Olisitko mielummin 155 cm vai 175 cm pitkä?
Olisitko mielummin 155 cm pitkä vai 175 cm pitkä?
Kommentit (124)
175.
Nyt olen 150 cm ja tää on niin nähty. En ylety ylähyllyille, tuolit on liian korkeita, baarijakkaroista puhumattakaan (jalat heiluu ilmassa). Työtasot myös liian korkeita ja kun löytäisi auton jossa jalat yltää kunnolla polkimille. Monet kohtelevat minua lapsena vaikka jo ihan keski-ikäinen olen, surutta voi myös etuilla minua jonossa.
.
Olen 176, eikä haittaisi lainkaan vaikka olisin 180. Miksi joku haluaa olla pätkä?
59 jatkaa huonoja puolia:
Marketien ostoskassit raahaavat maassa, pitää jäkittää käsiä jatkuvasti eikä voi roikottaa suorana sivuilla kuten normaalipituisilla ihmisillä. Ostoskärryjen työntäminen on hankalaa ja etenkin täyden kärrin kääntäminen. Autolla ajaminen on vaarallista, sillä rintakehä on kiinni ratissa jolloin turvatyynyn laukeaminen rusentaisi rintakehän. Lisäksi yleensä autoissa ei penkin säätöjä saa niin hyvin kuin normaalimittaisilla. Turvavyön hihna leikkaa usein kaulan kohdalta ja hankaa, eikä sitä alimmalla säädölläkään saa oikeaan kohtaan. Nk.turvalaitteet autossa ovat minulle siis vaarallisia.
En tiedä missä automaattiovissa olevat sensorit sijaitsevat, mutta niistä ovista en pääse läpi koskaan. Pitää hyppiä, peruuttaa tai odottaa että joku muu tulee paikalle.
Elokuvateatterissa pitää käyttää istuinkoroketta, se on hauskaa aina leffaseurasta, mutta minusta se on nöyryyttävää. Lisäksi parin tunnin elokuva on epämieluisia kokemus, sillä korokkeet ovat tosi epämukavan kovia.
Maailmankuvani ei ole pessimistinen, mutta en ole löytänyt oikeasti yhtään syytä miksi lyhyenä ihmisenä on mukavaa. Sellainen 165 pituus parantaisi elämää jo kivasti ja silti voisi käyttää S koon vaatteita ja mahtuisi istumaan elokuvateatterin penkeissä. Se, että joidenkin mielestä naisen lyhyys on sööttiä tai "miesten mieleen" oikeastaan vaan lisää ärsytystäni. Ihan tuon taivaan sama, kenenkään ihailu ei helpota arkeani.
Jos ei olisi koskaan ollut sen pidempi kuin 155, kaipa siihenkin voisi tottua. Minusta se tuntuu niin epäkäytännölliseltä pituudeltal että olisin mieluummin vaikka 190 cm kuin 155 cm. Olen 180 cm nainen ja jotenkin vain kaikki tuntuu olevan juuri sopivalla korkeudella, miesten keskipituushan tämä onkin.
175 cm, silloin saisi syödä paljon enemmän kuin 155 cm pitkä ja pysyä hoikkana. Monet ihmiset ihmeellisesti kuvittelee, että lyhyelle alle 50 kilon painon ylläpito olisi yhtä helppoa kuin pitkän pysyä alle 70 kilon. Muistan, kun 51 kiloisena äitini leikillisesti sanoi minulle tainneen pullan maistua, kun samaan hengenvetoon muistutti minulle, että (samanpainoiset tai painavammat) huippumallit näykkivät vain salaatinlehtiä.
Tuo 175 sopisi egooni paremmin, kuin tämä 162. On toki hauskaa olla pätkä ja vitsailla siitä ja mahtua kävelemään suorana matalissa paikoissa, mutta ottaa itsetunnolle joutua pyytämään 185 cm miestäni nostamaan juttuja ylähyllyltä.. :'D
Olen 154cm ja olen ihan tyytyväinen pituuteeni. Miehet tykkää taskuraketeista :) Plus on monia muitakin hyötyjä lyhykäisyydestä, helpompaa mm. olla lentokoneessa.
Vierailija kirjoitti:
175. Tai enemmänkin. Aivan onneton pituus tuo 155. En halua olla mikään suojeltava hauras pikkunainen, vaikka joku alemmuuskompleksinen mies sellaisen nyt haluaisi.. Mieluummin ilman suojelusta pärjäävä.
Miksi koette tarvetta alentaa lyhyitä naisia. Eivät he sille mitään voi. Eikä todellakaan suurin osa miehistä etsi mitään alistettavaa haurasta pikkunaista, vaikka lyhyen kanssa olisikin. En minäkään kenenkään suojelusta kaipaa tai halua vaikka olenkin 158cm. Mieti vähän mitä päästät suustasi. Onneton pituus... Kaikkea sitä kuulee.
Ihminen voi olla kaunis sisältä, vaikka pituus olisi minkälainen. Jostain syystä nämä pituusketjut menevät aina toisen ääripään haukkumiseksi. Lyhyet haukkuvat pitkiä kömpelöiksi tai ronskin näköisiksi ja pitkät lyhyitä luusereiksi. Kiva lukea tällaista, kun kyse on ominaisuudesta, jolle ei mitään itse voi.
Mieluummin 175 cm, olen 152 cm.
Tuossa taannoin hain postin pakettiautomaatista pakettia. No luukkupa avautui ylimmältä riviltä. Arvatkaa yllyinkö sinne? Onneksi siinä sattui olemaan toinen henkilö lähistöllä joka antoi paketin minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
175. Tai enemmänkin. Aivan onneton pituus tuo 155. En halua olla mikään suojeltava hauras pikkunainen, vaikka joku alemmuuskompleksinen mies sellaisen nyt haluaisi.. Mieluummin ilman suojelusta pärjäävä.
Miksi koette tarvetta alentaa lyhyitä naisia. Eivät he sille mitään voi. Eikä todellakaan suurin osa miehistä etsi mitään alistettavaa haurasta pikkunaista, vaikka lyhyen kanssa olisikin. En minäkään kenenkään suojelusta kaipaa tai halua vaikka olenkin 158cm. Mieti vähän mitä päästät suustasi. Onneton pituus... Kaikkea sitä kuulee.
Ihminen voi olla kaunis sisältä, vaikka pituus olisi minkälainen. Jostain syystä nämä pituusketjut menevät aina toisen ääripään haukkumiseksi. Lyhyet haukkuvat pitkiä kömpelöiksi tai ronskin näköisiksi ja pitkät lyhyitä luusereiksi. Kiva lukea tällaista, kun kyse on ominaisuudesta, jolle ei mitään itse voi.
Tismalleen samaa mieltä, eihän kukaan pituudelleen mitään voi! Itse olen tuon "onnettoman" 155 cm, ja ainoa mikä ärsyttää, on urpojen ihmisten kommentit pituudestani. En minäkään hauku pitkiä ihmisiä amatsooneiksi, mitä hyötyä siitä mulle olisi? Olen laiha ja hyvännäköinen, joten ehkä joillain on tarve saada edes jotenkin minut tuntemaan alemmuutta ulkonäöstäni. :(
En koe millään tavoin huonommuutta pituuteni takia (miksi pitäisi?), yletyn ihan hyvin kaappien hyllyille yms. Päinvastoin miehet tykkäävät tosi paljon koostani, ja on ihana voida laittaa vaikka millaiset korot jalkaan!
Ystäväni ja tuttavani ovat aina sanoneet, etteivät ole koskaan kiinnittäneet huomiota pituuteeni. Monet eivät edes usko, kun sanon olevani alle 160 cm...
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Tismalleen samaa mieltä, eihän kukaan pituudelleen mitään voi! Itse olen tuon "onnettoman" 155 cm, ja ainoa mikä ärsyttää, on urpojen ihmisten kommentit pituudestani. En minäkään hauku pitkiä ihmisiä amatsooneiksi, mitä hyötyä siitä mulle olisi? Olen laiha ja hyvännäköinen, joten ehkä joillain on tarve saada edes jotenkin minut tuntemaan alemmuutta ulkonäöstäni. :(
En koe millään tavoin huonommuutta pituuteni takia (miksi pitäisi?), yletyn ihan hyvin kaappien hyllyille yms. Päinvastoin miehet tykkäävät tosi paljon koostani, ja on ihana voida laittaa vaikka millaiset korot jalkaan!
Ystäväni ja tuttavani ovat aina sanoneet, etteivät ole koskaan kiinnittäneet huomiota pituuteeni. Monet eivät edes usko, kun sanon olevani alle 160 cm...
No ehkäpä et sitten itse vain huomaa, että omat kommenttisi eivät ole urpoja. Luuletko tosiaan, että miehet eivät tykkää pitkistäkin ja kiinnostaisi myös tietää, minkäpituinen ei sinun mukaasi voi laittaa vaikka millaisia korkoja jalkaan.
Olen 152cm mutta olisin halunnut tullapaljon pidemmäksi. Jos olisin 175cm olisin voinut päästä lentoemännäksi, haaveilin siitä pienenä. Myös poliisin työstä haaveilin, mutta tyrehtynyt pituuskasvu esti senkin. Työpaikoissa joissa on pitänyt seistä tiskin takana jouduin aina seisomaan korokkeella. Tämä huvitti kollegoita suuresti, minua ei.
Lyhyenä naisena minua ei oteta vakavasti, ja suuttuessani mulle lähinnä nauretaan. Sen vuoksi minusta on tullut kuin pikku koira, pitää kauheasti räksyttää, että ihmiset tajuavat minun olevan tosissani. Puolisoni ovat olleet kovin heltyneitä minuun, kun olen suuttunut. ???
En ylety ottamaan MITÄÄN kauppojen ylähyllyiltä, joillekin pankkiautomaateille en ylety ja moottoripyöräilyäkään en voi harrastaa, paitsi ehkä jollain PV:llä. En kuitenkaan ole xxs kokoa vaan ruuminrakenteeni on sellainen, että kuvissa näytän normaalipituiselta ja naiselliselta. Käytän kokoa S-M ja kaikissa hihat/lahkeet ovat liian pitkät. Lantioni on kokoa M ja monet vaatteet eivät yksinkertaisesti istu. Inhoan ostoksilla käyntiä ja shoppailua, koska tiedän etten löydä kaupoista mitään. Ilmeisesti suurin osa pituisistani naisista painaa 40kg.
En millään tapaa nauti kehostani,mutta en sitä vihaakaan, tyydyn siihen ja olen koittanut olla välittämättä kanssaihmisten kommenteista. Kadehdin niitä tosi siroja lyhyitä naisia joita ihaillaan ja sitten taas pitkiä naisia, jotka saavat osakseen arvostusta ja kunnioitusta. Katkera en tosin ole, pidän pitkiä naisia kauniina enkä kadehdi ketään pahansuovasti. Joskus vaan toivon, että olisinpa yhtä näyttävä kuin he.