Muutto 400km päähän, neuvoja uusavuttomalle?
Kaikki aiemmat muuttoni olen hoitanut yksin (lyhyt matka, vähän tavaraa, pienet kalusteet, olen voinut olla itse kuskina jne) mutta nyt on ensimmäistä kertaa mööpeleitä joita en yksin pysty kantamaan, näin pitkä välimatka sekä oma auto, joten en taida mitenkään selvitä muutosta yksin.
Miten olette itse hoitaneet/hoitaisitte tällaisen muuton? Miten loppusiivous kun ei voi enää uudelta asunnolta palata siivoamaan? Kannattaako tilata muuttofirma kohdekaupungista vai vanhasta kaupungista?
Kommentit (3)
Sama kummastako kyselet autoa, saman matkan ajavat. Kysele hintoja.
Heh, kiitos vastauksista. En jotenkin ollenkaan ollut tajunnut että voi tosiaan lähettää muuttokuorman edeltä vaan jostain syystä kuvittelin että ainoa mahdollisuus on ajaa koko matka peräkanaa. :D
Tuo helpottaakin paljon, voin jäädä siivoamaan ja ajaa sitten eläinten (mm. epäluuloinen koira) kanssa perästäpäin. Kohdekaupungissa asuu sukulaisia joten varmaan joku ehtii avuksi.
Minä muutin niin, että kilpailutin muuttofirmoja ja hoidin äidin vastaanottamaan muuttokuorman toiseen kaupunkiin. Jäin itse siivoamaan asunnon ja palautin avaimen. :) aikaisemmin aina itse hoidin muutot.