Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun jättämään tapailemani miehen.

Vierailija
29.09.2020 |

Tiesin tämän päivän koittavan, ja se olisi nyt lähiaikoina ajankohtaista.
En edes halunnut alkaa tapailemaan ketään, mutta sattumien kautta olen nyt kuitenkin tapaillut erästä miestä muutaman viikon.

Mies on todella ihana, en keksi hänessä mitään vikaa. Olemme viettäneet aikaa aina jossain ulkona, kuten lenkkeillen, syöden ravintoloissa, elokuvissa, ajellen autolla ja käymällä laavulla syömässä. Toistemme kotona emme ole käyneet, koska olen aina keksinyt tekosyyn, miksi se ei sovi.

Nyt tulevalle viikonlopulle mies ehdotti, että tulisin hänen kanssaan mökilleen viikonlopuksi. Hyvät ja uskottavat tekosyyt on jo käytetty, joten on aika jättää tuo mies ennenkuin hän jättää minut. En ole koskaan tullut jätetyksi, vaan olen itse aina jättänyt miehen. Teininä minä pistin aina poikki poikaystävien kanssa, sekä nyt aikuisena 10 vuoden suhteen jälkeen jätin mieheni.

Syy miksi en halua jatkaa tapailua, tai yleensäkään tapailla miehiä on se, että he tulevat jättämään minut kuitenkin, koska minä en halua harrastaa seksiä.
Edellisen miehen vuoksi tein sitä 10 vuotta väkisin, toista miellyttääkseni, mutta sitä en aijo enää tehdä. Se on niin vastemielistä jo ajatuksena. En ole koskaan ollut seksista kiinnostunut, edes omaa kroppaani en ole ronklannut siinä mielessä.

Nyt pitäisi keksiä jokin kaunis sepustus siitä, miksi haluan lopettaa tapailun. En aijo oikeaa syytä sanoa, koska mies yrittäisi "parantaa" minut kuten kaikki, jotka eivät aseksuaalisuutta ymmärrä.

Ärsyttää kun sain itteni tällaiseen soppaan ja vielä enemmän ärsyttää se, kun sain miehen tällaiseen soppaan sotkettua.

Auttakaapa keksimään jokin tragedia tai muu valhe, millä jättää hyvä mies, joka jättää mahdollisimman pienen kolauksen häneen.

Ja joo tuomitkaa mut, oon sen ansainnutkin.

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseksuaalisuus on suhteellisen yleistä, vaikka siitä ei juuri puhuta. Toisaalta on tietysti myös niitä naisia, jotka eivät ole kunnolla rakastuneet syvästi ja siksi on luonnollista, että seksi ei sytytä vain "tuttavan" kanssa.

Vierailija
142/147 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela -72 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vela -72 kirjoitti:

Ette seurustele vielä, ettekä ole harrastaneet seksiä saati edes käyneet toistenne kotona. Tarvitseeko tuossa vaiheessa muuta selitystä antaa, kuin että "en usko että tästä tulee mitään" tai "kemiat ei vaan nyt kohtaa"? Eiväthän nuo kai valheitakaan ole, et vain kerro sitä jättämisen intiimeintä syytä. Eikä minusta tarvitsekaan kertoa. Ei minun seksuaalisuuteeni liittyvät asiat ainakaan kuulu kellekään, jonka kanssa en harrasta seksiä enkä aio harrastaakaan.

Jatkossa sitten kannattaa kieltäytyä kokonaan treffeistä ja tapailuista. Siihenkään ei tarvitse avata intiimejä yksityisasioitaan, riittää vain että sanoo "ei kiitos, ei kiinnosta."

Luuletko ettei mies kysy syytä miksi ei muka kemiat kohtaa.. mielestäni ap voi ihan hyvin ja PITÄISI sanoa suoraan, että tässä on sellainen pikku mutta nimeltä seksi, jota ei halua parisuhteessa, että mites edetään vai edetäänkö ollenkaan.

