Jos ei oo varaa ostaa kaikkia huonekaluja kerralla niin mitkä on tärkeimmät?
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessanpytty
Ei ole huonekalu.
Ilman vessanpyttyä on mahdotonta asua missään. Itse panostaisin vessanpyttyyn ensimmäisenä. Ei ollenkaan turha kapistus, kuten sänky tai tuoli. Voit makoilla ja istua lattiallakin.
Moneenko asuntoon olet ostanut pytyn sinne muuttaessasi?
Jos pyttyä ei edellytettäisi asuntoihin rakennustarkastuksessa taitaisi ihmisen luovuus hädässä olla naapureita häiritsevää laatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mulle missä kämpässä ei ole vessassa pyttyä valmiina... ei se ole huonekalu vaan vesikaluste, joka kuuluu asuntoon.
No, esimerkiksi siinä missä sinä asut, koska käyt ulkona asioilla kuten Afrikan savimajoissa asuvat. Itse kerroit.
Ei hän sitä savimaja-kommenttia kirjoittanut, vaan minä. Enkä missään kohtaa sanonut, että itse käyn ulkona asioimassa. Kerroin vain totuuden siitä, että ilman pyttyä ei ole mahdotonta asua.
Et voi tietää ellet ole itse kokeillut ilman vessanpyttyä asumista. Kyllä vessanpytty on olennaisin asia uudessa (ja vanhassakin) kodissa!
Voin tietää, kun olen sen verran maailmaa kiertänyt ja omin silmin nähnyt ihmisten asuvan ilman pyttyä. Itsekin olen asunut mm. teltassa, jossa ei todellakaan ollut pyttyä. Myöskään kesämökillämme ei ole pyttyä ja asumme siellä nykyisin noin puolet vuodesta. Hengissä olen edelleen.
Pelkällä patjallakin pärjää, olen pärjännytkin.
Pitää olla joku missä istua ja nukkua, sitähän kotona suurimman osan aikaa tekee. Pöytää ei tarvi koska keittiössä on tasot ja syödä pystyy siinä sängylläkin.
Sossuhan on sitä mieltä että ruokapöytä ja sänky on ne jotka on ns. pakolliset, mutta sehän on ihan makuasia mitä huonekaluja haluaa kämppäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin lahjoittaa vegaanin sohvan. Siinä ei ole vahingoitettu eläimiä vaan kaikki luteet ovat hengissä
Kai ne on vegaaniluteita?
Ei ne tainnut olla, kun ne ei tehneet asiasta suurta numeroa. Kyllä luteeltakin sen verran ääntä lähtee, että sen kuulee ihmiskorvalla, jos lude kertoo olevansa vegaani.
Patja, pöytä, tuolit, sohva, sänky, lipasto tms, pelituoli. Tuossa järjestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mulle missä kämpässä ei ole vessassa pyttyä valmiina... ei se ole huonekalu vaan vesikaluste, joka kuuluu asuntoon.
No, esimerkiksi siinä missä sinä asut, koska käyt ulkona asioilla kuten Afrikan savimajoissa asuvat. Itse kerroit.
Nairobin slummeissa yleisesti on käytössä lentävä wc.
Paskotaan muovipussiin ja paiskataan pussi kadulle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa? Porukka ei edes tiedä, mikä on huonekalu?!? Ehdotellaan pyttyä, kylpyammetta, telkkaria jne.
Taas ilmoittautui henkilö, joka asuu ilman vessanpyttyä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin lahjoittaa vegaanin sohvan. Siinä ei ole vahingoitettu eläimiä vaan kaikki luteet ovat hengissä
Ei ne tainnut olla, kun ne ei tehneet asiasta suurta numeroa. Kyllä luteeltakin sen verran ääntä lähtee, että sen kuulee ihmiskorvalla, jos lude kertoo olevansa vegaani.
Ruokavaatimuksia heti esittämässä... vegaaniluteetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa? Porukka ei edes tiedä, mikä on huonekalu?!? Ehdotellaan pyttyä, kylpyammetta, telkkaria jne.
Taas kerran todistat, että et tiedä mikä on huonekalu. Montako kertaa aiot sen vielä tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän sitä savimaja-kommenttia kirjoittanut, vaan minä. Enkä missään kohtaa sanonut, että itse käyn ulkona asioimassa. Kerroin vain totuuden siitä, että ilman pyttyä ei ole mahdotonta asua.
Et voi tietää ellet ole itse kokeillut ilman vessanpyttyä asumista. Kyllä vessanpytty on olennaisin asia uudessa (ja vanhassakin) kodissa!
Voin tietää, kun olen sen verran maailmaa kiertänyt ja omin silmin nähnyt ihmisten asuvan ilman pyttyä. Itsekin olen asunut mm. teltassa, jossa ei todellakaan ollut pyttyä. Myöskään kesämökillämme ei ole pyttyä ja asumme siellä nykyisin noin puolet vuodesta. Hengissä olen edelleen.
Hmm... voisikohan kerrostalon nurkkaan pystyttää huussin?
Asun pienessä yksiössä, jossa on talon puolesta mukavasti kaappitilaa. Jos ja kun kaappitilaa on hyvin, pärjää tosi vähillä huonekaluilla, etenkin jos on niinkuin minä. Säännöllisesti käytössä olevat huonekalut minulla on vain sänky ja pinottavat pikku jakkarat. Noita jakkaroita käytän mm. yöpöytänä ja kun katson sängyssä netti-tv;tä niin tietokoneen tasona. Aamupalan syön sängyssä ja ruoan syön opiskelijaravintolassa. Satunnaisessa käytössä on pieni ruokapöytä ja tuoli (tosin minulla on toinen tuoli vieraita varten. Lisäksi ne jakkarat ovat tarvittaessa lisätuoleina). Pöydän ääressä istun lähinnä jos pelaan/kirjoitan tietokoneella tai syön kunnon ruokaa, mitä kaikkia tapahtuu aika harvoin. Opiskelen ja käytän tietokonetta pääasiassa yliopiston kirjastossa. Tarpeettomat huonekalut on pikkuinen lipasto, jossa on kirjoja ja muuta sekalaista tavaraa mutta sen voisin korvata siirtämällä tavarat vaatekaappiin. Lisäksi nojatuoli minulla on, mutta en juuri koskaan istu siinä, on ihan turha.
Mul on runkopatja, lipasto ja tuoli.
Vierailija kirjoitti:
Asun pienessä yksiössä, jossa on talon puolesta mukavasti kaappitilaa. Jos ja kun kaappitilaa on hyvin, pärjää tosi vähillä huonekaluilla, etenkin jos on niinkuin minä. Säännöllisesti käytössä olevat huonekalut minulla on vain sänky ja pinottavat pikku jakkarat. Noita jakkaroita käytän mm. yöpöytänä ja kun katson sängyssä netti-tv;tä niin tietokoneen tasona. Aamupalan syön sängyssä ja ruoan syön opiskelijaravintolassa. Satunnaisessa käytössä on pieni ruokapöytä ja tuoli (tosin minulla on toinen tuoli vieraita varten. Lisäksi ne jakkarat ovat tarvittaessa lisätuoleina). Pöydän ääressä istun lähinnä jos pelaan/kirjoitan tietokoneella tai syön kunnon ruokaa, mitä kaikkia tapahtuu aika harvoin. Opiskelen ja käytän tietokonetta pääasiassa yliopiston kirjastossa. Tarpeettomat huonekalut on pikkuinen lipasto, jossa on kirjoja ja muuta sekalaista tavaraa mutta sen voisin korvata siirtämällä tavarat vaatekaappiin. Lisäksi nojatuoli minulla on, mutta en juuri koskaan istu siinä, on ihan turha.
Unohdit mainita vessanpytyn. Tuskinpa ilman sitä elelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asu. Satun vain olemaan aikuinen ja tietämään eron kiinteän vesikalusteen ja huonekalun välillä. Ihme pyttytrolli olet, kun päivänselvää asiaa pitää vängätä.
Voisin lahjoittaa pöydän ja tuolit sekä pari kaappia. Aika uusiakin, mutta ketään ei näytä kiinnostavan edes ilmaiset jutut (ainakaan missään torissa). Eivätkä ole luteisia, sen voin luvata.
Minusta silti sänky ja pöytä sekä pari tuolia on jo hyvä alku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit ottaa lääkkeet. Menepä ottamaan niin saadaan tuo tyhjäkäynti loppumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm... voisikohan kerrostalon nurkkaan pystyttää huussin?
Miksi pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääh tän vessanpytty-vitsin hauskuus meni jo kaksi sivua sitten. Luovuta jo.