Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

.oOO HELMET Elokuussa OOo.

02.08.2008 |

Heipparallaa Helmet.

Tässäpä meille uusi pino ja toivottavasti tuo linkitys onnistuu... [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Anna_liisa, TOIVOTTAVASTI pääsette pian putkitukseen, että loppuu tuo korvavaiva! Vaikka kuvasta päätellen Santeri on tooosi tyytyväinen vauva moisesta ongelmasta huolimatta :D

Mä täällä jännitän huomista. Pappa kuoli vastikään ja keskiviikkona on siunaaminen pohjanmaalla... Oon siis huomenna lähdössä poikien kanssa junalla (5,5h) pohjoiseen... Perhelipulla matkataan ja lastenvaunuun mennään, mut silti... heh. Luka odottaa innolla matkaa (tykkää paikallisjunissaki matkustaa), mut saa nähdä, missä välissä se innostus loppuu... Ehkä Lahden kohdilla :D

Linus kasvaa kohisten. 68cm vaatteet oon saanu pikkuhiljaa viikata kaikki pois. Kestoillessa pitää pitää jo 80cm bodyja... Ja ruoka maistuu!

Täysikuuta ajattelin vielä rauhoitella sen karies-bakteerin kanssa... Täällä vauva-sivuilla oli joskus aiemmin hammaslääkäri vastaamassa äidille, joka oli todella tuohtunut anopin lykättyä lusikkansa vauvan suuhun... Bakteeri tarvii toisutvan/pitkäaikaisen altistuksen tarttuakseen ja sillonki se tarttuu vasta sitte, ko hampaita on jo suussa ja "parhaiten" se tarttuu vasta poskihampaiden puhjetessa. Toki totta on, et suositus on, ettei vauvan suuhun aikuinen laita omaansa, mut mä en ainakaan ole malttanut olla suukottelematta omia tenaviani suulle...

Noh joo. Alkaa olla lounasaika. Mukavaa viikonloppua!!!

Luuk@ ja Linus 5,5kk

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sitten tuli tieto putkirempan alkamisesta, eli pitäisi sitten etsiä kämppä ja muuttaa, kaikki tämä ennen joulua. Prkl. Vihaan muuttamista, kun tavaraa on vaikka muille jakaa, tarvitaan ainakin 70 muuttolaatikkoa...:/ Ei oikein viitsi asua täällä jos on putkiremppa, Typyn pyllypesu alakerran yleisessä saunassa ei oikein ajatuksenakaan kiehdo...

Meillä yritetään kovasti liikkua, kerran ollaan jo päästy sängyn toisesta päädystä toiseen, kun näytin lelua tyynypäässä niin pakkohan se oli ryömiä sitä katsomaan.:) Te joilla käännytään, käännytäänkö kummanki kyljen kautta? Meillä edelleen vain oikean kyljen kautta... Ja siitä suoraan selälleen, ja taas mahalleen, neiti voisi vetää vaikka maratonin kierimällä.:)

Nyt otettiin sitten nokkamuki käyttöön, ja hyvin näyttää maistuvan. Tai no, kaikki mihin liittyy ruoka menee hyvin...:D

6kk neuvolassa oli tullut vain puoli senttiä pituutta ja painoa 800g, aika hassua. No, kyllä sitä pituutta ehtii tulla, ainakin näin sanoi neuvolantäti.:)

Neidin päiväunet ovat parantuneet, nyt nukutaan n.2-3h putkeen ja aamulla puolen tunnin nokoset. Apuna olen käyttänyt iltaisin hyväksi havaittua keinoa, eli makkari pimeäksi, tuttipullo huuleen ja neiti nukahtaa heti. Tajuaa jo siitä kun mennään pimeään makkariin että nyt sitten taitaa olla unen paikka.:) Muutenkin vältän makuuhuoneessa leikkimistä, se huone on varattu vain nukkumista varten.

Nyt päiväkahveelle, palailen asiaan myöhemmin.

