Millainen ihmistyyppi herättää sinussa eniten kunnioitusta?
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsenäiset, sivistyneet, kiltit ja hyväntahtoiset omantiekulkija/erakko ihmiset herättävät aina mielenkiintoni ja kunnioitukseni. Tälläiset ihmiset ovat monesti todella mielenkiintoisa vaikka alussa heihin on todella vaikea saada mitään yhteyttä.
Ovat yleensä erittäin tunneälykkäitä, näkevät asioissa kaikki puolet, eivät vain musavalkoisesti joko tai, ovat erittäin luotettavia, heidän kanssa helppo olla täysin aito.
Onko sellaisia ihmisiä paljon ja missä sellaisia voi tavata?
Meitä on joka puolella ja erilaisilla aloillakin. Itse olen taiteellisesti suuntautuneella IT alalla. Jos tapaat jonkun mukavan, mutta hiukan pidättyväisen persoonan saatat olla jäljillä. Hän harrastaa paljon yksin, käy lounaallakin ehkä omaehtoisesti silloin kuin itselle sopii, hymyilee paljon ja on kohtelias, mutta ei oikeastaan näe vaivaa sosialisoituakseen. Eikä näytä siltä että muiden yhteiset menot kauheasti kiinnostaisivatkaan olet varmasti tavannut modernin ajan erakon.
Itselleni tuli yllätyksenä kun talosta lähtevä kollega lähetti minulle kiitos kirjeen lähtiessään jossa sanoi että olin aina aurinkoinen persoona.
En koe itseäni hirveän aurinkoiseksi 😁
Parantajasielut. Sellaiset joiden lähellä on hyvä olla ja joista pitää vaikka eivät pitäisi itsestään meteliä. Ovat pienten puolella.
Tavallista duunaria joka tekee työnsä.
Sellainen joka pystyy pitämään sisällään ilkeät ajatuksensa. Ei paskaile toiselle vaikka itsellä paha olla, ymmärtää olla sillon hiljaa.
Ihminen jonka kanssa on mukavaa olla koska tietää ettei pahoja aikeita ole.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka tiedostaa epätäydellisyytensä, mutta yrittää silti. Nämä eivät määräile, esitä eivätkä ole totisia torvensoittajia.
Ihana sinä. Annoit toivoa, etten käyttäydy sittenkin hölmösti, kun yritän olla mäkättämättä töissä, vaikka moni muu siellä mäkättääkin, turhasta lähinnä.
Monet mainitsee "määrätietoisen menestyjän". Itselle tulee tuosta mieleen joku pakkomielisesti työhön suhtautuvan joka ei osaa rentoutua.
Itse arvostan eniten sellaista joka osaa nauttia elämästä ja arvostaa vapaa-aikaa. Elättää itsensä mutta työ ei ole mikään elämän tarkoitus.
Sellainen joka pyyteettömästi auttaa muita ihmisiä. Ilman että nostaa siitä isoa meteliä.
Pitää sovituista asioista kiinni, eikä yritä manipuloida tilanteen mukaan omaksi edukseen. Toisin sanoen sinun ei tarvitse kovalla työllä tehdä hänelle rajoja ja olla ennakoimassa joka asiaa tämän vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvännäkijä. Pyrkii näkemään ihmisissä/asioissa hyvät asiat, keskittyy hyvään. Suvaitsee erilaisuutta. Ei valikoi ihmissuhteitaan hyödyn ja statuksen perässä.
Tällä tyypillä on kyllä iso riski joutua hyväksikäytetyksi...
Vierailija kirjoitti:
Hieno aloitus täällä. Ajattelin että ihmisen kunnioittaminen on jo kadonnutta kansanperinnettä. Minä kunnioitan ihmistä joka suhtautuu kaikkiin ihmisiin lähtökohtaisesti tasavertaisesti.
Tämä on p*skaa.
Vierailija kirjoitti:
Hieno aloitus täällä. Ajattelin että ihmisen kunnioittaminen on jo kadonnutta kansanperinnettä. Minä kunnioitan ihmistä joka suhtautuu kaikkiin ihmisiin lähtökohtaisesti tasavertaisesti.
