Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastenvahti jäi kiinni lasten aivopesusta

Ap
27.09.2020 |

Meillä 4v kaksoset ja perhetuttumme täysi-ikäinen tytär pyydellyt lukuisia kertoja päästä hoitamaan heitä. Emme tunne häntä juurikaan vaikka vaikuttaa mukavalta. Emme alkuun ottaneet ehdottelua vastaan koska meillä ei varsinaista lastenvahtitarvetta kun lapsilla päiväkoti arkisin ja sukulaisiakin jotka mielellään hoitavat tyttäriämme emmekä muutenkaan taloudellisessa tilanteessamme kykenisi maksamaan kunnollista lastenhoitopalkkiota. Tämä tyttö on sanonut ettei rahaa tarvitse lastenhoidosta, haluaa vain hoitaa heitä. Alkoi mennä erikoiseksi kun hän oli pyytänyt vanhemmaltaan puolisoni numeron ja soitteli iltamyöhäänkin pyydellen uudestaan hoitaa lapsiamme ja ilmoitti muuttaneensa muutaman sadan metrin päähän voiden tulla luokse koska vaan. Mieheni vastasi että lastenhoitoasiat kannattaa kysyä minulta että hän ei lastenvahtikeikkoja sovi ja antoi sitten neidin numeron minulle. Perhetuttumme alkoi painostaa lastenvahtikeikkariksi tyttärensä ottamista kahvitellessa sanoen tyttärensä olevan allapäin kun ei saa puuhailla lastemme kanssa. Siispä sovimme viikkoa myöhemmälle viikonlopulle ajan että perhetutun tytär tulee vahtimaan kaksosia sillä välin kun me vanhemmat olemme viettämässä vuosipäivää ravintolassa. Päivä meni hyvin ja lapset olivat iloisina takaisin tullessamme kehuen lastenvahtia maasta taivaisiin. Tämä lastenvahtineiti pyyti jos voisi tulla leikittämään lapsia uudestaan ja sovimme seuraavalle viikolle uuden parin tunnin lastenvahtimiskeikan. Tästä tuli lopulta tapa että kerran-kaksi viikossa hän vahti lapsia muutaman tunnin kerrallaan kun lapset sitä toivoivat ja tämä tyttö kanssa halusi tulla hoitokeikoille kysyen tarkasti aikataulujamme että koska kumpikin meistä vanhemmista töissä, kotona tai muissa menoissa.
Tänään illalla tulin töistä kotiin. Olin puolen päivän aikaan tehnyt lastenvahdin kanssa läpsystä vaihdon lasten hoitamisen osalta kun menin iltavuoroon. Lasten isä tuli omasta menostaan iltapäivällä jolloin hoitoaika päättyi. Tyttäret kehuivat isälleen ylistäen lastenvahtia taas maasta taivaisiin. Illalla kotiin tultuani toinen kaksosista kehui minua jolloin toinen kaksonen älähti "Älä äitiä kehu, siitä ei saa pisteitä!". Ihmettelin luonnollisestikin että mistä kyse jolloin sanoivat etteivät voi kertoa koska muuten pisteet nollautuvat. Sanoin siihen että tällä kertaa pisteet tuplaantuvat jos kertovat jolloin lapset innoissaan kertoivat kuinka lapsenvahdista olevilla kehuilla saa pisteitä kun kehuu vanhemmille. Isille lapsenvahdista kehumalla saa 2 pistettä ja äidille häntä kehumalla saa yhden pisteen. Kolme pistettä saa sillä jos saa vanhemmat järjestämään uuden hoitokerran. Jos kertoo kisasta muille pisteet nollautuvat. Eniten pisteitä saanut on kehunaattori joka saa seuraavalla näkemiskerralla karkkia.
Jäi tästä salakisasta outo olo ja kysyisin onko muille tämä kehunaattori tuttu juttu ja mistä tämä perhetutun tyttären hoitointo lapsiamme kohtaan voisi johtua?

Kommentit (210)

Vierailija
121/210 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan miehen kanssa keskusteltu vaihtoehdoista. Tuo ehdotettu nannycam jollain tasolla erikoinen ja kiinnostava. Toisaalta mietitty pitäisikö sopia vain näkeminen jossa sekä tyttö että hänen vanhempansa keskusteluun. Kolmantena mietitty että seuraava puhelu nauhoitettaisiin tai pistettäisiin kaiutin ja annettaisiin lasten jutella hänen kanssa niin että me vanhemmat sanomme poistuvamme toiseen tilaan tyyliin kotitöitä jatkamaan jolloin ehkä kuulisi onko heidän keskinäinen juttelu poikkeavaa. Viimeisimpänä vaihtoehtona olisi ns. ghostaus joka tuntuu turhan radikaalilta kun perhetuttu vuosikymmenen takaa ja hänen tytär asuu vieressämme. Pitänee vedota kohta koronaan tai vastaavaan ettei oteta kylään

-ap

Vierailija
122/210 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo innokas tyttö voisi olla minun lapseni muutaman vuoden päästä. Hän nauttii pienten lasten kanssa leikkimisestä, ja pitää pieniä lapsia ja heidän juttujaan ja touhujaan suloisina. Nyt on kysellyt kovasti, voisimmeko mennä yhdessä tuttavillemme lastenvahdiksi. Haluaisi siis leikkiä rauhassa pidemmän tovin perheen lasten kanssa - niin että kukaan ulkopuolinen ei näe, kun hän pelleilee ja hassuttelee pienten lasten kanssa.

Varmaan tarjoutuisi lastenvahdiksi ilman palkkaa vain siitä ilosta, että saisi seurata pienten lasten touhuja. Ikä ei tosin vielä mielestäni ritä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/210 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan miehen kanssa keskusteltu vaihtoehdoista. Tuo ehdotettu nannycam jollain tasolla erikoinen ja kiinnostava. Toisaalta mietitty pitäisikö sopia vain näkeminen jossa sekä tyttö että hänen vanhempansa keskusteluun. Kolmantena mietitty että seuraava puhelu nauhoitettaisiin tai pistettäisiin kaiutin ja annettaisiin lasten jutella hänen kanssa niin että me vanhemmat sanomme poistuvamme toiseen tilaan tyyliin kotitöitä jatkamaan jolloin ehkä kuulisi onko heidän keskinäinen juttelu poikkeavaa. Viimeisimpänä vaihtoehtona olisi ns. ghostaus joka tuntuu turhan radikaalilta kun perhetuttu vuosikymmenen takaa ja hänen tytär asuu vieressämme. Pitänee vedota kohta koronaan tai vastaavaan ettei oteta kylään

-ap

"Nannycam" on Suomessa 100% laiton ja jos siitä jää kiinni joutuu oikeuteen. Ellette sitten ilmoita siitä tälle hoitajalle etukäteen.

Tämä tyyppi tekee teidän pienten lasten kanssa teiltä salattavia diilejä omaksi edukseen.  Se on poikkeavaa. Tämä on pahin mahdoillinen oppi lapselle, mitä tulee esimerkiksi hyväksikäyttöön. Haluatko oikeasti lastesi oppivan, että tällaiset "sopimukset" muiden aikuisten kanssa ovat jotenkin OK?

En päästäisi tuollaista tapausta lähellekään mun lapsia enää koskaan koska korona tai ihan mikä vaan syy. En tiedä jaksaisinko alkaa vääntämään siitä mikä on sopivaa ja mikä ei koska mun lasten kanssa ei saa toisia mahdollisuuksia. Turhaa siis kysellä mikä oli mielessä koska se ei muuta miitän.

Vierailija
124/210 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin. Vai kehunaattori :D mistä tuollaisia mielikuvituksellisia kultakimpaleita saa lastenvahdiksi? Voisin omatkin lapseni antaa, jos noin kovasti tykkäisi leikkiä

Vierailija
125/210 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

"Nannycam" on Suomessa 100% laiton ja jos siitä jää kiinni joutuu oikeuteen. Ellette sitten ilmoita siitä tälle hoitajalle etukäteen.

Tämä tyyppi tekee teidän pienten lasten kanssa teiltä salattavia diilejä omaksi edukseen.  Se on poikkeavaa. Tämä on pahin mahdoillinen oppi lapselle, mitä tulee esimerkiksi hyväksikäyttöön. Haluatko oikeasti lastesi oppivan, että tällaiset "sopimukset" muiden aikuisten kanssa ovat jotenkin OK?

En päästäisi tuollaista tapausta lähellekään mun lapsia enää koskaan koska korona tai ihan mikä vaan syy. En tiedä jaksaisinko alkaa vääntämään siitä mikä on sopivaa ja mikä ei koska mun lasten kanssa ei saa toisia mahdollisuuksia. Turhaa siis kysellä mikä oli mielessä koska se ei muuta miitän.

Hyvä tietää että laiton vaikka osoittaisi kamera oman asunnon sisälle. Karsiutuu siis vaihtoehdoista pois

-ap

Vierailija
126/210 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tähän ei jo vastattu, niin kotonaan saa kuvata kunhan kamera osoittaa asuntoon sisälle. Ei tarvitse asunnonomistajan tai kenenkään kävijän lupaa, ei tarvi laittaa varoituslappuja, yms.

Toki nauhoitetta ei saa jakaa (poliisille tietysti saa) julkisesti ilman lupaa siinä esiintyviltä tunnistettavilta ihmisiltä jälkikäteen.

Kiitos, hyvä tietää. Ollaan mietitty miehen kanssa pitäisikö oikeasti yksi kerta vielä antaa lastenvahtikeikan tehdä kameravalvonnalla ja vaikka lisänä tulla itse ykskaks yllättäen paikalle sovittua aikaisemmin

-ap

Siltä varalta ettet olekaan trolli. Edes kotonaan EI SAA SALAKUVATA muita ihmisiä. Asiasta on AINA ilmoitettava tai kyseessä on rikos. Miksi luulet Axelin joutuneen niin perusteelliseen liriin? Laki ei erottele mitä kuvataan.

Vierailija
127/210 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tossa hälytyskellojen pitäisi soida. Kannattaa lopettaa heti alkuunsa kun suurempia vahinkoja ei vielä ole tullut. Onko lastenhoitaja narsisiti, psykopaatti tms. En jäisi ottamaan selvää.

Narsisti voisi tykätä jatkuvista kehuista ja siitä että ihaillaan vapaaehtoishyväntekeväisyydestään

Vierailija
128/210 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen, että joku sairas yksilö on iskenyt silmänsä 4v kaksosiinne ja käyttää lapsenvahtityttöä välineenä päästä heidän luokseen.

No ei varmasti. Kyllä tämä on nyt vaan ihan tämän naisen omia tekoja. Välikäden ottaminen mukaan toisi vain järjettömän kiinnijäämisriskin. Btw, sellainen "sairas yksikö" ei aina ole mies. Myös naiset voivat olla hyväksikäyttäjiä.

Vierailija
129/210 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko vaan niin, että nuori tyttö toivoo saavansa sellaista lastenhoitokokemusta, mistä olisi apua tulevassa työnhaussa. 4v kaksoset kuulostavat juuri sopivan haastavilta ja siihen liitettynä vanhempien kehut, että kuinka lapset niin kovasti tytöstä tykkäsivät.

Nuoret eivät osaa ajatella niin monimutkaisia psykojuttuja kuin tämän palstan av-mammat, eivät tajua toimivansa arveluttavasti. 

Siksi kanttaisi asia ottaa ihan nokatusten ja reilusti puheeksi, että tuollaisia salailujuttuja ei kannata tehdä.

Vierailija
130/210 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööööh, tuliko sulle ollenkaan mieleen, että saattaisin lukea samaa palstaa....................

Selvisikö jo, oliko tämä viesti oikeasti lastenhoitajalta?

En se ollut minä. Olen käynyt hoitamassa suunnilleen samanikäisiä kaksosia heidän vanhempiensa pyynnöstä ja olen antanut heille pisteitä mm. lelujen keräämisestä, toisen huomioonottamisesta jne. Muutin myös äskettäin, joten hirveän moni asia täsmäsi Ap:n avaukseen. Olin kuitenkin perheen äitiin yhteydessä ja hän kielsi jyrkästi kirjoitelleensa asioistaan ikinä nettiin. En myöskään ole lähihoitaja, vaan opiskelen yliopistossa.

Vierailija
131/210 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööööh, tuliko sulle ollenkaan mieleen, että saattaisin lukea samaa palstaa....................

En se ollut minä. Olen käynyt hoitamassa suunnilleen samanikäisiä kaksosia heidän vanhempiensa pyynnöstä ja olen antanut heille pisteitä mm. lelujen keräämisestä, toisen huomioonottamisesta jne. Muutin myös äskettäin, joten hirveän moni asia täsmäsi Ap:n avaukseen. Olin kuitenkin perheen äitiin yhteydessä ja hän kielsi jyrkästi kirjoitelleensa asioistaan ikinä nettiin. En myöskään ole lähihoitaja, vaan opiskelen yliopistossa.

