Miksi näytän aina niin nuhjuiselta?
Niin, miten mä näytän aina niin nuhjuiselta kun käyskentelen tuolla ihmisten ilmoilla? Tukka vähän sikin-sokin, huvi tai muu asuste aina vähän vinksallaan, naama punoittaa ja näyttää ihan meikittömältä, vaikka kotona kuinka ehostaisi. Haluaisin näyttää klassisen kauniilta, mutta lopputulos on aina Mervi Tapola. Muita?
Kommentit (69)
Itse olen liian laiha ja pieni! (älkääkä sanoko, että syö niin lihoat, ei toimi enkä kasva). Suurin osa vaatteista näyttää päälläni teltoilta. Varsinkin talvitakit ja muut talvivarusteet. Tuntuu, että haahuilen suuren vaatekasan alla, eikä minusta näy kuin naama, ja tämä muillekin tuttu sähköinen tuulen tuivertama tukka.
Jos on homssuinen naama, niin kannattaa panostaa selkeisiin ja laadukkaisiin vaatteisiin. Ei mitään pienikuvioisia kuoseja! Korut isoja ja vain yhtä metallia kerrallaan. Iso huivi laadukkaasta materiaalista vie huomion pois naamasta.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 17:57"]
Jos on homssuinen naama, niin kannattaa panostaa selkeisiin ja laadukkaisiin vaatteisiin. Ei mitään pienikuvioisia kuoseja! Korut isoja ja vain yhtä metallia kerrallaan. Iso huivi laadukkaasta materiaalista vie huomion pois naamasta.
[/quote]
Ensimmäinen oikeasti minulle sopiva neuvo, lisää tätä!
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 18:04"]
[/quote]
[/quote]
Onko sulla roikkuvat luomet?
Mulla homssuista vaikutelmaa lisää talvella se, että mikään pipo ei vaan sovi! Näytän aina ihan denalta tai Ville Haapasalolta ja otsalle pukkaa hikisiä suortuvia... mutta ei näillä keleillä voi ilman pipoakaan kulkea-
Samoin meikki kuluu ihmeellisesti päivän mittaan veke, vaikka lisäis puuteriakin. Oisko se tää keskuslämmitys?
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 18:11"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 18:04"]
[/quote]
[/quote]
Onko sulla roikkuvat luomet?
[/quote]
On! Mistä tiesit?
(Siis silmäluomet. Naamassa ei siis roiku syyliä eikä luomia.)
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 18:14"]
Mulla homssuista vaikutelmaa lisää talvella se, että mikään pipo ei vaan sovi! Näytän aina ihan denalta tai Ville Haapasalolta ja otsalle pukkaa hikisiä suortuvia... mutta ei näillä keleillä voi ilman pipoakaan kulkea-
Samoin meikki kuluu ihmeellisesti päivän mittaan veke, vaikka lisäis puuteriakin. Oisko se tää keskuslämmitys?
[/quote]
Haaaaa :D Hyvin sanottu! Itellä sama ongelma, pipot ei vaan sovi päähäni. Pitkääkö otsatukan muuten näkyä pipon alta vai pitääkö se piilottaa sinne jonnenkin alle? Lumisateessa kastunut otsatukka + pipo on järkyttävä yhdistelmä, mutta omassa päässä otsatukattomuus + pipo näyttää kans aika kamalalta...
Kaytteko joka aamu suihkussa? Ohut tukka nayttaa heti rasvaiselta ja ohuemmalta jos se ei ole putipuhdas. FrizzEase pitaa hiukset kurissa, samoin hyva hiuslakka.
Ette suinkaan kayta eilisia vaatteita? Vaatteet pitaa silittaa. Luisuvan huivin voi laittaa ruotuun alpuolelta hakaneulalla. Hyvat, siistit kengat. Deodoranttia jalkoihin. Kasilaukkuun varalle sukkahousut.
Mä näytän välillä klassisen kauniilta ja välillä homssuiselta valokuvissa. Epäilen sen eron tulevan siitä, että mulla on jonkinverran vääränkokoisia vaatteita (ei tarpeeksi pitkään selkäosaa paidassa, liian lyhyet hihat,..) ja sellaisia hutiostoksia muutenkin. Vaatteita yhdistyessä pitää perusta olla neutraaleilla väreillä ja siihen päälle tulla jotain korostavaa tai isokuvioista tai jopa räikeää. Esim taupe neule, alla valkoinen paita, siniset tai harmaat housut ja tähän "tylsään" kokonaisuuteen voi sitten lisätä sen turkoosin huivin. Tai mustaan kotelomekkoon vaaleanpunainen tai vaikka kultainen vyö. Mut ei siihen puna-vihreäkukalliseen tunikaan enää vaaleanpunaista tai kultaista vyötä. :P
Kenkiä pitää välillä huoltaa. Kura pois ja pankkia päälle. Samoin laukkuja, lika pitää pyyhkäistä pois välillä.
Hiukset. Jos on lyhyet pitää käydä.säännöllisesti kampaajalla. Menisköhän nää vielä jos vähän laitan tarrarullaa aamulla..no ei mene, myönnä se itsellesi. Jos on pitkät parempi laittaa kiinni kun tuulee, ellei hiukset ole raskaat ja hyväkuntoiset. Ohuehkolla laadulla ne näyttää kauhealta samantien. Ja on olemassa muitakin hiustyylejä kuin ponnari. Laivoihin voi laittaa öljyä jos hampsottaa. Väriä ei kannata kovin radikaalisti omasta luonnollisesta muuttaa, eikä kylmiä muuttaa lämpöisiksi tai toisinpäin.
Meikki. Sitä ei paljoa tarvitse, jos pohja on kunnossa. Itse käytän usein pelkkää bb-voidetta. Saatan lisätä esim huulipunaa joinain päivinä. Pohjan kunnossa pidolla tarkoitan kuorintaa ja pesua, rasvaamista. Minä en usko tuohon juokaa vettä se tekee 10vuotta nuoremmaksi, ihminen kyllä itse tuntee onko jano. Ei normaalilla terveellisellä syömisellä ja juomisella kerry mitään toksiineja mitä pitäisi poistaa. Virtsan väri myös kertoo onko nestetasapaino kunnossa.
Ja vielä väreistä - kannattaa kyseenalaistaa omat vaatteet ja värit, kaikille ei sovi kaikki värit. Toisille sopii kulta, toisille hopea, toisille lämmin punainen, toisille jäätävä pinkki. Netistä voi googlettaa colour analysis jos on ihan hukassa.
T entinen homssuinen
Liityn nuhjukerhoon! Luulen, että oma nuhjuiluni johtuu siitä, että nukun liian vähän ja juon vettä liian vähän. Tai jos tekisin kumpaakin kunnolla, niin näyttäisin varmaan nuhjuiselta siltä, mutta ehkä en niin väsyneen nuhjuiselta. :D
Juuri tuo Ville Haapasalo -olo on kyllä niin kuvaava... :D Mut miettikää kuinka rento ja reipas sen olemus on, ei sitä haittaa pätkääkään sen olemus. Ehkä pitää vaan ajatella että tässä dalsin eteenpäin, tuskin nyt niin nuhjuisena kuin kuvittelen...
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 18:34"]
Liityn nuhjukerhoon! Luulen, että oma nuhjuiluni johtuu siitä, että nukun liian vähän ja juon vettä liian vähän. Tai jos tekisin kumpaakin kunnolla, niin näyttäisin varmaan nuhjuiselta siltä, mutta ehkä en niin väsyneen nuhjuiselta. :D
Juuri tuo Ville Haapasalo -olo on kyllä niin kuvaava... :D Mut miettikää kuinka rento ja reipas sen olemus on, ei sitä haittaa pätkääkään sen olemus. Ehkä pitää vaan ajatella että tässä dalsin eteenpäin, tuskin nyt niin nuhjuisena kuin kuvittelen...
[/quote]
Äh, olen niin nuhju jo aivoistanikin. siltä = silti
tyylikästä menoa viime talvelta...
aijaa.com/Dyknqv
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 16:20"]
Niin, miten mä näytän aina niin nuhjuiselta kun käyskentelen tuolla ihmisten ilmoilla? Tukka vähän sikin-sokin, huvi tai muu asuste aina vähän vinksallaan, naama punoittaa ja näyttää ihan meikittömältä, vaikka kotona kuinka ehostaisi. Haluaisin näyttää klassisen kauniilta, mutta lopputulos on aina Mervi Tapola. Muita?
[/quote]
Haluatko ratkaista nämä ongelmat?
Neuvoisin seuraavaa:
Tukkaan pohjusteaine, esimerkiksi lämpösuoja, joka poistaa sähköisyyttä. Silottelu raudalla tai kääntäminen. Lopuksi mattaista hiuspuuteria, kuivashampoot eivät saa kampausta nousemaan juuresta liruhiuksilla. Näiden jälkeen latvoihin kenties viimeistelevä tököttimäinen ja ehkä lakkaa. Ja sanoinko jo, että myös tupeerausta tai muuten viimesitelty kampaus. Myös rullat aamun tai yön auttavat.
Asettelet sen asusteen niin, että se on hyvin. Katsot, että sulla on alla vaate, jossa se asuste ei liu'u. Opettele pari klassista solmimistapaa. Tarvittaessa voit kiinnittää asusteen useammalla hakaneulalla: pistä vaatteen sisältä päin, älä jätä olkapään kohdalle tai muuhun painavaan. Tarvittaessa voit ryhdittää sanomalehdellä tms. ohuen silkkihuivin pistoskohdan. Tarkista asuste säännöllisesti, esim. hissit, vessat, aulat. On ihan ok mennä siistiytymään ennen kuin pärähtää johonkin tilaisuuteen. Tarkista hiukset, kampaa, tarvittaessa lisää viimeistelylakka.
Meikkiin tarvitset pohjustajan. Sitten ei valu ja viru meikit. On monitoimituotteita, joissa sävyttävää sitä ja tätä samassa. Kysy myyjiltä neuvoa, mikä sopisi sinulle. Itselläni toimii silikonipohjainen väritön ja olematon, joka vaan tekee ihosta tasaisen ja saan meikin pysymään täydellisesti. Talveen sopii vedenkestävät luomivärit jne. Niitä lisätään pitkin päivää, jos on tarkoitus illallakin olla siisti. Tarvitset ehkä jonkun peitevärin tai muun, jolla tasoitat ihon väriä. Monista paikoista saa ilmaisen meikkiopastuksen ajanvarauksella, hyödynnä näitä ja kerro ihan avoimesti näistä ongelmistasi.
Kampaajalla käydessäsi pyydä viimeistelyvinkkejä ja maksat siitä viimeistelystä. Minua on aina neuvottu ystävällisesti, millaisia tuotteita ja miten eri tavoin kampausta voi pitää.
Kyllä se siitä. Minäkin onnistuin.
Mä olen opetellut syleilemään nuhjuisuuttani, luonnonkiharapehkossani ja villatakeissani. Välillä vaan toivon, että olisin mies, ja voisin kasvattaa kunnon heviparran. Pääsis aamuisin helpommalla, kun ei tarvitsisi edes yrittää saada naamasta ihmismäistä.
Eihän pipo ole ainut lämmin päähine! Kyllä jokaiselle löytyy sopiva ja tyylikäs.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 18:57"]Mä olen opetellut syleilemään nuhjuisuuttani, luonnonkiharapehkossani ja villatakeissani. Välillä vaan toivon, että olisin mies, ja voisin kasvattaa kunnon heviparran. Pääsis aamuisin helpommalla, kun ei tarvitsisi edes yrittää saada naamasta ihmismäistä.
[/quote]
Lisään vielä, että nykyään en edes halua näyttää 'glamourilta'. Mulla tulee laitettuna samanlainen olo kuin kissalla on rusetti kaulassa.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 17:27"]
Mulla on sama ongelma, ainakin talvisin. Kesällä on paljon fressimpi olo. Talvea inhoan yli kaiken. Hikoan helposti, joten samaan aikaan on kylmä ja sellainen epäsiistin nihkeä olo. Jalat hikoavat talvikengissä. Naama on samaan aikaan kuiva ja rasvainen, ja hiukset aina sähköiset. Villakangastakkiin tarttuu koko ajan karvoja ja hiuksia ja kylmyys saa nenän vuotamaan ja punoittamaan, samoin silmistä valuu vesi kun ilma on tuulinen. Ylipäänsä on sellainen ällöttävä olo kun muhii paksun vaatekerroksen alla.
Kesällä taas ei haittaa vaikka olisi kuumakin, kun voi pukeutua kevyesti. Jalat eivät hikoa sandaaleissa ja hiukset eivät ole sähköiset. Lämpö saa voimaan hyvin.
Talvella siis olen todella homssuinen vaikka miten yrittäisin olla olematta, kesällä taas on kuumuudestakin huolimatta paljon raikkaampi olo.
[/quote]
Minä taas inhoan kesää! On tukalaa, hikoan ja pelkään että se näkyy ja haisee ihmisille, nuorempana tuntui vielä että iho valui rasvaa. Lisäksi tuntuu että kaikki karvat näkyy häiritsevästi muillle vaikka ne olisi poistanutkin.
Minä en lähtisi tuohon että kaiken pitää olla laittamalla tiptop. Kannattaa tehdä näin:
-Hanki vain sellaisia vaatteita joissa näytät hyvältä/jotka istuvat omalle kropalle, kaikki sellaiset "melkein hyvät" kiertoon.
-Jos ei nk. värisilmää ole, kannattaa suosia suht neutraaleja värejä, esim. mustaa talvitakkii käy melkein "kaikki" huivit, oranssin takin kanssa vain pieni osa huiveista.
-Suosi ns. klassisia vaatteita, sellaisia jotka ovat muodissa "aina". Noita voi sitten piristää asusteilla, esim. laukku tai huivi tmv. "kauden muotivärissä" jne.
-Liika on liikaa, monella on ties mitä päällä (takkia, lakkia, tumppua, huivia, laukkua, heijastinta, kenkää jne.) ja kaikki eri paria! Asussa on hyvä olla vain 1-2 "keskipistettä", on homsuisen näköistä jos on liikaa kaikenlaista samaan aikaan päällä. 1-2 harkittua juttua kerrallaan päällä =tyylikästä.
-Usein homsuisiin hiuksiin auttaa se, että ne ovat kiinni. Ns. karanneet haivenet eivät haittaa, ellei "puoli kampausta" ole karannut. Esim. 1. linkin välineillä saat 2. linkin kaltaisen kampauksen aikaan nopeasti, helposti, ja ohuisiinkin hiuksiin:
http://4.bp.blogspot.com/-EJFwe8R-FQ8/UhGmB-BEhpI/AAAAAAAALrQ/NEe2dKvNqd8/s1600/5Glitter_06.jpg
http://4.bp.blogspot.com/-qCKjpz9vrVo/UUzErN16tyI/AAAAAAAAAQo/m4UykepI2-w/s1600/IMG_2553.jpg
Nuhjuisuus voi olla itseaiheutettua ja johtua mm. laiskuudesta, mutta osittain kyse voi olla siitä, ettei vaan osaa laittautua.
Kauneus ja tyylikkyys vaatii harjoittelua, aikaa, vaivaa ja rahaa. Jos ei jotain näistä ole tai siihen ei halua panostaa, niin sitten ei vaan valmista tule.
Mulla selityksenä on se, ettei mun työssä ole välttämättömyys näyttää huolitellun hyvältä (päiväkodissa työskentelen), käytännöllisyys on työssäni tärkeämpää kuin tyylikkyys, mulla ei ole rahaa ostella hienoja ja yhteensopivia vaatteita (osittain oma syy, että olen mennyt alunperin ostelemaan fleece-puseroita ja t-paitoja niiden siistimpien vaatteiden sijaan), pakko käyttää pipoja ja muita lämpimiä vaatteita, koska ulkoilen päivittäin ja kuljen julkisilla työmatkat ja suurimpana syynä ehkä se, että en suostu nousemaan ylös aamulla kamalan aikaisin laittaakseni itseäni. Puolesta tunnista tuntiin on valmistautumisaikani töihin lähtiessä.
Ymmärtääköhän ihmiset sanan "homssuinen" eri lailla? Vaikuttaa siltä, että jotkut ajattelisivat sen tarkoittavan vanhan ja/tai lihavan näköistä.
Mä ainakin olen hoikka, ollut aina.
t. 14, se talvella homssuinen