Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ketään jolle Neocate ei käynyt?

19.04.2006 |

Hei,

9 kk vauvallamme todettiin maitoallergia parisen kuukautta sitten.Almiron-altistuksessakin 1ml riitti aiheuttamaan näkyvän allergisen reaktion, nyt kokeilussa Neocate.

Ennen Almiron-altistusta olimme riisimaidolla, silloin unet suht hyvät ja vauva tyytyväinen. Nyt jatkuvaa kitinää, viihtyy vain sylissä ja yöt todella repaleiset. Herää välillä jopa puolen tunnin välein ja on sängyssä täysin hereillä. Välillä tyytyväisenä, välillä todella itkuisena.

Meno alkaa olla kuin Almironin aikana, mutta itse olen jotenkin todella skeptinen. Eikö Neocaten periaatteessa pitäisi käydä " melkein kaikille" ? Onko tämä vain sattumaa? Iho on suht hyvässä kunnossa kuitenkin.

Löytyykö ketään, jolle Neocate ei olekaan käynyt - jos, niin miten huomasitte sen? Olivatko oireet jotenkin lievemmät tai erilaiset kuin aiemmin kokeilluissa maidoissa?

Ja mikä maito Neocaten jälkeen kävi? Vaihtoehdot ovat kai nykyään aika vähissä.

Muu ruokavalio on erittäin tiukka, en tiedä voiko vauva sieltä mihinkään reagoida: riisi, maissi, bataatti, kesäkurpitsa, porsas ja mustikka. Ja huonot yöt ym. ovat alkaneet nimenomaan Neocaten aikana...

Kiitos, jos joku viitsii vastata. Alkaa olla taas aika epätoivoinen olo.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiltiin 4-10kk iässä Peptidi Tuttelia, NutriJunioria ja Neocatea pariin otteeseen jokaista. NJ:tä joi pisimpään ja siitä iho-oireinen poikamme sai pikkuhiljaa yhä enemmän ihottumaa. Neocatesta taas vatsa meni aivan kuralle. 10kk iässä sain tarpeekseni ja yhdessä lasten allergologin kanssa sovimme että voimme siirtyä riisimaitoon + vitamiineille. Hänen mielestään tuo 10kk oli tarpeeksi paljon että ilman korviketta voi olla, joskin korvike aina olisi paras.

Sinuna kokeilisin pari viikkoa ilman korviketta, pelkällä riisimaidolla ja katsoisin mitä tapahtuu. Lapsi tosin voi olla allerginen mille tahansa. Kaverini moniallergikko on allerginen possulle. Oma pojumme, nyt 2,5v, syö edelleen todella harvoja aineita, n. 15 kpl ruokavaliossa tällä hetkellä. Itse karsimme hänen ruokavaliotaan todella niukaksi siinä vuoden iässä että saatiin kaikki allergisoivat pois. Ei hän itse siitä kärsinyt, nyt vasta tulee tilanteita että hän haluaisi samaa mitä muut. Silloin 1v hän söi perunaa, riisiä, parsakaalia, possua, mustikkaa, vadelmaa ja rypsiöljyä. Sillä saimme hänet kuntoon ja (meidän kaikkien) elämänlaatu parani huikeasti! Ihottumat hävisivät (rasvata tietenkin pitää), yöt nukuttiin kuin taikaiskusta putkeen jne jne. ja mitä parasta, uusien ruokien testaaminen helpottui kummasti kun oireet muuttuivat niin paljon selkeämmäksi. Uusien ihottumien bongaaminen ehjältä iholta on selvästi helpompaa kuin jo valmiiksi ihottumaiselta iholta :-)

Tsemppiä!

Vierailija
2/3 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nutri-junior kävi ihme kyllä ainoana korvikkeena, tosin olemme pian taas ongelmissa nutri-juniorin valmistuksen loputtua.

neocate aiheutti kovat suolioireet eli vihreää ripulia (tosin kakan vihertyminen kuuluu asiaan näillä erityiskorvikkeilla) ja hurjat yöhuudot. iho-oireitakin tuli mutta ne olivat lieviä. nyt yksivuotiaana ruokavaliossa edelleen vain nutri-junior ja kolme kiinteää:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottavaa kuulla että " ihmeaineellekin" voi tosiaan olla yliherkkä. Nyt on alkanut meillä tulla iho-oireitakin, että kaipa se tosiaan on uskottava omalla kohdallakin. Olin vain jotenkin niin varautunut siihen, että Neocate vihdoin sopisi...