Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi maaseudulla asuvien on jatkuvasti todisteltava Helsingin olevan kauhea paikka asua?

Vierailija
28.09.2020 |

Ovatko tosiaankin noin kateellisia helsinkiläisille? Miksi? Helsinkiin voi aina muuttaa jos sitä haluaa.

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin vuosia hesassa, enkä ole missään nähnyt yhtä paljon vihaa ja pahoinvointia. Ahdistava ilmapiiri.

Vierailija
62/119 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maalta kotoisin ja asunut 6 erilaisissa kaupungeissa elämäni aikana. Helsinki onminulle kaikkein mieluisin kaupunki. Kaikki mahdolliset palvelut, hyvä joukkoliikenne, luontoa, ihmisiä. En tiedä missä muussa valtion pääkaupungissa voi asua kantakaupungin alueella ja päästä fillarilla 20 minuutissa lehmä-laitumella, syömään mustikoita metsästä ja uiman luonnonvesiin. Olen tuntenut oloni täällä tervetulleeksi jo esimmäisestä helsinkiläispäivästäni alkaen.

Samoin!

Muutin Helsinkiin nuorena 40 vuotta sitten. Täältä tosiaan löytyy kaikkea, mitä ihminen tarvitsee.

Mitä ihminen tarvitsee? Ihan tosissani kysyn :D Olen muuttanut takaisin maalle asuttuani vuosia pienessä kaupungissa. Kaupungissa asuessa oli todella tylsää, uimahalli oli mukava asia sekä katuvalot, mutta siihen se loppuikin. Lenkillä tuli käytyä joo, elokuvissa ehkä 2 kertaa koko aikana, muissa tapahtumissa kerran. Nyt voi lähteä koira vapaana omaan metsään lenkille, tai mitä ikänä ulkona haluaakaan tehdä. Lämmittää paljun ja mennä alasti sinne, eikä kukaan näe.

En Helsinkiä tai kaupunkiasumista dissaa, mutta itselle siellä ei ole mitään, vaikka nuori aikuinen olenkin.

Kennel-liiton sivuilla on selkokieliset ohjeet koirien vapaana pitämisestä. Maaseudulla ihmiset luulevat, että koiraa saa aina pitää vapaana. Lääniä on, mutta koirien vuoksi lenkkeilijän on vaikea juosta maaseudulla.

Mitä siellä lukee? Koko Suomessa on kiinnipitoajat, mutta mitä muuta sieltä maaseudusta lukee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on 😍 Rakastan varsinkin helsinkiläisiä ihmisiä! Ihanan avoimia ja ennakkoluulottomia. Kaikki ovat tervetulleita piireihin eikä täällä kyräillä ja juoruilla.

Ei enää ikinä takaisin Tampereelle, maailman junttikylä nro 1.

Helsingin parhaat puolet. 1. Täällä ovat kaikki vapaasti omia aitoja ihmisiä. 2. Täällä ei luokitella ihmisiä . 3. Ihmiset ovat avoimia ja ystävällisiä. 4. Täällä ei työnnetä nenää toisten asioihin. 5. Palvelu pelaa. 6. Meri on Helsingin Helmi. 7. Veroäyri kohtuullinen. 8. Vaikka asuminen on kallista, säästöä tulee muissa asioissa. 9. Autoa ei välttämättä tarvita. 10. Kulttuuria löytyy joka lähtöön. 11. Viimeisenä ja parhaana kepeä iloinen ilmapiiri.

Vierailija
64/119 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maalta kotoisin ja asunut 6 erilaisissa kaupungeissa elämäni aikana. Helsinki onminulle kaikkein mieluisin kaupunki. Kaikki mahdolliset palvelut, hyvä joukkoliikenne, luontoa, ihmisiä. En tiedä missä muussa valtion pääkaupungissa voi asua kantakaupungin alueella ja päästä fillarilla 20 minuutissa lehmä-laitumella, syömään mustikoita metsästä ja uiman luonnonvesiin. Olen tuntenut oloni täällä tervetulleeksi jo esimmäisestä helsinkiläispäivästäni alkaen.

Samoin!

Muutin Helsinkiin nuorena 40 vuotta sitten. Täältä tosiaan löytyy kaikkea, mitä ihminen tarvitsee.

Mitä ihminen tarvitsee? Ihan tosissani kysyn :D Olen muuttanut takaisin maalle asuttuani vuosia pienessä kaupungissa. Kaupungissa asuessa oli todella tylsää, uimahalli oli mukava asia sekä katuvalot, mutta siihen se loppuikin. Lenkillä tuli käytyä joo, elokuvissa ehkä 2 kertaa koko aikana, muissa tapahtumissa kerran. Nyt voi lähteä koira vapaana omaan metsään lenkille, tai mitä ikänä ulkona haluaakaan tehdä. Lämmittää paljun ja mennä alasti sinne, eikä kukaan näe.

En Helsinkiä tai kaupunkiasumista dissaa, mutta itselle siellä ei ole mitään, vaikka nuori aikuinen olenkin.

Kennel-liiton sivuilla on selkokieliset ohjeet koirien vapaana pitämisestä. Maaseudulla ihmiset luulevat, että koiraa saa aina pitää vapaana. Lääniä on, mutta koirien vuoksi lenkkeilijän on vaikea juosta maaseudulla.

Harva maalainen luulee niin. Enemmän törmään omistamassani metsässä autolla sinne tulleisiin kaupunkilaisiin jotka laskevat koiransa juoksemaan irti. Kun kysyn kenen luvalla koira on irti, saan usein vastauksen ettei siihen lupia tarvita kun ei ole kiinnipitoaika. Kyllä tarvitaan, maanomistajan.

Vierailija
65/119 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä joku haluaa koko ajna lietsoa jotain Helsinki vastaan maaseutu?

Molemmissa on puolensa ja molempia tarvitaan.

Vierailija
66/119 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin vuosia hesassa, enkä ole missään nähnyt yhtä paljon vihaa ja pahoinvointia. Ahdistava ilmapiiri.

Miten tämä viha ja pahoinvointi näkyi arjessasi?

Vierailija
67/119 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä tuulee aina. Mua ahdistaa jatkuva tuuli. Eikä mikään vieno tuulenvire, vaan tuulee ihan kunnolla. Mielikuvat tuulisilla kaduilla kulkemisesta, jotenkin tosi ankeaa.

Vierailija
68/119 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan tämän nyt suoraan. Maalaisia ahdistaa Helsingissä se, että täällä ei kukaan tunne heitä. Ei kukaan tiedä, että olet ison talon jälkeläinen jostakin Nivalasta. Täällä et löydä sitä juorukaveria, joka tietäisi kaikkien asiat ja saisitte ruokkia sillä henkistä puoltanne. Täällä ilo löytyy avoimuudesta, ystävällisyydestä, elämän käytännön sujumisesta. Kulttuurista, luonnosta, meren rannoista, iloisista ihmisistä, kansainvälisyydestä ym. ym. Täällä on raikasta ja mukavaa.

Vierailija
69/119 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain sanomaan että kun ei haukuttaisi niin paljon toisiamme, puolin ja toisin. Voin kehua omaa asuinpaikkaani lyttäämättä samalla toista.

On aivan kamalaa kuulla asuvansa ei missään, jopa keskellä sitä, ja tulla niputetuksi juntiksi pelkästään sen takia. Jotkut tarjoavat sääliä ihan tosissaan, niinkuin sitä tarvitsisin. Tuntuu kohtuulliselta antaa takaisin vaikka en teidän elämästänne mitään tiedä. Ette tekään minun. Miksi aina pitää?

Vierailija
70/119 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitan tämän nyt suoraan. Maalaisia ahdistaa Helsingissä se, että täällä ei kukaan tunne heitä. Ei kukaan tiedä, että olet ison talon jälkeläinen jostakin Nivalasta. Täällä et löydä sitä juorukaveria, joka tietäisi kaikkien asiat ja saisitte ruokkia sillä henkistä puoltanne. Täällä ilo löytyy avoimuudesta, ystävällisyydestä, elämän käytännön sujumisesta. Kulttuurista, luonnosta, meren rannoista, iloisista ihmisistä, kansainvälisyydestä ym. ym. Täällä on raikasta ja mukavaa.

Tämähän nyt on aivan sontaa. Itseä ahdistaa, jos vapaalla tulee tuttuja kylällä vastaan, töissä ollessa eri asia. Mutta vapaalla mieluummin olen tuntematon, sen takia en käy omalla paikkakunnalla kaupassa, vaan pidemmän matkan päässä isommassa kaupungissa.

Vierailija
71/119 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskeluaikoina kauan sitten kämppäkaverini seurusteli pieneltä paikkakunnalta olevan pojan kanssa, joka ei halunnut muuttaa, koska suuressa kaupungissa tämä sälli ei olisi ollut enää mitään. Omalla kylällä oli sentään ”kantakirjasonni”.

Vierailija
72/119 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin maalaisena voin kertoa, että olen käynyt useammin Lontoossa/ New Yorkissa/ Moskovassa kuin Helsingissä.

(Helsinki-Vantaan lentokenttää en laske Helsingiksi)

Vierailija
73/119 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin vain sanomaan että kun ei haukuttaisi niin paljon toisiamme, puolin ja toisin. Voin kehua omaa asuinpaikkaani lyttäämättä samalla toista.

On aivan kamalaa kuulla asuvansa ei missään, jopa keskellä sitä, ja tulla niputetuksi juntiksi pelkästään sen takia. Jotkut tarjoavat sääliä ihan tosissaan, niinkuin sitä tarvitsisin. Tuntuu kohtuulliselta antaa takaisin vaikka en teidän elämästänne mitään tiedä. Ette tekään minun. Miksi aina pitää?

Mutta helsinkiläistä saa haukkua ylimieliseksi, neukkukuutiossa asuvaksi, pinnalliseksi, onnettomaksi jne.

Vierailija
74/119 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen asunut molemmissa paikoissa ja tiedän kuinka karmea paikka Hki on.

Jos lapseni ei olisi siellä, en koskaan enää menisi sinne.

Liikaa ihmisiä, autoja, melua, ihmiset etäisiä.

Istut kopissa, pihaa ei ole vaan parkkipaikka edessä kun lähdet ulos.

Vieraat ihmiset kävelevät talon edessä.

Nautin joka hetki kun olen omassa talossa.

Kun astun pihalle, siellä ei kukaan kävele eikä saastuta autoilla.

Kun olen pihalla, tiedän auton äänestä kuka ajaa talon ohi ja autoja menee harvakseltaan ohi.

Kirpputorilla voi jutella pitkäänkin työntekijän kanssa, ei kaupungissa.

Helsinki on ruma paikka.

Täynnä asfalttia, terästä ja elementtitaloja.

Hyi!

Vierailija
75/119 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin maalaisena voin kertoa, että olen käynyt useammin Lontoossa/ New Yorkissa/ Moskovassa kuin Helsingissä.

(Helsinki-Vantaan lentokenttää en laske Helsingiksi)

Oikein meni, lentokenttä sijaitsee Vantaalla.

Vierailija
76/119 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistellaanpas viime syksyä ja " talvea".

Helsingissä satoi ja satoi usein ja talvi oli täsmälleen samanlainen.

Sama säätila kuukausia.

Pimeää, ankeaa, talvi oli vesisadetta.

Vierailija
77/119 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olen pihalla, tiedän auton äänestä kuka ajaa talon ohi ja autoja menee harvakseltaan ohi.

Helsinki on ruma paikka.

Hyi!

Onko oman kyläsi keskusta/raitti kovin kaunis? Eipä ankeampaa näkyä yleensä ole kuin pikkukylien pääkadut.

Vierailija
78/119 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on ruma paikka.

Hyi!

Onko oman kyläsi keskusta/raitti kovin kaunis? Eipä ankeampaa näkyä yleensä ole kuin pikkukylien pääkadut.

Tavallinen, ei ainakaan elementtitalojen kyllästämä.

Kauniit vaahterat loistavat ruskan väreissä kun tullaan kylälle.

Vierailija
79/119 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä joku haluaa koko ajna lietsoa jotain Helsinki vastaan maaseutu?

Molemmissa on puolensa ja molempia tarvitaan.

Tarvitaanko todella? Maanviljelystä ei kannata koko Suomessa harrastaa. Moni paikkakunta on ns. tarpeeton ja kuolisi heti ilman vihatun Uudenmaan verorahoja.

Vierailija
80/119 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa, mistä johtuu se jumalaton kiire? Joukkoliikenne toimii, mutta miksi aikataulu menee sekaisin, jos myöhästyy 2 minuuttia? Ei malteta seistä liukuportaissa vaan rynnistetään kovaan ohi, miksi pitää juosta? Opiskelin Helsingissä ja ei ole ikävä tuota HEKTISTÄ ilmapiiriä. Omalla autolla kuljen paikasta paikkaan. Mistä johtuu tuo päätön juokseminen??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan