Millainen ihmistyyppi herättää sinussa eniten kunnioitusta?
Kommentit (135)
Olisin vain kuvaillut itseni niin enpä taida vastata mitään.
Intohimoiset, oikeudenmukaiset ja empaattisen ihmiset, kuten vaikkapa vasta menehtynyt RBG.
AP, minä tunnen useita aitoja 60-luvun kaliforniahippejä. Ovathan he tavallaan ihan rentoja ja hyväntahtoisia, mutta en nostaisi sentään arvostetuimmaksi ihmistyypiksi.
Sellaiset jotka ei katso tai kohtele minua (tai muita erikoisia ihmisiä) missään tutustumisen vaiheessa kummeksuen. Huomaan heti jo tuosta minkälainen ihmistyyppi on, miten kohtelee erilaisia ja vieraita ihmisiä. Monet nimittäin ovat alussa kummeksuvia minua kohtaan, mutta kun tutustuvat niin ovat ihan normaaleja ja tullaan juttuun. Mutta se ei riitä, koska heidän pitäisi jo alussa suhtautua minuun samalla tavalla kuin muihinkin ihmisiin. Tämän tajusin kun tutustuin tänään uuteen ihmiseen joka ei yhtään kummeksunut tai vieroksunut minua. Hän ei luonut ulkonäöstäni tai olemuksestani ennakkoluuloja. Kun taas esim. jotkut kaupan kassatyöntekijät siinä pienessä kohtaamisessa jo selvästi pitävät minua outona ja suhtautuvat minuun erilailla kuin muihin asiakkaisiin. Ja joo, en edes tiedä mikä minussa on se outo juttu mitä ihmiset kummeksuu mutta jotain on, kun niin monet aina kohtelevat kummeksuen. Ulkonäkö aivan tavallinen, enkä haise tai mitään sellaista. Ehkä lievät mt-ongelmani näkyvät päällepäin, en tiedä. Tämän olisi varmaan voinut tiivistääkin jotenkin ja varmaan tosi sekava juttu, mutta ehkä tajusitte pointin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsenäiset, sivistyneet, kiltit ja hyväntahtoiset omantiekulkija/erakko ihmiset herättävät aina mielenkiintoni ja kunnioitukseni. Tälläiset ihmiset ovat monesti todella mielenkiintoisa vaikka alussa heihin on todella vaikea saada mitään yhteyttä.
Ovat yleensä erittäin tunneälykkäitä, näkevät asioissa kaikki puolet, eivät vain musavalkoisesti joko tai, ovat erittäin luotettavia, heidän kanssa helppo olla täysin aito.
Onko sellaisia ihmisiä paljon ja missä sellaisia voi tavata?
Ei niitä paljon ole. Lottovoiton luokkaa jos sellaisen ystäväksi saa haalittua. Nuo ihmiset arvostavat omaa tilaansa ja aikaansa. Eivät käytä aikaa merkityksettömiin asioihin.
Tietysti arvostavat, koska ovat sinut itsensä kanssa. Heillä on hyvä olla itsensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset jotka ei katso tai kohtele minua (tai muita erikoisia ihmisiä) missään tutustumisen vaiheessa kummeksuen. Huomaan heti jo tuosta minkälainen ihmistyyppi on, miten kohtelee erilaisia ja vieraita ihmisiä. Monet nimittäin ovat alussa kummeksuvia minua kohtaan, mutta kun tutustuvat niin ovat ihan normaaleja ja tullaan juttuun. Mutta se ei riitä, koska heidän pitäisi jo alussa suhtautua minuun samalla tavalla kuin muihinkin ihmisiin. Tämän tajusin kun tutustuin tänään uuteen ihmiseen joka ei yhtään kummeksunut tai vieroksunut minua. Hän ei luonut ulkonäöstäni tai olemuksestani ennakkoluuloja. Kun taas esim. jotkut kaupan kassatyöntekijät siinä pienessä kohtaamisessa jo selvästi pitävät minua outona ja suhtautuvat minuun erilailla kuin muihin asiakkaisiin. Ja joo, en edes tiedä mikä minussa on se outo juttu mitä ihmiset kummeksuu mutta jotain on, kun niin monet aina kohtelevat kummeksuen. Ulkonäkö aivan tavallinen, enkä haise tai mitään sellaista. Ehkä lievät mt-ongelmani näkyvät päällepäin, en tiedä. Tämän olisi varmaan voinut tiivistääkin jotenkin ja varmaan tosi sekava juttu, mutta ehkä tajusitte pointin.
Olet rasittava. Tiedän yhden kaltaisesi tapauksen. Hänen ulkonäössään ei ole mitään vikaa, mutta päänsä sisällä on. Hän kuvittelee että hänelle nauretaan ja häntä muka katsoo muut ihmiset jotenkin huonosti.
V*tut katso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen puolisoni: hyvästä perheestä kotoisin, hyvässä työssä, jossa on menestynyt, liikkuu rahapiireissä. On silti vaatimaton ja kohtelee kaikkia ihmisiä hyvin. Suhtautuu rahaan pragmaattisesti ja osaa arvostaa "tavallisia" työntekijöitä ja heidän ammattitaitoaan. Ei tee itsestään numeroa ja on aina hillityn tyylikäs mies. Ei suhtaudu itsensä liian vakavasti, vaan osaa nauraa itselleen. Arvostan häntä, vaikka kasvettiin erilleen. Ystäväni myös aina kehuivat, kuinka hyväkäytöksinen gentleman mulla oli kotona.
Kirjoitatpa kivasti hänestä, vaikka onkin exä.
Onko hän ihan itse voinut vaikuttaa millaisen perheeseen syntyi?
Tunnistin itseni monesta kommentista. En tiennyt että kaltaistani arvostetaan näin paljon. Olen herkkä taiteilijasieluinen erakko.
Ihmisiä jotka tekee lapsia ja kasvattaa ne itse eikä laita päiväkotiin
Veikkaanpa että moni täällä eri adjektiivein ihailemiaan ominaisuuksia luetellen, on luetellut juuri itsensä. Ai, ettekö usko? Millainen ihminen kuvailee arvostavansa ”herkkää, empaattista ja toisia kunnioittavaa” ihmistä? Joku kovis öykkärikö? En usko. Varmasti ihminen joka on ITSE sellainen.
Ei, tämä ei ole edes veikkaus, vaan aika varma tieto psykologiaan perustuen. Millaisia sitten itse arvostan? No en aio kuvailla koska kertoisin samalla mitkä omat hyvät puoleni ovat. ;D
Arvostan taiteilijoita. Ovat kaikista upein ammattiryhmä. Varsinkin kuvatatieilijat.
Heikompien puolustajat, esim eläin/ luontoaktivistit. Myös ihmisten auttajat. Urheilijoita en ihaile yhtään.
Kirjoitatpa kivasti hänestä, vaikka onkin exä.