Joudun jättämään tapailemani miehen.
Tiesin tämän päivän koittavan, ja se olisi nyt lähiaikoina ajankohtaista.
En edes halunnut alkaa tapailemaan ketään, mutta sattumien kautta olen nyt kuitenkin tapaillut erästä miestä muutaman viikon. 
Mies on todella ihana, en keksi hänessä mitään vikaa. Olemme viettäneet aikaa aina jossain ulkona, kuten lenkkeillen, syöden ravintoloissa, elokuvissa, ajellen autolla ja käymällä laavulla syömässä. Toistemme kotona emme ole käyneet, koska olen aina keksinyt tekosyyn, miksi se ei sovi.
Nyt tulevalle viikonlopulle mies ehdotti, että tulisin hänen kanssaan mökilleen viikonlopuksi. Hyvät ja uskottavat tekosyyt on jo käytetty, joten on aika jättää tuo mies ennenkuin hän jättää minut. En ole koskaan tullut jätetyksi, vaan olen itse aina jättänyt miehen. Teininä minä pistin aina poikki poikaystävien kanssa, sekä nyt aikuisena 10 vuoden suhteen jälkeen jätin mieheni.
Syy miksi en halua jatkaa tapailua, tai yleensäkään tapailla miehiä on se, että he tulevat jättämään minut kuitenkin, koska minä en halua harrastaa seksiä.
Edellisen miehen vuoksi tein sitä 10 vuotta väkisin, toista miellyttääkseni, mutta sitä en aijo enää tehdä. Se on niin vastemielistä jo ajatuksena. En ole koskaan ollut seksista kiinnostunut, edes omaa kroppaani en ole ronklannut siinä mielessä. 
Nyt pitäisi keksiä jokin kaunis sepustus siitä, miksi haluan lopettaa tapailun. En aijo oikeaa syytä sanoa, koska mies yrittäisi "parantaa" minut kuten kaikki, jotka eivät aseksuaalisuutta ymmärrä.
Ärsyttää kun sain itteni tällaiseen soppaan ja vielä enemmän ärsyttää se, kun sain miehen tällaiseen soppaan sotkettua.
Auttakaapa keksimään jokin tragedia tai muu valhe, millä jättää hyvä mies, joka jättää mahdollisimman pienen kolauksen häneen.
Ja joo tuomitkaa mut, oon sen ansainnutkin.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet ylipäätään lähtenyt tapailemaan miestä jos et halua tavallista parisuhdetta? Yleensä siihen oletetaan seksin kuuluvan? Mielestäni sinun kannattaisi hakeutua muiden aseksuaalien kanssa treffeille, eikä harhaanjohtaa ketään kuten nyt olet tehnyt, kun et ole heti kertonut millainen naisena olet.
Tätä samaa mietin. Tuo on kuitenkin parisuhdetta etsittäessä sen verran olennainen asia että siitä pitäisi kertoa jo hyvissä ajoin, mieluiten jo ennen ensimmäisiä treffejä. Oletus nyt kuitenkin edelleen useimmilla on, että parisuhde pitää sisällään myös seksiä.
Okei, no jos ennen ekoja treffejä tosiaan täytyy seksistä puhua, niin tästä lähin en lähde treffeille, ennenkuin mies ottaa seksin puheeksi. 🤷🏻♀️
Ap
Ei tarvi sen enempää puhua kuin mainita että olet aseksuaali. Tämä siis tavallisissa seuranhakukanavissa. Jos keskität seuranhakusi aseksuaaleille suunnattuihin paikkoihin, tällöin ei tarvi mainita sitäkään, sillä se on itsestäänselvyys.
Tämä taitaa olla trolli. Mutta kuitenkin: kyllä, seksuaalisuudesta voi puhua täysin tuntemattoman kanssa, ensimmäisellä tapaamisella tai ensimmäisessä viestissä. Tässä tapauksessa myös TÄYTYY, koska muuten johdat toista pahasti harhaan.
Jos ei onnistu, niin opettele. Opettele kotona itseksesi, miten sanot sen ääneen. Jos ei onnistu millään, niin sitten opettele psykoterapeutin kanssa.
Jos joku alkaa jankuttaa, että "kyllä vielä opit kun kunnolla saat", niin siitä tiedätkin jo lähteä tilanteesta jonnekin järkevämpien ihmisten seuraan. Tsemppiä.
Et voi jättää ihmistä, kenen kanssa et edes ollut suhteessa. Hän ei ollut seurustelukumppanisi. Ei rakastajasi. Te vain treffailitte, eikä se johtanut mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet ylipäätään lähtenyt tapailemaan miestä jos et halua tavallista parisuhdetta? Yleensä siihen oletetaan seksin kuuluvan? Mielestäni sinun kannattaisi hakeutua muiden aseksuaalien kanssa treffeille, eikä harhaanjohtaa ketään kuten nyt olet tehnyt, kun et ole heti kertonut millainen naisena olet.
Tätä samaa mietin. Tuo on kuitenkin parisuhdetta etsittäessä sen verran olennainen asia että siitä pitäisi kertoa jo hyvissä ajoin, mieluiten jo ennen ensimmäisiä treffejä. Oletus nyt kuitenkin edelleen useimmilla on, että parisuhde pitää sisällään myös seksiä.
Okei, no jos ennen ekoja treffejä tosiaan täytyy seksistä puhua, niin tästä lähin en lähde treffeille, ennenkuin mies ottaa seksin puheeksi. 🤷🏻♀️
Ap
Ongelma ratkaistu. Hyvä. Et lähde treffeille, et tapaa miehiä. Miehethän ei tässä menetä mitään. Olet itse ainoa, joka saattaa menettää.
Koska aika monet naiset kyllä juoksee ja kovaa, jos mies ennen treffejä alkaa selittämään seksuaalisista tarpeistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tämän keskustelunavauksen pointtia. Pyydät siis tekosyytä, miten päättää aluillaan oleva suhde, mutta aivan varmasti keksit sellaisen itsekin, kun ilmeisesti kokemustakin on jo vanhastaan. Ilmeisesti haluat pikemminkin avautua aseksuaalisuudestasi yleensä - mikä on ok tietenkin - mutta minkälaista apua oikein kaipaat?
No tuotaa, mielikuvitukseni on kyllä melkoisen nerokas, joten syyn varmasti keksin itsekin, mutta eihän siitä haittaakaan ole jos kysyy ideoita (joita ei kyllä montaa tullut).
En edes ajatellut, että aseksuaalisuudesta noin yleensä keskustelua syntyisi, mutta nyt tuli vain sellainen ajatus mieleen, että miksi juuri minun olisi pitänyt kertoa heti tapailun alussa, että en halua seksiä? Miksi sillä seksiä himoitsevalla ei sellaista velvollisuutta ole? Oletuksen vuoksiko? Sama kuin olettaisi kaikkien haluavan lapsia, kultaisennoutajan, farmarin ja omakotitalon. Tai kuin olettaisi, että naiset haluavat saada kukkia ja suklaata, tai että nainen haluaa miehellä olevan vain vähän kavereita ja harrastuksia jotta saa tämän itselleen lähes kokonaan. Eli miksi miehen oletus minun haluavan seksiä on vähemmän väärin kuin minun tapani olla kertomatta heti kaikkea itsestäni?Tiedän, että olisin voinut ottaa asian esille jo heti kättelyssä, mutta niinhän tuota olisi mieskin voinut kertoa haluavansa varmasti seksiä kanssani, jolloin olisin voinut sanoa, että emme me sitten voi alkaa treffailemaan.
Kysynpähän vain!
Ap
Täytyy olla sen verran realisti, enemmistön ehdoilla valitettavasti mennään yhteiskunnassa.
Siitä ei yksinkertaisesti tulisi mitään, jos jokaista täytyisi aivan tasapuolisesti olettaa ties minkä kaikkien vähemmistöjen edustajiksi.
Ei ole reilua, ei, mutta olemme kaikki joissakin asioissa vähemmistöä, eli kaikki joudumme ainakin joissakin tilanteissa ”selittelemään” toimintaamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tämän keskustelunavauksen pointtia. Pyydät siis tekosyytä, miten päättää aluillaan oleva suhde, mutta aivan varmasti keksit sellaisen itsekin, kun ilmeisesti kokemustakin on jo vanhastaan. Ilmeisesti haluat pikemminkin avautua aseksuaalisuudestasi yleensä - mikä on ok tietenkin - mutta minkälaista apua oikein kaipaat?
No tuotaa, mielikuvitukseni on kyllä melkoisen nerokas, joten syyn varmasti keksin itsekin, mutta eihän siitä haittaakaan ole jos kysyy ideoita (joita ei kyllä montaa tullut).
En edes ajatellut, että aseksuaalisuudesta noin yleensä keskustelua syntyisi, mutta nyt tuli vain sellainen ajatus mieleen, että miksi juuri minun olisi pitänyt kertoa heti tapailun alussa, että en halua seksiä? Miksi sillä seksiä himoitsevalla ei sellaista velvollisuutta ole? Oletuksen vuoksiko? Sama kuin olettaisi kaikkien haluavan lapsia, kultaisennoutajan, farmarin ja omakotitalon. Tai kuin olettaisi, että naiset haluavat saada kukkia ja suklaata, tai että nainen haluaa miehellä olevan vain vähän kavereita ja harrastuksia jotta saa tämän itselleen lähes kokonaan. Eli miksi miehen oletus minun haluavan seksiä on vähemmän väärin kuin minun tapani olla kertomatta heti kaikkea itsestäni?Tiedän, että olisin voinut ottaa asian esille jo heti kättelyssä, mutta niinhän tuota olisi mieskin voinut kertoa haluavansa varmasti seksiä kanssani, jolloin olisin voinut sanoa, että emme me sitten voi alkaa treffailemaan.
Kysynpähän vain!
Ap
Miten maailmassa on miljardeja ihmisiä? Vastaus kysymykseesi on, että suurin osa ihmisisitä ajattelee ja tulee ajattelemaan näin. Siksi. Hyvä, että paljastit ns. oikeat karvasi. Tässä mennään alueelle - miesoletettu/naisoletettu jne. Palomies, merenneito - mikä on oikea ilmaisu. Älä viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin. Minkälainen ihminen vedättää muita tuolla tavalla? Ei ole kaikki ihan kohdillaan muutenkaan tällä tapauksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pska akka, kannattais kertoa heti eikä vedättää muita omien tarkoitusperien takia.
No tiedän! Siksi onkin huono omatunto.
Ap
eikä ollut edes ensimmäinen kerta
Vierailija kirjoitti:
Et voi jättää ihmistä, kenen kanssa et edes ollut suhteessa. Hän ei ollut seurustelukumppanisi. Ei rakastajasi. Te vain treffailitte, eikä se johtanut mihinkään.
silti törkeää haaskata miehen aikaa tuollaiseen
No tuota, auttaisko vaikka rehellisyys ensin? Kerro miehelle, mikä on tilanne. Olisi mielestäni reilua miehellekin. Anna hänelle edes mahdollisuus, suhdetta voi jatkaa, mutta seksiä ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin. Minkälainen ihminen vedättää muita tuolla tavalla? Ei ole kaikki ihan kohdillaan muutenkaan tällä tapauksella.
No virheitä tekee jokainen joskus, mutta olennaista on ottaa niistä opiksi. Toivottavasti aloittaja ei enää toista virhettään vaan ymmärtää toimia jatkossa toisin. Kannustaisin kertomaan miehelle nyt rehellisesti saman kuin aloituksessa, pahoittelemaan ja toimimaan vastaisuudessa eri tavalla. Mies varmasti arvostaa enemmän rehellisyyttä kuin päästä vedettyä selitystä, jonka tunnistaa välittömästi valheeksi. Ja onhan edelleen pieni mahdollisuus että mies ei pidä aseksuaalisuutta ongelmana.
Minusta kuulostaa ap sille ettet ole välttämättä vain löytänyt itseäsi seksuaalisesti. Tuo inhosi vousi juontua ihan hyvin vaikka lapsena koetusta seksuaalisesta väkivallasta.
Ehkä salaa toivoit, että tapailemasi mies on myös aseksuaali, ja nyt kun ymmärrät ettei mitään siihen viittavaa ole, tajuat että joko itse päätät tai joudut paljastamaan itsesi.
Oletko koskaan todella miettinyt että mitä tuon inhon takana todella on? Osasitko silloin aikaisemmassaa suhteessa sanoittaa seksuaalisia tarpeitasi? Seksuaalisia tarpeita voi olla esim että haluat paljon läheisyyttä ja silitystä muttet niinkään yhdyntää. Seksi on paljon muutakin kuin yhdyntää eri paikossa ja asemnoissa, vaikka niin moni tolvana luulee. Sain nimittäin jollain tavalla aika tunnekylmän kuvan seksistä exäsi kanssa - ikään kuin se oli teille kummallekin vain kylmä suoritus.
Kyllä riittää se että kerrot pitäväsi hänestä, mutta et halua häntä seksuaalisesti. Sen tarkempaa ei tarvi kertoo. Saattashan tuo silti haluta tapailla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä riittää se että kerrot pitäväsi hänestä, mutta et halua häntä seksuaalisesti. Sen tarkempaa ei tarvi kertoo. Saattashan tuo silti haluta tapailla.
Jos olisin se mies, tuosta selityksestä minulla ensimmäinen ajatus olisi, että en ole seksuaalisesti haluttava, mutta joku toinen voisi olla. Toisin sanoen "vika" olisi minussa. Ei tulisi mieleenkään tapailun jatkaminen enää tuon selityksen jälkeen. Täysin eri asia jos toinen kertoisi, ettei pidä ketään seksuaalisesti haluttavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin sinä, kertoisin todellisen syyn. Miksi keksiä turhaan mitään hätävalheita?
Koska en halua käydä sitä "et ole vain kunnollista miestä/munaa saanut" keskustelua..
Ap
Lisäksi en halua miehelle jäävän tunne, että hänen aikaansa vain haaskattiin. En halua aiheuttaa hänelle sitä ketutusta. Siksi jokin muu syy pitäisi keksiä, miksi minulla ei olekaan nyt aikaa seurustella kenenkään kanssa eikä aikaa ja jaksamista järjestää yhteistä aikaa.
Ap
No hänen aikaansa kuitenkin haaskasit. Toivottavasti otit opiksesi, etkä enää koskaan pelaa toisen ihmisen kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin sinä, kertoisin todellisen syyn. Miksi keksiä turhaan mitään hätävalheita?
Koska en halua käydä sitä "et ole vain kunnollista miestä/munaa saanut" keskustelua..
Ap
Siis mitä?
Jos olet seurustellut mielestäsi hyvän miehen kanssa, miksi kuvittelet, että hän lähtisi keskustelemaan
ongelmastasi noin karkealla tavalla? Kerro vain asia rehellisesti. Hyvin todennäköisesti mies ymmärtää asian ja voitte erota fiksusti ja ystävinä, tai mahdollisesti jatkaa, jos mies hyväksyy tilanteen. Ja tuskin mies lyhytaikaistakaan seurustelua ajanhaaskauksena pitää. Uudet kokemukset ovat hyväksi, ihmistuntemuskin sellaisesta karttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hyvät ja uskottavat tekosyyt on jo käytetty, joten on aika jättää tuo mies ennenkuin hän jättää minut."
Miksi pitää valehdella ja keksiä tekosyitä? Epärehellistä ja itsekästä toimintaa.
"En ole koskaan tullut jätetyksi, vaan olen itse aina jättänyt miehen. Teininä minä pistin aina poikki poikaystävien kanssa, sekä nyt aikuisena 10 vuoden suhteen jälkeen jätin mieheni."
Niin? Käykö liikaa itsetunnon päälle jos sinut jätettäisiin? Vieläpä ihan hyvästä syystä, jos mies tietäisi totuuden.
"Syy miksi en halua jatkaa tapailua, tai yleensäkään tapailla miehiä on se, että he tulevat jättämään minut kuitenkin, koska minä en halua harrastaa seksiä."
No tietenkin koska johdat heitä harhaan tieten tahtoen. He haluavat sinulta jotain mitä et voi heille tarjota. Jos olisit rehellinen aikeistasi niin ei tulisi tällaista ongelmaa ja te molemmat voisitte etsiä teille sopivaa seuraa.
"Nyt pitäisi keksiä jokin kaunis sepustus siitä, miksi haluan lopettaa tapailun. En aijo oikeaa syytä sanoa, koska mies yrittäisi "parantaa" minut kuten kaikki, jotka eivät aseksuaalisuutta ymmärrä."
Huoh.. mitä itsekkyyttä, epärehellisyyttä ja kypsymättömyyttä tuo käytöksesi osoittaa. Olet velkaa edes sen totuuden. Miksi haluat tuhota miehen, eihän hän ole tehnyt mitään väärää? Tuosta aiheutuva epätietoisuus voi jäädä kalvamaan pitkäksi aikaa. Sinun ei ole pakko keskustella asiasta jos et halua, sanot vain kuinka asia on. Jos hän on yhtään älykäs tai niin ihana kuin kuvailit, hän ymmärtää kyllä.
"Ärsyttää kun sain itteni tällaiseen soppaan ja vielä enemmän ärsyttää se, kun sain miehen tällaiseen soppaan sotkettua."
Itseäsi voit vain syyttää.
"Auttakaapa keksimään jokin tragedia tai muu valhe, millä jättää hyvä mies, joka jättää mahdollisimman pienen kolauksen häneen."
Ei auteta. Kaikista vähimmällä selviätte molemmat kun kerrot vain totuuden. Ja anteeksipyynnönkin voisit esittää kun olet johtanut häntä harhaan.
"Ja joo tuomitkaa mut, oon sen ansainnutkin."
Niin olet. Toivon vain että voisit olla jatkossa itsellesi ja kumppaneillesi rehellinen, ehkäpä löytäisit vielä joskus kaltaisesi kumppaninkin joka etsii samoja asioita, ja voisitte olla yhdessä onnellisia.
Ihan asiaa puhut, mutta mitä tarkoitit tuolla "Tuosta aiheutuva epätietoisuus voi jäädä kalvamaan pitkäksi aikaa." kommentilla? Mistä aiheutuneesta epätietoisuudesta? Enhän mä nyt ilman selitystä oo miestä jättämässä. Kyllä hänelle jonkin syyn annan, olipa se totuus tai ei. Ei hänelle mitään epätietoisuutta jää. Erottuamme hän ei tee aseksuaalisuus tiedolla yhtään mitään sen enenpää kuin millään muullakaan tiedolla minuun liittyen. Joten siksi en oikein ymmärrä, miksi juuri se syy pitää antaa. Joo, se on totuus, mutta ihan yhtä totta hänelle voisi olla vaikkapa sellainen syy, että en tunnekaan häntä kohtaan tarpeeksi paljon vetoa.
Ap
En ymmärrä alapeukkuja tähän. Jos muutaman kerran on tapaillut jotain miestä, niin kyllä sen lopettamiseen riittää ihan vain se että sanoo ettei näe yhteistä tulevaisuutta hänen kanssaan. Tuossa ei tule valehdeltuakaan, mutta yhtään enempää ei tarvitse selitellä! Voi sanoa vielä kliseen että tämä johtuu minusta yksistään, ei sinusta.
Ei mies tee mitään sillä tiedolla miksi juuri tämä nainen ei näe sitä yhteistä tulevaisuutta, koska tämä asia riippuu ainoastaan tästä yhdestä yksilöstä, eli tästä tietystä naisesta, eikä mies voi muuttaa itseään vastaamaan sitä mitä tämä yksilö suhteeltaan vaatii. Ei mies voi käyttää yhden yksilön syitä seuraavaan tapailuunsa.
Samaa mieltä. Ei muidenkaan tarvitse antaa yksityiskohtaista, monisivuista analyysia siitä miksi haluaa päättää suhteen. Sanoo vain jotain ympäripyöreää tyyliin "tarvitsen aikaa", "en ole valmis vakavaan suhteeseen" tai "pidän sinua vain ystävänä". Valitse jokin näistä ap.
Jatkossa kun alat treffailla niin sano, että haluat vain ystävän, jonka kanssa käydä elokuvissa ja kävelyillä, etkä sen vakavampaa. Näin sinulle kertyy kivoja kavereita eikä tule enää samanlaisia tilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Saattaisi haluta tapailla kun on saanut suorat pakit? Epäilen...
Höpö höpö. Ei pitäisi mitään olettaa. Onhan se jo nähty, miten esimerkiksi oletetaan vauvan synnyttä molempien osallistuvan yövalvomisiin, kun taas toinen olettaa saavansa pestä kädet moisesta vetoamalla työhön. Ja tämä vain esimerkki, joten älkää siihen tarratko.