Ai, ja tänään saadaan olla miehen kanssa kaksin, Typsy menee mummolaan.;)

Valentine ja Typy 6kk ja rapiat

Vierailija
42/58 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sitten tuli tieto putkirempan alkamisesta, eli pitäisi sitten etsiä kämppä ja muuttaa, kaikki tämä ennen joulua. Prkl. Vihaan muuttamista, kun tavaraa on vaikka muille jakaa, tarvitaan ainakin 70 muuttolaatikkoa...:/ Ei oikein viitsi asua täällä jos on putkiremppa, Typyn pyllypesu alakerran yleisessä saunassa ei oikein ajatuksenakaan kiehdo...

Meillä yritetään kovasti liikkua, kerran ollaan jo päästy sängyn toisesta päädystä toiseen, kun näytin lelua tyynypäässä niin pakkohan se oli ryömiä sitä katsomaan.:) Te joilla käännytään, käännytäänkö kummanki kyljen kautta? Meillä edelleen vain oikean kyljen kautta... Ja siitä suoraan selälleen, ja taas mahalleen, neiti voisi vetää vaikka maratonin kierimällä.:)

Nyt otettiin sitten nokkamuki käyttöön, ja hyvin näyttää maistuvan. Tai no, kaikki mihin liittyy ruoka menee hyvin...:D

6kk neuvolassa oli tullut vain puoli senttiä pituutta ja painoa 800g, aika hassua. No, kyllä sitä pituutta ehtii tulla, ainakin näin sanoi neuvolantäti.:)

Neidin päiväunet ovat parantuneet, nyt nukutaan n.2-3h putkeen ja aamulla puolen tunnin nokoset. Apuna olen käyttänyt iltaisin hyväksi havaittua keinoa, eli makkari pimeäksi, tuttipullo huuleen ja neiti nukahtaa heti. Tajuaa jo siitä kun mennään pimeään makkariin että nyt sitten taitaa olla unen paikka.:) Muutenkin vältän makuuhuoneessa leikkimistä, se huone on varattu vain nukkumista varten.

Nyt päiväkahveelle, palailen asiaan myöhemmin.

Ai, ja tänään saadaan olla miehen kanssa kaksin, Typsy menee mummolaan.;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santeri konttaa nyt ihan täyttäpäätä.On ihanan näköstä.eilen illalla se nousi ite istuunkin lattialla.

pakko oli tulla vaan tätä hehkuttaan!

anna_liisa ja santeri reilu 6.5kk

Vierailija
44/58 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pe-su oksensi ja ripuloi. Sitten tulikin maanantaista kuume jota kesti ti.-ke yöhön. Silmä rupes rähmimään eilen illalla. Tänään olimme lekurissa silma- ja korvatulehdus. Tuli sennoinen tunne vajaassa viikossa kaikki vauvataudit käytiin läpi, Täytyy vaan toivoa etta korvatulehdus on vain yksittäinen juttu.

Nonna80: taidetaan asua aika lähekkäin, meinaan toi malmin lentokentän melu täälläkin aika hyvin kuuluu.

Tuo maissinaksu oli mulle ihan uusi juttu, täytyy kokeilla =)

Nyt täytyy suunnata tuo yksi neiti viemään silmälääkärille.

Mukavaa päivänjatkoa=)

Vierailija
45/58 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa hiukan (puoli tl) rypsi öljyä kasvis ja liha soseen joukkoon. maistuu näköjään ainakin tuolle meidän ronkelille.

ja yks mitä mä teen on annan yhdessä liha tai kasvis soseen kanssa hedelmää samassa lusikassa. maistuu paremmin.

mites linssit käyttäytyy keitettäessä. pitääkö soseuttaa???

ja voiko jo antaa hernesose keittoa??? siis kuivatuista herneistä tehtyä

meillä nyt tutkitaan anemiaa kun epäilee ettei rauta imeydy elimistöön.

ens viikolla verikokeisiin. kilpirauhas, rauta. anemia ja riisitauti tutkitaan

jännittää ja pelottaa :|

Vierailija
46/58 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millamalla: Meillä ei ole kantoreppua mutta monta kertaa olen kyllä ostoa harkinnut ja just tuota ergoa mutta mutta.. vielä on liina riittänyt.

viivi-maria08: Meillä on sellainen nalle tosi tärkeäksi muodostunut! Tällä hetkellä se on vielä melko iso Veikkaan nähden mutta se kainalossa poika nykyään nukahtaa itsekseen omaan sänkyyn :)

anna_liisa: Voi vitsi, että jo konttaa!! On varmasti mainion näköistä :D Meillä noustaan konttausasentoon vaan siihen se jää sitten. Eli jää vain nytkyttelemään itseään edes takaisin :D

Äippä0308: Meillä on nokkamuki ollut jo pari kuukautta käytössä. Siis ihan harjoittelumielessä. Eli yleensä kun kiinteitä annan niin samalla sitten on vettä hörpitty siitä. Nyt alkaa jo ihan sujua juonti siitä. Ja siis meillä se vesi valuu suoraan sieltä nokasta, että ei tarvitse imeä sitä. Ei hoksannut sitä imemistä ollenkaan Veikka.

v-p08: Meillä just tuon keskimmäisen kanssa tehtiin, että siis jauhettiin ne puurohiutaleet ja sitten siitä puuroa ja helpommin kyllä meni sitten alas. Nyt olen vasta antanut niitä valmispuuroja juuri sen takia, että niitä ei tarvitse kuin vähän lämmittää.. Ja on teillä melkoinen tautimyräkkä ollut! Meillä oli pari viikkoa sitten mahatautia ja melko pahasti iski tuohon 2-vuotiaaseen vaan vielä ei onneksi tähän nuorimpaan tarttunut. Tuntuu, että meilläkin koko kevät ja pitkin kesää jotain tautia ollut! :/

Ja vettä sataa! Höh! Tänään olisi tarkoitus lähteä luontopolulle kera mummon ja ukin vaan kyllä näyttää ilma niin karmealta, että saa nähdä. No, jospa se päivällä olisi vähän parempi..

Töihinmeno mietityttää kovasti, että pärjätäänkö miehen palkalla ja miten pitkään. Jotain pitäisi jo työpaikalle ilmoitella. No, sain sentään jo selvitettyä pitämättömät lomat mitkä pidän vanhempainloman jälkeen. Sitten vielä on sekin, että palatakko tuohon työpaikkaan vai vaihtaakko sitä alaa kokonaan?? Voi iso huokaus!!

Jahas, vaan nyt alkaa sen verran kova ärinä kuulua lattialta, että täytyy lähteä vaipanvaihtoon :)

Vimpula ja Veikka (melkein 6kk jo!)

Vierailija
47/58 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen vein kerhoon (kovin on polleaa poikaa omasta kerhosta:D), ollaan neidin kanssa ihan kaksistaan liikenteessä...

Meilläkin tuli puoli vuotta mittariin. Neuvolaan mennään kyllä vasta ens viikolla. Meiän neiti on kontannu kunnolla jo parisen viikkoo ja lattialla kiepsahtaa istumaankin. Ja sohvaa ja lelulaatikkoo vasten nousee polvilleenkin käsien varaan roikkumaan.

Joko muut on alotellu pottailua. Me alotettiin kun neiti niin selvästi ilmasee, millon kakka tulee. Reilun viikon ajan on pääsääntösesti tehty kakat pottaan ja kyllä huomaa, ettei neiti niitä kovin mielellään vaippaan rutistakaan. No, en kyllä minäkään, mieluummin tekisin minäkin potalle, jos pitäs valita=)=)

Meil ei oo viel lihaa maisteltu, mut viikonloppuna yritän tehä lisää soseita ja niihin aattelin laittaa kanaa.

Miten muilla nukutaan päikkäreitä? Meillä aamulla neiti herää (tai useena aamuna joudun herättään, ett ehitään kerhoihin) noin klo 8. Ekat päiväunet sattuu välille 12-15.30 ja kestää yleensä noin kaks tuntia. Toiset unet sitten ensimmäisistä riippuen yleensä välillä 15.30-18.30 ja ne maksimissaan sen kaks tuntia. Ja illlalla yhtä aikaa äidin ja isoveljen kanssa nukkumaan noin klo 22.

Meil ei onneks olla sairastettu. Se yhden illan outo oksutauti oli joku aika sitten, mut muuta ei onneks oo ollu. Toivottavasti neitikin aikoo sairastaa yhtä vähän kun muu perhe. Mulla ei oo ikinä ollu korvatulehdusta. Esikoisella on ollu yks ja siitäkään ei ois ollu mitään tietoo jos ei ois lääkäri kattonu korvia. Esikoinen on sairastanu pieniä nuhia ja yhen mahataudin elämänsä aikana.

Me ei oo ees oikeestaan yritetty nokkamukia. Ruoka-aikaan neitille annetaan vettä yleensä ihan normaalimukista. Tuttipulloo ollaan pikkusen sillon tällön käytetty (veden juontiin), ett osais siitä sitten juoda jos semmonen tarve tulis... Yks nokkamuki (Emman?) meil on, mut siitä pitää imee tosi kovasti, ett saa juotavaa, siinä on semmonen stopparijuttu sisällä. Jos sen stopparin ottaa pois, ni siitä tulee sitten ihan liian kovaa ja pelkästään kaatamalla, ni sitä vettä on sitten pitkin laittoita... Ja kaiken lisäks siinä on ärsyttävät kahvat, jotka pitää käännellä paikoilleen samalla kun pyörittää sen tuttiosan kiinni, ne kahvat ei oo kiinteenä siinä... Mut paremmin neiti osaa kun esikoinen aikanaan, se ei ikinä oppinu juomaan pullosta eikä nokkamukista...

Onko muut käyny marjan keruussa? Meillä mies on (onneks) hoitanu vattujen ja mustikoitten keruun. Yhdessä ollaan koko perheen voimin oltu muutaman kerran kanttarelleja keräämässä, mut sekin on oma souvinsa kun esikoinen rinkassa ja neiti kantorepussa ja sitten kun on vielä itikoita ja hirvikärpäsiä... Ja neiti ei yhtään tykkää kun pysähellään keräämään sieniä, koko ajan pitäs vaan tasasta vauhtia kävellä=)

Juuh, tässä kai taas tärkeimmät tälle erää...

Ai niin, no se viel, ett onko kellään taskuvaippoja tms. käytössä? Mikä on paras imu? Mä sain vaippoja kokeiluun ja niissä on harsoimut ja niitä pitää olla niin paksusti, että imee. Onko jotain, mitä riittäs ohuempi kerros?

Nyt neidillä palaa pinna...

Millamalla ja Siiri 6kk

Vierailija
48/58 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vimpula_:On se kyllä tosi ihanan näköstä ku santeri konttaa.Tv-tasoa tavoittelee kovasti,et pitäskö nousta sitä vasten...kamalaa!!

Meillä on santeri nyt alkanut nukkuun yöt ku sai lääkekuurin korvaan.Onneksi käytin siellä korvalääkärillä.

anna_liisa ja santeri reilu 6.5kk

Vierailija
49/58 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nukkunut kahden jälkeen ehkä tunnin yhteensä, neiti oli koko yön kamalan itkuinen. Ja syykin sitten aamupuurolla selvisi, lusikka kolisi suussa, ja yllätys yllätys, alahammashan se oli yöllä tullut läpi. Kamalan terävä piikki alhaalla edessä, ei ihme että sattui. Hassua kun juuri eilen ihmettelin kun ei ole yhtään hampaita...:)

Pidättekö muuten muut vauvakirjaa? Minulla on Typylle samanlainen ku itsellä oli miljoona vuotta sitten, eli se vaaleanpunainen kirja Karman kuvituksilla. Alkaa olla jo aika täynnä..:)

Jaahas, sitten kahveen keittoon, tänään pitäisi suunnitella vähän häitä. Sweet...<3

Valentine ja Typsy 6kk 1vko

Vierailija
50/58 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuossa toisessa ketjussa olen pähkäillyt turvaistuimia, blaa... Kaverille on lokakuussa syntymässä vauva, ja ollaan sovittu, että hän ostaa meidän kaukalon, joten meillä siirrytään silloin istuimeen.

Millamalla, meillä on käytössä fuzzi bunzeja ja bumgeniuksia, taskuvaippoja siis, niissä on omat mikrokuituimut, mitkä on kyllä todella hyviä, vastaavia saa ostettua myös erikseen. Lisäimuina on mm. taitettavia hamppu- ja bambuliinoja, niistä saa todella ohkaisen ja imukykyisen paketin. Niin, ja onhan meilllä sellaisia muotoon ommeltuja ohkaisia bambuimujakin. Mä en ole mikään ompeluihminen, joten kaikki on ostettu valmiina, mutta niitähän on helppo tehdä itsekin.

anna_liisa, ihanaa kun Santeri jo konttaa, varmaan suloisen näköistä! Ehkä sitte ne korvakivutkin vähän unohtuvat, kun on jotain uutta ja jännää. =)

Viola oli taas koko yön todella levoton ja kiukkuinen, ähisi ja huusi, huusi ja ähisi, eikä meinannut rauhoittua millään. Tätä on nyt jatkunut kohta kuukauden, ehkä 3-4 yötä on nukkunut kokonaan. Itsellä alkaa olla pinna kireellä... Hampaita ei näy eikä tunnu, päivisin on aina tosi tyytyväinen, enkä oikein usko, että olisi vatsavaivojakaan, ei ainakaan aina. Onko muilla tällaista jatkunut pidempään, mitä ootte tehnyt vai täytyykö vain "kärsiä"?

Keittelin just Violalle kalaa, aika onnetonta tämä mun toiminta, keitinvedet vaahtoaa ja kiehuu yli ja kalat meni ihan mössöksi. En ole meinaa ikinä tehnyt kalasta yhtään mitään! (paitsi kerran kotsan tunnilla, taisi olla 7-luokalla...) =)

täysikuu ja Viola tiistaina 6kk

Vierailija
51/58 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen ihan odotuksen alusta koonnut sellaista leikekirja-tyyppistä kirjaa, tyhjä valokuva-albumi siis. Siellä on kaikenlaista alkuraskauden ultrakuvista lähtien, kirjoituksia ja valokuvia, yritän muistaa aina kirjoittaa kaikki "tapahtumat" ja valokuvia mä nyt räpsin koko ajan, mulla on sitten erikseen vielä Violan valokuva-albumikin, joka alkaa jo olla täynnä... =)

Vierailija
52/58 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että että...

Mitenkäs Valentinen pakkailut yhdistetään morsius-hommiin? Teilläkään ei aika tule pitkäksi... *wirn*

Meilläki on vauva-kirja. Mallia Anne Geddes. Molemmilla pojilla on samanlaiset ja mä oon tykänny siitä...

anna_liisan Santeri se on kyllä touhukas tapaus... :D Meillä ei vois kuvitellakaa mitään tukea vasten nousemisen miettimisiä vielä...

6kk-neuvolassa käytiin viime maanantaina (tasan 6kk päivänä siis):

Nuoren herran mitat 9225g ja 70,4cm. Linus siis kasvaa mallikkaasti.

Tiu'ulle ei hirveitä päätään siellä käännelly, eikä meidän vauvalla tunnu olevan suojahiejasteita vielä ollenkaa... Mut neukka ei totutusti ottanut mitään kantaa asioihin.

No sitte. Linus on ollu enemmän ja vähemmän limainen koko pienen elämänsä ajan... Aina ja jatkuvasti mä oon ihmisille hokenu, et juu, sillä taitaa maito hölkätä siellä nielussa vaan...

Limaisuus, tiu'ulle reagoimattomuus, vähäinen jokeltelu, ylävartalon velttous... -->

Käytiin tänään Mehiläisessä lastenlääkärin juttusilla. Ajan varasin lähinnä siksi, että tarkistetaan korvat (mietin, että josko on liimakorva, eikä siksi kuule kunnolla...), mutta tulin ulos Nutri Soija-resepti kainalossa... Nyt siis mennään pari viikkoa täysin maidottomalla dieetillä ja seuraillaan limaisuuden muutosta. Antibioottia kokeillaan sit, jos tää ei auta ja sit seuraavaksi varmaan aletaan vasta tutkimaan tarkemmin...

Ja se, et poika ei paljoa juttele on kuulemma jnkv poikkeavaa, mut ei mitenkää hälyyttävää. Seurataan kehitystä.

Arvatkaapa vaan, onko meidän äidillä vähän semmonen "euroopan huonoin äiti"-olo... Kun tenavalla on ikää puoli vuotta ja nyt vasta vien sen limaisuuden takia lääkärille... Vaikka mä oon kyllä sille meidän neukalle asiasta sanonukki, ni aina se on vaan jotenki ohitettu. Maanantainaki hän tutkiessaan totes vaan jossain vaiheessa, et onpa poika tosiaan limainen, ko aivan kyljissä tuntuu, ko hengittelee... :p Linus on tosiaanki "hassu vauva"...

Onneksi sentään tuo maito näyttää maistuvan...

Pitää lähtä tässä kokoilemaan ajatuksiaan taas kokoon...

Luuk@

Vierailija
53/58 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysikuu81:On tosi sulosta ku santeri konttaa ja nyt se eilen hoksasi et nousempa tuota syöttötuolia vasten.Eli nousi polvilleen syöttötuolia vasten eilen 2 kertaa.Mun miehen veljen avovaimo toi konttauskypärää lainaan ku se kömyää koko ajan ja kopsii päätänsä.

Luuk@:santeri on tosi touhukas tapaus.Hirvittää ihan ku kehittyy niin nopeesti.

Tympiä ku vauvalle tulee limaisuutta.Eikö ne ala imeen sitä pois?

Mun siskon lapsilla on imetty ku ovat olleet niin tukkosia.

Mutta pakko jatkaa siivouksia.

anna_liisa ja santeri viikon päästä 7kk jo!

Vierailija
54/58 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano kyläkauppias :D

Tulinpahan vaan ja nostan meitä vähäsen aikani kuluksi...

Myyn huutiksessa meidän tuplia pois tarpeettomana ja huuto meni tovi sitte kii... Siksi pööpöilen vielä pystyssä...

Jos käyttäis koiran takapihalla ja lähtis köllölleen...

Öitä sistat!

maaninen Luuk@

Vierailija
55/58 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette usko mut nyt santeri nousee puutavasten seisomaan,miten ihmeessä tuo poika kehittyy näin nopeesti!!?

Onneksi on tuo kävelytuoli niin voi välillä siihen laittaa et ei koko ajan tarvki vahtia sitä.

Mut nyt pittää taas mennä.

anna_liisa ja santeri sunnuntaina 7kk

Vierailija
56/58 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin käydä jotain kirjoittelemassa tuossa alkukuusta, en jaksanut kuitenkaan selata pinoa läpi, joten toivottavasti ei tule mitään toisteluita..

Anna-Liisalle piti sanoa, että huhhuh teidän Santeria! Onkin aikamoinen vauhtipoika :) Meillä vielä köllötellään paikallaan, masullaankin viihdytään jo paremmin. Mutta ei osaa kääntyä vielä vatsalta takas selälleen. Mut isosiskot on kans lähteneet liikkeelle vasta 10kk iässä, joten olisin lähinnä järkyttynyt jos Inari tuosta aikaisemmin lähtisi ;) Aika helpolla pääsee kun tietää että on samalla neliöllä mihin hänet on jättänyt. Inari on nyt istunut jonkin aikaa tosi hyvin tuettuna, muutamia sekunteja jo ilman tukeakin. Nyt ajateltiin tällä viikolla hakea syöttötuoli varastosta. Likka pönkää istumaan aina sitterissä, ja on sit on ihan vinksallaan siinä kun ei jaksa kauaa olla selkä suorana. Syöttötuolissa on sit ryhdikkäämpää olla.

Meil mentiin 5kk asti pelkällä tissillä (oli sosemaisteluita muutamia kertoja viikossa) ja nyt ollaan sitten viikko syöty nelisen desiä sosetta päivässä. Söisi sosetta vaikka miten paljon, on ihan intona :) Viljat ajattelin aloittaa tällä viikolla. Tai annoin mä tänään jo murusia Real-leivästä ja Inkku söi sitä ihan intona! Kasvissoseet olen tehnyt itse, mutta lihasoseet olen ostanut vielä valmiina. Nyt tuntuu, että menis jo vähän karkeampaakin, joten täytyykin käydä tekee itse kanasoseita pakkaseen. Törkeen hintaisia nuo valmiit soseet! 80 senttiä pikkupurkki!

Meil oli ½v neuvola maanantaina ja tyttö on 7685g ja 68.9cm. Syntymämitat 3660g ja 51cm. Eli aika pitkä ja hoikka on, mutta tasaisesti on kuitenkin kasvanut.

Inari on sanonut jo monta sanaa, vahingossa siis jokeltelun seassa. Monta kertaa on jo kuulunut äiti, tissi, hissi, isi, anna ;) Nyt on viikon verran jokellellut noita s- ja i-kirjaimen sisältäviä tavuja, hauskan kuuloista suhinaa. Puolivuotispäivänä tuli eka hammaskin ja nyt onkin kiva puristaa hammas ientä vasten ja venyttää nänniä! Hmm, mitäs muuta.. No pöydän taputtelu kädellä on mukavaa puuhaa Inarin mielestä ja sit kissojen ja isosiskojen edesottamuksille nauraa kikattaa ihan hurjana :)

Aurinkoinen ja kiltti tytteli on, ja aikamoinen iltavilli jos on väsynyt. Vähän kun katsoo päin niin naureskelee vain :) :) Yöt menee edelleen katkotta, on ainakin 3kk nukkunut 12h yöunia. Päivisin on sit kahdet päikkärit, vaihtelevan pituiset. Mutta nyt on tottunut jo isosiskojen meluamiseen eikä edes kaksvuotiaan raivarit herätä aina Inaria. Eli päikkärit ovat selvästi pidentyneet.

Eipä täällä kummempia. Jollekin piti vielä sanoa jotain, mut enhän mä enää muista :)

Hyvää alkusyksyä kuitenkin kaikille!

Mikaela ja Inari 6kk 6pv.

Vierailija
57/58 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin hyväksyneeni sinut ryhmän jäseneksi, mutta sitten en löytänytkään uutta nimeä joukostamme... Joten jos vahingossa hylkäsinkin pyyntösi, etkä päässytkään ryhmän jäseneksi, olen pahoillani, yritä ihmeessä uudestaan! Nimesi meni valitettavasti minulta ohi, joten en voi fb:n kautta sinua huhuilla... Anteeksi!

täysikuu

Vierailija
58/58 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt 6 kk pinoa enää, joten laitan tänne:

Joel 6 kk 70,5 cm ja 7670 g..Tätsyn kirjotukset: Tyytyväinen poika.Hyvä tasainen kasvu, soseet maistuvat ja puurot.Varaa jalkoihin, liikkuu napansa ympäri.Suuntakuulot +/+.Että sellaista.Käyrissä pituus +1 tasaisen varmasti ja paino hilautumassa - 10 %, joka positiivista, kun käytiin välillä - 20%.

Hyvinhän täällä sujuukin.Nauravainen poika.Käytiin tänään muskarissa, nauroi puolet ajasta, tykkäsi siis!Maanantaina alkaa vauvauinti!!Jee.Onkos teiän vauvat käyneet uimassa?

Ja nyt ollaan maistettu punaista lihaakin, ja se maistuikin hyvälle.Vieläkin paremmin maistuu kaupan pöperöt, kuin äipän tekemät.Hulluna puuroon.Äipän maitoa menee tosi vähän.Vettä yritän vieläkin antaa joka välissä, kunhan muistan.

Aurinkoista viikonloppua toivotellen.