Joudun jättämään tapailemani miehen.
Tiesin tämän päivän koittavan, ja se olisi nyt lähiaikoina ajankohtaista.
En edes halunnut alkaa tapailemaan ketään, mutta sattumien kautta olen nyt kuitenkin tapaillut erästä miestä muutaman viikon. 
Mies on todella ihana, en keksi hänessä mitään vikaa. Olemme viettäneet aikaa aina jossain ulkona, kuten lenkkeillen, syöden ravintoloissa, elokuvissa, ajellen autolla ja käymällä laavulla syömässä. Toistemme kotona emme ole käyneet, koska olen aina keksinyt tekosyyn, miksi se ei sovi.
Nyt tulevalle viikonlopulle mies ehdotti, että tulisin hänen kanssaan mökilleen viikonlopuksi. Hyvät ja uskottavat tekosyyt on jo käytetty, joten on aika jättää tuo mies ennenkuin hän jättää minut. En ole koskaan tullut jätetyksi, vaan olen itse aina jättänyt miehen. Teininä minä pistin aina poikki poikaystävien kanssa, sekä nyt aikuisena 10 vuoden suhteen jälkeen jätin mieheni.
Syy miksi en halua jatkaa tapailua, tai yleensäkään tapailla miehiä on se, että he tulevat jättämään minut kuitenkin, koska minä en halua harrastaa seksiä.
Edellisen miehen vuoksi tein sitä 10 vuotta väkisin, toista miellyttääkseni, mutta sitä en aijo enää tehdä. Se on niin vastemielistä jo ajatuksena. En ole koskaan ollut seksista kiinnostunut, edes omaa kroppaani en ole ronklannut siinä mielessä. 
Nyt pitäisi keksiä jokin kaunis sepustus siitä, miksi haluan lopettaa tapailun. En aijo oikeaa syytä sanoa, koska mies yrittäisi "parantaa" minut kuten kaikki, jotka eivät aseksuaalisuutta ymmärrä.
Ärsyttää kun sain itteni tällaiseen soppaan ja vielä enemmän ärsyttää se, kun sain miehen tällaiseen soppaan sotkettua.
Auttakaapa keksimään jokin tragedia tai muu valhe, millä jättää hyvä mies, joka jättää mahdollisimman pienen kolauksen häneen.
Ja joo tuomitkaa mut, oon sen ansainnutkin.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tämän keskustelunavauksen pointtia. Pyydät siis tekosyytä, miten päättää aluillaan oleva suhde, mutta aivan varmasti keksit sellaisen itsekin, kun ilmeisesti kokemustakin on jo vanhastaan. Ilmeisesti haluat pikemminkin avautua aseksuaalisuudestasi yleensä - mikä on ok tietenkin - mutta minkälaista apua oikein kaipaat?
No tuotaa, mielikuvitukseni on kyllä melkoisen nerokas, joten syyn varmasti keksin itsekin, mutta eihän siitä haittaakaan ole jos kysyy ideoita (joita ei kyllä montaa tullut).
En edes ajatellut, että aseksuaalisuudesta noin yleensä keskustelua syntyisi, mutta nyt tuli vain sellainen ajatus mieleen, että miksi juuri minun olisi pitänyt kertoa heti tapailun alussa, että en halua seksiä? Miksi sillä seksiä himoitsevalla ei sellaista velvollisuutta ole? Oletuksen vuoksiko? Sama kuin olettaisi kaikkien haluavan lapsia, kultaisennoutajan, farmarin ja omakotitalon. Tai kuin olettaisi, että naiset haluavat saada kukkia ja suklaata, tai että nainen haluaa miehellä olevan vain vähän kavereita ja harrastuksia jotta saa tämän itselleen lähes kokonaan. Eli miksi miehen oletus minun haluavan seksiä on vähemmän väärin kuin minun tapani olla kertomatta heti kaikkea itsestäni?Tiedän, että olisin voinut ottaa asian esille jo heti kättelyssä, mutta niinhän tuota olisi mieskin voinut kertoa haluavansa varmasti seksiä kanssani, jolloin olisin voinut sanoa, että emme me sitten voi alkaa treffailemaan.
