Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ei oo varaa ostaa kaikkia huonekaluja kerralla niin mitkä on tärkeimmät?

Vierailija
28.09.2020 |

Mitkä kannattaa ostaa ensin? Tietty sänky kai?

Kommentit (142)

Vierailija
61/142 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa? Porukka ei edes tiedä, mikä on huonekalu?!? Ehdotellaan pyttyä, kylpyammetta, telkkaria jne. 

Taas ilmoittautui henkilö, joka asuu ilman vessanpyttyä!

En asu. Satun vain olemaan aikuinen ja tietämään eron kiinteän vesikalusteen ja huonekalun välillä. Ihme pyttytrolli olet, kun päivänselvää asiaa pitää vängätä. 

Vängätä? Tiedätkö sitten moniakin, jotka asuvat ilman vessanpyttyä? Tuskin. Et vain halua myöntää vessanpytyn tärkeyttä. 

Vierailija
62/142 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa on roskalava ryhmiä missä annetaan ilmaiseksi huonekaluja, kannattaa vaikka näistä haalia kämppään tavarat ja vaihtaa sitten uutta tilalle kun on varaa...

Ludelinko

Luteet eivät nykyään ole mikään kauhean yleinen ongelma..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/142 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patja ja ruokapöytä tärkeimmät. Ruokapöydän ääressä voi istuskella vieraidenkin kanssa. Ruokapöytänä voi toimia muutkin pöydät kuin siihen tarkoitetut.

Vierailija
64/142 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa? Porukka ei edes tiedä, mikä on huonekalu?!? Ehdotellaan pyttyä, kylpyammetta, telkkaria jne. 

Taas ilmoittautui henkilö, joka asuu ilman vessanpyttyä!

En asu. Satun vain olemaan aikuinen ja tietämään eron kiinteän vesikalusteen ja huonekalun välillä. Ihme pyttytrolli olet, kun päivänselvää asiaa pitää vängätä. 

Vängätä? Tiedätkö sitten moniakin, jotka asuvat ilman vessanpyttyä? Tuskin. Et vain halua myöntää vessanpytyn tärkeyttä. 

Yleensä taloissa on myös katto, lattia ja seinät sekä ovet ja ikkunat. Ei näitä silti lasketa myöskään huonekaluihin. Tai suihkua, hanoja, pistorasioita tai keittiön kaappeja.

Vierailija
65/142 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt miettii, ettei tavoite ole elää minimalistisessa tyhjässä kuutiossa, niin laittaisin huonekalut tähän järjestykseen:

- sänky, koska helpompi toimia mikäli patja irti maasta.

- sohva, koska kotonaollessa olisi kiva istua

Nämä toki voi yhdistää yhdeksi huonekaluksi

- pöytä, joko sohvapöytä tai erillinen korkeampi pöytä, minkä ääressä syödä tai työskennellä

Mikäli erillinen pöytä niin tuoli tai useampi, jos sattuu tulemaan vieraitakin

-taso mille laittaa tv, jos tv:n hankkii tai ei halua ripustaa tv:tä seinälle

- olkkariin tai eteiseen laskutilaa puhelimelle, lompakolle ja avaimille esim. pöytä tai hylly

Riippuen asunnon kaapeista ja omasta tavaramäärästä kaappeja..

Vierailija
66/142 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa mulle missä kämpässä ei ole vessassa pyttyä valmiina... ei se ole huonekalu vaan vesikaluste, joka kuuluu asuntoon.

No, esimerkiksi siinä missä sinä asut, koska käyt ulkona asioilla kuten Afrikan savimajoissa asuvat. Itse kerroit.

Ei hän sitä savimaja-kommenttia kirjoittanut, vaan minä. Enkä missään kohtaa sanonut, että itse käyn ulkona asioimassa. Kerroin vain totuuden siitä, että ilman pyttyä ei ole mahdotonta asua. 

Et voi tietää ellet ole itse kokeillut ilman vessanpyttyä asumista. Kyllä vessanpytty on olennaisin asia uudessa (ja vanhassakin) kodissa! 

Voin tietää, kun olen sen verran maailmaa kiertänyt ja omin silmin nähnyt ihmisten asuvan ilman pyttyä. Itsekin olen asunut mm. teltassa, jossa ei todellakaan ollut pyttyä. Myöskään kesämökillämme ei ole pyttyä ja asumme siellä nykyisin noin puolet vuodesta. Hengissä olen edelleen. 

Hmm... voisikohan kerrostalon nurkkaan pystyttää huussin? 

parvekkeelle bajamaja. tai käytävään muutama koko kerroksen yhteinen

67/142 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patja. Joku laatikko siihen pöydäksi. Japanilaista minimalismia. Siistinä pitäminen onnistuu kun ei ole turhaa roinaa.

Jyskissä on edullisia patjoja.

Patja sit homehtuu kosteudesta jollei nosta aamaulla ylös. Muutama patja mennyt roskiin.

N-77

Vierailija
68/142 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiöönkö muutat?

Ehdotan

1. sänkyä/sohvasänkyä kunnon patjoilla ja

2. tuoli. Tuoli: sen päältä voi syödä ja sen päältä voi kiivetä laittamaan kamoja yläkomeroon ja valaisimia. Toisekseen sen voi tarjota vieraan persauksen alle.

3. pesukone, jos asuntoon mahtuu

4. joku arkku: sen sisällä voi säilyttää kamaa ja sen päältä voi syödä ja tarjota vieraalle kahvia ja pullaa.

Jos asuu yksin, en pidä ruokapöytää niin tärkeänä. Vieraita varten voi ostaa pinottavia jakkaroita ja kahvit voi juoda kahvipöydältä- arkku.

5. korkeampi kaappi tv:n alle. Sinne mahtuu tavaroita ja töllö mahtuu päälle.

Noillä lähdin itse liikkeelle kun olin -92 opiskeluiden jälkeen työtön, asuin vanhemmilla ja sain asunnon. Telkka oli, verhot oli, matto oli, juuri muuta ei sitten ollutkaan. Äidilläkin oli tiukkaa, kun isä oli lomautettu. Äiti osti pesukoneen uutena ja sängyn, ja loput etsittiin sukulaisten nurkista ja kirpputoreilta.

Vierailija
69/142 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita että otat vastaan huonekaluja (ei pehmustettuja)

Luteita on kovissakin kalusteissa.

70/142 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä35319 kirjoitti:

Sänky, pyykinpesukone. Pöydät tuolit on hyviä käytettyinä saatuna.

N-77

Ei tarvi konetta jos on pesutupa.

Haluatko siis pestä koneessa jossa on toisten jalkasienet, menkkaveret, taudit, korona jne? Itse laitan aina 90 C puhdistupesun sukkieni jälkeen vaikkei ole sientä. Ja käytän höyryohjelmaa hienossa 8kg LG-koneessani.

N-77

Vierailija
71/142 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa on roskalava ryhmiä missä annetaan ilmaiseksi huonekaluja, kannattaa vaikka näistä haalia kämppään tavarat ja vaihtaa sitten uutta tilalle kun on varaa...

Ludelinko

Luteet eivät nykyään ole mikään kauhean yleinen ongelma..

Yleistymään päin, valitettavasti! Matkailu ja muuttoliike.

72/142 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35319 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä35319 kirjoitti:

N-77

Haluatko siis pestä koneessa jossa on toisten jalkasienet, menkkaveret, taudit, korona jne? Itse laitan aina 90 C puhdistupesun sukkieni jälkeen vaikkei ole sientä. Ja käytän höyryohjelmaa hienossa 8kg LG-koneessani.

N-77

Yleisissä on nähty p*skaa, olen kuullut.

N-77

73/142 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35319 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä35319 kirjoitti:

N-77

N-77

Harmittaa vain ettei kone ole isompi, 10-12kg.

N-77

Vierailija
74/142 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitä sä tarviit eniten?

Itse ehkä hankkisin ensimmäiseksi kokovartalopeilin.

75/142 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mitä sä tarviit eniten?

Itse ehkä hankkisin ensimmäiseksi kokovartalopeilin.

Hyvä valinta, voi vaik tehdä bisnestä kun ottaa vähän kuvia,,,

N-77

Vierailija
76/142 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas! Mene tyhjään huoneeseen ja mieti, mikä sieltä puuttuu. Makkarista bunkka kenties? Osta se. Olohuoneessa. Sohva, nojatuoli? Mene ja osta. Entäs keittiö? Lattiallako siellä syödään? Ei kai tämä ollut provo??

Vierailija
77/142 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin sohvan kirpparilta jossa oli hyvä myös nukkua sekä ison sohvapöydän jota käytin ruokapöytänä myös, kirpparilta tämäkin. Näillä pääset hyvin alkuun.

Vierailija
78/142 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Sohva oli todella iso kulmasohva.

Vierailija
79/142 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä omaa arkea ja tehdä lista sen mukaan. Nukkuminen on varmasti se tärkein eli patja/sänky/vuodesohva tms. Sitten tulee ruokailu eli joku paikka missä syödä. Aikuisella onnistuu esim. Sohvalla istuen tai korkea jakkara keittiön työtason viereen. Lapsiperheessä keittiön pöytä ja tuolit on aika korvaamattomat.

Sitten tulee ehkä säilytys. Eli paikka ainakin vaatteille, jos asunnossa ei ole kiinteitä kaappeja. Myös muut tavarat kannattaa miettiä. Toki esim. Pahvilaatikoista voi tehdä väliaikaisia säilytysjärjestelmiä.

Viimeisenä sitten vapaa-aika eli mieti mitä haluat tehdä esim. Telkkari ja paikka mistä sitä katsoa (sänky, patja, sohva, nojatuoli?). Tai tietokone ja sille pöytä.

Myös pimennysverhot tai ainakin verhot on hyvät, jos asunnossa ei ole sälekaihtimia. Matot taas on ihanat, jos lattiat on kulmät.

Eli minun neuvo on. Lähde miettimään millainen on sinun arki ja sen perusteella miten sen toteutat ja siitä sitten ostoslista.

Vierailija
80/142 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asu salaa Ikeassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä