Jos ei oo varaa ostaa kaikkia huonekaluja kerralla niin mitkä on tärkeimmät?
Kommentit (142)
sänku, kahvinkeitin, pesukone, pyykkiteline ja tiskiharja xd
Osta retkipöytä. Tai pieni parvekesetti, pöytä ja 2 tuolia. Tai ei ole pakko edes keittiönpöytää hommata, eihän se aina edes mahdu. Onko sun asunnossa hyvin kaappitilaa?
Sänky nyt lähinnä.. ei kannata tinkiä unenlaadusta.
Vierailija kirjoitti:
Ruokapöytä ja tuoli on tärkeimmät, sitten sänky (pidemmän päälle patja homehtuu jos on lattiaa vasten), sen jälkeen kaikki on ekstraa ja riippuu tarpeista.
Moneen yksiöön ei edes mahdu ruokapöytää.. ruokapöytä ei ole kyllä tärkein
Pyykkikone, mikäli pesutupaa ei ole.
Toki riippuu siitä kuinka monta henkilöä taloudessa on. Jos yksin niin sänky( joka voi toimia myös sohvana), pöytä( ei varsinainen ruokapöytä vaan sängyn tai sohvan eteen( jolla voi myös syödä). Jos perhe niin ruokapöytä, sängyt, sohva, pöytä eteen, lamput.
Itse muutin vieraaseen kaupunkiin töihin.
Sain alivuokra-asunnon työpaikan lähellä olevasta rintamamiestalosta.
Asunto oli tyhjä.
Ekalla viikolla toin ilmapatjan ja vaatteita. Käyn joka vkonloppu kotona.
Oon tuonut pieniä juttuja, mm yöpöydän, vaaterekin. Hain kaupasta banaanilaatikoita ja laitoin patjan niiden päälle. Lopulta ostin käytettyjä sängyn.
Mulla on huone ja sitten toinen, missä on keittonurkkaus.
Makuuhuone on vähän kylmä. Säilytän siellä vaatteet. Etuhuoneessa on pieni ruokapöytä, 3 pientä ruokatuolia, sohva, sohvapöytä, sänky ja yöpöytä.
Älyttömän vähällä sitä pärjää.
Aamulla syön tuorepuuroa, lounaan töissä ja päivällisen käyn syömässä vuokraemännällä.
Vkonloput olen kotona.
Moni sanoo, että ekana sänky. Ihan turha koko sänky. Osta se viimeiseksi. Sitten nää väittää, että patja homehtuu lattialla. ??? Ei se kyllä homehdu edes vuosikymmenissä, ovatkohan itte kaataneet ämpärillä vettä patjallensa, että saavat sen homehtumaan. Todella outoja juttuja. Matto kannattaa laittaa patjan alle lattialle.
Minusta keittiönpöytä ja muutama tuoli ovat tärkeimmät ja tv-taso. Sitten riippuu ihan asunnosta, että kannattaako seuraavaksi ostaa kaappeja vai hyllyjä.
Pöytä ja tuoli tärkein. Nukkua voi patjallakin. Joskus syöty lattialla istuen, kamalaa oli.
Sänky. Pöytä ja tuolit ja astiat ja kattila.
Vierailija kirjoitti:
Patja. Joku laatikko siihen pöydäksi. Japanilaista minimalismia. Siistinä pitäminen onnistuu kun ei ole turhaa roinaa.
Jyskissä on edullisia patjoja.
Siistinä pitäminen ei onnistu jos tavaroille ei ole säilytystilaa. Jos asunnossa ei ole valmiiksi kaappeja, pitää olla joku hylly, kaappi tai vastaava säilytysmahdollisuus.
Itselläni oli ensimmäisessä omassa kämpässä pieni vaatekaappi makkarissa ja loput tavarat mahtuivat keittiön kaapistoon, kun yhteen lükeittiön kaappiin laitoin pyyhkeet ja lakanat, toiseen siivousvälineet.
Eipä sitä oikeastaan muuta tarvitse kuin patjan tai sängyn. Kaikkien muiden kanssa voi soveltaa. Lähinnä kyse on siitä mitä itse tykkää tehdä kotona. Minä ostaisin sängyn jälkeen nojatuolin ja sitten ruokapöydän, joka toimisi myös kirjoituspöytänä ja siihen jonkun jakkaran tai tuolin.
Tärkeimpinä asioina pidän kuitenkin verhoja ja vuodevaatteita, mutta ne eivät ole huonekaluja, joten...
Minä ostin ensimmäisenä asuntooni kattolampun, niin ei tarvitse istua lattialla pilkkopimeässä. Seuraavana kuukautena ostin tuolin, jossa sitten istuin lampun valossa.
Vierailija kirjoitti:
Moni sanoo, että ekana sänky. Ihan turha koko sänky. Osta se viimeiseksi. Sitten nää väittää, että patja homehtuu lattialla. ??? Ei se kyllä homehdu edes vuosikymmenissä, ovatkohan itte kaataneet ämpärillä vettä patjallensa, että saavat sen homehtumaan. Todella outoja juttuja. Matto kannattaa laittaa patjan alle lattialle.
Minusta keittiönpöytä ja muutama tuoli ovat tärkeimmät ja tv-taso. Sitten riippuu ihan asunnosta, että kannattaako seuraavaksi ostaa kaappeja vai hyllyjä.
Patja kai homehtuu, jos sen päällä harrastaa villiä ja kosteaa sinkkuseksiä.. mmm...
Kysele eri firmoista kuormalavoja eivät maksa mitään ja niistä saa kaiken tarvittavan pienen rahan tuunauksella ja varmasti uniikki ja persoonallinen sisustus taattu!
Itselläni oli opiskelijayksiössäni sänky, pieni ruokapöytä ja tuolit sekä lipasto. Näitä ilman en itse pärjäisi mutta olenkin melkoinen hienohelma.
On kokemusta. Olin uskomattoman köyhä kun aloittelin itsenäistä elämää. Mulla oli yksiössä alkuun vain Ikeasta ostettu sohva, jolla nukuin ekat pari kuukautta. Sitten ostin edullisen sängyn ja patjan. Kankaalla verhoiltu pahvilaatikko toimitti yöpöydän virkaa. Seuraavaksi löytyi roskiksesta iso pahvinen hyllykkö, josta tuli pitkä pöytä ja kirjahyllyn tapainen seinustalle, ja seuraavaksi oli varaa ostaa halpa kahvipöytä joka toimi myös ruokapöytänä. Vanhan telkkarin ja tason sille sain ilmaiseksi yhdeltä kaverin kaverilta. Kangasta oli tarpeeksi verhoiksi, mutta rahaa ei ollut edes verhotankoihin, joten kiinnitin ne seinään nastoilla.
Juu, tyylikästä oli :). Mutta se oli ensimmäinen oma asuntoni ja oli kuvaamattoman ihanaa olla oma kämppä jossa voi olla oma herransa!
Patja. Hanki se uutena.
Tai torilta melko uutena.
Sänky torilta.
Joku pöytä ja jakkara.
Omaksi viihdykkeeksi jokin viherkasvi.
1. Sänky ja mikro
2. keittiön pöytä ja tuolit
3. sohva/nojatuoli, tv, tv-taso
4.muut
Ruokapöytä ja tuoli on tärkeimmät, sitten sänky (pidemmän päälle patja homehtuu jos on lattiaa vasten), sen jälkeen kaikki on ekstraa ja riippuu tarpeista.