Voi olla että mies kysyy, voi olla että ei. Mitään velvollisuutta ei näin lyhyen ja ei-vakavan suhteen jälkeen minusta ole kuitenkaan kertoa syvimpiä syitä jollei halua, semminkin kun ne eivät mieheen itseensä liity. Ihmisillä on oikeus pitää yksityisasiansa yksityisinä. Toki sen verran voi virheistään oppia, ettei jatkossa aseta itseään vastaavaan tilanteeseen, kun jo etukäteen tietää, ettei tule suhdetta pidemmän päälle jatkamaan.

Voisihan olla niinkin, että ap ei olisi aseksuaali ja hän olisi alunperin ihan vilpittömin mielin alkanut tapailemaan miestä. Mutta olisi vain huomannut, ettei kiinnostus herääkään/syvenekään, ettei vain synny sellaisia ihastuksen kutkutuksia, joita pitäisi syntyä. Mitä tuolloin pitäisi miehelle syyksi kertoa, jos toiselle ei riitä sen tosiasian kertominen, ettei vaan kertakaikkiaan kemiat kohtaa? Miksi sitä ei voi hyväksyä, että kaikkien ihmisten kanssa kemiat eivät vain kohtaa ja sillä sipuli? Miksi pitää alkaa etsimään syytä joko itsestään tai toisesta, kun mitään vikaa ei välttämättä ole kummassakaan?

Kaksi sanaa.

"Olen aseksuaali".

Tuon verran on saatava itsestään ulos, sitten vaikka luuri kiinni jos ei muuta. Jos tuo menee muka liian intiimiksi keskustelun tasoksi, niin silloin ei kyllä ole kypsä mihinkään suhteisiin.

Samaa mieltä. Ihan samoin tekevät vaikka homot baarissa: jos menisin heteronaisena iskemään baaritiskillä nojailevaa tietämättäni homoa miestä kanssani samaan osoitteeseen yöksi, niin ihan varmasti hän kertoisi minulle olevansa homo! Tuskin alkaisi siinä jotain tekosyitä keksiä kuten ”no en mä nyt kun pitäisi aamupäivästä töihin..”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä jo hermoili, kun en ole ollut vastaamassa. No en mä täällä koko päivää voi roikkua, hei haloo.

Aloittaessani tämän ketjun, olin täysin samaa mieltä valtaosan vastaajista kanssa. Nyt te itseasiassa saitte minut kuitenkin ajattelemaan, että p*skaako minun tehtäväni on tehdä seksihalujani selväksi sen enenpää kuin miehenkään. Se, että seksi kuuluu "suurimman" osan mielestä parisuhteeseen, ei ole mikään selitys.

Sen kyllä tiedän, etten ala tapailemaan enää ketään, jos en jostain aseksuaalien palstalta ole tätä henkilöä löytänyt, mutta tälle miehelle mun ei tarvitse täyttä totuutta kertoa. Ei se hänelle kuulu, koska ei suhteemme ole niin vakava.

Hyvin on kyllä ristiriitaisia osa teidän jutuista :

"Mies tappaa itsensä, kun jätät hänet ja tämä on ehkä jätetty monesti ennenkin",

mutta samaan hengen vetoon "etkä lähde enää treffeille kenenkään kanssa!!" eli ei ne pakkien antamiset olekaan niin paha, vai?

Noh, joka tapauksessa: jätin tuon miehen nyt tänään. Kerroin syyksi sen, että en ole valmis niin vakavaan suhteeseen kuin hän mökkikutsustaan päätellen on. Ja että minä olen hitaasti syttyvä jos sitäkään, että ehkä en ole hänelle sopiva deitti. Ja pahoittelin, jos olen antanut ymmärtää olevani täysillä mukana.

No mieshän nieli tämän sukkana. "Olinkin jo epäillyt asiaa, kun niin moni muu asia mennyt aina sen edelle, että olisin tullut sinun luonasi käymään tai sinä minun", ja harmitteli asiaa mutta asia on nyt käsitelty.

Ap

Eli sä teit juuri päinvastoin kuin täällä neuvottiin, koska meni niin tunteisiin kun et saanutkaan kannatusta omalle näkökulmallesi?

Ja kärjistit nyt aika paljon esim. tuossa, että ” Hyvin on kyllä ristiriitaisia osa teidän jutuista :"Mies tappaa itsensä, kun jätät hänet ja tämä on ehkä jätetty monesti ennenkin"” kun siinä pointti oli se, että miksi täytyy väkisin tehdä toiselle epäedullisesti, kun voisi ilmaista asian toisen kannalta mukavammalla tavalla.

Sinun onneksesi mies otti asian todella hyvin myös noilla tekosyillä ja jopa uskoi ne. Mutta mietipä, mitä jos tämä ihana mies olisikin ollut halukas kanssasi seksittömään suhteeseen? No, turhapa sitä enää miettiä, se juna meni jo. Vain, koska piti päästä näpäyttämään av:laisia ”hähhäh olitte niin kärkkäitä mielipiteinenne että tein just niinkun ite halusin”.

Vierailija
144/147 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen mies, mikä kaupunki? Täällä sinkkunaisia palstalla

Vierailija
145/147 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseksuaaleja on nykyisin sen verran, että kannattaisi etsiä suoraan sellaista kumppania ilmoituksilla.

Mutta provohan tämä oli.

Vierailija
146/147 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niin suututtaa sinkkunaisena, että jotkut aseksuaalit pitävät kivoja miehiä huvikseen seuralaisena vailla sen kummempaa ideaa, miksi?

Itsekästä.

Loukkaavat ihmisiä vielä lisäksi, kun keksivät tekosyitä ja verukkeita, joita ei usko Erkkikään kun seura ei enää huvita.

Selkärangatonta toimintaa kuin lapamadolla.

Vierailija
147/147 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on niin syvällä oletus että pakkohan sitä on päästä nylkyttämään jos on jo PARI VIIKKOA tapailtu? Ja mikä ihmeen raportointivelvollisuus aseksuaalilla muka on, vain sen takia että kumppani olettaa omassa mielessään pääsevänsä pukille? Mitä jos aseksuaalilla on päässään yhtä elävä kuvitelma siitä että uusi kumppani tottakai lähtee paritanssin aktiiviharrastajaksi, tietysti kun toinen ei ikinä sanonut että ei tykkää tai halua tanssia. Ihan järjetöntä olettaa jotain ja sitten syyllistää toista kun omat kuvitelmat ei toteudu.

Ja jos mitään seksiin viittaavaa ei ole edes tapahtunut, niin miksi sitä pitäisi edes miettiä tai toitottaa ääneen? Eikö sen ekan kouraisun/klähmäsuudelman/ehdotuksen aikaan voi sanoa että sori mä en diggaa? Samalla tavalla kun uskon seksuaalien torjuvan itselleen epämieluisat toiminnot ja ehdotukset. Itse en halua edes koskea ihmistä jota en vielä tunne, olisi tosi outoa saman tien toitottaa että "en sitten halua sukupuolielintäsi omani sisään koska en harrasta tai pidä seksistä!" jos en vielä edes halaisi ko. henkiloä.

Mitä sinä oikein selität? Yleisenä perusoletuksena on, että jos suhde kehittyy pidemmälle niin seksi tulee kuvioihin jossain vaiheessa. Tässä tapauksessa taas sitä ei tule koskaan tapahtumaan, koska tämä henkilö ei ole kiinnostunut seksistä ollenkaan, mikä on erittäin poikkeavaa ja suhde ei tule toimimaan kuin toisen samanlaisen kanssa. Ei mitään päätä eikä häntää koko touhussa. Pelleillään toisen ihmisen kustannuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan