Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiraihmiset hoi! Ehdottakaa rotua!

Vierailija
28.09.2020 |

Eli tarkoituksena ottaa uusi koira. Edellisen pois menosta aikaa 7 vuotta ja kaipuu on suuri.
Minulla on kokemusta kahdesta keskikokoisesta koirasta, toinen oli sekarotuinen noutaja (tekisin mitä vain että saisin samanlaisen) ja toinen sekopäinen Englannin springeri. 😊
Haluaisin ison koiran, en ole pikkukoirien ystävä ollut koskaan joten ainakin 10-15kg on painoa oltava. (Liian iso ei voi olla että mahtuu autoon)
Tässä asioita jotka vaikuttavat:
-omakotitalo kaupungissa
- kaksi ala-asteikäistä lasta
- mökkeilyä, metsässä samoilua jatkuvasti
- pitäis mahtua 4 henkilön kanssa autoon mökkkreissulla. Toinen auto on kyllä farmari.
- haluan harrastaa koiran kanssa mutten mitenkään vakavamielisesti.
-lapset toisilla vanhemmillaan osan viikkoa joten aikaa on.
-lenkkeilen paljon, myös hölkkää harrastan muuman lenkin viikossa
-olen aika ronski joten ei herkkiä rotuja
-toivon että mökillä pysyis pihalla eikä karkailis koko ajan niinkuin tuo springerini. 😊
- vahtiakin sais mutta jatkuvaa haukkujaa en enää halua.
Toivon positiivisia kommentteja. Koirista siis hyvä käsitys ja kokemus, tuntuu vaan että olen jo alkanut liikaa syynäämään rotuja. Muutama toki jo itsellänikin mielessä.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesikoira! <3

Vierailija
22/88 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noutaja tai sitten paimenkoiraryhmästä jokin. Valkoinen paimenkoira voisi esim olla hyvä. Täyttää koko vaatimukset, turkki ei ole hankala, on aktiivinen ja tottelevainen, mutta ei vaadi samalla tavalla jatkuvasti jotakin, kuten vaikka belgi tai bordercollie. Jos haluat uuden sekarotuisen noutajan, niin miksi et ottaisi sellaista? Rotukoiran metsästäminen on omanlaisensa työ, samalla vaivalla metsästät tuollaisenkin pennun 😊 Mun ihanne olisi paimankoira/noutaja, silloin tällöin sellaisia on tarjolla.

Valkoinen paimenkoira on kyllä kooltaan valtava ja tuntemani yksilöt vielä pahempia sähliä kuin kultaiset noutajat..

Lapinkoiraa ehdottaisin minäkin ja väitän ettei todellakaan ole mikään räksyttäjärotu. Sopivasti vahti ja täydellinen ulkoilu- ja lenkkeilykaveri..

No mä vastaan sulle ihan samaan sävyyn: hemmetin typeriä räksyjä jokainen tuntemani lapinkoira. Ei niiden kanssa voi harrastaa mitään, kun äly ja käyttöominaisuudet ei riitä ja karvaa on kaikkialla. Ei voi pitää edes irti, kun ei ole sen vertaa koulutettavissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on saksanpaimenkoira. Ns. sekalinjainen ja tutkituista vanhemmista, mutta ei minkään tietyn kennellin kasvatti. Rakastan tätä rotua, enkä koe kouluttamista pahana asiana. Mitä enemmän siihen jaksaa paneutua, sitä loistavammin tämän rodun ominaisuudet saa esille. On myös hyvin hössöli perhekoira, ja omasta mielestäni just sopivan kokoinen. Turkki on helppo hoitaa. Ja kun koiran totuttaa myös tylsyyteen, selvitään myös niistä lapsiperheen päivistä kun 10 kilometrin lenkit on aikataulullisesti mahdottomuus. 

Vierailija
24/88 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota lapinporokoiraa en ole aiemmin harkinnut vaikkarodun tiedänkin.

Olen mieltänyt sen olevan liikaa ns. Työkoira.

Pitää tutustua tarkemmin.

Lähteeköhän näistä hirmuisesti karvaa?

Mun sekarotuisessa oli myös Hyskya ja vaikka hänellä oli lyhyekö karva, varmaan samanlainen kuin porokoiralla karvaa lähti aivan hirveästi. 😁 No tietty sitä aina lähtee enkä sen takia jätä koiraa ottamatta. Ap

Vierailija
25/88 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinttikoira?

Vierailija
26/88 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesikoiria, ainakin Lagottoja joita tunnen pidän itselleni liian herkkinä.

En tiedä olenko väärässä. Ap

Vierailija
27/88 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen-/ ruotinlapinkoira, jakutianlaika, muut ”alkukantaiset” pystykorvat. Mukavia rotuja.

Vierailija
28/88 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on saksanpaimenkoira. Ns. sekalinjainen ja tutkituista vanhemmista, mutta ei minkään tietyn kennellin kasvatti. Rakastan tätä rotua, enkä koe kouluttamista pahana asiana. Mitä enemmän siihen jaksaa paneutua, sitä loistavammin tämän rodun ominaisuudet saa esille. On myös hyvin hössöli perhekoira, ja omasta mielestäni just sopivan kokoinen. Turkki on helppo hoitaa. Ja kun koiran totuttaa myös tylsyyteen, selvitään myös niistä lapsiperheen päivistä kun 10 kilometrin lenkit on aikataulullisesti mahdottomuus. 

Miten se luisu selkä? Onko olemassa terveemmän mallisia saksanpaimenkoiria?

Vierailija
29/88 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sekarotuisessa oli myös Hyskya ja vaikka hänellä oli lyhyekö karva, varmaan samanlainen kuin porokoiralla karvaa lähti aivan hirveästi. 😁 No tietty sitä aina lähtee enkä sen takia jätä koiraa ottamatta. Ap

Lähtee karvaa aivan hitosti. Jo tuolla ylempänä ehdotettu vesikoira ois tuoltakin kannalta hyvä, niistä ei paljon lähde.

Vierailija
30/88 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesikoiria, ainakin Lagottoja joita tunnen pidän itselleni liian herkkinä.

En tiedä olenko väärässä. Ap

Espanjanvesikoira vois olla sopivampi. Ne on hirmuisia jästipäitä. :D Lagotot ovat kieltämättä herkempiä.

Vierailija
31/88 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesikoirat on usein säikkyjä ja herkkänahkaisia. Bordercolliella taitaa olla liikaa paimennusviettiä teidän makuun. Ovat kyllä energisiä ja reippaita sekä älykkäitä.

Vierailija
32/88 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä karvaa muuten aina lähde. Esim. Villakoirista ja vesikoirista ei lähde, eikä tuosta labradoodlesta. Itselläni se oli juuri yksi kriteeri rodun valinnassa, kun inhoan imurointia.

Vierailija
33/88 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskikokoinen snautseri, ei liian hösö, tykkää lapsista, osaa vahtia, tykkää kulkea metsässä. Paino menee siinä 20kg kieppeillä ei lähde karvaa, allergiaystävällinen. 

Vierailija
34/88 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

shapendoes ! ihanii ja ei pelkoa karkaamisesta, kkarvaa ei paljoo lähe, oppivat nopeesti, lapsirakkaita ym !!! nimim kahden omistaja

Vierailija
35/88 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se luisu selkä? Onko olemassa terveemmän mallisia saksanpaimenkoiria?

On olemassa terveen mallisia. Näyttelypiirit on pahimpia, ja itse en edes pissi sinne päin (:D). Mutta yhä useampi kasvattaja ei tavoittele sitä kamalaa, laskevaa selkälinjaa. 

Vierailija
36/88 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites vehnäterrieri?

Vierailija
37/88 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corgi tuntuisi sopivan teille: koko sopiva, paimenkoira, hyvä vahtikoira, seurallinen

Vierailija
38/88 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesikoirat on usein säikkyjä ja herkkänahkaisia. Bordercolliella taitaa olla liikaa paimennusviettiä teidän makuun. Ovat kyllä energisiä ja reippaita sekä älykkäitä.

Juu mä luulen että vesikoirat on liian herkkiä ja tunnen muutaman bordercollienkin.

Bordercolliet toimii kuin ihmisen mieli mutta jotenkin ne eivät ole kemialtaan minun koiria, vaikea selittää. 😁

Sheltit ja Colliet myös pois laskuista. Ap

Vierailija
39/88 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

shapendoes ! ihanii ja ei pelkoa karkaamisesta, kkarvaa ei paljoo lähe, oppivat nopeesti, lapsirakkaita ym !!! nimim kahden omistaja

Tää oli mulle aivan uusi rotu, piti googlata. Ja voi ei miten söpöjä!!!! Awww...

Vierailija
40/88 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtee karvaa aivan hitosti. Jo tuolla ylempänä ehdotettu vesikoira ois tuoltakin kannalta hyvä, niistä ei paljon lähde.

Karvaa lähtee karvanlähtöaikana ja harjatessa, mutta ei juuri muuten. Lisäksi karva on pehmeää ja pitkää ja se irtoaa tupottain, eikä imeydy tekstiilien sisään. Tuttavalla on rotikka, ja heidän koti on ihan järkky aina. Niitä paksuja jouhia on lattiat ja vaatteet täynnä. Mattoja eivät pidä lainkaan. Meillä on matot lattioilla, eikä irtokarvaa ei näy missään, ei edes vaatteissa, koska koirasta ei irtoa karvaa silittäessä. Tämä oli meillä yksi rodunvalintakriteeri. Mattoja imuroidessa karvaa kyllä löytyy, joten hyvä imuri on pop! Jos täysin karvaamattoman koiran haluaa, niin lappalaisrodut ei sovellu, mutta vaikkapa noutajaan verrattuna nämä on kyllä äärimmäisen helppoturkkisia. Ruokavalion täytyy toki olla kunnossa niin kuin jokaisella koiralla, enkä suosittele sterkkaamaan/kastroimaan koiraa ilman hyvää terveydellistä syytä, sillä hormoniturkki ei ole helppo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän