Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ostanut tänä vuonna vaatteita 750 eurolla, onko se mielestäsi paljon vai vähän?

Vierailija
29.09.2020 |

Esim. viimeksi pikkareita 9 paria 24,00 eur.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle työnantaja on ostanut jo paljon isommalla summalla, ja niissä ostoksissa mennään laatu edellä. Sievin jalkineita kolme paria á 160 euroa, Blåkläder-pukuja kesään ja talveen, yht. 3 kpl á 200  euroa ja siihen vähän sukkaa ja käsinettä päälle. Olenko turhamainen? Lähtisinkö palstalle kehuskelemaan avauksellani?

3kpl asuja ja kenkiä? Oot varmasti ainut Suomalainen työläinen jolla on välikauden työkamppeet ja ainut joka saa vuodessa kulutettua kaikki kolmet kengät loppuun. Jalaksen tossut kestää vähintää kaksi vuotta, sirtykää niihin.

Vierailija
62/94 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhdyimme parin kaverin kanssa vaatteiden ostolakkoon täksi vuodeksi. On pitänyt. Mutta täytyy sanoa, että jokunen alusvaate tekisi kyllä poikaa =). VArmaan heti vuodenvaihteen jälkeen ostan niitä pikkuhousuja. Pari kertaa kesällä oli heikko hetki, kun bongasin kivat kesäkengät, mutta pysyin vahvana!

Ajatteles, jos ei tuu kivoja kesäkenkiä enää vastaan vaikka viiteen vuoteen? Kyllä pitää ostaa heti, kun tulee hyvät vastaan. Muuten voi harmittaa.

Mulla on nyt nimittäin sellainen ongelma talvikenkien kanssa, ettei nää nykyiset muotikengät vaan natsaa itselle. Ei natsannut viime talvenakaan. Niin vanhoilla mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pidätkö jotain päiväkirjaa ja Exceliä sun vaatehankinnoista vai mistä tiedät summan...

Amatöörit pitää exceliä. Minulla on kaikki tulot ja menot kirjanpito-ohjelmassa. Samaten siellä on kaikki sijoituksetkin, ja saan nappia painamalla realiaikaisen tiedon varallisuudestani. Ohjelmassa on myös vuosibudjetti, ja todelliseen dataan pohjautuva ennuste kassavirrasta 3 kk eteenpäin...

Mulla osuuspankki hoitaa tuon...

Ei tasan hoida. Osuuspankki ei tasan tarkkaan saa mistään tietoon minun aasian ja australian tuottoja, eikä myöskään sieltä saa budjetteja, eikä kassavirta-arvioita, eikä tuloslaskelmaa ja tasetta milloin vain eikä sinne voi tehdä budjetteja, eikä se vertaa toteutunutta budjeettiin, eikä se tiedä sinun nettovarallisuuttasi helposti. Kyllä nuo excelit ja "pankkien seurantapalvelut" amatööreille auttavasti käy mutta miksi tehdä vaikeasti kun voi tehdä oikeinkin.

Vierailija
64/94 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et. Äkkiä tuo summa menee jos ostaa laadukasta ulkoiluvaattetta ja kenkää. Nuo hankinnat on myös pitkäikäisiä.

Joskus sijoitin pariin talvikenkiin 400 euroa, nyt lähtee kuudes talvi samoilla kengillä eli ei huono sijoitus.

Myös 400,- maksanut kuoripuku on ollut käytössä vuosia ympäri vuoden eikö loppua näy.

Vierailija
65/94 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista ostaneeni yhtään.

Vierailija
66/94 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon.

Vierailija
67/94 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailun vuoksi mä olen ostanut 75 eurolla. 

Vierailija
68/94 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä ostan vaatteita vuodessa noin 5 000 Eurolla, eikä se ole paljoa. MIten ihmeessä teillä voi olla noin alhainen elintaso vai oletteko työttömiä tai jotain?

- hollannikas

5000 euroa on aika paljon, mutta omaa noin 2500-3000 euron vuosibudjettiani vaateostoksissa pidän ihan normaalina. Ostan harvoin vaatteita, mutta haluan että ostamani vaatteet ovat laadukkaista luonnomateriaaleista valmistettuja, huolellisesti viimeisteltyjä sekä eettisesti ja ekologisesti kestävällä tavalla valmistettuja. Näillä kriteereillä valmistetut vaatteet ovat lähes aina Euroopassa valmistettuja, joten hinta on sen mukainen. Ostin juuri italialaisesta villakankaasta Englannissa valmistetun talvitakin, se maksoi yli 1000 euroa. Seuraavaksi sitten ostankin talvitakin joskus 10 vuoden päästä.

On vaikea ymmärtää miten ihmiset selviävät vaateostoksistaan sillä suomalaisen keskimääräisellä 750 euron vuosittaisella summalla. Toisaalta itsekin opiskeluaikana kävin kirpputoreilla ja tein itse vaatteita. Pahoin pelkään, että suurimmalla osalla summa kuitenkin koostuu Kauko-Idässä lapsiorjien valmistamista keinokuituvaatteista.

Vierailija
69/94 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuo summa menee helposti kerralla.

Vierailija
70/94 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInä ostan vaatteita vuodessa noin 5 000 Eurolla, eikä se ole paljoa. MIten ihmeessä teillä voi olla noin alhainen elintaso vai oletteko työttömiä tai jotain?

- hollannikas

5000 euroa on aika paljon, mutta omaa noin 2500-3000 euron vuosibudjettiani vaateostoksissa pidän ihan normaalina. Ostan harvoin vaatteita, mutta haluan että ostamani vaatteet ovat laadukkaista luonnomateriaaleista valmistettuja, huolellisesti viimeisteltyjä sekä eettisesti ja ekologisesti kestävällä tavalla valmistettuja. Näillä kriteereillä valmistetut vaatteet ovat lähes aina Euroopassa valmistettuja, joten hinta on sen mukainen. Ostin juuri italialaisesta villakankaasta Englannissa valmistetun talvitakin, se maksoi yli 1000 euroa. Seuraavaksi sitten ostankin talvitakin joskus 10 vuoden päästä.

On vaikea ymmärtää miten ihmiset selviävät vaateostoksistaan sillä suomalaisen keskimääräisellä 750 euron vuosittaisella summalla. Toisaalta itsekin opiskeluaikana kävin kirpputoreilla ja tein itse vaatteita. Pahoin pelkään, että suurimmalla osalla summa kuitenkin koostuu Kauko-Idässä lapsiorjien valmistamista keinokuituvaatteista.

On helppo selvitä keskimääräistä pienemmälläkin summalla kun ei yksinkertaisesti ole rahaa.

Vierailija
71/94 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi paljon minimisairaseläkeläisenä. Riippuu tuloistasi ja myös vaatteiden laadukkuudesta jne.

Vierailija
72/94 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin just 6 paria sukkia 100 eurolla. Niissä elinikäinen takuu, joten ei mielestäni paljon tullut hintaa. Tosin jollekkin joka ostaa euron sukkia marketista tuo on aivan hirvittävä raha. Olen vaan niin kyllästynyt uusimaan nukkaisia ja reikäisiä sukkia. Ostin myös uuden fleecen/kevyttalvitakin 120e, joten menee toi 750e rikki helposti jos ostaa laatua.

N30

Nyt alkoi kiinnostaa nuo sukat :) Voitko kertoa niistä lisää?

Vierailija
73/94 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut tänä vuonna vaatteita 0 eurolla. Onko paljon vai vähän?

Vierailija
74/94 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietysti mitä olet ostanut.

Mulla on jalan koko kasvanut ja jouduin uusimaan kenkiä.

Laadukkaita uimapukuja eri tarkoituksiin, hallipuku tukeva, järvipuku nopeasti puettava, vesijumppaan korkea yläosa.

Täytyy tunnustaa että korona-aika laittoi ostelemaan netistä. Kaupoissa en käynyt. Kaikki nettikaupat on ollut ok, paitsi Aliexpressin tilaus ei koskaan tullut.

Menee vähän aiheen vierestä, mutta millaiset uimapuvut ostit. Itsekin tarvitsisin uusia.

Vierailija
75/94 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästyspuku maksoi jt 500€ yksinään mutta sehän kestääkin sitten vuosikausia. Hyvät kengät helposti 300€+ jne.

Helposti menee kerralla ostoksiin 750€.

Olen ostanut pelkästään prismasta tänä vuonna 900€ eestä rytkyjä (sovellus kertoo) 😂.

Talvitakkia katselen nyt ja uusia talvikenkiä, sekä lapselle samat.

Vierailija
76/94 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni käyttää samanlaisia summia, ne köyhätkin. Jos ei pidä kirjaa, ei tajua ostoksiaan. Tästä on aika moni blogeissakin kirjoittanut, että kuvittelee että vaatteisiin mene muutama satanen max. ja sitten kun alkaa kirjaamaan ylös kaiken, se tuleekin täyteen jo parissa kuukaudessa.

Mulla on menny muutamana vuonna n.300-400 euroa. Ylimääräisiä vaatteita ei ole, kaikki pidän kunnes menee rikki ja kokonaismäärä laskettuna alle sata vaatetta, mukaan lukien takit ja kengät, ei sisällä sukkia ja alusvaatteita. Nykyään vaatteet on aikalailla hintaan katsomatta sellaisia, et esim. farkut ahkerassa käytössä hajoaa vuodessa. Joten käytännössä joudun uusimaan vaatevarastoani säännöllisesti. Jos vaatteita olisi huomattavasti enemmän, kulumisen vauhti olisi toki pienempi.

Tuo 750 euroa on siis minusta varsin normaali.

Vierailija
77/94 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- hollannikas

On helppo selvitä keskimääräistä pienemmälläkin summalla kun ei yksinkertaisesti ole rahaa.

Juuri näin. Ostan lähes kaiken köyhänä eläkeläisenä kirpputorilta. Kallein käytössä oleva vaatekappale tai vastaava ovat minulle teetetyt kengät, jotka maksoivat 2500 e. Onneksi en joutunut kustantamaan niitä itse, ei olisi olkut koskaan niihin varaa.

Vierailija
78/94 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut tänä vuonna vaatteita 0 eurolla. Onko paljon vai vähän?

Riippuu oletko lahjoittanut vähällä käytöllä olevat siistit vaatteet tarvitseville:)

Vierailija
79/94 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin kerran 2500 eurolla yhdellä kertaa. Kyllä oli myyjä tyytyväinen. Halusin uudistaa vähän kesävaatevarastoa alennusmyynnissä. 

Vierailija
80/94 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- hollannikas

Juuri näin. Ostan lähes kaiken köyhänä eläkeläisenä kirpputorilta. Kallein käytössä oleva vaatekappale tai vastaava ovat minulle teetetyt kengät, jotka maksoivat 2500 e. Onneksi en joutunut kustantamaan niitä itse, ei olisi olkut koskaan niihin varaa.

Teetetyt kengät? Kuka tarttee oikeesti tommosia? Ja kellä ok varaa teettää tommosia?