Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi maaseudulla asuvien on jatkuvasti todisteltava Helsingin olevan kauhea paikka asua?

Vierailija
28.09.2020 |

Ovatko tosiaankin noin kateellisia helsinkiläisille? Miksi? Helsinkiin voi aina muuttaa jos sitä haluaa.

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maalta kotoisin ja asunut 6 erilaisissa kaupungeissa elämäni aikana. Helsinki onminulle kaikkein mieluisin kaupunki. Kaikki mahdolliset palvelut, hyvä joukkoliikenne, luontoa, ihmisiä. En tiedä missä muussa valtion pääkaupungissa voi asua kantakaupungin alueella ja päästä fillarilla 20 minuutissa lehmä-laitumella, syömään mustikoita metsästä ja uiman luonnonvesiin. Olen tuntenut oloni täällä tervetulleeksi jo esimmäisestä helsinkiläispäivästäni alkaen.

Vierailija
22/119 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on meren rannalla joka tarkoittaa, että kalastaminen ja veneily onnistuu helposti. Helsingissä on paljon luontoa ja eläimiä. Pääsee vaikka joka päivä rapsuttelemaan lampaita, hevosia sekä lehmiä jos siltä tuntuu.

Silti aina kun olen tekemisissä maalla asuvien sukulaisten kanssa, heillä on Helsingistä kuva rikollsia tulvivana betonihelvettinä jossa kaikki on kallista ja joka paikassa ruuhkia.

En minä itse istu ruuhkissa. Minulla ei ole mitään tarvetta mennä ruuhka-aikaan keskustaan. Luonto on lähellä ja turvallista liikkua. Osaan vältellä paikkoja missä ongelmat esiintyvät. Joka kaupungissa on kaupunginosa johon onglmat keskitetään. Asunnot ovat täällä kallimpia, mutta muuten kaiken saa halvalla kun on kilpailua tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ei olla niin ahdasmielisiä kuin pienissä kaupungeissa. Pieneen kaupunkiin kun ulkopaikkakuntalainen muuttaa, niin häntä ei tulla koskaan hyväksymään. Pahimmassa tapauksessa hänet pahoinpidellään. Helsinkiin kaikki ovat tervetulleita mistä tahansa.

Vierailija
24/119 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa Helsinkiä kauheaksi asuinpaikaksi koska en ole siellä asunut. Itselläni ei vain olisi varaa asua siellä , asun n tunnin päässä Helsingistä pienessä kaupungissa ja täällä minulla on varaa asua omassa ok-talossa isolla tontilla. Tämä on syy miksi en tahdo muualla asua.

Vierailija
25/119 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin helsinkiläiset ymmärtää että Helsinki ei ole Suomen ainoa kaupunki?

Eiköhän ne tiedä. Itse tykkään monista Suomen kaupungeista ja myös maaseudusta, vaikka Helsingissä asun, enkä muuttaisi pois. En keksi mitään paikkaa, jota voisi kunnolla dissata. Helsinki on minulle rakas ja hyvä. Muut paikat kivoja ja mielenkiintoisia.

Vierailija
26/119 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ainakaan ole tarvetta todistella yhtään mitään. Tosi asia on kuitenkin se, että minulla ei olisi kalliissa Helsingissä mitään mahdollisuutta lähellekään sellaiseen elintasoon, kuin täällä maalla. Toki elämän laatu täällä maalla nyt on muutenkin aivan eri luokkaa kuin rauhattomissa kivikylissä. Toki jos joku pitää sellaisesta elämästä, niin eihän se minulta pois ole. Jokainen valitkoon itselleen sellaisen paikan, jossa parhaiten viihtyy.

Vierailija
27/119 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei ainakaan ole tarvetta todistella yhtään mitään. Tosi asia on kuitenkin se, että minulla ei olisi kalliissa Helsingissä mitään mahdollisuutta lähellekään sellaiseen elintasoon, kuin täällä maalla. Toki elämän laatu täällä maalla nyt on muutenkin aivan eri luokkaa kuin rauhattomissa kivikylissä. Toki jos joku pitää sellaisesta elämästä, niin eihän se minulta pois ole. Jokainen valitkoon itselleen sellaisen paikan, jossa parhaiten viihtyy.

Sä sanot ensin ettei sun tarvitse todistella mitään, mutta heti sen jälkeen koitat todistella Helsinkiä rauhattomaksi ja kivikyliksi. Kummatkin väitteet ovat väärin. Helsinki ei ole rauhaton. Helsinki on muutakin kuin Helsingin rautatieasema. Suurin osa Helsinkiä on metsää, peltoa ja muuta luontoa. Siellä asuvat myös ihmiset.

Vierailija
28/119 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus paistaa näistäkin vastauksista. On turhaa olla kateellinen, me kyllä vastaanotamme teidät Helsinkiin jos tänne haluatte.

Vierailija
29/119 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maalta kotoisin ja asunut 6 erilaisissa kaupungeissa elämäni aikana. Helsinki onminulle kaikkein mieluisin kaupunki. Kaikki mahdolliset palvelut, hyvä joukkoliikenne, luontoa, ihmisiä. En tiedä missä muussa valtion pääkaupungissa voi asua kantakaupungin alueella ja päästä fillarilla 20 minuutissa lehmä-laitumella, syömään mustikoita metsästä ja uiman luonnonvesiin. Olen tuntenut oloni täällä tervetulleeksi jo esimmäisestä helsinkiläispäivästäni alkaen.

Samoin!

Muutin Helsinkiin nuorena 40 vuotta sitten. Täältä tosiaan löytyy kaikkea, mitä ihminen tarvitsee.

Vierailija
30/119 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maaseutuidylli, jonka minä tunnen, on kuin Christien St. Mary Mead: luokkaeroja, selkään puukottamisia, juoruilua niistä "parhaista" ystävistäkin heti kun selkänsä kääntävät. No, murhia ei ole ihan samaan tahtiin.

Sitä on hämmästelty, että haluan sieltä omaan kotiini, tänne pääkaupungin kainaloon. - Kun vain siellä heidän maallaan on niin "ihanaa" ja "luontoa". Vaikka asun ok-talossa, puutarhan keskellä ja metsän laidassa - tosin liikenneyhteydet ovat hyvät :D Ja Suomessa ei sellaista paikkaa olekaan, missä ei olisi luonto hyvin lähellä.

En sitä maalaiskylän sisäänlämpiävyyttä ja rytömetsiä todellakaan kaipaa.

Vierailija
31/119 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on juuri sitä. Asuin ja työskentelin pääkaupunkiseudulla yli 20 vuotta, lopulta tulin järkiini ja muutin pois. Joskus siellä täytyy käydä, mutta aina on jo muutaman tunnin jälkeen pakko päästä pois.

Tässä on tyypillinen katkera viesti mitä tarkoitin. Jos Helsinki ei kiinnostaisi, niin miksi edes kommentoisi koko kaupunkia? Taitaa vain harmittaa ettei voinut asua enää alueella.

En ole edellinen mutta tämä on keskustelupalsta ja täällä kysyttiin asiasta johon edellinen vastasi. Ei mielestäni kuulostanut mitenkään katkeralta.

Olen samaa mieltä, olen asunut Helsingissä, ja parikymppisenä se oli ainoa oikea paikka Suomessa mutta nyt nelikymppisenä mua ei saisi missään nimessä takaisin.

Vierailija
32/119 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä sanot ensin ettei sun tarvitse todistella mitään, mutta heti sen jälkeen koitat todistella Helsinkiä rauhattomaksi ja kivikyliksi. Kummatkin väitteet ovat väärin. Helsinki ei ole rauhaton. Helsinki on muutakin kuin Helsingin rautatieasema. Suurin osa Helsinkiä on metsää, peltoa ja muuta luontoa. Siellä asuvat myös ihmiset.

Mitä ihmettä oikein sönkkäät???

Minä kerroin vain miltä pohjalta omat valintani teen. Ethän sinä nyt niitä voi alkaa muuksi vääntämään. Enhän minäkään arvostele omia valintojasi. Saat ihan vapaasti asua missä haluat, eikä perustelusi minulle kuulu, eikä ne myöskään kiinnosta.