Hienoa, jos olet tavannut sellaisen ihmisen.
Minä en vielä ole, mutta tapaisin mielelläni.
N 55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herkkä ja empaattinen.
yleensä nuo ominaisuudet mielletään heikkoudeksi
Se asenne on vain yksi maailman suurista virheistä, joka tulee vielä muuttumaan koska maailmasta on tullut koko ajan vain julmempi paikka kovia arvoja arvostamalla.
Vain oikeasti vahva ihminen onkin empaattinen, kun maailma ei sitä ominaisuutta arvosta, vaan rankaisee siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin pitkään, että kaikki meidät 70-luvulla kouluja käyneet kasvatettiin tasavertaisiksi.
Entinen puolisoni: hyvästä perheestä kotoisin, hyvässä työssä, jossa on menestynyt, liikkuu rahapiireissä. On silti vaatimaton ja kohtelee kaikkia ihmisiä hyvin. Suhtautuu rahaan pragmaattisesti ja osaa arvostaa "tavallisia" työntekijöitä ja heidän ammattitaitoaan. Ei tee itsestään numeroa ja on aina hillityn tyylikäs mies. Ei suhtaudu itsensä liian vakavasti, vaan osaa nauraa itselleen. Arvostan häntä, vaikka kasvettiin erilleen. Ystäväni myös aina kehuivat, kuinka hyväkäytöksinen gentleman mulla oli kotona.
Vierailija kirjoitti:
Entinen puolisoni: hyvästä perheestä kotoisin, hyvässä työssä, jossa on menestynyt, liikkuu rahapiireissä. On silti vaatimaton ja kohtelee kaikkia ihmisiä hyvin. Suhtautuu rahaan pragmaattisesti ja osaa arvostaa "tavallisia" työntekijöitä ja heidän ammattitaitoaan. Ei tee itsestään numeroa ja on aina hillityn tyylikäs mies. Ei suhtaudu itsensä liian vakavasti, vaan osaa nauraa itselleen. Arvostan häntä, vaikka kasvettiin erilleen. Ystäväni myös aina kehuivat, kuinka hyväkäytöksinen gentleman mulla oli kotona.
Onko herrasmies vapaa?
Ei puhu ikäviä, värittettyjä keksittyjä asioita kadehtimistaan ihmisistä.
Ei sotki ihmisten välejä muiden asioilla ja riidoilla.
Rauhallista, järkevää ja ystävällistä. Sellainen joka keskittyy oman itsensä kehittämiseen ja joka osaa keskustella muustakin kuin säästä tai telkkariohjelmista.
N29
Mä kunnioitan ihmistä josta näkyy ulos kunnioitus muita kohtaan sekä sisäinen rauha. Hänen ei tarvitse mekastaa ja päsmäröidä ääneen, hän ei yritä viedä työtäsi tai perhettäsi, hän kunnioittaa läheisiään ja muitakin perheeseen kuulumattomia vaikka ei tunne heitä. Tämä käytös näkyy ulos hänen kiinnostuksena toiseen ihmisenä sekä ystävällisyytenä. Hän on hyvä aistimaan tunteita, asioita ja ilmiöitä ympärillään. Hän on AINA ystävällinen ja kohtelias tilanteessa kuin tilanteessa tuntumatta silti kynnysmatolta. Kai sitä voi sanoa vahvaksi sisäiseksi itseluottamukseksi ja rauhaksi omien ajatuksiensa kanssa. Mikään muu ei ole piinallisempaa katsottavaa kuin ns. elämässään epäonnistunut kunnianhimoinen ihminen joka alkaa olla jo epätoivoinen merkityksettömyytensä kanssa.
Ihailen myös tavallaan sitä pohjolan perukoilla asuvaa 80stä Irmaa ja Oivaa. Miettikää elämää jossa on aina ollut iloinen ja tyytyväinen siihen viiden erkkerin pihaan, navetalliseen eläimiä ja kokopäivän viipyilevään kahvin tuoksuun tuvassa.
Nimimerkillä oman kunnianhimonsa kanssa koko ikänsä tapellut ihminen.