"En ehtinyt vastaamaan puheluihis, kun oli siivous/ elokuva Netflixistä/ tms. meneillään... "
Mitä mieltä?
Itseäni ihmetyttää, ettei muka voi pistää leffaa hetkeksi tauolle tai lopettaa siivousta siksi aikaa, kun näkee että ystävä soittaa!
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Ei minua haittaa, jos jollain on muuta tekemistä eivätkä he vastaa.
Minä en pidä ihmisistä, jotka katkaisevat puhelun, kun soitan. Puhelimen saa äänettömälle.
Kyse on joko lapsettomista ihmisistä tai aikuisten lasten vanhemmista, joilla on muuta menoa siiihe aikaan. Soitan vain vapaa-ajalla.
Fiksuimmat heistä lähettävät viestin tai soittavat myöhemmin takaisin.
Tarkoitatko, että he hylkäävät puhelun? Siis tuolla katkaisemisella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan rupea kesken leffan vastailemaan puhelimeen. Siivotessa voin vastata jos on jokin tärkeä puhelu.
Jonninjoutavat puhelut voi hoitaa luppoaikana.
Jonninjoutavat? Toivottavasti en tunne sinua.
ohis
Eilinen ilmoitus kuolemastasi oli siis ennenaikainen? Hienoa.
Juu en missään nimessä kesken siivouksen vastaa puhelimeen. Laitan aina puhelimen äänettömälle, kun haluan tehdä asioita rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä jätän usein vastaamatta, kun en jaksa kuunnella jorinoita. Mä tosin aina sanon etten kuullut puhelinta ja en huomannut että joku yritti soittaa.
Entä, jos sinulla on muille asiaa? Oletatko, että he kuuntelevat jorinoitasi?
Miksi haluaisit keskeyttää kaverin siivoukset tai elokuvan katselun? Onko asia tosiaan niin tärkeä, ettei sitä voisi myöhemmin kertoa?
Mä inhoan puhelimessa puhumista. Hoidan puhelimessa vain välttämättömät asiat, siis sellaiset käytännön hommat, että varaisin ajan huomiseksi tms. Yleiset "mitäs teille" puhelut ovat aika rasittavia, mieluummin vastaan viestiin ja laitan vaikka pari kivaa kuvaa mökiltä tms kuulumisia höystämään. Kaikkein käsittämättömimpiä ovat ihmiset, joilla ei ole yhtään mitään asiaa. Eräs tuttu soitteli mulle joskus puheluja, joissa jaaritteli katsovansa tässä just teeveetä ja ai kauhee, nyt toi ruoka varmaan paloi tuonne uuniin ja kivasti äsken sateli vähän, mutta nyt paistaa aurinko. Sanoin ihan suoraan jossakin välissä, että mulla ei ole kiireisessä työssä ja lapsiperheen äitinä aikaa tällaisiin puheluihin. Onneksi lopetti.
Eli en. En todellakaan vastaa puhelimeen, jos mulla on elokuva kesken tai melkein mikä tahansa muukaan projekti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan rupea kesken leffan vastailemaan puhelimeen. Siivotessa voin vastata jos on jokin tärkeä puhelu.
Jonninjoutavat puhelut voi hoitaa luppoaikana.
ohis
Eilinen ilmoitus kuolemastasi oli siis ennenaikainen? Hienoa.
Oli. Lääkkeillä parantumaton verisyöpäni parani allogeenisella kantasolusiirrolla.
Ehkä pääset kokemaan saman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua haittaa, jos jollain on muuta tekemistä eivätkä he vastaa.
Minä en pidä ihmisistä, jotka katkaisevat puhelun, kun soitan. Puhelimen saa äänettömälle.
Kyse on joko lapsettomista ihmisistä tai aikuisten lasten vanhemmista, joilla on muuta menoa siiihe aikaan. Soitan vain vapaa-ajalla.
Fiksuimmat heistä lähettävät viestin tai soittavat myöhemmin takaisin.
Tarkoitatko, että he hylkäävät puhelun? Siis tuolla katkaisemisella?
Tarkoitan. Pahoittelen, jos käytin väärää sanaa.
Mua ei ainakaan kiinnosta keskeyttää omaa hommaani siksi, että kaveri tarvii rahaa, kyytiä tai haluaa juoruta mitä naapurissa tehtiin.
En koe tarvetta olla tavoitettavissa 24/7. Jos katson yksin leffaa, voin pistää sen pauselle. Jos siivoan en tosiaankaan lopeta, koska se on sellasta pakkopullaa, että pitää tehä siivousfiiliksen iskiessä.
Kaikille ei ole opetettu vastuullisuuta ja käytöstapoja. Itse vastaan aina puhelimeen, aina klo 6-21 välillä. Hiljaisuus on taloyhtiössä 21-6, joten pakko hoitaa kaikki tärkeät sitä ennen jolloin kännykkää ei saa käyttää.
Aina ei vaan yksinkertaisesti ehdi/halua/jaksa/viitsi.
Varsinkaan mitään höpö höpö -puheluita, kun on jotain muuta menossa, esim. siivous, leffa, ruoanlaitto, julkisessa kulkuvälineessä kykkiminen, henkilökohtainen kriisi ym.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei ole opetettu vastuullisuuta ja käytöstapoja. Itse vastaan aina puhelimeen, aina klo 6-21 välillä. Hiljaisuus on taloyhtiössä 21-6, joten pakko hoitaa kaikki tärkeät sitä ennen jolloin kännykkää ei saa käyttää.
Toivottavasti teille ei tule tulipaloa klo 21-6. Älä nyt höpsi.
Toiset valittaa, kun jonninjoutavat soittelee, toiset sitä kun kukaan ei vastaa tai soita.
Tasan ei käy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko hieman yksinkertainen, kultani? Tottakai poikkeustilanteissa saa käyttää puhelinta. Kuulitko, POIKKEUSTILANTEISSA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko hieman yksinkertainen, kultani? Tottakai poikkeustilanteissa saa käyttää puhelinta. Kuulitko, POIKKEUSTILANTEISSA.
No kyllä puhelinta saa käyttää ihan mihin aikaan hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä puhelinta saa käyttää ihan mihin aikaan hyvänsä.
Teillä varmaan saa, uskon siihen. Meidän taloyhtiössä on vain eri säännöt. Näihin siis suostuttiin kun allekirjoitettiin vuokrasopimus.
Vierailija kirjoitti:
Onko puhuminenkin perheenjäsenten kesken kielletty? Saako itsekseen höpistä ääneen?
Enpä usko mikään taloyhtiä voi kieltää kännykän käytön.
Mä en ainakaan ole koko ajan käytettävissä. Välillä ärsyttää kun joku kaveri on katsonut Whatsappista että olen ollut tyyliin 5 min sitten online ja soitetaan ajatellen että vaan istun sohvalla kännykkä kädessä ja odotan puheluita. Saatan silloin jättää vastaamatta ja laittaa viestin Whatsapissa, että en nyt pysty/ehdi/jaksa puhua ja ehdotan soittoaikaa tiettyyn ajankohtaan. Fiksut kaverit kyllä soittaessaan kysyy, että onko hyvä hetki puhua vai palataanko toiste. Tai sitten kysytään Whatsapissa että koska olis hyvä hetki jutella. Paras tilanne puhelinkeskusteluun on juuri niin, että kummallakin on hyvä hetki.
ohis