Minun valintani on tehty niiden perusteiden pohjalta jotka kerroin, eikä ne niistä miksikään muutu. Jos jossain Viikin perukoilla on vähän peltoa ja keskuspuistossa metsää, niin ne kun kummatkin on melusaastella ympättyjä ja vaikka ei olisikaan, niin kyseisessä kylässä on minulle liikaa populaa. Täällä minulla on lähin naapuri kilometrin päässä ja ennen kaikkea hiljaisuus. Aika vaikea yhtälö toteuttaa Helsingissä, tai ylipäätään pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
33/119 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen kannattaa. Ei tarvitse elää arvailujen parissa siitä millainen maailma on.

Vierailija
34/119 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on juuri sitä. Asuin ja työskentelin pääkaupunkiseudulla yli 20 vuotta, lopulta tulin järkiini ja muutin pois. Joskus siellä täytyy käydä, mutta aina on jo muutaman tunnin jälkeen pakko päästä pois.

Tässä on tyypillinen katkera viesti mitä tarkoitin. Jos Helsinki ei kiinnostaisi, niin miksi edes kommentoisi koko kaupunkia? Taitaa vain harmittaa ettei voinut asua enää alueella.

En ole edellinen mutta tämä on keskustelupalsta ja täällä kysyttiin asiasta johon edellinen vastasi. Ei mielestäni kuulostanut mitenkään katkeralta.

Olen samaa mieltä, olen asunut Helsingissä, ja parikymppisenä se oli ainoa oikea paikka Suomessa mutta nyt nelikymppisenä mua ei saisi missään nimessä takaisin.

Mikä siinä Helsingissä on niin kauheaa?

Vierailija
35/119 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on asua Espoossa, maaseudulla Helsingin kyljessä.

Vierailija
36/119 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on pieni tuppukylä.  Paree asua Peräseinäjoella.

Vierailija
37/119 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin helsinkiläiset ymmärtää että Helsinki ei ole Suomen ainoa kaupunki?

Milloin maalaiset ymmärtää, että kun puhutaan kaupungissa asumisesta, se ei aina automaattisesti tarkoita Helsinkiä.

Vierailija
38/119 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän se on omaa epävarmuutta. Kun ei osata toimia Helsingissä. Ratikat ja bussit on mystisiä liikkumavälineitä puhumattakaan metrosta ja ahdistaa yrittää ajaa omalla autollakaan kun liikennettä on enemmän kuin Viitasaarella ikinä. Kun rahaa ei ole asua mukavasti, vaan tietää, että sillä oman mörskän hinnalla saisi Helsingistä lähinnä vaatehuoneen. Kun väkeä onkin enemmän, ja hui, ne ei olekaan kaikki omia sukulaisia tai vanhempien tuttuja, mitähän nekin itsestä ajattelee. Työpaikatkin on fiinejä, saako tuolla sellaisia töitä, mitä tehtiin vielä kun isä oli nuori. Kaduillakin vähän hirvittää, kun ihmiset etenevät kovaa ruuhkassa, että pyöriikö jotenkin tukkona, mitähän ne itsestä oikein ajattelee.

Vierailija
39/119 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä faktaa ei moni tule ajatelleeksi tai tiedä että Jyväskylän kaupungin jätevedet lasketaan päijänteen pohjoispäähän ja Helsinki ottaa juomavetensä Päijänteen eteläpäästä. Sitä voi miettiä monetko tiedätte kyllä mitkä ovat menneet mutkan kautta hesalaisten kurkusta alas:)

Vierailija
40/119 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aikoinani hieman puolustuskannalla, koska tunsin muutaman todella ylimielisen helsinkiläisen. Sittemmin hekin ovat kasvaneet aikuisiksi ja itsekin asuin Helsingissä melkein 10 vuotta ja näin myös hyvät puolet, sieltä sain myös ystäviä toisin kuin täältä tuppukylästä, jonne nyt kuitenkin muutin takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi