun kysyin,että mitä sillä tarkoittaa,niin juurikin tuollaisia lahjoja kuin minä olin vienyt.Pitäisi kuulemma olla kunnon paketteja,siinä satasen luokkaa vähintään kappale,että tuntuisi jossakin.

Just Juu.Voi kissan viikset.Ja minä idiootti olen vuodesta toiseen pistänyt hyvää tarkoittaen senkin rahan ja vaivan sitten ihan kankkulan kaivoon.Ei ole Suomessa oikeaa vähöosaisuutta,jos tämä tosiaan on näin. Samalla rahalla ilahdutan jatkossa jotakuta,joka oikeasti rahojank tarvitsee - hankin juuri kummilapsen ulkomailta.

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme nuori perhe, jolla olisi todella tarvetta pienellekin avulle. En ikinä nauraisi tuollaisille lahjoille, vaan ne olisivat mielestäni aivan mahtavia! Kyllä todellisiakin avuntarvitsijoita on. En tiedä, mitä kautta noita joulupuu -keräyksen lahjoja jaetaan, emme ole sossun asiakkaina kun yritämme pärjätä omillamme. Mutta jos haluat lahjoittaa joulumieltä tarvitsevalle, laita sähköpostisi ja voin kertoa tilanteestamme - meidän perhettämme tuollainen muistaminen ainakin lämmittäisi. :)

Uskon, että lahjasi ovat aiempinakin vuosina löytäneet arvostavan kodin, aina löytyy noita "mätiä omenoita", älä murehdi!

Vierailija
2/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HV!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä kaikki eivät ole tuollaisia. Jaksan uskoa, että tässä maassa on perheitä joille nämä "pienet pilipali-jutut" ovat tärkeitä. Omassakin lähipiirissäni on perhe, joiden lapset ilahtuu ainakin suuresti, kun olen vienyt heille jopa lakanoita ja pyyhkeitä, heti otetaan käyttöön ja pedataan sänkyyn. Myös ihan vain värikynät ja värityskirjat on otettu riemulla vastaan. Nämä nyt ei ole olleet varsinaisia joululahjoja, mutta lahja kun lahja. Kyllä se on ihan kasvatuksesta kiinni, että pienestäkin kannattaa iloita.

Jätä omaan arvoonsa tuommoset selittäjät.

Vierailija
4/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä tunkkisi.

Vierailija
5/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humble­brag

Vierailija
6/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni varmasti ilahtuu noista lahjoistasi. Mutta millä perusteilla niitä paketteja jaetaan? Onkohan joukossa paljonkin niitä jotka eivät oikeasti tarvitsisi niitä lahjoja?

Vierailija
7/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiä tuosta. Uskon että monille niistä iloakin on. Itse olen osallistunut useampana vuonna lastenkotilasten lahjakeräykseen. Yksi lapsi, yksi lahjatoive. Arvoltaan 20 euroa.

Vierailija
8/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että annat näin paljon painoarvoa yhden ihmisen sanomiselle. Ehkä sinäkin vielä aikuistut ja osaat laittaa tälläiset sanomiset sanoja puutteellisuudeksi.

Vierailija
9/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset olisivat ihan onnessaan tuollaisista lahjoista! Mut eipä niitä ole kukaan meille ollut tarjoamassa. Ja itse niitä ei tietääkseni voi mistään pyytää.

Vierailija
10/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en lahjoita. Nämäkin vähävaraiset perheet saavat moninkertaisesti enemmän sosiaalitukia kuin esim. opiskelijat, jotka sentään tekevät töitä hankkiakseen ammatin ja ovat tulevaisuuden veronmaksajia, osittain jo nykysiä. Vaan opiskelijoille ei mitään keräyksiä järjestetä. Sosiaalitapaukset käyttävät tukensa päihteisiin ja typeriin hankintoihin, jolloin rahaa ei jää edes lasten joululahjoihin. Heille sitten rahdataan avustuslahjoja ja opetetaan, ettei töitä tarvitse tehdä vaan kaiken saa kun pelleilee rahansa ja on niin köyhää niin köyhää. T. Opiskelija, joka elää 450€/kk ja on jo ostanut perheelleen joululahjat.

Vierailija
11/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en viitsi lahjoittaa joulupuuhun vaikka mieli tekisikin auttaa. En vain usko että lahjat menee niille jotka niitä oikeasti tarvitsevat. Tai tiedän kyllä että osa menee, mutta sitten on juurikin nämä mädät omenat, soskupummit joille ei mikään kelpaa ja kaikki pitäisi saada ilmaiseksi... Niin en sitten mielummin lahjoita ollenkaan

Vierailija
12/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 14:13"]

Joskus aiemmin täältä luin,kuinka paketteja olisi jaettu perhekerhossa,kun "oli jäänyt ylimääräisiä" ja joku valitti,kun oli niin aneemisia lahjoja jaossa. Siitä huolimatta vielä viime vuonna vein paketit aiempien vuosien tapaan, kun en oikein uskonut,että nuo kaikki jutut olis totta.

Ei ne isoja olleet,mutta yhteensä aina noin 200 eurolla.Petshopeja,puuhakirjoja,legoja ja 20 lahjakortteja Heseen ja h&m:lle.Pieniä summia kyllä,mutta kun olen hölmöyksissäni ajatellut,että on parempi viedä useita pieniä,jotta sitten on useampi lapsi,joka saa edes jotakin,jos tuo sattuu olemaan vaikka ainut lahja.

Tänäkin vuonna olin lahjat jo hankkinut,mutta viemättä jäi.Käytän ne paketit vaikka sitten omien lasten kaverisynttäreihin.Kuulin nimittäin tutun (sukua,en muuten varmaan olisi moisen lusmun kanssa tekemisissä) elämäntapa-sossupummi-yh-äidin valitukset siitä,kun ei ole rahaa taaskaan "laittaa kunnon joulua",hankkia lahjoja ja näistä keräyksistäkin tulee taas jotain pilipali piperrystä paketeista.Kun kysyin,että mitä sillä tarkoittaa,niin juurikin tuollaisia lahjoja kuin minä olin vienyt.Pitäisi kuulemma olla kunnon paketteja,siinä satasen luokkaa vähintään kappale,että tuntuisi jossakin.

Just Juu.Voi kissan viikset.Ja minä idiootti olen vuodesta toiseen pistänyt hyvää tarkoittaen senkin rahan ja vaivan sitten ihan kankkulan kaivoon.Ei ole Suomessa oikeaa vähöosaisuutta,jos tämä tosiaan on näin. Samalla rahalla ilahdutan jatkossa jotakuta,joka oikeasti rahojank tarvitsee - hankin juuri kummilapsen ulkomailta.

[/quote]

Provo porvoolainen jälleen asialla. Noin ilkeä ihminen ei ole kuunaan lahjoittanut senttiäkään mihinkään keräykseen. Jos pitää työtöntä yh-äitiä loisena, en oikein jaksa uskoa, että vapaaehtoisesti lahjoittaisit sellaisille ihmisille yhtään mitään ja joulukeräysten perimmäinen tarkoitushan on nimenomaan auttaa vähävaraisia eikä MORALISOIDA tai sylkeä päälle niinkuin ap tekee.

Sietäsit hävetä, että kehtaat vielä esittää jotain valheellista  muka-lahjalistaa euromäärineen. 

Vierailija
13/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lahjoitin Hopen keräykseen sunnuntaina paketit, ja joidenkin toiveiden kohdalla kyllä mietin, onko perheessä oikeasti köyhyyttä vai halutaanko vaan maksattaa muilla isommat lahjat...

Oloni ei kamalasti parantunut siitä, kun kuulin kaverilta, että Hopessa on jouduttu laittamaan rajoitus siellä asioiville (ulkomaalais)perheille, kun rohmuavat tavaraa niin perkeleesti.

Vierailija
14/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas rakentavia viestejä nämä v*tuttelut. Melkoinen lähestymistapa,sanoisin.

Totta,tämä kuulemani valitusvirsi ei varmasti edusta kaikkia suomalaisia,mutta vahvisti mulle sen,että ne täältäkin lukemani valitukset surkeista lahjoista ei sitten voineet olla ihan pelkkää,urbaanilegendaa.Siksipä en halua yhdenkään lahjani päätyvän siihen,että,hyvää tarkoittaen lahjoitettu paketti päätyy vielä pettymykseksi,kun taas tuli surkea lahja.

Ja kyllä se niiden pakettien osoitekin/ jakoperiaatekin on tämän sukulaiseni kohdalla vähän kyseenalainen.Ovat sossun asiakkaita,mutta sellaiset elatustuet,että ei näillä lapsilla oikeasti ole lahjoista mitään pulaa.Lähinnä sossun asiakkaaksi on ajanut tämän äidin täydellinen kyvyttömyys elää jotenkin järkevästi ja huolehtia taloudestaan.

Sinä,joka pyysit meiliosoitetta: jos sulla on anonyymi meili,niin laitatko tänne?

ap

Vierailija
15/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä odotit?! Yli vuotavia kiitoksia?! Olisin hyvä ihminen, mutta...Mieti nyt vielä, eikö tuo ole aika lapsellista kiukuttelua. Ikävää myös, että vedät ikävään valoon hyvää tarkoittavan asian.

Vierailija
16/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kirjoittaa yks vähävarainen äiti. Elintasoni sai aikamoisen kolauksen, kun mieheni jätti ja lähti nuoremman perään.

Itse olen ollut jo vuosia aika materialisti, tykkään kauniista asioista ja olen kauhulla katsonut kun joku on ostanut esim Lidlistä talvikenkiä. No, nyt olen tilanteessa jossa minulla ei ole varaa ostaa edes niitä Lidlin talvikenkiä vaan päinvastoin omani ovat niitä ikuisen vanhoja ja jos menee rikki, korkeintaan kirpparilta.

Eron jälkeen, kun ei ollut varaa bussilippuun, kävelin töihin ex-mieheni lenkkareilla jotka unohti ottaa mukaansa. Sisään villasukka ja sitten kenkä jalkaan ja kengän päälle villasukka. Oli lämmin eikä ollut liukasta.

Itse olen aina lasten lahjoissa kohdistanut laatuun sen sijaan että laatuun. Onneksi lasten kohdalla kävi näin että tuli muiltakin paketteja, esim isältään, mutta jos olisin ollut yksin, olisi lapsen aina saaneet vain sen 1 tai max 2 pakettia.

Jouluna lapset tykkäävät että on paketteja ja vaikka minä pidänkin lahjoja, joita he saavat valtaosana krääsää ja aina päässäni ajattelen joillakin summilla olis saanut yhden ison lahjan, mitä väliä. Ne eivät ole minulle vaan lapsille.

Jos haluat saada päätöstä mitä teen, kysy lapsilta, ovatko he tykänneet lahjoista ja sen mukaan tee päätökset.

Nyt, 3 v jälkeen on elintasoni parantunut ja jää jopa rahaa säästöönkin. Kaikki laskut olen saanut maksettua sekä ruokaa pöytään kaikki nämä vuodet.

Viime kesänä löysin aika monta lahjaa, jotka ovat jääneet avaamatta ja ovat meille turhaa. Joten hyvissä ajoin kävin katsomassa joulupuusta ja sieltä löytyi juuri sopivat hakijat meidän ylimääräisille lahjoille.

Älä mieti mitä joku aikuinen sanoo, anna hyvä mieli lapselle.

Minun työkaverini tyttö sai seurakunnan vst keräyksestä lapselleen nuken, joka oli sotattu tusseilla, hiukset kynitty ja nukessa oli reikiä. Huitasten laitettu joululahjapaperiin. Onneksi työkaverini oli kuullut etukäteen epäonnnistuneista lahjoista ja kehoitti tytärtä etukäteen avaamaan lapseltaan salassa, ettei aattona tule kovaa pettymystä. Nukke lensi roskiin, mitään osaa ei olisi voinut kierrättää eikä kukaan lapsi moista nukkea halua.

Eli niitäkin on, jotka eivät osaa antaa tarpeellista.

Vierailija
17/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen, miksei ylijäämälahjoja lahjoiteta vaikka kirkon diakoniaan, vaan tosiaanko jaetaa ylimääräiset perhekerhossa varakkaille ihmisille?? Sitä en kyllä suvaitsisi. Mieluummin sitten useampi lahja keräyskohteena olevilla perheille. En tosiaan haluaisi keskiluokkaisille okt-asuja-kerhomammoille syytää ostamiani joulupuu-lahjoja! :/ Toivottavasti tuo ei ole totta.

Sen sijaan on aivan yhdentekevää, mitä ap:n kelvoton sukulainen on suustaan päästänyt. Eiköhän hänen lapsensa kuitenkin ole ilahtunut lahjoista, vaikkei äiti olisikaan osannut arvostaa.

Vierailija
18/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 14:13"]

[/quote]

Meillä kaikilla on erilaiset arvot. Kuten sillä yhdellä äidillä, jonka jouluntunnelman toi meidän muiden mielestä järkyttävän kallis joulukuusi. Hän osti itse lapsilleen kuomat ja kirpputorilta toppapuvun. Joulupuusta oli toivonut legopaketteja yms.

Mikä sinä olet sanomaan, mitkä ovat oikeat arvot tutullesikin. Hänelle tuo jouluntunnelman eri asia kuin toinen.

Vierailija
19/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin viimejouluna paketti pojalle, sellainen noin 30e arvoinen kassakone. Minä ja poika olimme kyllä todella otettuja ja kiitollisia lahjasta, oletin et tulee joku maks 10e arvoinen, joka sekin olisi kelvannut loistavasti. Suurin osa pakettien saajista on varmasti tyytyväisiä, ainakin toivon niin.

Vierailija
20/108 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 14:13"]

[/quote]

Provo porvoolainen jälleen asialla. Noin ilkeä ihminen ei ole kuunaan lahjoittanut senttiäkään mihinkään keräykseen. Jos pitää työtöntä yh-äitiä loisena, en oikein jaksa uskoa, että vapaaehtoisesti lahjoittaisit sellaisille ihmisille yhtään mitään ja joulukeräysten perimmäinen tarkoitushan on nimenomaan auttaa vähävaraisia eikä MORALISOIDA tai sylkeä päälle niinkuin ap tekee.

Sietäsit hävetä, että kehtaat vielä esittää jotain valheellista  muka-lahjalistaa euromäärineen. 

[/quote]

Ehkä ei pitäisi kommentoida,mutta kommentoinpa kumminkin.

Eipä ollut provo ei.Lahjoittanut olen kyllä enkö edes sillä mielellä,että odottaisin jotain äärimmäistä kiitollisuutta.Mutta en liioin tykkää siitä ajatuksesta,että antamani lahja on saajalleen ihan mitätön.Lähinnä sitä toivoo,että joku,aidosti vähävarainen lapsi saisi vähän jouluilla,kun ei kai ole lapsen vika,jos vanhemmilla menee huonosti.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän