Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

.oOO HELMET Elokuussa OOo.

02.08.2008 |

Heipparallaa Helmet.

Tässäpä meille uusi pino ja toivottavasti tuo linkitys onnistuu... [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Anna_liisa, TOIVOTTAVASTI pääsette pian putkitukseen, että loppuu tuo korvavaiva! Vaikka kuvasta päätellen Santeri on tooosi tyytyväinen vauva moisesta ongelmasta huolimatta :D

Mä täällä jännitän huomista. Pappa kuoli vastikään ja keskiviikkona on siunaaminen pohjanmaalla... Oon siis huomenna lähdössä poikien kanssa junalla (5,5h) pohjoiseen... Perhelipulla matkataan ja lastenvaunuun mennään, mut silti... heh. Luka odottaa innolla matkaa (tykkää paikallisjunissaki matkustaa), mut saa nähdä, missä välissä se innostus loppuu... Ehkä Lahden kohdilla :D

Linus kasvaa kohisten. 68cm vaatteet oon saanu pikkuhiljaa viikata kaikki pois. Kestoillessa pitää pitää jo 80cm bodyja... Ja ruoka maistuu!

Täysikuuta ajattelin vielä rauhoitella sen karies-bakteerin kanssa... Täällä vauva-sivuilla oli joskus aiemmin hammaslääkäri vastaamassa äidille, joka oli todella tuohtunut anopin lykättyä lusikkansa vauvan suuhun... Bakteeri tarvii toisutvan/pitkäaikaisen altistuksen tarttuakseen ja sillonki se tarttuu vasta sitte, ko hampaita on jo suussa ja "parhaiten" se tarttuu vasta poskihampaiden puhjetessa. Toki totta on, et suositus on, ettei vauvan suuhun aikuinen laita omaansa, mut mä en ainakaan ole malttanut olla suukottelematta omia tenaviani suulle...

Noh joo. Alkaa olla lounasaika. Mukavaa viikonloppua!!!

Luuk@ ja Linus 5,5kk

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli uusi yritys.. Tais minun otsikko sentään jo äsken päästä läpi :p

Ihan aluks onnea Valentine80! Me kans päätettiin mennä naimisiin ja meillä on häät näillä näkymin tammikuussa 2009. Minä olen aina halunnut talvihäät jos naimisiin menen ja toden totta näillä näkymin olen menossa :) ja en itsekään ihan perusvalkoista pukua halua ja kangas jo onkin ja ompelijakin löytyy joka on minun äiti. No, nyt menee syksy kivasti suunnitellessa :) Isoja häitä ei kyllä ole tulossa mutta jotain juhlaa kivalla pienellä porukalla. Ja sehän sormus on juuri teidän näköinen. Ihanasti on kyllä sulla mies kosinut! Olikohan jo kauemminkin miettinyt vai tuliko ihan spontaanisti kun sormuksen näki.. :)

Nojanda: Meillä keskimmäinen ihastui sellaiseen kaupan valmiiseen soseeseen kuin pikkukalastajan herkku. Ei kyllä tosiaankaan mitenkään hyvälle tuoksu se sose vaan se oli pitkään suosikkisoseiden joukossa Siirillä.

Mikaela77: Tuo töihinlähtö on tosiaan täälläkin iso mietinnän asia. Itse kyllä viihdyn tosi hyvin kotona ja jos minusta on kiinni niin mielellään olisin sinne asti kotona kunnes Veikka täyttää sen 3 vuotta. Nyt on esikoinen toisella luokalla ja keskimmäinen 2 vuotta ja hyvin meillä päivät sujuu. Ihana sekin kun on tosiaan saanut kotona olla kun tuo ensimmäinen aloitti tuon koulutaipaleen.

Taysikuu81: Eiköhän siinä syöttötuolissa voi jo hetkiä harjoitella. Meillä on pehmustettu tuoli nyt ja hyvin jo hetkittäin siinä istua pököttää mutta en edes pysty kuvittelemaan, että syöttäisin siinä vielä! Heiluu meinaan kuin heinämies konsanaan.. Soseet olisi jossain muualla kuin suussa sillä menolla ;)

Ja todentotta miten tuo aika juoksee!! Hurjaa ajatella, että se vanhempainlomakin loppuu pian :( No, päivä kerrallaan..

Mutta nyt alkaa kuulua sen verran vaativaa ähinää, että täytyy mennä. On se kumma kun aina kun aloittaa kirjoittamaan niin tuntuu, että olisi vaikka mitä kommentoitavaa ja kirjoiteltavaa vaan puolet tuppaa kyllä unohtumaan siinä kun kirjoittaa.

Vimpula ja ähisevä Veikka :)

Vierailija
22/58 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kans valentine80!

Meillä tuli naimisissa olosta 10vuotta kesäkuun 27 päivä.ei päästy juhlistaan ku santeri on niin pieni,mutta juhlistamme sitä vuoden päästä.

Meillä oli aivan ihanat häät sillon.Samuli oli 1 vuotta.Poikaki jaksoi sillon tosi hyvin olla sen päivän,vaikka mua jännitti hirveesti et ,mitenkähän se menee.

Oon nyt parina päivänä pitänyt santeria syöttötuolissa.Onhan se syöminen sellasta räpimistä,kun tahtoo ruoka tipahtaa suusta ruokalapulle.

Santeri heiluu kans siinä minkä kerkee.

Mutta eipä tässä tämän kummempia tällä erää.

anna_liisa ja santeri 6kk ja reilu viikko päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokohan nyt onnistus...

Eli onnee vaan valentinelle... Me mentiin viime vuonna maistraatissa naimisiin. Ei kerrottu kellekään etukäteen.

Meiän neiti konttaa. Nyt jo tosi sujuvasti kun on pari viikkoo harjotellu. Varmaan isoveljen perään kiire... Ja välillä pyörähtää istuma-asentoonkin lattialla (ja sängyssä vielä helpommin), mut ei pysy istuillaan jos ei tue käsillään lattiasta.

Meil on istuttu syöttötuolissa kuukauden verran, sen mitä ollaan soseitakin vähän maisteltu. Meil ei olla viel syöty lihaa eikä kalaa, ainoostaan kasviksia, hedelmiä, marjoja (tuoreena maistuu kaikki tosi hyvin, lakatkin...) ja puuroo...

Kyselin jo aiemmin, ett osaisko joku antaa vinkkiä yösyömisiin. Miten niitä aletaan karsia? Kun ihan selvästi aina kun heräytyy, ni vaatii tissin suuhunsa, ett voi uniaan jatkaa...

Joku kyseli töistä ja kotonaolosta. Mä oon oikeestaan ollu kotona esikon syntymästä lähtien (01/06) kun ei oo työpaikkaa, mihin mennä. Aika kyllä kuluu kotonakin ja tykkään olla, mut vähän hirvittää, ett saanko ikinä oman alan hommia kun en oo niitä valmistumisen (2005) jälkeen tehny... Ja varmaan joudutaan muuttamaan jos meinaan oman alan töitä tehä ja sekään ei kiinnosta yhtään. Täytyy vaan toivoo, ett ainakin miehellä riittää töitä...

Ei kai tän kummempia. Ihanaa kun tällä viikolla alkaa kerhotkin jo. Aion viedä esikoisenkin kokeilemaan omaa kerhoo kerran viikossa, saadaan sitten neitin kanssa puuhailla omia sen aikaa.

Mukavaa syksyä!

Millamalla ja Siiri vajaa 6kk

Vierailija
24/58 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valentinelle myös minulta kosinnan johdosta, sekä onnea hääjärjestelyihin! Ai että, oliskin ihanaa mennä naimisiin uudestaan :o) Just tosin tajuttiin, että meidän 10v yhdessäolopäivä (ei siis hääpäivä) on 11.11.11, eli sille päivälle vois kans jotain kivaa keksiä. Onneks on aikaa suunnitella ;) Kyllä JOTAIN täytyy saada noin hienon päivämäärän kunniaksi, vaikka sitten joku ihana sormus kaiverruksella. Tai vaikka vihkivalojen uusinta...

Mutta onnea vielä kerran! Pidähän meidät ajantasalla häätouhotusten keskelläkin :)

Vierailija
25/58 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaippaihottumaan auttaa meillä hyvin sinkki voide ja varsinkin se weledan joka saatiin jostain näyte paketista sairaalassa (olisiko libero vai pamppers) sitä kun laittaa niin jo auttaa...

Vierailija
26/58 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millamalla, onko teillä tutti käytössä.Muuta en keksi.Unikouluakaan ei vielä tän ikäsille suositella?Ota viereen nukkumaan, oisko se helpompaa?

Nonna:meilla auttaa ihottumaan Ceridal öljy, sitä saa apteekista, mutta emäntä72 vinkki sinkkivoiteesta on myös hyvä.

Puuroista: saatteko menee hiutalepuuroa, mä oon yrittänyt, mutta Joel vaan kakoo ja kakoo.Siirryin ainakin vähäksi aikaa niihin piltin jauhepuuroihin.

Vierailija
27/58 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ainakaan mene kuin jauhepuurot, eikä sen puoleen mene mikään muukaan paksumpi tavara. Kaikesta paksummasta Viola alkaa kakoa naama punaisena, ja monesti on vielä oksentanut siihen päälle. =( Eikä auta, vaikka olen antanut vettä/maitoa kulauksina perään. Joten hienoilla soseilla ja puuroilla mennään...

Vierailija
28/58 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan hiljainen oli piha. Jos ei olis tuota Malmin lentokentän pienkonemelusaastetta, niin Jeminakin nukkuis varmaan päiväunia ulkona. Meillä siis nukutaan nyt päiväunia taas! Tänäänkin vedettiin unta 12-14.30. Ja sen lisäksi aamulla 8-9 torkut ja varmaan vielä yhdet puolituntiset illemmalla. Halleluja. Ehkä mä saan sittenkin tehtyä kouluhommia.

Täysikuu ja Valentine: Meilläkin vauvattaa: heräillään yöllä kaipaamaan tuttia ja halutaan tissiä...siis mitä h****oa??? Oon ihan pökerryksissä kun pitää imettää ja usein heräänkin tuntia myöhemmin lapsi kainalossani tuhisten. Kai se sitten on saanut syödäkseen. Myös täällä suu napsahtaa kiinni ja alahuulta oikein imetään sisäänpäin, kun lusikassa on jotain vihannessosetta. Tiukasti olen vaan lusikkaa tunkenut väliin. Se Nestlen ilmaisjakelulusikka olikin tosi hyvä siihen. Noi ensilusikat on niin löröjä.

Meillä istutaan syöttötuolissa, mutta harvemmin syödään siinä maissinaksua kummempaa. Yleensä syötän Jeminan sitterissä ja sit kun me itse syödään, neiti osallistuu ruokailuun istumalla pöydän päässä. Maissinaksua halusi maistaa muutama viikko sitten, kun kaverin muksulle tarjosin ja yllätyksekseni heti hiffasi mistä on kyse. Niitä on nyt sitten syöty oikein urakalla. Neiti selvästi oikein hankaa niillä ensimmäistä hammastaan.

Äippä0308: Meillä menee hyvin hiutalepuurot. Ei kaota yhtään. Kanaa on nyt maisteltu ekan kerran eilen ja tänään ja koska tänään kakka on ollut tooooosi kovalla ja neiti joi paljon vettä kanaruoan kanssa, annoin välipalaksi luumua.

Meillä ryömitään, kieritään ja haetaan konttausasentoa. Lapsi löytyy milloin mistäkin kun selkänsä kääntää. Ja kaikki, mitä lattialta löytyy, menee suuhun; läppärin johto, sukkapuikot, lankakerät...tätä se nyt sitten on seuraavan vuoden, et kaiken saa pistää piiloon. Ja sit koko ajan ollaan jumissa jossain ja huudetaan kuin syötävä. Omaa tahtoa löytyy myös; yliopiston kirjeen oli pudottanut lattialle, kun oli kierähtänyt päin pöydän jalkaa ja sitä imeskeli onnessaan. Kauhea parku kun sen otin pois.

Laitan vielä kuvan raivoavasta Jeminasta ja häivyn sitten ruoanlaittoon. Pitää tehdä se valmiiksi ennen Spinningiin lähtöä.

Hyviä vointeja

Nonna ja Jemina 5,5 kk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=97ba076b-687b-11dd-ba58-…!

Vierailija
29/58 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leo kasvaa kovaa vauhtia. Täällä kanssa pitää kestojen kanssa olla 80-senttiset bodyt ja kaikki housutkin on kyllä 74-senttisiä. Pituutta poitsulla alkaakin olla jo päälle 70 cm.

v-p08: Tervetuloa mukaan! Meillä onkin saman ikäiset pojat, kun Leo on syntynyt 23.2. Aika jässikkä on hänkin! Mulla löytyi synnytyksen yhteydessä lisäistukka merkkinä siitä, että raskaus oli alkanut kaksosraskautena, mutta mitään toiseen sikiöön viittaavaa ei kuitenkaan havaittu kummassakaan ultrassa. Toinen sikiö oli siis ilmeisesti lakannut kehittymästä tosi aikaisessa vaiheessa (ehkä jo alkiovaiheessa?) ja vain istukka oli jatkanut kasvamistaan. Pysäyttävä ajatus silti, että yhden sijaan vauvoja olisikin voinut tulla kaksi...

Taitaa olla tuota puolen vuoden levottomuutta vähän yhdellä jos toisella vauvalla. Leokin on nyt ihan ekaa kertaa välillä itkeskellyt nukkumaan mennessään ja pari kertaa vähän kitissyt myös yöllä. Normaaliahan tuo on, ja odotan vaan, koska kunnon yöhuudot alkaa. Eiköhän melkein jokaisella vauvalla niitäkin ole jossain vaiheessa, kun uusia taitoja karttuu, hampaita pukkaa ja elämä on ihmeellistä.:-) Leon levottomuutta ollaan yritetty hillitä lähinnä tassuttelemalla, kun ei tuo poikanen tuttia huoli. Ihan hyvin se on usein toiminutkin.

Yösyönnit ovat täälläkin nyt tiheämpiä kuin alussa. Ekat kuukaudet Leo söi pari kertaa yössä, mutta nyt saatan imettää neljäkin kertaa iltakahdeksan ja aamukahdeksan välillä. Josko tuhdimmat iltapuurot alkaisivat auttaa, kunhan poika niitä suostuisi syömään...? Ja aika nyt ainakin auttaa tuohonkin vaivaan. Vähän vaan jännittää, miten päästään aikanaan yösyönneistä eroon just tuon tutittomuuden vuoksi. Kunpa ei tarviis kamalasti huudattaa.

Mahallaan nukkuminen: Leo on vääntäytynyt mahalleen nukkumaan siitä saakka kun oppi kääntymään. Tuntuu nukkuvan sillä tavalla hyvin ja rauhallisesti, joten ollaan annettu olla. Tarkistetaan vaan aina, että pää on hyvin kääntynyt sivulle. Annatteko te vauvojenne nukkua mahallaan?

Ruokailuista: Täällä mennään yhä käytännössä täysimetyksellä. Almiron-korvike ei Leolle sopinut, joten odottelemme kokeiluun seuraavaa vaihtoehtoa. Sitä sitten aletaankin varmaan antaa jo tavallisesta mukista, kun ei poika huoli vieläkään pulloa. Kiinteiden kanssa ollaan harjoiteltu, mutta hitaasti edetään. Bataattia, päärynää ja riisijauhoista tehtyä puuroa Leo on maistellut, mutta pari ruokalusikallista on ehdoton maksimi, mitä uppoaa kerralla. Tällä vauhdilla meillä ei oteta kovin nopeasti uusia ruoka-aineita, kun allergikolle pitää kaikki testata niin huolella. Kaura olis varmaan jossain vaiheessa kokeilussa, sit parsa- ja kukkakaali, maissi ja lihoista varmaan ekana hirvi. Marjoja olis kanssa kiva saada mukaan, joten varmaan mustikka ja vadelma. Ne yleensä sopivat kaikille.

Vauvakuume: Hassua kyllä sellaista ilmenee aina välillä. Aiemmin epäröin, mutta nyt alan olla omasta puolestani aika varma, että haluaisin vielä kolmannenkin lapsen. Mies varmaan tyytyisi näihin kahteen. Vielä asia ei kuitenkaan ole ajankohtainen, vaan aikaisintaan parin vuoden päästä. Esikoinen meillä on nyt 3,5 v. ja tämä ikäero on tuntunut tosi hyvältä.

Ryömiminen: Leo pyngertää kovasti, mutta ei pääse vielä eteenpäin kuin pieniä pätkiä. Kierimällä ja akselinsa ympäri pyörimällä liikkuu kyllä vaikka mihin. Välillä hakee jo konttausasentoa. Ja seisoo täysin tukevasti jaloillaan, mutta ei tietenkään seisoteta vielä pitkiin aikoihin. Kuulemma miehen suvussa kulkee tuo, että vauvat pönkkäävät jalkansa jämäköiksi jo tosi pieninä. Mieskin oli oppinut seisomaan ennen kuin istumaan. Leokaan ei muuten istu vielä. Tai sylissä tietty istuu välillä jo hienosti selkä suorana, mutta esim. syöttötuolissa valuu ihan täysin vielä. Ehtiipä tuon oppia...

Kiinteistä muuten vielä: Leolla on kanssa vatsa nyt kovemmalla kuin ennen, vaikka ihan muutamaa teelusikallista on nuo pojan ateriat. Ennen kakkasi ainakin neljä kertaa päivässä, nyt kakkaa kerran vuorokaudessa. Onneksi ei ole tuon pahemmaksi vielä mennyt.

Valentine: Täällä ollaan kanssa rock-henkisiä ja mentiin just naimisiin. Ihan matalalla profiililla tosin ja maistraatissa...:-)

Mikaela kyseli, miten pitkään meinataan olla kotona. Näillä näkymin palailen työelämään ensi vuoden alkupuolella, mutta mikään ei ole ihan varmaa, koska vakituinen työpaikka ei mua odota, ja voi olla, että aluksi teen hommia freenä. Just nyt kotona olo maistuu tosi hyvältä ja työelämä tuntuu äärettömän kaukaiselta (en olisi ikinä uskonut, että mulle käy näin!), mutta laina pitää maksaa ja on mulla myös ammatillista kunnianhimoa, joten tuskin ainakaan yli 1,5 vuodeksi jään kotiin.

Nyt pitää rientää iltatoimille kun aamulla on aikainen herätys. Myöhemmin lisää kuulumisia taas.

Lumileopardi ja Leo kohta 6 kk

Vierailija
30/58 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äippä0308:n vinkkeihin. Tuttia meil ei oo käytössä kun ei olla oikeestaan ees tarjottu, enkä mielellään enää tässä vaiheessa opettas kun tähän astikin on selvitty ilman. Ja neiti nukkuu jo vieressä. Se varmaan tekee "tissihinkua" vaan lisää, mut kun en saa omaan sänkyyn nukahtamaan (kun nukahtaa aina vaan tissille) ja jos yritän siirtää nukahtamisen jälkeen ni herää satavarmasti... Pitäs kokeilla makuupussia, siihen nukahtaa ainakin kärrissä tosi helposti... Ois pitäny opettaa omaan sänkyyn sillon parin kolmen kuukauden iässä kun söi korkeintaan kaks kertaa yössä...=/

Puuroistakin oli puhetta. Meillä syödään (muistaakseni) Muksun jauhepuuroo, jotain ensipuuroo. Banaanin makusta. Hyvin maistuu. Esikoinen (2,5v.) suostuu syömään ainoostaan jauhopuuroja kanssa. Aattelin, ett kunhan neitin kanssa viel vähän harjotellaan, ni sit alan keittää molemmille ihan oikeeta kaurapuuroo. Vaikka sauvasekottimella hienonnan ensin hiutaleet, ni ei tuu niin karkeeta... Tavoitteena kun ois saada tästä kakkosesta vähän "helpompi" ruoan suhteen kun esikoisesta, joka on aikamoinen kranttu...

Ja maissinaksut maistuu meilläkin. Ihanan sulosta kun osaa syödä niitä niin kun ois aina syöny=) Ja nyt ne maistuu esikoisellekin kun pikkusiskokin syö=)

Onko kellään muilla käytössä kantoreppuja? Mikä on hyvä malli? Meillä on Ergo, mut ei se kyllä ehkä ihan nimensä veronen oo...=/

No, tässä kai tärkeimmät. Mukavaa elokuun jatkoa!

Millamalla ja neiti ens viikolla jo 6kk

Vierailija
31/58 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku santeri oli eilisen päivän ja viimeyön kuumeessa.Nyt ei oo tänään ollut.Meidän keskimmäinen oli viimeviikolla kuumeessa et oisko samaa tautia.Aina pelkää et korvat on taas kipeät pojalla.Itki se kyllä viimeyönä moneen otteeseen.

Tänään on ollut kamalan kova tuuli,miettinytkin et uskaltaako etes laittaa ulos nukkuun,mut ei nuku sisällä niin pakko ollut nukuttaa ulkona.Onneksi meillä on tuollanen katos johon saa santerin nukkuun.

Mutta nyt jotain tekemään.

anna_liisa ja santeri pian 6.5kk

Vierailija
32/58 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ollaan istuttu jo yli kuukausi syöttötuolis.

nyt vasta alkanut ihmeen heijaamista. muuten istuu nätisti ja tykkää syödä vain siinä. pidän pyyhettä seln takana koska on niin pieni mut hienosti istuu. välillä jo ilman tukea istutaan pieniä hetkiä.

vaatteista menee 68/74 koot.

onko teille tullut tärkeää unilelua????

meillä on vau'kirjan unirätti. ihan kuolanen ja likainen mut ei kannata pestä kun sit häviää haju.

kieritään, pyöritään ja hauiksia harjoitellaan. ei löydy samasta nurkasta minne laskenut... :)

soseet maistuu tosi hienosti 4-5krt päivässä...

mut paino ei nouse. isäänsä tullu... tulee laiha tyttö.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=9b1fc34d-6a9e-11dd-ae1d-…!

Vierailija
33/58 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santeri konttas tänään vähän matkaa!!On sillä kiire näköjään toisten perään.

Meillä santerilla ei oo unilelua,mutta harso on unirättinä.

Tänään on ollutkin työntäyteinen päivä.Ensin laitoin petivaatteet ulos ja siivosin yläkerran,sen jälkeen tein pullataikinan ja leivoin pullaa.Äsken laittoin petivehkeet sit paikoilleen.Kyllä alkaa väsyttään jo.

Mutta nyt iltapuuroa antaan.

anna_liisa ja santeri 6.5kk

Vierailija
34/58 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve,

Ummetus on selvästi ongelma monella, oon miettinyt kanssa että mikä siihen vois auttaa.Meilläkin kakka kiinteää mutta ei siitä mitään kakkaamis kipua tule.Ite annan Joelille välillä luumua, ja koitan joka välissä antaa vesi huikkaa.Kakan kovuus voi olla myös oire kuivumisesta.

Syömisistä, meillä tykätään erityisesti puurosta ja hedelmistä, mutta äidin tekemät ja pakastamat ruoat ei aina uppoo, kaupan purkit kyllä menee.Kanaa ja Lihaa ollaan maisteltu, ihan ok menee, vaihdellen.Joelin syötän vielä sitterissä, ja meilläkin maissinaksuja syö syöttötuolissa.Ootteko antanut leipää tau korppuja?

Mä annoin vehnäkorppuja, jyysti vähän aikaa.Ja porkkaanaa oli kanssa kiva vähän jyystää, viilentää ikeniä.Meillä ei siis vieläkään hampaita.

Liikkumisesta, Joel ryömii työntäen itseään taka perin.Hakee välillä konttaus asentoa...Lähtee varmaan kävelemään ennen kun ryömii,.; )

Meillä unileluna kanssa rätti ja tutti.Tutti on ollut käytössä syntymästä asti.Ja Joel nukahtaa itekseen.Välillä kikattelee sielä itekseen, mutta nukahtaa kuitenkin itekseen.Esikoisen kanssa tuli liiaksi sitä nukuttamista,..

Ootteko muuten ottanu nokkamukia käyttöön?Meillä ei vielä mutta harkinnassa on josko kokeilis.

Äippä0308

Vierailija
35/58 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika noita tk:lääkäreitä!!

Oon käyttänyt santeria tuon korvan kans nyt 3 perjantaina meidän tk:lääkärillä ja hänhän sanoi et santerilla on liimakorva.Poika rapannut kovasti korvaa ja muutenkin ollut tosi itkunen.

viime perjantain lääkäri käynnin jälkeen päätin et en vie tuolle lääkärille ainakaan santeria.

Sano meille et tärykalvo ei edelleenkään liiku ja et korva on nätin harmaa...

siinä attelin jo et hetkinen.Tultiin kotia ja soitin samantien yksityiselle korvalääkärille ajan.

eilen sitten käytiin ja santerilla oli alipaineinen korva,harmaa ja samea,sai lääkekuurin.Liimakorvaa ei ole tällä hetkellä.Tämä korvalääkäri kysy et mitä kuureja santeri on syönyt,sanoin et yhtä ja samaa amoxiniä,puisteli päätä et ei voi olla totta,sille ois pitänyt jotain muuta merkkiä kokeilla ku tuo ei oo tehonnut eli poika ollu kolmeviikkoa korvatulehduksessa.Mua niin potuttaa tuo meidän tk:lääkäri!!!

En vie santeria sille enään ikinä.

anna_liisa ja santeri reilut 6.5kk

Vierailija
36/58 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Violalla on ummetus helpottanut, mutta vatsa on välillä ihan kovalla, annetaan vettä ja luumua, ja pahimpina päivinä aamuisin 1-2ml Levolacia, niin onneksi helpottaa eikä raukan enää tarvitse kakata kiviä. =(

Syöttötuolia ei olla vielä muuta kuin kokeiltu, täytyy vielä hankkia siihen pehmusteet ja sitten voisi alkaa harjoittelemaan. Sitterissä ollaan syöty tähän asti, mutta nyt sekin on hankalaa, kun Viola on keksinyt, miten voi itse antaa jalalla vauhtia.

Nokkamukia ollaan harjoiteltu ahkerasti 2-3vk, ja nyt Viola on vihdoin hoksannut miten homma toimii! Pitää jo toisella kädellä itse kiinnikin, mutta ei se ilman äidin apua siinä pysy.

Unileluna meillä on sellainen Teddykompanietin pupu-unirätti, ollut tosin vasta pari viikkoa. Tuttia Viola ei vaan kelpuuta, ja nyt päätinkin lopullisesti unohtaa koko jutun.

Miten muut korvikevauvat, mitä merkkiä juovat? Meillä on NANia, siirryin vähän aikaa sitten jauheeseen, kun ei tartte enää sählätä veden keittämisen kanssa, mutta onkos niin, että NAN2:sta ei ole jauheena? Mutta eikö ykköselläkin voi hyvin jatkaa, onko niissä muuta eroa, kuin että 2:ssa on rautaa?

Soseista vielä, Viola on vihdoin alkanut kelpuuttaa bataatin ja Bonan kasvissoseen "vihanneslakkonsa" jälkeen, tosin lämmintä ruokaa ei suostu syömään millään! Seuraavaksi olisi tarkoitus antaa kalaa, mutta kylmä kalavihannessose ei kuulosta houkuttelevalta.... No, ehkä se silti menee paremmin kuin lämmin sose, saa nähdä. Kohta ruokavalioon voi lisätä mm. linssejä, niin pääsee kokeilemaan uusia makuja.

Onko muilla vauvoilla muuten silmät ja/tai hiukset muuttaneet väriä? Violalla on ollut ihan tummat hiukset, mutta nyt kun on alkanut kasvaa lisää tukkaa, se näyttää vaalealta. Silmät on siniset, mutta saa nähdä muuttuvatko vielä, kun itselläni on ruskeat. Omat + luovuttajan hiukset on tummat, joten en tiedä mistä nuo vaaleat geenit ovat Violaan loikanneet. =)

Ai juu, meillekin pitää hommata noita maissinaksuja, mistähän niitä löytäisi? Lähikaupassa ei ole, enkä ole Citymarketissakaan huomannut. Ehkä täytyy etsiä tarkemmin.

Yöhuudot jatkuvat muuten edelleen, viimeisen 3 viikon aikana olen nukkunut yhdet katkeamattomat yöunet. =( Hampaita ei vieläkään tunnu, joten tuskin siitä johtuu. Voiko tämän ikäisellä olla jotain ahdistuksen tyyppistä, voiko vaikuttaa uniin? Viola meinaa rauhoittuu yleensä heti syliin ja nukahtaa siihen, mutta kun laittaa sänkyyn, huuto alkaa taas. Olenkin yrittänyt sellaista unikoulun tyyppistä, en siis huudata Violaa, mutta pientä kitinää ja ekoja huutoja yritän rauhoitella vaan tassutellen ja hyräillen jne. Joskus tehoaa, joskus ei.

Ensi viikolla Viola täyttääkin 6kk ja päivä sen jälkeen on neuvola. Painoa on ainakin tullut reilusti, on tyttö alkanut vähän pyöristymään! =)

Ai juu, ilmoitin meidät vauvamuskariin, en vielä tiedä mahdutaanko ryhmään, mut jos päästään, niin se alkaa 1.9. Ja 3.9. alkaa Elixian vauvajumppa, joten meillä riittää ohjelmaa. =)

Nyt voisi yrittää saada jotain aikaiseksikin, olen meinaa vieläkin yöpuku päällä! Postissa odottaa 3 uutta Bumgenius-vaippaa, jee, ne on ihan mielettömän hyviä!

täysikuu ja Viola viikon vajaa 6kk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=9d3e4aaa-6de0-11dd-8cf8-…!

Vierailija
37/58 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysikuu:maissinaksut ovat sipsihyllyssä, kyllä niitä yleensä citymarketeista löytyy..

Vierailija
38/58 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista millon oon viimeks kirjotellu ku tuntuu ettei aikaa riitä nykyään enää mihinkään.

Meidän pienestä laihasta vaavista on kasvanut ISO! Ruoka maistuu ja kaikki uusi kelpaa. Ainoastaan banaania menee heikosti, jostain syystä se ei vain maistu. En ole antanut vielä muuta lihaa kuin kanaa ja vellitkin siirsin myöhemmäksi kun on kasvanut niin hirveästi.

Tyttö on ryöminyt jo pari vkoa ja kovasti yrittää konttausasentoon. Hetken pysyy istumassa mutta en ole vielä laittanut syöttötuoliin, mutta pitäisi varmaan jo kokeilla sitä koska tosiaan toi sitteristä syöttäminen alkaa olla aika hankalaa.

Meillä jokellellaan jo kovasti ma-ma-ta-ta-ba-ba etc. Ja vaavi rakastaa leikkiä 6v. siskon kanssa piilosta! Sisko menee tyynyn taakse piiloon ja vauva ryömii "etsimään".

Ainii ja nyt ollaan 3 vkoa nukuttu siskon kanssa samassa huoneessa. Ekana yönä heräsi kerran, sen jälkeen nukkunut kaikki yöt tosi hyvin (21-07) ja mikä parasta myös äiti on nukkunut erittäin makoisasti!

Maribella ja tyttövauva 6,5kk

:D :D

Vierailija
39/58 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveesti ollut ohjelmaa etten ole ehtinyt koneelle , lasten koulut ja omakin iltakoulu alkoi. Meidän poikakin ihme vatsatautiin sairastui viikonkoppuna ja perään kuume sahannu ylös alas pari päivää.

Valentinelle jännää aikaa, onnea. Me emme ole vielä ehtineet tai ensi kesät vilahtelee ohi=)

Tuohon puurojuttuun kaveri antoi vinkin kun tuo meidän Jesse poika meinas "tukehtua" kaurapuuroon niin kuulemma kun vetää ne ryynit sauvasekoittimella niin puurosta saa hienojakoisemman. En ole ehtinyt itse kokeilemaan kun isä on suosinut tän viikon noita valmis puuroja..

Lattialla möllötetään , vähän kääntyilee. Mutta ei elettäkään liikkeelle lähdöstä. mutta nyt poika hermostuu sylissä, ruoka-aika...

Ai niin, kävin laittaa pyynnön tuonne "feissariin" , on vähän harjoittelua sen kanssa;)

Palaillaan..

Vierailija
40/58 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sitten tuli tieto putkirempan alkamisesta, eli pitäisi sitten etsiä kämppä ja muuttaa, kaikki tämä ennen joulua. Prkl. Vihaan muuttamista, kun tavaraa on vaikka muille jakaa, tarvitaan ainakin 70 muuttolaatikkoa...:/ Ei oikein viitsi asua täällä jos on putkiremppa, Typyn pyllypesu alakerran yleisessä saunassa ei oikein ajatuksenakaan kiehdo...

Meillä yritetään kovasti liikkua, kerran ollaan jo päästy sängyn toisesta päädystä toiseen, kun näytin lelua tyynypäässä niin pakkohan se oli ryömiä sitä katsomaan.:) Te joilla käännytään, käännytäänkö kummanki kyljen kautta? Meillä edelleen vain oikean kyljen kautta... Ja siitä suoraan selälleen, ja taas mahalleen, neiti voisi vetää vaikka maratonin kierimällä.:)

Nyt otettiin sitten nokkamuki käyttöön, ja hyvin näyttää maistuvan. Tai no, kaikki mihin liittyy ruoka menee hyvin...:D

6kk neuvolassa oli tullut vain puoli senttiä pituutta ja painoa 800g, aika hassua. No, kyllä sitä pituutta ehtii tulla, ainakin näin sanoi neuvolantäti.:)

Neidin päiväunet ovat parantuneet, nyt nukutaan n.2-3h putkeen ja aamulla puolen tunnin nokoset. Apuna olen käyttänyt iltaisin hyväksi havaittua keinoa, eli makkari pimeäksi, tuttipullo huuleen ja neiti nukahtaa heti. Tajuaa jo siitä kun mennään pimeään makkariin että nyt sitten taitaa olla unen paikka.:) Muutenkin vältän makuuhuoneessa leikkimistä, se huone on varattu vain nukkumista varten.

Nyt päiväkahveelle, palailen asiaan myöhemmin.

Ai, ja tänään saadaan olla miehen kanssa kaksin, Typsy menee mummolaan.;)