Kuuluuko vuokralaisen hankkia itse keittiön roskaämpärit?
Kommentit (22)
Oon asunut jo vuosia asunnossa ja tuli asia mieleen, koska niitä ei ole ollut keittiön kaapissa siitä lähtien, kun muutin sinne. Ainoastaan vetotaso ja kehikko löytyy, johon oon aina pujottanut roskapussin.
No kyllä ainakin omissa vuokrakämpissä ne on aina olleet valmiina.
Olen asunut sangen monessa vuokra-asunnossa vuosien varrella. Useimmissa muistaakseni oli jokin roskakori kiinteänä. Ottamalla yhteyttä vuokra-antajaan selviää miten asia on ja saatko uudet tilalle.
Onko muoviämpäri irtokaluste vai kiinteä osa rakennusta, jonka rikkoutumisesta voit soittaa taloyhtiölle? Mieti nyt sitä seuraavat vuodet.
Jokainen vuokralaiseni on tyhjentänyt asunnosta kaiken mahdollisen, joten niin roskis, uunipellit, kiinteät valaisimet ja jopa wc:n peilikaappi on kannettu muuttotavaroiden matkassa pois. Siksi en enää osta edes sitä muutaman euron hintaista muovisankoa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen vuokralaiseni on tyhjentänyt asunnosta kaiken mahdollisen, joten niin roskis, uunipellit, kiinteät valaisimet ja jopa wc:n peilikaappi on kannettu muuttotavaroiden matkassa pois. Siksi en enää osta edes sitä muutaman euron hintaista muovisankoa.
älä palauta vuokratakuuta, vai oliko nämä jotain sossutapauksia
Yksityisellä ei usein ole. Tai sitten on ihan tavallinen ämpäri. Niitä saa kaupasta parilla eurolla.
Asunto vuokrataan siinä kunnossa kuin se on esittelyssä.
Vierailija kirjoitti:
No tuo on kyllä yhtä luvatonta kuin kuin toisen taskujen tyhjääminen seteleistä.
Uusi kelkka ja roska-astiat maksaa K-raudassa 2-3 kymppiä. Ota mitat sivusuunnassa ja pystysuunnassa, ja katso että se uusi systeemi mahtuu pesualtaan viemäriputkien alle jne.
Voi olla että sieltä Kraudasta löytyy erikseen niitä astioita. Mitat on tärkeät.
Se on joskus kiistakapula, toi että kuka maksaa, mutta periaatteessa toi kuuluu varusteisiin kuten jääkaappi tai hella. Riippuu joskus issarista, mikä meininki.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä ei usein ole. Tai sitten on ihan tavallinen ämpäri. Niitä saa kaupasta parilla eurolla.
Vuokranantaja on yksityinen. Siinä kohdassa, jossa pitäisi olla roskaämpärit, on vain irrallinen pyöräkoria muistuttava hökötys.
Olen asunut sekä ulkomailla että Suomessa vuokra-asunnoissa yli kymmenessä paikassa. Aina on vähintään yksi roska-astia tai lajittelusarja (2-3 astiaa) ollut asunnossa valmiina.
Riippuu siitä, mitä vuokrasopimukseen on lueteltu.
Sama homma taulukoukkujen, astiankuivauskaapin ritilöiden ja kylppärin saippuatelineen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Uusi kelkka ja roska-astiat maksaa K-raudassa 2-3 kymppiä. Ota mitat sivusuunnassa ja pystysuunnassa, ja katso että se uusi systeemi mahtuu pesualtaan viemäriputkien alle jne.
Voi olla että sieltä Kraudasta löytyy erikseen niitä astioita. Mitat on tärkeät.Se on joskus kiistakapula, toi että kuka maksaa, mutta periaatteessa toi kuuluu varusteisiin kuten jääkaappi tai hella. Riippuu joskus issarista, mikä meininki.
Mittaa syväys kanssa, eli 3 mittaa, ettei se uusi hökötys osu mihinkään putkiin siellä pesualtaan alla, ja aiheuta mitään vesivahinkoa. Sen jälkeen 4 ruuvilla kiinni sinne, mutta jos yhtään arveluttaa, tilaa huoltomies, koska jos aiheutat jonkun vesivahingon, se menee sun piikkiin.
Itse työ vie noin 10 minuuttia, mutta huoltomies myös hakee sen, ja laskuttaa ehkä 2h.
Isännöitsijä tai yksityinen vuokranantaja kertoo varmaan mitä kannattaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
älä palauta vuokratakuuta, vai oliko nämä jotain sossutapauksia
Ei ainuttakaan sossutapausta ja kaikilta otettu korvaus vakuudesta. Olennaista on se, että jokaisen kanssa on sovittu lopputarkastuksesta eikä ainutkaan ole enää silloin ollut asunnossa, avaimet on tiskipöydällä ja vieressä lappu, että muutettiinkin jo, palautathan vakuuden. No sitä en ole tehnyt!
Minä olen jo vuoden ajan kerännyt roskapussit partsille.
Asunto pysyy siistinä. 😉
Sen mukaan kuin olet hyväksynyt, täältä sitä ei ainakaan saa.