Olen pettynyt jos tiistaina Perussuomalaiset saa kaadettua köyhien tuen
Tarkoitan Kelan väliaikaista epidemiatukea, jota maksettaisi syys-joulukuussa toimeentulotukiasiakkaille. Luin heidän vastaehdotuksen ja siellä perusteltiin, että suurin osa toimeentulotuen saajista on yksin asuvia miehiä. Heidän mielestä tuki pitäisi kohdistaa vain työttömäksi koronan vuoksi jääneille.
Mulla on kolme alakoululaista lasta, ja vaikka vain minä olen toimeentulotuen saaja, minun mukanani sillä toimeentulotuella elää koko perhe. Meille kuluva vuosi on ollut taloudellisesti todella hankala, vaikka olen sairaseläkkeellä, enkä työttömänä.
Etäkoulun ajalta kulut räjähtivät. Vaikka ruoan sai loppujen lopuksi hakea valmiina, ei se ollut kuin muutamalta viikolta se tuki. Koska lasten piti pitää taukoja, piti käyttää kuulokkeita ja piti keksiä kuinka mahdutaan tekemään kotiin tehtäviä. Ostin kuulokkeita, koska koululla ei ollut lainata. Läppärit onneksi saimme sieltä lainaan. Ostin hiljaista puuhattavaa, kuten värikyniä, värityskirjoja ja palapelejä, jotta työrauha säilyy kun odottaa apua tehtäviin. Ostin myös maskeja, joita ei muuten ole missään vaiheessa huomioitu kuluna perustoimeentulotuessa edes kuittia vastaan.
Ostin saippuaa, kertakäyttöpyyhkeitä vessaan käsienpesua varten. Sairastuimme nuhaan, ei otettu keväällä testejä. Olimme koko perhe terveydenhoitajan ohjeen mukaan kotona, tilasin kauppapalvelulla ruokaa kotiin. Koska saan rahani pitkin kuukautta pienissä erissä, jouduin maksamaan kuukauden aikana pahimmillaan yli 60€ pelkkiä kauppakuljetusmaksuja.
Saati sitten ne normaalit kulut sairastelusta, lääkkeet, hunaja, tee, nenäliinat, vicks, kuumemittarin paristot.
Tämän kaiken jälkeen itkin onnesta rästiintyneiden puhelinlaskujen, seurakunnan maksamien iltapäiväkerhomaksujen ja jatkuvan sämoylän leipomisen jälkeen, että nyt saamme tukea näihin kuluihin. Olin todella onnellinen, ajattelin että saan maksaa kaikki laskut ajan tasalle.
Tiistaina selviää, meneekö Perussuomalaisten esitys läpi. Olen todella yllättynyt ja pettynyt, että he lähtivät kaatamaan tätä esitystä. Eivätkö he ymmärräkään meitä tavallisia, köyhiä suomalaisia? Onko toimeentulotukiasiakkaiden vertailussa otettu huomioon toimeentulotukiasiakkaiden määrä vain sääjien perusteella, vai onko koko perhe laskettu asiakkaiksi? Silloin yksinasuvat miehet eivät voi olla suurin siivu. Toisaalta yksinasuvia miehiä ovat muutkin, kuin ulkomailta tulleet. Meillä on valtavasti vanhempia miehiä, jotka ovat hyvin köyhiä ja tarvitsisivat hekin tämän tuen.
Vaalit ovat lähellä, otteet kovenee. Ja pettyneet muistavat nämä argumentit kyllä!
Kommentit (107)
Persujen kansanedustajat ovat entisiä juoppoja ja tuomittuja rikollisia, low-life shittiä, jolla on edelleen low-life shitin ulosanti, ajatukset ja sielunelämä.
Tämän tuen pitäisi ehdottomasti olla harkinnanvarainen. Yksikään työtä vieroksuva laitapuolen kulkija ei tarvitse koronalisää pirkkakaljoihin ta ylimääräisiin piikitysannoksiin. Ahdinkoon joutuneet lapsiperheet tai riskiryhmäläiset, jotka todella tarvitsevat sitä kasvaneisiin terveydenhoitomenoihin tai suojautumiseen, voisivat sitä saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps ei ole syrjäytyneiden miesten puolue vaikka nämä kuvittelevat niin.
Jos joku kuvittelee Perussuomalaisten olevan demareiden kaltainen pölhöpopulistinen vappusatasten jakelija ja tulonsiirtoihin keskittyvä julkisten menojen paisuttajapuolue, niin ei, Perussuomalaiset ei tosiaan ole sellainen. Ja hyvä niin.
No persujen äänestäjät kuvittelevat, eivät he muuten äänestäisi jos eivät kuvittelisi saavansa jotain etua siitä. Persut edustavat vastustamista kuten sinäkin teet, vastakkainasettelua vappusatasista, muiden viasta ja muukalaisten syystä kaikkeen pahaan. Sitä äänestää juurikin ihmiset joille ei jaettu pakan parahaita kortteja ja jotka siitä muita pelaajia syyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Eihän nuo ostot, saippuat, paperi jne liity koronaan tai persuihin mitenkään. Tulee mieleen, että onko aloitus jonkun imagonrakennuskonsultin tekele.
Inhoan persujen ääriaineksia.
Silti, ilman heitä Suomelta olisi pumpattu vielä enemmän rahaa muualle.
Joo, rakennan mielelläni tällaista köyhän imagoa, koska olen sellainen konsultti vain! Kyllä kyllä.
Koronaan liittyviä kuluja luettelin, eli minä jouduin ostamaan pienistä rahoistani enemmän juttuja, kuin mihin mulla olisi ollut varaa. Saippuakulutus, käsipaperikulutus, jne.
Joka tapauksessa, nuo kauppakuljetuskulut suurimpana kulueränäni, en ole saanut niihin mitään tukea. Minä en voi mennä töihin, vaikka haluaisin. Enkä vielä tässä vaiheessa sairauttani saa edes henkilökohtaista avustajaa, joka voisi käydä kaupassa puolestani. Sen saamiseen menee vielä oletettavasti vuosia. Sitä ennen, minun on kärvisteltävä näillä roposillani mitä minulla on. Ja tukeuduttava päättäjien hyvään tahtoon. Mihin lie se kadonnut.
ap
Pois turha nillitys. Jos toimeentulotuki ei millään riitä elämiseen ja alat kuihtua ja kuolla pois, niin ei muuta kuin anomaan harkinnanvaraista. Kyllä se sossu sut elävien kirjoissa pitää. Ei siihen mitään koronatukea tarvita. Ai mutta niin... nehän sitten oikeasti syynää läpi, että mihin raha on mennyt. Tätä ei tapahtuisi automaattisessa koronatuessa. Ja sitä syynäämistähän sinä et tietenkään halua, ethän? Sieltä kun voisi paljastua säästökohteita.
Halla-aho pissaa kannattajiensa muroihin. Yksinasuvia miehiä on enemmän kuin PS:n peruskannattajia, esim. rasístisia taksikuskiyrittäjiä, joten taksikuskiyrittäjien ääniä kalastellessaan PS menettää yksinasuvien, köyhien miesten äänet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kuvittelee Perussuomalaisten olevan demareiden kaltainen pölhöpopulistinen vappusatasten jakelija ja tulonsiirtoihin keskittyvä julkisten menojen paisuttajapuolue, niin ei, Perussuomalaiset ei tosiaan ole sellainen. Ja hyvä niin.
No persujen äänestäjät kuvittelevat, eivät he muuten äänestäisi jos eivät kuvittelisi saavansa jotain etua siitä. Persut edustavat vastustamista kuten sinäkin teet, vastakkainasettelua vappusatasista, muiden viasta ja muukalaisten syystä kaikkeen pahaan. Sitä äänestää juurikin ihmiset joille ei jaettu pakan parahaita kortteja ja jotka siitä muita pelaajia syyttävät.
Sinä taas kuvittelet tuntevasi Perussuomalaisten äänestäjät ja heidän motiivinsa, vaikka tuskin vajaalla pakalla pelatessasi tunnistat edes itseäsi peilistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nuo ostot, saippuat, paperi jne liity koronaan tai persuihin mitenkään. Tulee mieleen, että onko aloitus jonkun imagonrakennuskonsultin tekele.
Joo, rakennan mielelläni tällaista köyhän imagoa, koska olen sellainen konsultti vain! Kyllä kyllä.
Koronaan liittyviä kuluja luettelin, eli minä jouduin ostamaan pienistä rahoistani enemmän juttuja, kuin mihin mulla olisi ollut varaa. Saippuakulutus, käsipaperikulutus, jne.
Joka tapauksessa, nuo kauppakuljetuskulut suurimpana kulueränäni, en ole saanut niihin mitään tukea. Minä en voi mennä töihin, vaikka haluaisin. Enkä vielä tässä vaiheessa sairauttani saa edes henkilökohtaista avustajaa, joka voisi käydä kaupassa puolestani. Sen saamiseen menee vielä oletettavasti vuosia. Sitä ennen, minun on kärvisteltävä näillä roposillani mitä minulla on. Ja tukeuduttava päättäjien hyvään tahtoon. Mihin lie se kadonnut.
ap
Se, että olit laiska ja mukavuudenhaluinen ei ole perustelu sille, että sinulle pitäisi maksaa yhteiskunnan varoista vielä se, että olet laiska ja mukavuudenhaluinen.
Itse olen käynyt töissä onneksi koko korona ajankin ja töissäkäynnin lisäksi aikaa riitti kyllä kaupassa käymiseen. Sitten toimeentulotuella (vihoviimeinen tukimuoto, eli asiansa täydellisesti sössinyt) ei saa itseään edes sinne kauppaan ja narisee, että veronmaksajien on maksettava jopa hänen tavaroiden kotiinkuljetus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei persut edusta vastustamista vaan toisenlaista ajattelua jonka muut kokevat vastustamisena. Yhtä lailla persu voisi heittää, että kaikki muut edustavat vastustamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki on viimesijainen väliaikaiseksi tarkoitettu minimitoimeentulon turvaava etuus, eikä siihen tule missään tapauksessa sisältää minkäänlaisia kannustimia tai ylimääräisiä ”bonuksia”.
Minunko tilanteessani olisi kannustin tai ylimääräinen bonus, jos saisin rahatilanteeni takaisin sille tasolle, mitä se oli ennen koronan aiheuttamia lisäkuluja?
ap
Halla-ahon mukaan yksinhuoltajat eivät ole yksinhuoltajia kuin paperilla.
Missä Halla-Aho näin on muka sanonut?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä taas kuvittelet tuntevasi Perussuomalaisten äänestäjät ja heidän motiivinsa, vaikka tuskin vajaalla pakalla pelatessasi tunnistat edes itseäsi peilistä.
Tuet vain kaikkea mitä kirjoitin tuolla avautumisellasi ja vastakkainasetellullasi. Vapppusatasta vihataan ja köyhien auttamista, ihan siinä missä muukalaisiakin, sitä persut edustavat muiden vastustamista ja asioiden vastustamista. Kellään muulla ei ole tarvetta tuollaiseen kuin muita syyttävillä itselleen valehtelevilla tapauksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Se, että olit laiska ja mukavuudenhaluinen ei ole perustelu sille, että sinulle pitäisi maksaa yhteiskunnan varoista vielä se, että olet laiska ja mukavuudenhaluinen.
Itse olen käynyt töissä onneksi koko korona ajankin ja töissäkäynnin lisäksi aikaa riitti kyllä kaupassa käymiseen. Sitten toimeentulotuella (vihoviimeinen tukimuoto, eli asiansa täydellisesti sössinyt) ei saa itseään edes sinne kauppaan ja narisee, että veronmaksajien on maksettava jopa hänen tavaroiden kotiinkuljetus.
Millä logiikalla ap on laiska ja mukavuudenhaluinen? Hänhän kirjoittaa olevansa sairaseläkkeellä. Ei silloin työskennellä. Suomessa ei pääse sairaseläkkeelle syyttä. Ap kirjoittaa, että perheellä oli flunssa. Sairaana ei pidä vääntäytyä kauppaan varsinkaan korona-aikana. Silloin voi joutua turvautumaan kotiinkuljetuspalveluihin, jotka tulevat kyllä kalliiksi sairaseläkkeellä elävälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei persut edusta vastustamista vaan toisenlaista ajattelua jonka muut kokevat vastustamisena. Yhtä lailla persu voisi heittää, että kaikki muut edustavat vastustamista.
Ja varmasti heittävätkin kun kuvittelevat saavuttavansa jotain voittoa siinä, vaikkei se mitään konkreettista ratkaisekkaan. Kyse on siitä että persut elävät ihan omassa kuplassaan ja muut toisessa. Persujen kuplassa kaikki on muiden vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kyllä, sen verran enemmän kiinnosti kotona löhöily, että päätin hommata itselleni MS-taudin, että voisin jäädä pois hyvästä työstäni, johon olin vasta 4v aiemmin valmistunut. Näin opettajana, melko tuoreena sellaisena, ei sairaseläke kovin kummoinen ole. Mutta sentään saa maata kotona MS-taudin varjolla ja maksattaa elämänsä muilla. Harmi, että oletettavasti se loiselämä jää lyhyeksi, sillä olisin kovin mielelläni kupannut oikein kunnolla teitä veronmaksajia. Onneksi sentään työskentelin koko opiskelujeni ajan, joten en varmaan vielä ole hirveästi velkaa valtiolle.
Josko meitä sairastuneita joskus ryhdyttäisiin saunan taaksen kuljettamaan, niin säästyy teidän veronmaksajien rahat. Nimittäin kulurakenne minun sairauteni kanssa on vasta käytän alussa, ja tulee nousemaan huomattavasti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mikä helkkarin saippua- ja käsipaperikulutus? Olitte koko perhe neljän seinän sisällä koronan takia (ostoksetkin tuotiin kotiin) ja pesitte ja kuivasitte käsiä paperiin (ei pyyhkeeseen) jatkuvasti? Ja teillä ei ennestään ollut lapsiperheessä värikyniä tai sinä et kotona olevana mitenkään muuten voinut sopia lasten kanssa pelisääntöjä niin, että jokainen saa hommansa hoidettua?
Ymmärrän sen, että köyhyys on raastavaa, etenkin jos on sairas. Negatiivisuudessa vellominen on kuitenkin oma valinta ja esim. noita kuluja teille ei ole koronan takia tullut, vaan tuo on oman kurjuuden maksimointia.
Ja lomautetuille ne kauppakuljetuslaskut ovat olleet ihan yhtä suuria. Heillä ei vaan ole ollut varmuutta siitä, missä vaiheessa rahaa tulee tilille niiden maksamiseksi. Ja työssäkäyvän se vasta helppo on etätyötä tehden taata kolmelle lapselle ja itselleen työrauha.
Nyt hiukan perspektiiviä asioihin, jotta riittäisi ymmärrys, että lähestulkoon kaikki ryhmät ovat kärsineet koronasta, eikä yhden ryhmän kärsimystä tule nostaa muita tärkeämmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Pois turha nillitys. Jos toimeentulotuki ei millään riitä elämiseen ja alat kuihtua ja kuolla pois, niin ei muuta kuin anomaan harkinnanvaraista. Kyllä se sossu sut elävien kirjoissa pitää. Ei siihen mitään koronatukea tarvita. Ai mutta niin... nehän sitten oikeasti syynää läpi, että mihin raha on mennyt. Tätä ei tapahtuisi automaattisessa koronatuessa. Ja sitä syynäämistähän sinä et tietenkään halua, ethän? Sieltä kun voisi paljastua säästökohteita.
Kyllä minä kuihdunkin, ja kuolen pois. Ennen sinua, se on varma.
Minun talouteni on syynätty jo, olen saanut täydentävää toimeentulotukea mm. lääkkeisiin, joita ei hyväksytä perustoimeentulotuessa kuluksi. Olen saanut kaupungilta paljon apua ja sympatiaa tilanteessani. Olen siitä erittäin kiitollinen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mikä helkkarin saippua- ja käsipaperikulutus? Olitte koko perhe neljän seinän sisällä koronan takia (ostoksetkin tuotiin kotiin) ja pesitte ja kuivasitte käsiä paperiin (ei pyyhkeeseen) jatkuvasti? Ja teillä ei ennestään ollut lapsiperheessä värikyniä tai sinä et kotona olevana mitenkään muuten voinut sopia lasten kanssa pelisääntöjä niin, että jokainen saa hommansa hoidettua?
Ymmärrän sen, että köyhyys on raastavaa, etenkin jos on sairas. Negatiivisuudessa vellominen on kuitenkin oma valinta ja esim. noita kuluja teille ei ole koronan takia tullut, vaan tuo on oman kurjuuden maksimointia.
Ja lomautetuille ne kauppakuljetuslaskut ovat olleet ihan yhtä suuria. Heillä ei vaan ole ollut varmuutta siitä, missä vaiheessa rahaa tulee tilille niiden maksamiseksi. Ja työssäkäyvän se vasta helppo on etätyötä tehden taata kolmelle lapselle ja itselleen työrauha.
Nyt hiukan perspektiiviä asioihin, jotta riittäisi ymmärrys, että lähestulkoon kaikki ryhmät ovat kärsineet koronasta, eikä yhden ryhmän kärsimystä tule nostaa muita tärkeämmäksi.
Etäopetus ei suinkaan kestänyt koko kevättä. Käsiä pestiin myös etäopetuksen ulkopuolella, myös koko kesä. Suojia käytettiin myös läpi kesän, olimmekin ihan poikkeus siinä. Minua on varjeltava tartunnalta.
Olimme kipeänä onneksi vain hetken, mutta se säikäytti etenkin, kun ei koronatestiä otettu. Siirryimme kotiinkuljetusostoksiin, jotta pysyisimme terveenä. Kuten jo aiemmin sanoin, minua on suojeltava, olen lasten ainoa huoltaja.
Tietenkin meiltä löytyy värikyniä kotoa. Mutta niitä piti ostaa lisää, koska ne ensinkin kuluvat ja toisekseen niitä käytti useampi lapsi.
Luulen kyllä, että väärinymmärrät tahallasi.
ap
Tämä tuki on irvokas. Työttömäksi jäänyt henkilö , joka saa työmarkkinatukea tai peruspäivärahaa ei saa ylimääräistä tukea, vaan tuki menee iloisille kaljaveikoille, jotka nostavat toimeentulotukea, kun eivät edes työmarkkinatukea hae, kun eivät halua edes töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kyllä, sen verran enemmän kiinnosti kotona löhöily, että päätin hommata itselleni MS-taudin, että voisin jäädä pois hyvästä työstäni, johon olin vasta 4v aiemmin valmistunut. Näin opettajana, melko tuoreena sellaisena, ei sairaseläke kovin kummoinen ole. Mutta sentään saa maata kotona MS-taudin varjolla ja maksattaa elämänsä muilla. Harmi, että oletettavasti se loiselämä jää lyhyeksi, sillä olisin kovin mielelläni kupannut oikein kunnolla teitä veronmaksajia. Onneksi sentään työskentelin koko opiskelujeni ajan, joten en varmaan vielä ole hirveästi velkaa valtiolle.
Josko meitä sairastuneita joskus ryhdyttäisiin saunan taaksen kuljettamaan, niin säästyy teidän veronmaksajien rahat. Nimittäin kulurakenne minun sairauteni kanssa on vasta käytän alussa, ja tulee nousemaan huomattavasti.
ap
Minä en kritisoinut sitä, että saat toimeentulotukea. Olen sitä mieltä, että yhteiskunnassa pitää huolehtia heikoimmista. Mutta se, että toimeentulotuella elävä valittaa, kun veronmaksajat ei vielä sen lisäksi, että jo maksaa 100% elämisen maksa vielä ruokien kotiinkuljetusta, kun ei viitsi itse sen vertaa tehdä, että kävisi kaupassa.
Annat kommentillasi sen kuvan että kaikki yksinasuvat miehet ovat alkoholisteja ja narkkeja. Oikeesti, haista paska.