Miksi näytän aina niin nuhjuiselta?
Niin, miten mä näytän aina niin nuhjuiselta kun käyskentelen tuolla ihmisten ilmoilla? Tukka vähän sikin-sokin, huvi tai muu asuste aina vähän vinksallaan, naama punoittaa ja näyttää ihan meikittömältä, vaikka kotona kuinka ehostaisi. Haluaisin näyttää klassisen kauniilta, mutta lopputulos on aina Mervi Tapola. Muita?
Kommentit (69)
Ei kai tutkinnoilla ole asian kanssa mitään tekemistä. Tai muuten siinä tapauksessa itseni pitäisi olla todellinen kaunotar.. :D Kuitenkin efekti on juuri tuollainen homssuinen... omalla kohdallani murheenkryyninä ovat ohuen ohuet (maantienväriset) hiukset, jotka eivät laitettuinakaan näytä hyviltä, ja rasvoittuva iho, jossa ei pysy mikään meikki paria tuntia kauempaa hyvänä. Lisätään vielä epäsopivat/vähän ryppyiset tms. vaatteet, niin lookki on täydellinen..
Minäkin olen hoikka ja elintavoiltani hyvä. Siitä huolimatta minulla ei mitkään meikit pysy / näy mihinkään ja hiuksia on turha yrittää laittaa kun ei ne vaan pysy. Osittain kyse on siitä, etten osaa laittaa tukkaa oikein, ja meikissä olen jämähtänyt tiettyyn tapaan enkä myöskään saa laitettua silmämeikkiä kovin siististi, tai niin että se pysyisi. Minä olen se, joka näyttää aina luonnolliselta ja huolettomalta, siltä etten ole laittautunut yhtään, vaikka oikeasti olisinkin. Hieman olen huomannut sen vaikuttavan homssuisuutta poistavasti, jos suosii selkeätä tyyliä, aivan kuten aiemmin täällä jo mainittiin. Selkeät värit, klassiset vaatekappaleet, yksinkertainen tukan malli ja sopiva väri, iho hyvässä kunnossa. Mutta eihän se yksinomaan siltikään auta, jos joskus tahtoisi näyttää oikein näyttävältä ja juhlavalta, kun meikeistä ole tietoakaan vaikka meikkaamiseen olisi käyttänyt aikaakin.
Mä luulen, että suurimalla osalla teistä kukaan muu ei huomaa "nuhjuisuuttanne" kuin te itse. En muista ainakaan koskaan aattelleeni kenestäkään, että olisi jotenkin homssuisen tai nuhjuisen näköinen, muutoin kuin vaatteiden ollessa oikeasti likaiset tai vaikka kauluspaita ollut ihan älyttömän ruttuinen, tai sitten hiuket tosi rasvaset. Eli riittää, että on itse puhdas, puhtaat vaatteet ja no, samaa mieltä kuin joku aiemmista kirjoittajista, että vaatteet voisi jollakin tapaa sopia yhteen, eli ei viittä eri väriä ja kuosia. Ja hyväksykää naamanne sellaisina kuin ne ovat, ihan normaalin näköisiä varmasti olette kaikki.
Meikeistä sen verran, että niissä on eroja. Minulle esim. Lumenen meikit eivät sovi, en tiedä miksi. Moni noita käyttää, minulle saivat aikaan mm. seuraavaa: meikkivoide jätti kasvot kumman väriseksi ja kumman "tuntuiseksi". Puuteri oli kuin "talkkia" ja rasva kuitenkin puski päivän mittaan läpi. Ripsarit varisivat ja ne "muruset" levisivät siömän alle saaden ne näyttämään tummilta. Silmien rajaus ns. katosi päivän mittaan.
En ala listaamaan tuotteita joita käytän, mutta pari voin mainita: MakeUpStoren meikkivoide (nappimainen, samantapainen mitä Joe Blascolla) ja Lorealin BB-voide.
Ja noin yleisesti olen huomannut, että esim. osa puutereista on sellaisia, ettei niitä tarvitse lisätä päivän mittaan, meikki kestää hyvin. Samoin on silmienrajauskyniä jotka todella pysyvät, eli jos aamulla tekee rajaukset, saa ne illalla pestä pois samanlaisina, Lumenen rajaus katosi muutamassa tunnissa.
Ja uskon että joillekin Lumene sopii, tärkeää on löytää se OMALLE iholle paras...!
Lisään tähän vielä sen, että kun nuorempana on ollut boheemi ja keski-iässä se on pitkälti karissut, tuntuu silti vaikealta pukeutua ns. siististi ja esim. meikata näkyvästi. Lopputulos on jotain puolivillaista. Villatakki ja farkut -tyylin tilalle on vaikea löytää sellaista, missä tuntisi olonsa luontevaksi.
Kunnollinen, kestävä meikkivoide. Sellainen, joka on suunniteltu pysymään useita tunteja. Niitä löytyy sekä markettisarjoista- että kalliimmista. Levitä aamulla ohuesti tällaista meikkivoidetta, lisää päälle puuteria ja pyyhi vielä mahdollinen ylimääräinen puuteri pois pyyhkeellä tai paperilla.
Sen jälkeen sitten ripsaria ja kulmakynää, poskipunaa tai mitä ikinä tykkäät käyttää. Huulille rasvaa tai kiiltoa.
Jos ehtii, voi tukan kuivata föönaamalla ja harjaamalla samalla sen sijaan että antaa sen vain kuivua. Youtubesta löytyy varmasti videoita aiheesta.
Muiden vinkit vaatteista olivat myös hyviä!
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 19:34"]
Nuhjuisuus voi olla itseaiheutettua ja johtua mm. laiskuudesta, mutta osittain kyse voi olla siitä, ettei vaan osaa laittautua.
Kauneus ja tyylikkyys vaatii harjoittelua, aikaa, vaivaa ja rahaa. Jos ei jotain näistä ole tai siihen ei halua panostaa, niin sitten ei vaan valmista tule.
Mulla selityksenä on se, ettei mun työssä ole välttämättömyys näyttää huolitellun hyvältä (päiväkodissa työskentelen), käytännöllisyys on työssäni tärkeämpää kuin tyylikkyys, mulla ei ole rahaa ostella hienoja ja yhteensopivia vaatteita (osittain oma syy, että olen mennyt alunperin ostelemaan fleece-puseroita ja t-paitoja niiden siistimpien vaatteiden sijaan), pakko käyttää pipoja ja muita lämpimiä vaatteita, koska ulkoilen päivittäin ja kuljen julkisilla työmatkat ja suurimpana syynä ehkä se, että en suostu nousemaan ylös aamulla kamalan aikaisin laittaakseni itseäni. Puolesta tunnista tuntiin on valmistautumisaikani töihin lähtiessä.
[/quote] Minulla menee 45 minuuttia. Kayn suihkussa, harjaan hampaat, laitan deodoranttia, voitelen kasvoni, kuivaan tukkani. Laitan kiharrusraudan kuumenemaan ja silla valilla meikkaan. Tassa valissa puen puseron tai paidan jos se pitaa vetaa paan yli. Kiharran tukkani, harjaan ja laitan kampaukseen, suihkutan hiuslakkaa. Housut tai hame paalle, sukat tai sukkahousut, kengat. Valmista on. Vaatteet valitsen edellisiltana joten ei mene aikaa jahkailemiseen.
Nuhju-Niina täällä, terve. Ketjun vinkkejä lukiessani mulle selvisi miksi näytän usein niin nuhjuiselta - ei puhettakaan että jaksaisin päivittäin näpertää, käpertää, kuoria, puuteroida, höylätä, viilata ja kiilottaa naamavärkkiä ja hiuskuontaloa. Mutta tavallaan kiva ymmärtää, että ne aina elegantin ja huolitellun näköiset naiset eivät ihan luonnostaan näytä eleganteilta ja huolitelluilta, vaan se on ehkä vain kovan työn tulosta.
olen useimmiten ei-nuhjuinen ja syynä siihen on se, että käytän rahaa laadukkaisiin meikkeihin, ihonhoitotuotteisiin ja vaatteisiin.
olen välillä myös nuhjuinen, jos olen herännyt aamulla aikaisin tai pukenut päälle kakkosvaatteet. silloin olo on ärsyttävän epäsiisti ja epämukava.
jos haluaa nuhjuisuudesta kannattaa luottaa ammattilaisiin ja olla valmis saatsaamaan rahaa: kauneustuotteet on parhaita hyvillä merkeillä ja kosmetologit osaavat antaa oikeat neuvot helppoon meikkiin. vaatteisiin kannattaa satsata ja kuunnella myyjien neuvoja. ohjeita kannattaa ottaa myyjiltä, kampaajilta ja kosmetologeilta, jotka itse näyttävät huolitelluilta.
suomalaisilla on myös outo pelko liiasta tyylikkyydestä ja laittautumisesta. saan usein pisteliäitä kommentteja tyyliin 'oletpas sä taas niin hienona', jos olen pukeutunut siististi ja meikannut.
Ei tämä yleinen ongelma ole kyllä koosta tai iho- tai hiustyypistä kiinni. Kenellä iho on liian kuiva ja kenellä liian rasvainen, kenellä tukka liian kikkara ja kenellä liian suora.
Itselläni tällainen päivä sattuu yleensä, kun ei ole ollut aikaa pestä tukkaa, laittaa kynsiä, valita tarkoituksenmukaista ja säähän sopivaa asukokonaisuutta huolella ja ajoissa, silittää paitaa jne. Joskus vaan liian monta tekijää on rempallaan ja siinä ei puuterinlisäys enää pelasta.
Ja sitten on ne vaatteet, jotka näyttävät hyvältä kunnes muistaa, miksi siitä olisi pitänyt luopua kokonaan jo viimeistä edellisellä kerralla. Epämukavat rintsikat, liian tiukat housut, olkapäiltä valuva mekko tai hankaavat kengät eivät kaunista ketään tuntia kauempaa.
Pari vinkkiä, mitkä itse tajusin vasta: huivin tilalle talvella kauluri tai tuubi. Se on yleensä paremman näköinen kuin ruttuinen hapsullinen (niin mulla yleensä) huivi.
Niin iso laukku, ettei tarvi muita pusseja ja kasseja. Tai jos tarvii kauppakassiksi, joku yksivärinen, tilava, ohut hyvännäköinen lisäkassi käsilaukkuun. Sinne aina myös vaatekauppojen pussit. Kassialmaisuus ei kaunista ketään.
Asusteet mielellään samaa väriä, jos ei samaa settiä. Tekee huolitellun vaikutelman kun pipo, kauluri ja käsineet on samaa linjaa. Kuten on jo mainittu, ei liikaa värejä ja yksityiskohtia!
Kenkien, vaatteiden ja asusteiden huolto on tuikitärkeää! Ja vaikka itse kuljen kirppisvaatteissa, katson niitä kriittisin silmin ja koitan vaihtaa esim. takkia aika ajoin. Ei ole silloin hinnasta kiinni, mutta kulahtanut talvitakki on kauhea... varsinkin kevätauringossa!
Hiukset kiinni, vähän meikkiä ja kynnet siisteiksi. Hiuksia pitää leikata myös pitkähiuksisen!
Hymy kaunistaa kenet tahansa!
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 21:29"]Nuhju-Niina täällä, terve. Ketjun vinkkejä lukiessani mulle selvisi miksi näytän usein niin nuhjuiselta - ei puhettakaan että jaksaisin päivittäin näpertää, käpertää, kuoria, puuteroida, höylätä, viilata ja kiilottaa naamavärkkiä ja hiuskuontaloa. Mutta tavallaan kiva ymmärtää, että ne aina elegantin ja huolitellun näköiset naiset eivät ihan luonnostaan näytä eleganteilta ja huolitelluilta, vaan se on ehkä vain kovan työn tulosta.
[/quote]
No eikä tarvi päivittäin mitään suuroperaartiota tehdä. Hyvät vaatteet jotka ei tarvitse huoltoa ja puhdas muuten, hiukset kammattu ja kasvoille bb ja huulikiilto niin on tarpeeksi huoliteltu.
Itsetunto-ongelma.
Et välttämättä näytä sen homsuisemmalta kuin muutkaan muiden mielestä.
Kylläpä huvittaa tämä viestiketju. Eilen luin sen toisen viestiketjun jossa joku kokemuksen syvällä rintaäänellä totesi ettei Kunnon Tutkinnon suorittanut(lääkis, oikis, kauppis) ole edes keski-ikäisenä koskaan homssuisen nuhjuinen ja väsähtänyt tantta vaan aina tyylikäs ja menevä. Kuka ketjun homssukoista tunnustaa omaavansa oikean tutkinnon ja silti olevan tuulitukkainen, punanenäinen täti jolla(kallis) huivi repsottaa ja(kallis) takki roikkuu?
Kerrankin mielenkiintoinen ketju! Sama ongelma nimittäin täällä. En usko johtuvan "pääkopasta", sillä tunnistan joissakin muissakin ihmisissä samaa. Toiset vaan ovat homssuisia, vaikka yritys olisi hyvä, ja toiset näyttävät eleganteilta vaikka suoraan sängystä reväistynä. Mutta mistä se johtuu ja ennenkaikkea mitä sille voisi tehdä, en todellakaan tiedä.
Mielenkiintoinen ketju ja hyviä vinkkejä ollut.
Täällä onkin jo mainittu "melkein hyvät" vaatteet, joista pitäisi luopua. Lisäisin vielä vaatteiden mittasuhteet, mikä on usein ainakin itselleni haastavaa, siis on vaikea löytää juuri sopivia vaatteita. Esim. jakun alle puettavan paidan kaula-aukoin laajuuden pitäisi olla just nappiin, jos kaula-aukko on liian laaja tai liian pieni, se ei näytäkään ihan täydelliseltä jakun kanssa. Itse tuskailen usein nimenomaan näiden paitojen kanssa, en tykkää liian pienistä kaula-aukoista, mutta kun sopiviakaan ei tahdo löytyä.
Sopivan mittainen paita, ei liian lyhyt eikä liian pitkä. Ja niin edelleen.
Myös värit ovat tärkeitä, pienikin sävyero, ja voi mennä metsään. Toki pukeutumisessa saa (ja pitääkin) olla särmääkin, mutta tämä vaatii sellaista värisilmää, jota kaikilla ei yksinkertaisesti ole. Lisäksi mielestäni värisävyt on hankalia muistaa, joten jos muistin varassa ostaa esim. huivin tai paidan, niin menee usein pieleen, olisi hyvä olla mukana se vaate, johon aikoo ko. tuotteen yhdistää.
Pitäisi myös pitää kädet kurissa, ettei nypi tai rapsuta tms. itseään YHTÄÄN.
Eikä kohentele vaatteitaan "julkisesti",
Olen kauhean näköinen. Tukassa harmaata ja kuin hevosenjouhta koko tukka.
En jaksa meikata.
Vaikea uskoa että joskus nuorena autot pysähtyivät
kohdalleni tuolla maalla kun kävelin.
Kaikki oli hyvin; hiukset,, kasvot jne.
Tuossa se juuri on: jos ostaa ns. "tavallisia t-paitoja" ei niissä näytä tyylikkäältä. Ymmärrän ettei kaikissa töissä tarvitsekaan näyttää, mutta kaupungille lähtiessä moni haluaa olla siistimmän näköinen. Juuri se ero, haluaako näyttää tältä (nyt puhun siis vaatteiden puolesta, en mallista;)
http://www.hm.com/fi/product/18912?article=18912-A
vai tältä
http://www.hm.com/fi/product/20988?article=20988-A