Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulin että lapseni isä on kuollut mitä teen

Vierailija
05.12.2013 |

Voi vit.. sanon minä.. eli mulla 1,5v yhden illan jutusta syntyny tyttö, lapsen isällä siis perhe toisaalla. (en nyt kaipaaa saarnaa) Ensin pidettiin tiiviimmin yhteyttä tytön synnyttyä ja sitten mulle tuli uudet (mies) kuviot joten yhteydenpito harveni. Sitten ei mitään yht äkkiä ja olimme sopineet että hän hoitaa yhteydenotot ettei paljastuta. Vitutti koska aluksi mies tuki taloudellisesti paljonkin, ei siis isyyttä tunnustanut tms. mutta hoiti oman velvollisuutensa. Nyt sitten kuulin syyn loppuneisiin yhteydenottoihin eli mies kuollut :o jo joskus keväällä.

Nyt mitä teen, että tyttäreni saa perinnöstä sen mitä hälle kuuluu? Isyyttä ei ole tunnustettu mutta mulla on viestejä, maileja , valokuvia miehestä tytön kanssa yms joka todistaa. Kenen puheille marssia? Miehellä siis avovaimo ja kaksi lasta.

Kommentit (322)

Vierailija
161/322 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan pakko katsoa mitä laki sanoo asiasta tänä päivänä ja kyllä asia on niin että lapsella on oikeus saada tietoa biologisesta isästään jos oikeus katsoo sen tulleen toteen mutta perintöoikeutta tai muita taloudellisia oikeuksia hänellä ei ole vaikka isyys todennettaisiin miehen kuoleman jälkeen. Ainoastaan siinä tapauksessa se on mahdollista jos on todisteita siitä että mies on ollut aikeissa muuttaa samaan talouteen lapsen kanssa

Vierailija
162/322 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lapsella aina ole oikeus lakiosaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/322 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että apn ja lapsensa käy hyvin. Jokaisella ainakin on oikeus tietää molemmat vanhempansa, se on lapsen etu ja se on tärkein. On varmasti mukava tutustua isovanhempiin myös ja uskon että isovanhempia myös kiinnostaa lapsensa jälkeläiset. Onnea vaan matkaan ap!

Vierailija
164/322 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 18:43"]

No totta helevatissa  se mies olisi halunnut abortin. Naurattaa sellainen tekopyhä hymistely täällä.

Fakta: Nainen on pyllistellyt miehelle jolla ei ole ilman mahdollista lastakaan ollut aikomus elää tuon naisen kanssa, kyse oli panemisesta. Toiseksi nainen on raskautunut ja kyllä mä näen asian niin että nainen paneskelemassa perheellisen miehen kanssa HALUAA EHDOTTOMASTI PITÄÄ HUOLTA EHKÄISYSTÄ. Paitsi jos on hieman yksinkertainen ja kuvittelee tällä tavalla nappaavansa miehen tai hankkivansa rahaa. Tässä mahdollisuus oli sukupuolitauti tai raskaus jopa kummatkin. Miten idiootti nainen voi olla?

Miehellä ei ollut virallista elatusvelvollisuutta eläessään joten sitä ei ole silloin kuoleman jälkeenkään. 

[/quote]

Mun mielestä taas se perheellinen mies joka pettää ja paneskelee muiden naisten kanssa (aivan sama ovatko naiset sinkkuja vai varattuja) huolehtii siitä ehkäisystä. Ja huolehtii kans todella hyvin. Ei miehillä ole yhtään sen suurempaa oikeutta levittää siemeniään ympäriiinsä saati tuoda sille omalle siipalle tuliaisina jonkun seksitaudin. Mikä siinä on että joidenkin naisten mielestä mies saa tehdä mitä huvittaa, naisella on vain ja ainoastaan vastuu. Perheellinen mies saa muka panna paljaalla ja naisen pitäis ehkäistä. Joo, järkevä nainen ehkäisee, mutta niin ehkäisee myös järkevä perheellinen mies. Jos ei ehkäise niin sitten ei myöskään kitise jälkikasvusta. Kyllä pitää olla aika imbesilli mies jos paljaalla panee jonkun satunnaisen baarituttavuuden kanssa, varsinkin kun kotona odottaa vaimo ja pienet lapset. Lobotomiaan sellanen pitäs viedä.