Käytitkö myös kehunaattori-termiä eli se joku yleisesti tiedossa oleva juttu eikä aloituksen tytön kehittämä? Jos niin onko pisteytys sama vai variaatio?

Vierailija
132/210 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te ette kerran alun alkaenkaan tarvinneet lastenvahtia, niin miksi sitten otatte tämän tytön uudestaan jaharkitsette jotain kameraa salakuvaamaan??  Onko teiltä virikkeet vähissä..

Sitäpaitsi, tuon kertomasi mukaan kyse ei ole aivopesusta vaan mahdollisesti lapsellisesta manipuloimisesta. Luotettavia lastenvahteja voi tilata vaikka Mannerheimin lastensuojeluliitosta.

Jättäkää pyytämättä tätä tytteliä, kun se ei kerran ole millään lailla edes tarpeellista.. 

Vierailija
133/210 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kaljanaattori.

Vierailija
134/210 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytitkö myös kehunaattori-termiä eli se joku yleisesti tiedossa oleva juttu eikä aloituksen tytön kehittämä? Jos niin onko pisteytys sama vai variaatio?

Joo, mulla oli samankaltainen termi käytössä. Siksi mulla menikin kylmät väreet, kun kuvittelin perheen äidin vähintäänkin seonneen:(

Vierailija
135/210 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos te ette kerran alun alkaenkaan tarvinneet lastenvahtia, niin miksi sitten otatte tämän tytön uudestaan jaharkitsette jotain kameraa salakuvaamaan??  Onko teiltä virikkeet vähissä..

Sitäpaitsi, tuon kertomasi mukaan kyse ei ole aivopesusta vaan mahdollisesti lapsellisesta manipuloimisesta. Luotettavia lastenvahteja voi tilata vaikka Mannerheimin lastensuojeluliitosta.

Jättäkää pyytämättä tätä tytteliä, kun se ei kerran ole millään lailla edes tarpeellista.. 

Emme ole tähänkään mennessä pyytäneet häntä lastenvahdiksi vaan pyynnöt ja kyselyt tulleet hänen tai tyttäriemme osalta ja sitten ollaan sovittu ajankohta jossa kaikille sopiva kuten se viimeisin jolloin iltavuoroni ja miehen menon takia oli muutaman tunnin hoitoapu paikallaan mihin muuten oltaisiin lasten mummeja tai kummeja kysytty

-ap

Vierailija
136/210 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Hyvä tietää että laiton vaikka osoittaisi kamera oman asunnon sisälle. Karsiutuu siis vaihtoehdoista pois

-ap

Mitä ihneen vaihtoehtoja sinä mietit? Eikö se nyt ole selvää, että lastenvahtikeikat loppui siihen. Liian tyrkkyä en olisi edes alunperinkään huolinut. Sano, ettet enää tartte tai haluahäntä vahdiksi, siinä se.

Vierailija
137/210 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Hei miksi edes pohtia jotain salakameraa. Eikö tällaista asiaa nyt voi vain ottaa esille? Ehkä jopa sen tytön äidinkin kanssa. Otat nyt vain asian esille.

Vierailija
138/210 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan vanhempi oikeasti edes harkitsisi lastenvahdin uudelleen pyytämistä, jos tämä olisi "jäänyt kiinni aivopesusta". Aivopesu edellyttää jonkin asteen kidutusta ja on pitkäkestoista.

Vierailija
139/210 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Mitä ihneen vaihtoehtoja sinä mietit? Eikö se nyt ole selvää, että lastenvahtikeikat loppui siihen. Liian tyrkkyä en olisi edes alunperinkään huolinut. Sano, ettet enää tartte tai haluahäntä vahdiksi, siinä se.

Kerroin ketjussa neljästä miettimästämme vaihtoehdosta joista nannycam sittemmin karsittu. Vielä puhelu lasten kera, kasvotusten keskustelu ja tapaamisten kokonaan lopetus jäljellä mutta viimeisin radikaalein kun perhetuttuun menisi välit viileäksi myös ja vierekkäin asuminen. Jos perhetuttua näkisi ottaisi kysymättä tyttärensä kumminkin mukaan

-ap

Vierailija
140/210 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mulla oli samankaltainen termi käytössä. Siksi mulla menikin kylmät väreet, kun kuvittelin perheen äidin vähintäänkin seonneen:(

Oletko puhunut tästä jollekin "kaverille", joka voisi käyttää tätä lapselliseen trollailuun palstalla?