Kysynpähän vain!
Ap
Miksi et ottaisi miehen kanssa puheeksi seksiä? Kysyisit mieheltä, kuinka usein tämä seksiä haluaa. Siitä sitten johdattelisit aihetta niin että sanoisit ettet halua kovin usein seksiä, et ole aiemmissakaan suhteissa halunnut. Sanot haluavasi niin harvoin että mies perääntyy. Jos et kerran rehellisesti halua asiaa kertoa.
Seksuaalisesti aktiivisena naisena pelottaa, että rakastun ihmiseen joka haluaa mua vähemmän. Parisuhteen viimeiset vuodet kärsin puutteesta, enkä halua kokea sitä enää ikinä. Toivoisin että ihmiset olisivat rehellisiä halujensa kanssa, eikä ihastumisen huumassa lupailla ja puhuta jotain, mihin ei pystytä.
Eli sä kerrot heti ensitreffeillä haluavasi panna kuin kanit konsanaan? Joka päivä, montakin kertaa päivässä? Miten?? Siis miten otat asian esille? Eikö sua yhtään nolota puhua aiheesta käytännössä täysin tuntemattoman kanssa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tämän keskustelunavauksen pointtia. Pyydät siis tekosyytä, miten päättää aluillaan oleva suhde, mutta aivan varmasti keksit sellaisen itsekin, kun ilmeisesti kokemustakin on jo vanhastaan. Ilmeisesti haluat pikemminkin avautua aseksuaalisuudestasi yleensä - mikä on ok tietenkin - mutta minkälaista apua oikein kaipaat?
No tuotaa, mielikuvitukseni on kyllä melkoisen nerokas, joten syyn varmasti keksin itsekin, mutta eihän siitä haittaakaan ole jos kysyy ideoita (joita ei kyllä montaa tullut).
En edes ajatellut, että aseksuaalisuudesta noin yleensä keskustelua syntyisi, mutta nyt tuli vain sellainen ajatus mieleen, että miksi juuri minun olisi pitänyt kertoa heti tapailun alussa, että en halua seksiä? Miksi sillä seksiä himoitsevalla ei sellaista velvollisuutta ole? Oletuksen vuoksiko? Sama kuin olettaisi kaikkien haluavan lapsia, kultaisennoutajan, farmarin ja omakotitalon. Tai kuin olettaisi, että naiset haluavat saada kukkia ja suklaata, tai että nainen haluaa miehellä olevan vain vähän kavereita ja harrastuksia jotta saa tämän itselleen lähes kokonaan. Eli miksi miehen oletus minun haluavan seksiä on vähemmän väärin kuin minun tapani olla kertomatta heti kaikkea itsestäni?Tiedän, että olisin voinut ottaa asian esille jo heti kättelyssä, mutta niinhän tuota olisi mieskin voinut kertoa haluavansa varmasti seksiä kanssani, jolloin olisin voinut sanoa, että emme me sitten voi alkaa treffailemaan.
Kysynpähän vain!
Ap
Joo, olen samaa mieltä, et ole mielestäni toiminut mitenkään erityisen väärin. Sain sen käsityksen, että haluaisit jatkaa tapailua, muttet uskalla koska pelkäät, että mies jättää sinut ja sen takia haluatkin nyt itse jättää hänet. Tuossa ei ole mitään järkeä. Voihan teistä tulla vaikka hyvät ystävät ja miehellä voi olla seksiä sisältävä suhde johonkin toiseen naiseen (jos hän seksiä kaipaa, ethän sinä vielä voi olla 100-prosenttisen varma edes siitä). Jos sen sijaan nyt vaan dumppaat hänet jollain typerällä tekosyyllä, menetät varmuudella hienon ihmisen elämästäsi.
Voi herranen aika. Jos mies on muutaman viikon jo tapaillut eikä ole seksiin mitään suoraa aloitetta tehnyt niin sinä et ole siitä seksuaalisesti haluttava hänen silmissään joten ole huoleti.
Kertoisin totuuden. Ei tuo edes ole hävettävä syy ja mies voi olla ymmärtäväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo on vielä pahempi, "kukaan ei koskaan tunne kohtaani vetoa, hyvästi kylmä maailma"
Mä teen itsestäni pahiksen jollain muulla tavoin, jos se kerta on pakko saada paha mieli aiheuttaa sille miehelle. Ennemmin väitän tavanneeni jonkun toisen miehen vaikka.
Ei me tässä kuitenkaan olla lupauduttu seurustelemaan vain keskemämme. Ei niin vakava suhde ole vielä kyseessä.Ap
No mikset voi kertoo aseksuaalisuudesta?!?
Koska olen mieluummin bitch kuin friikki.
Ap
Jos mies kertoisi olevansa aseksuaali, pitäisitkö häntäkin friikkinä?
Aseksuaalisuus ei ole mikään vika. Itse olen aseksuaali 2 lapsen äiti ja onnellisesti naimisissa. Aseksuaalisuus ei tarkoita että seksi olisi välttämättä vastenmielistä vaan meitä on joka lähtöön. Minä en koskaan tule miehen kanssa ja sooloseksi on vain orgasmin hakua nopeasti. Itse olin avoin miehelleni heti alussa että läheisyys kiinnostaa ja pidän suutelusta ja muusta, mutta seksi ei ole minulle tärkeää enkä saa siitä muuta mielihyvää kuin miehen kokema nautinto. Hetken mies yritti saada minua syttymään, mutta lopulta pääsi tästä yli. Meillä on hyvä aktiivinen seksielämä koska olemme avoimia siitä mitä haluamme toisiltamme.
Suosittelen olemaan rehellinen ja miettimään itsekin että mukaisen suhteen oikeasti haluat ja missä määrin voit tulla miestä vastaan koska hänkin joutuisi takiasi muuttamaan toiveitaan seksin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo on vielä pahempi, "kukaan ei koskaan tunne kohtaani vetoa, hyvästi kylmä maailma"
Mä teen itsestäni pahiksen jollain muulla tavoin, jos se kerta on pakko saada paha mieli aiheuttaa sille miehelle. Ennemmin väitän tavanneeni jonkun toisen miehen vaikka.
Ei me tässä kuitenkaan olla lupauduttu seurustelemaan vain keskemämme. Ei niin vakava suhde ole vielä kyseessä.Ap
No mikset voi kertoo aseksuaalisuudesta?!?
Koska olen mieluummin bitch kuin friikki.
Ap
Jos mies kertoisi olevansa aseksuaali, pitäisitkö häntäkin friikkinä?
En. Suurin osa ihmisistä vain suoltaa sellaista tekstiä aseksuaaleista, että meissä on jotain vikaa, tai emme ole kunnon miestä tai naista saaneet. Ja aseksuaalit eivät kuulemma parisuhdetta edes tarvitse, kerta eivät seksiä halua.
Ap
Jos muuten mies vaikuttaa hyvältä, niin mitä jos ehdottaisit suhdetta, johon ei kuulu seksi, mutta mies voi hoitaa seksitarpeensa jonkun muun kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaalisuus ei ole mikään vika. Itse olen aseksuaali 2 lapsen äiti ja onnellisesti naimisissa. Aseksuaalisuus ei tarkoita että seksi olisi välttämättä vastenmielistä vaan meitä on joka lähtöön. Minä en koskaan tule miehen kanssa ja sooloseksi on vain orgasmin hakua nopeasti. Itse olin avoin miehelleni heti alussa että läheisyys kiinnostaa ja pidän suutelusta ja muusta, mutta seksi ei ole minulle tärkeää enkä saa siitä muuta mielihyvää kuin miehen kokema nautinto. Hetken mies yritti saada minua syttymään, mutta lopulta pääsi tästä yli. Meillä on hyvä aktiivinen seksielämä koska olemme avoimia siitä mitä haluamme toisiltamme.
Suosittelen olemaan rehellinen ja miettimään itsekin että mukaisen suhteen oikeasti haluat ja missä määrin voit tulla miestä vastaan koska hänkin joutuisi takiasi muuttamaan toiveitaan seksin suhteen.
Kuten aloituksessa kerroin, olen ollut 10 vuotta parisuhteessa, jossa oli myös seksiä. Alussa minäkin yritin kaikkeni, jotta halut syttyisivät, ja tein jopa aloituksia seksin suhteen. Todellisuudessa koko homma oli minusta vain vaivaannuttavaa, siis koko touhu. Himokasta suutelua, riisumista ja sängyssä, sohvalla, autossa, portaissa, lattialla, saunassa, suihkussa toisiaan vasten hinkkaamista kaikissa mahdollisissa asennossa. Se olin vain suoritus siinä missä vaikkapa imuroiminen. Loppu ajasta aloin jo täysin kyllästyä koko touhuun, imuroimiseen ei kyllästy koska siitä saa mielihyvää : puhtaat lattiat. Seksi väheni entisestään, mikä oli minusta hyvä, mutta miehestä ei niinkään. Lopulta erosimme, mutta emme seksiin liittyvistä syistä. Mieshän ei olisi halunnut erota, minä halusin.
Tuon suhteen jälkeen päätin, että en ainakaan sitä virhettä tee, että suostun alussa seksiin, ja sitten ilmoitakin, että tää on musta muuten todella naurettavaa puuhaa eikä se voisi minua vähempää kiinnostaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos muuten mies vaikuttaa hyvältä, niin mitä jos ehdottaisit suhdetta, johon ei kuulu seksi, mutta mies voi hoitaa seksitarpeensa jonkun muun kanssa?
No eihän tuo toimisi. Seksiä haluava myös tulee ihastumaan siihen seksiä antavaan osapuoleen, ja tulisin jätetyksi sitten pahimmassa tapauksessa siinä vaiheessa, kun on jo yhteen muutettu, tai vähintään kun olen rakastunut ja kuvitellut, että tämän miehen kanssa olen loppuikäni yhdessä.
Särkyy se sydän meillä aseksuaaleillakin.
Ap
Linkkaa sille tämä viestiketju, niin saa jänskää iltalukemista:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, miksi sitten olet alkanut tapailla tätä miestä, kun kirjoitit ettet edes halua tapailla miehiä?
Koska olen niin onneton tossu, joka kohteliaisuuttaan suostui treffeille, enkä ole vielä ymmärtänyt sanoa sitä, että ei meistä mitään tule, koska olen ilmeisesti viallinen naiskappale.
Ap
Jos et ihan oikeasti olisi halunnut treffeille, olisit sanonut heti ensimmäiseksi tuolle miehelle, että olet aseksuaali. Taisit kuitenkin tykätä siitä että mies oli kiinnostunut, ja halusit lähteä sinne treffeille.
Olisit ainakin itsellesi rehellinen niin elämästäsi tulisi paljon helpompaa.
Uskalla sanoa, jos ootte tapailleet viikkoja niin mies olisi jo ehdotellut seksiä, joten voi hyvinkin olla ettei koko touhu kiinnosta.
Ja ei jokainen mies seksiä kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Uskalla sanoa, jos ootte tapailleet viikkoja niin mies olisi jo ehdotellut seksiä, joten voi hyvinkin olla ettei koko touhu kiinnosta.
Ja ei jokainen mies seksiä kaipaa.
Tai sitten sillä on muitakin kierroksessa samaan aikaan eikä koe tarpeelliseksi kiirehtiä aloittajan kanssa. Saa seksiä muilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, miksi sitten olet alkanut tapailla tätä miestä, kun kirjoitit ettet edes halua tapailla miehiä?
Koska olen niin onneton tossu, joka kohteliaisuuttaan suostui treffeille, enkä ole vielä ymmärtänyt sanoa sitä, että ei meistä mitään tule, koska olen ilmeisesti viallinen naiskappale.
Ap
Jos et ihan oikeasti olisi halunnut treffeille, olisit sanonut heti ensimmäiseksi tuolle miehelle, että olet aseksuaali. Taisit kuitenkin tykätä siitä että mies oli kiinnostunut, ja halusit lähteä sinne treffeille.
Olisit ainakin itsellesi rehellinen niin elämästäsi tulisi paljon helpompaa.
Nyt tuli ensimmäinen p a s k a kommentti tähän ketjuun. Minä en pönkitä itseäni miehen avulla.
Ap
Miksi olet ylipäätään lähtenyt tapailemaan miestä jos et halua tavallista parisuhdetta? Yleensä siihen oletetaan seksin kuuluvan? Mielestäni sinun kannattaisi hakeutua muiden aseksuaalien kanssa treffeille, eikä harhaanjohtaa ketään kuten nyt olet tehnyt, kun et ole heti kertonut millainen naisena olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysynpähän vain!
Ap
Siksi, koska suuri enemmistö ihmisistä on sitä mieltä, että seksi kuuluu parisuhteeseen, ihan kuten esimerkiksi romantiikkakin. Kaikkien mielestä eivät esimerkiksi kultaiset noutajat kuulu parisuhteeseen, mutta useampi kuin 9/10 ajattelee seksin tai vähintään seksuaalisuuden kuuluvan siihen.
Voisit alkaa tapailla miehiä ylipäätään vain kavereina. Tai - mikä parasta - jättää heidät ihan kokonaan rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet ylipäätään lähtenyt tapailemaan miestä jos et halua tavallista parisuhdetta? Yleensä siihen oletetaan seksin kuuluvan? Mielestäni sinun kannattaisi hakeutua muiden aseksuaalien kanssa treffeille, eikä harhaanjohtaa ketään kuten nyt olet tehnyt, kun et ole heti kertonut millainen naisena olet.
Tätä samaa mietin. Tuo on kuitenkin parisuhdetta etsittäessä sen verran olennainen asia että siitä pitäisi kertoa jo hyvissä ajoin, mieluiten jo ennen ensimmäisiä treffejä. Oletus nyt kuitenkin edelleen useimmilla on, että parisuhde pitää sisällään myös seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa mietin. Tuo on kuitenkin parisuhdetta etsittäessä sen verran olennainen asia että siitä pitäisi kertoa jo hyvissä ajoin, mieluiten jo ennen ensimmäisiä treffejä. Oletus nyt kuitenkin edelleen useimmilla on, että parisuhde pitää sisällään myös seksiä.
Okei, no jos ennen ekoja treffejä tosiaan täytyy seksistä puhua, niin tästä lähin en lähde treffeille, ennenkuin mies ottaa seksin puheeksi. 🤷🏻♀️
Ap
Miksi et ottaisi miehen kanssa puheeksi seksiä? Kysyisit mieheltä, kuinka usein tämä seksiä haluaa. Siitä sitten johdattelisit aihetta niin että sanoisit ettet halua kovin usein seksiä, et ole aiemmissakaan suhteissa halunnut. Sanot haluavasi niin harvoin että mies perääntyy. Jos et kerran rehellisesti halua asiaa kertoa.
Seksuaalisesti aktiivisena naisena pelottaa, että rakastun ihmiseen joka haluaa mua vähemmän. Parisuhteen viimeiset vuodet kärsin puutteesta, enkä halua kokea sitä enää ikinä. Toivoisin että ihmiset olisivat rehellisiä halujensa kanssa, eikä ihastumisen huumassa lupailla ja puhuta jotain, mihin ei pystytä.