Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuluuko vuokralaisen hankkia itse keittiön roskaämpärit?

Vierailija
09.01.2023 |

Vai pitäisikö niiden olla valmiina?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mukaan kuin olet hyväksynyt, täältä sitä ei ainakaan saa. 

Vierailija
2/22 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä

Usein on

Kysy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunut jo vuosia asunnossa ja tuli asia mieleen, koska niitä ei ole ollut keittiön kaapissa siitä lähtien, kun muutin sinne. Ainoastaan vetotaso ja kehikko löytyy, johon oon aina pujottanut roskapussin.

Vierailija
4/22 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos ne on itte särkenyt 😈

Vierailija
5/22 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ainakin omissa vuokrakämpissä ne on aina olleet valmiina.

Vierailija
6/22 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut sangen monessa vuokra-asunnossa vuosien varrella. Useimmissa muistaakseni oli jokin roskakori kiinteänä. Ottamalla yhteyttä vuokra-antajaan selviää miten asia on ja saatko uudet tilalle.

Vierailija
7/22 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muoviämpäri irtokaluste vai kiinteä osa rakennusta, jonka rikkoutumisesta voit soittaa taloyhtiölle? Mieti nyt sitä seuraavat vuodet.

Vierailija
8/22 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vuokralaiseni on tyhjentänyt asunnosta kaiken mahdollisen, joten niin roskis, uunipellit, kiinteät valaisimet ja jopa wc:n peilikaappi on kannettu muuttotavaroiden matkassa pois. Siksi en enää osta edes sitä muutaman euron hintaista muovisankoa.

Vierailija
9/22 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen vuokralaiseni on tyhjentänyt asunnosta kaiken mahdollisen, joten niin roskis, uunipellit, kiinteät valaisimet ja jopa wc:n peilikaappi on kannettu muuttotavaroiden matkassa pois. Siksi en enää osta edes sitä muutaman euron hintaista muovisankoa.

älä palauta vuokratakuuta, vai oliko nämä jotain sossutapauksia

Vierailija
10/22 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä ei usein ole. Tai sitten on ihan tavallinen ämpäri. Niitä saa kaupasta parilla eurolla.

Vierailija
11/22 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto vuokrataan siinä kunnossa kuin se on esittelyssä.

Vierailija
12/22 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo on kyllä yhtä luvatonta kuin kuin toisen taskujen tyhjääminen seteleistä.

Vierailija
13/22 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi kelkka ja roska-astiat maksaa K-raudassa 2-3 kymppiä. Ota mitat sivusuunnassa ja pystysuunnassa, ja katso että se uusi systeemi mahtuu pesualtaan viemäriputkien alle jne.

Voi olla että sieltä Kraudasta löytyy erikseen niitä astioita. Mitat on tärkeät.

Se on joskus kiistakapula, toi että kuka maksaa, mutta periaatteessa toi kuuluu varusteisiin kuten jääkaappi tai hella. Riippuu joskus issarista, mikä meininki.

Vierailija
14/22 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä ei usein ole. Tai sitten on ihan tavallinen ämpäri. Niitä saa kaupasta parilla eurolla.

Vuokranantaja on yksityinen. Siinä kohdassa, jossa pitäisi olla roskaämpärit, on vain irrallinen pyöräkoria muistuttava hökötys.

Vierailija
15/22 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut sekä ulkomailla että Suomessa vuokra-asunnoissa yli kymmenessä paikassa. Aina on vähintään yksi roska-astia tai lajittelusarja (2-3 astiaa) ollut asunnossa valmiina.

Vierailija
16/22 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mitä vuokrasopimukseen on lueteltu.

Sama homma taulukoukkujen, astiankuivauskaapin ritilöiden ja kylppärin saippuatelineen kanssa.

Vierailija
17/22 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kysyä isännöitsijältä.

Vierailija
18/22 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi kelkka ja roska-astiat maksaa K-raudassa 2-3 kymppiä. Ota mitat sivusuunnassa ja pystysuunnassa, ja katso että se uusi systeemi mahtuu pesualtaan viemäriputkien alle jne.

Voi olla että sieltä Kraudasta löytyy erikseen niitä astioita. Mitat on tärkeät.

Se on joskus kiistakapula, toi että kuka maksaa, mutta periaatteessa toi kuuluu varusteisiin kuten jääkaappi tai hella. Riippuu joskus issarista, mikä meininki.

Mittaa syväys kanssa, eli 3 mittaa, ettei se uusi hökötys osu mihinkään putkiin siellä pesualtaan alla, ja aiheuta mitään vesivahinkoa. Sen jälkeen 4 ruuvilla kiinni sinne, mutta jos yhtään arveluttaa, tilaa huoltomies, koska jos aiheutat jonkun vesivahingon, se menee sun piikkiin.

Itse työ vie noin 10 minuuttia, mutta huoltomies myös hakee sen, ja laskuttaa ehkä 2h.

Isännöitsijä tai yksityinen vuokranantaja kertoo varmaan mitä kannattaa tehdä.

Vierailija
19/22 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

älä palauta vuokratakuuta, vai oliko nämä jotain sossutapauksia

Ei ainuttakaan sossutapausta ja kaikilta otettu korvaus vakuudesta. Olennaista on se, että jokaisen kanssa on sovittu lopputarkastuksesta eikä ainutkaan ole enää silloin ollut asunnossa, avaimet on tiskipöydällä ja vieressä lappu, että muutettiinkin jo, palautathan vakuuden. No sitä en ole tehnyt!

Vierailija
20/22 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo vuoden ajan kerännyt roskapussit partsille.

Asunto pysyy siistinä. 😉