Vierailija
165/322 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 01:15"]

Mun mielestä sä voisit unohtaa koko asian. Joka leikkiin lähtee se leikin kestäkööt.

[/quote]Entä se joka esileikkiin lähtee? Se esileikin kestäkööt?

Vierailija
166/322 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että miehellä on sitten se vastuu kuitenkin ja nainen voi vastuuttomasti odottaa että miehen pitää loppupeleissä hoitaa ehkäisy???

Suomalaiset naiset ovat tyhmiä, ei ymmärrä tasa-arvoa. Miksi ihmeessä tasa-arvosta edes puhutaan kun naiset kuitenkin nojaavat poikkeuksetta miehen vastuuseen ihan joka asiasta? 

Minulla ei ole mitään kiinni tässä asiassa. Olen nainen ja lapseni jo tehnyt. Kaksi poikaa. Kun erosin heidän isästään tämä teki vasektomian. Siksi ettei halunnut enää lapsia. Onneksi teki niin sillä hänen tyttöystävänsä yritti raskautua kepulikonstein. Jätti pilerit syömättä ja jäi siitä kiinni. 

Miehillä siihen on usein hyvä syy kun he sanovat etteivät halua lapsia. Esimerkiksi eksäni halusi pystyä huolehtimaan kunnollisesti lapsistaan. Jos tyttöystävä olisi vielä raskautunut poikien ollessa teini-ikäisiä niin mies ei olisi pystynyt taloudellisesti huolehtimaan kaikista lapsista niin hyvin kuin halusi.

Ap on tökerö. Tekee hän mitä vaan niin tuo luonne kostautuu aina takaisin.

Vierailija
167/322 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitystä tilanteeseen.. en ole ottanut vielä yhteyttä. Enkä tiedä otanko ollenkaan. Ap

Vierailija
168/322 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 18:08"]

No, mutta eihän tässä avopuolisoa olla perimässä vaan lapsen isä.

Mikä on sinun mielipiteesi siitä, että miehen edellisen liiton lapsi tulee meidän yhteisten kanssa perimään miehen aikanaan, vaikka kaikki omaisuus on kerätty yhdessä? Vai olisiko sinusta oikein hyvä, jos huolehdittaisiin kaikki mun nimiin, jottei tuo "kännipano" vaan pääse ottamaan mitään "yhdessä hankittua"? Vai onko sinulla tyypillisen av-äipän tapaan periaatteet tilannekohtaisia?

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 17:30"]

No onhan se vähän. Avopari varmasti YHDESSÄ hommanneet omaisuutensa.
Kyllä minua tympisi ja pahemman kerran jos joutuisin antamaan yhteisestä omaisuudesta perintöä kännipanon lapselle.

[/quote]

[/quote]

Tuliko sinulle yllätyksenä kuoleman jälkeen, että miehelläsi onkin ollut lapsi jota ei ole edes tunnustettu jne? Ei minua häiritsisi jos tietäisin asiasta. Mutta kun en olisi tiennyt, niin totta hemmetissä tympisi. Omaisuutta kuitenkin kartutettu siinä uskossa, että ne omat lapset perivät ne. Hmm.. Pitää varmaan alkaa laittamaan omaisuutta niin, että jos mieheni onkin pettänyt, ei ulkopuolinen lapsi pääsisi yllättämään mahdollisessa perinnönjaossa.

Ei tosiaan avopuolisoa, mutta avopuoliso on ollut kartuttamassa sitä yhteistä omaisuutta. Eivätköhän ole olleet sen verran järkeviä, että on molempien nimet talopapereissa jne.

Ikävämpi homma, mutta en todellakaan haluaisi jakaa yhdessä hommattua omaisuutta yllätyslapsen kanssa. Lapsen jonka olemassaolosta en ole tiennyt. Pieni varoituksen sana olisi hyvä kun vahinko on jo käynyt. Siinä ap on tehnyt virheen. Sen olisi pitänyt laittaa asiat eteenpäin jo miehen eläessä.

Ei sitä voi ajatella, että tottakai tuo elää 100 vuotiaaksi. Mitä vain voi sattua jo auton rattiin menemällä. Joten todellakin on ap myöhässä.

Mutta yllätyslapsi jonka äiti kärkkyy rahaa heti kuoleman jälkeen olisi mulle liikaa. Yksinkertaisesti. En helpolla antaisi rahaa menemään. Jos olisi tunnustettu, ei minulla olisi vaihtoehtoja. Mutta muussa tapauksessa saisi vain haaveilla rahasta.

[/quote]

Miten_te_jaksatte_olla_näin_pikkusieluisia? Mahtaa olla paha olo ison osan päivästä.

Kunpa joku päivä saisitte kohdata aitoa, puhdasta rakkautta, vaikka kipeää se tekisikin.

[/quote]

No onpa taas arvio :) Olen oikein onnellinen! Minulla on ihana perhe jne. Kyllä minä kohtaan joka päivä aitoa rakkautta :)

Tiedänpähän vain, etten kestäisi ulkopuolisen lasta surun keskellä. Ja tiedän itsestäni, etten antaisi mitään lapselle jota ei ole tunnustettu. Eikä ole virallisesti testeillä todistettu, että lapsi on edes mieheni.

Ehkäpä sitten olen pikkusieluinen, mutta minä sentään myönnän oikein auliisti, että  minun lapset menisivät helposti sivusuhteen lapsen edelle. Parempi myöntää kuin alkaa selittämään ties mitä liibalaabaa. Surun keskellä harva  oikeasti olisi onnellinen edesmenneen miehensä kännipanosta ja lapsesta joka siitä seurasi.  Vielä pitäisi ryhtyä näkemään tätä panoa säännöllisesti jotta lapset saisivat seuraa. Anteeksi vain, mutta minä en siihen pystyisi.

Enkä edelleenkään haluaisi, että lapsi perisi mitään mitä minäkin olen maksanut. Lasta ei olisi tehty minun pyynnöstä ja suostumuksella vaan salassa.

Ja rakkauslapset on laitettu nukkumaan <3

[/quote]

Kuulostaa siltä, että se yhdessä kerätty omaisuus on kuitenkin tosiasiassa vain sinun omaisuuttasi. Lain mukaan siitä tosin puolet on miehesi, mutta koska sä olet sohvasta maksanut puolet niin silloin sä katsot että saat myös päättää kuka perii sen miehesi maksaman puolikkaan. Eli oikeasti mies ei omistanutkaan mitään, sä sen yhteisen omaisuuden oikeasti omistat. 

Siltä se ainakin vaikuttaa kun tuota purkausta lukee.

Vierailija
169/322 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 23:36"]

Päivitystä tilanteeseen.. en ole ottanut vielä yhteyttä. Enkä tiedä otanko ollenkaan. Ap

[/quote]

Kutsu lapsesi isovanhemmat kahville jonnekin puolueettomalle maaperälle Ja ota lapsi mukaan. Tarjoa kahvi ja kerro kahveilla, että lapsi on heidän lapsenlapsi. Sano, ettet halunnut suruaikana tuoda ehkä ikävinä pidettäviä uutisia, etkä näe tarvetta käsitellä asiaa laajemmin, jos he eivät halua. Kysy vain, että onko halua pitää yhteyttä lapsenlapseen.

Vierailija
170/322 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko on muistot pilattu vaimolta ja lapsilta?

Vierailija
171/322 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:25"]joko on muistot pilattu vaimolta ja lapsilta?

[/quot

itsehän se mies valintojaan teki. Lapsen etu on tärkeämpi kuin maine tai vaimoon mielipaha.

Vierailija
172/322 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla koko asian. 

Vierailija
173/322 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkiketju YLÖS :D

Vierailija
174/322 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:27"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:25"]joko on muistot pilattu vaimolta ja lapsilta?

[/quot

itsehän se mies valintojaan teki. Lapsen etu on tärkeämpi kuin maine tai vaimoon mielipaha.

[/quote]

Millä vitun lailla on lapsen etu tietää että isukki kävi vieraissa ja kävi vahinko ja toisaalta isukilla oli oma perhe jossain ja isukki piti yhteyttä salaa jos sattui kerkiämään ettei se toinen perhe saanut tietää tästä ekstra lapsesta?

Kovin moni heittelee tuota "lapsen etua" joka vitun väliin miettimättä pätkääkään mitä se lapsi oikeasti jostain ajattelee nyt tai myöhemmin.

Vierailija
175/322 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi perhana mikä hu**a olet.

Vierailija
176/322 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
177/322 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 13:30"]

[/quote]

Miten ihmeessä te leivotte näistä varattujen kanssa huoraavista naisista jotain suuria marttyyrisankareita?

Abortti on vapaa, ei ole pakko tehdä äpäriä, joiden elatus sitten ottaa niin tiukille. Eikä kyllä normaaliälyinen nainen teekään.

[/quote]

Kortsun käyttökin on vapaata. Ei kannata panna paljaalla jos on varattu ja jos äpärälapsen syntyminen pilaa oman, vaimon ja lasten elämän. Normaalijärkinen mies kyllä tajuaa tämän ja laittaa sen kortsun tai jättää vaikka koko pettämisen välistä kokonaan.

Ai niin, mä unohdin, ettei suomalainen mies ole täysjärkinen ja siksi se saa tehdä mitä haluaa, aina syy on naisessa. Suomalainen mies on kuin pieni lapsi, ei siltä voi mitään vaatia. Se menee ja tekee ja nainen hoitaa jäljet. 

Vierailija
178/322 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 12:54"]

AP täällä taas... En viitsi vastata noihin haukkumaviesteihin kun on tarpeeksi raskasta muutenkin. Rehellisyyden nimissä pakko sanoa että toivoin koko ajan että mies itse ottaisi meidän olemassolon avokilleen puheeksi. Siksi ei sovittu mitään paperilla kun ajattelin että painostus on huonoin "keino". Kun seksiä ym oli sitten tapaamisilla myöhemminkin. Kyllä kävi yhtedenotot mielessä kesällä ja syksyllä mutta en tehnyt mitään kun halusin pitää lupaukseni ja ajattelin että ei mies tyttöä lopullisesti hylkää. Toivon vain että äiti olisi vanha ja viisas ihminen, silloin pojat pääsisivät vähimmin vaurioin.

Kyllä on itselläkin nyt suruaika, onneksi tyttö niin pieni ettei ymmärrä mutta surettaa kun ei tule koskaan isäänsä tuntemaan niin että muistaisi... Siksikin nyt tekisi mieli ottaa isovanhempiin yhteyttä kunhan nimet selviää. Sen miehen avokin reagointi huolettaa vähän.. Nämä miehen pojat vielä on alle kouluikäisiä joten sillä tavalla "helppoja" . Olisi kyllä kiva saada muistoksikin tytölle jotain, joku esine, valokuvia yms.

[/quote]

Ok-set-ta-vaa!

[/quote]

Hei ap, mikä tuossa on helppoa? Lapsille on katastrofi se minkä shokin äiti kokee kun kuulee totuuden. Ja alle kouluikäiset lapset ovat hyvin herkkiä ja haavoittuvaisia. ja tajuavat kyllä.  Ovat juuri menettäneet isänsä joka on pienelle pojalle maailmanloppu. Siihen sitten vielä äidin katastrofi. Turha kuvitella etteivät lapset tulisi kärsimään.

Vierailija
179/322 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo yksi ei osaa kyllä lukea o.O Kuka on sanonut ettei mies ole syyllinen?

Johan moni on sanonut, ettei miehen PERHE ole syyllinen siihen mitä ukko teki.

Pano ja mies kärsivät seuraamukset itse, muita ei tarvitse asiaan vetää.

Joten ap, pysy kaukana miehen perheestä. Te teitte väärät päätökset, se pitää vain nyt kestää. Turha selittää, että ap:n lapsella on samat oikeudet kuin muilla. No ei ole ja sekin on ap:n ja miehen vika. Jälkikäteen on enää turha alkaa repimään haavoja auki niiltä joilla ei ole mitään osaa eikä arpaa sivusuhteeseen.

Vierailija
180/322 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 12:54"]

Olisi kyllä kiva saada muistoksikin tytölle jotain, joku esine, valokuvia yms.

[/quote]

Ok-set-ta-vaa!

[/quote]

Mä en kyllä yhtään ihmettele jos/kun näitä ämmiä petetään....

Ehkä mun mies on uskollinen just siksi, että mä olen kiltti ja ihana. Ja jos nyt mun mies kupsahtaisi ja selviäisi että hällä olisi lapsi jossain, haluaisin tähän tutustua. Olisi osa rakasta miestäni. (Kyllä, olisi rakas vaikka olisi pettänyt)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän