Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttaja ei kestä nälän tunnetta. Tämä on ainoa syy miksi laihdutus epäonnistuu.

Vierailija
27.09.2020 |

Se on siis päänsisäinen juttu, pitää tehdä itselleen selväksi, että nälkään ei kuole, nälänkin tunne menee ohi kun sille ei taivu ja sinnikkäästi odottaa siihen seuraavaan ateriaan. Ja sitten voi tosiaan ottaa sitä rasvaa aterialla niin paljon, että nälän tunne pysyy poissa.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nälän tunnetta ole mikään pakko tuntea, kun syö oikein. Alussa voi toki olla, jos vatsalaukku on esimerkiksi venynyt, mutta se on väliaikaista.

Ja taas jauhaa henkilö, joka ei ole eläessään kunnolla laihduttanut. Minä olen laihduttanut kaksi kertaa yli 25 kg ja ikinä se nälän tunne ei ole poistunut, vaikka on ollut laihempi. Ihan yhtä suurilla annoksilla tulee kylläiseksi tai ei tule. Herkästi lihovalla se on todellakin ainaista nälän näkemistä mikäli haluaa painoaan hallita. Aina näissä asioissa puhuu muiden puolesta ne tyypit, jotka pystyvät syömään itseltään nälän pois lihomatta.

Just oli tällä samalla palstalla aiheena hampaiden reikiintyminen ja siinä kyllä oltiin sitä mieltä, että se on pitkälti geeneistä kiinni ja ei voi itse vaikuttaa. Jostain syystä lihomisalttius taas katsotaan, että kaikki ovat samalla viivalla ja kaikki lihovat siitä yhdestä pullasta saman verran ja kaikkien elimistö polttaa kaloreita yhtä paljon samoilla suorituksilla.

Jatkuva nälkä johtuu väärästä syömisestä.

Olin itse ennen näitä aina nälkäisiä. Aamupalan söin väkisin, koska "kuuluu". Silti oli ennen lounasta kamala nälkä. Lounaan jälkeen söin välipalaa ja silti oli kamala nälkä, kun pääsin töistä kotiin jne. Ja sama ralli joka päivä. Lopputulos oli tietenkin ylipaino.

Sitten laihdutin, aloin pätkäpaastolle, vähensin hiilareita, kokeilin ketoa ja kas ihmettä: ei ole enää nälkä. Olen pitänyt pudotetun painon poissa puolitoista vuotta ja pätkäpaasto on itsestään pidentynyt 16 tunnista 20:een. Syön nykyään useimmiten kerran päivässä ja nälkää koen vähemmän kuin koskaan.

Mulla on sama kokemus, sillä poikkeuksella etten ole vielä saanut kaikkea ylimääräistä pois. Mutta siis mulla oli jatkuva nälkä, jonka laukkasi varmasti ihan tottumuskin, se että kello oli lounasaika tai jotain vastaavaa. Jonkun aamupuuroaterian jälkeen alkoi ennen lounasta jo huikomaan. Mä jouduin lopettamaan hiilarit kokonaan, että pääsin irti nälän kierteestä.

Kannattaa katsoa youtubesta pätkäpaasto aiheiheisia videoita. Siellä on joitain lääköreitäkin kertomassa kuinka insuliini, kortisoli ja leptiini toimii ja miten niitä voi manipuloida laihdutuksen ja nälänhallinnan tueksi. Suosittelen esim. Jason fungia ja sten ekbergiä.

Vierailija
22/48 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin syödä vähentäen hiilihydraatit alle 30g päivässä. Rasvaa en kaihda, vaikkakaan täysin en ketodieetin rasvatavoitetta saa täyteen. Kaikki vilja, peruna, riisi, sokeri ja hiilaripitoiset kasvikset on jääneet. Syön lihaa ja kasviksia ja paistan kaiken voissa. Kerma, juusto ja muut rasvaiset maitotuotteet on pienissä määrin mukana.

Nälkä ei ole. Syön kolme kertaa päivässä. Yhden isomman aterian ja kaksi pienempää. Kaloreita en laske. Kohta syön yhdistetyn lounaan/päivällisen. Kebablihaa 200g voissa paistettuna, paljon tomaattia, kurkkua ja paprikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole nälän tunne joka laihdutuksen lopettaa vaan energian puute ja vitutus siitä.

Vierailija
24/48 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Kehoni on kestänyt nälänhätään verrattavaa nälkää useita vuosia ja siksi onkin erityisen hyvä keräämään varastorasvaa. Ihmiset, jotka eivät ole koskaan laihduttaneet, eivät tiedä nälästä mitään. He eivät tiedä miltä tuntuu, kun oma keho syö itseään.

Vierailija
25/48 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ongelmani oli ns kiire. Tuo kuviteltu kiire. Esim aamulla luin lehteä ja söin, lounaalla söin työpöydän nurkalla ja tein töitä, kotimatkalla ajoin autoa ja söin "herkkuja", kun pääsin kotiin laitoin ruokaa ja söin, selasin päivän postin ja söin, illalla katsoin tv tai luin kirjaa ja samalla söin. Aivoni eivät rekisteröineet syömistäni. Paino nousi. Eräänä päivänä päätin aina keskittyä syömiseen. Puren pitkään ruokaani ja ajattelen mitä ravintoaineita kehoni saa. Syöminen on pyhä toimenpide, Silloin ei tehdä muuta. Paino on pudonnut 15 kg puolessa vuodessa. Nälkää en ole tuntenut tämän muutoksen jälkeen. Aivojen toiminta on a ja o.

Vierailija
26/48 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälän tunne on normaali ja sen kestää kyllä.

Toisaalta - olen laihtunut notmaalipainon sisällä yli 5kg ilman nälkää. Syönyt todella hyvin joka päivä.

Vierailija
27/48 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ihan hakoteillä! Ei se nälkä oleongelma, vaan mieliteko! On vaan niin paljon hyvää josta todella saa nautintoa. Nälkä katoaa muutamassa päivässä. Sen kyllä suurin osa kestää ihan hyvin.

Vierailija
28/48 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälän tunne on mitätön ongelma. Jatkuva vitutus ja todella äreä mieliala pilaa kaiken. Ei ollut edes kova kalorivaje, koska laihduin 0,5 kg kahdessa viikossa tuolla tahdilla. Eräs päivä olin valmis paiskaamaan pomon ulos ikkunasta. Sanoin aika pahasti mummolle kun olin kylässä. Vittuilin kavereille, joiden kanssa ei ole koskaan ollut mitään erimielisyyksiä. Olen normaalisti hyvin rauhallinen enkä koskaan joudu riitoihin.

Vierailija
29/48 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nälän tunnetta ole mikään pakko tuntea, kun syö oikein. Alussa voi toki olla, jos vatsalaukku on esimerkiksi venynyt, mutta se on väliaikaista.

Ja taas jauhaa henkilö, joka ei ole eläessään kunnolla laihduttanut. Minä olen laihduttanut kaksi kertaa yli 25 kg ja ikinä se nälän tunne ei ole poistunut, vaikka on ollut laihempi. Ihan yhtä suurilla annoksilla tulee kylläiseksi tai ei tule. Herkästi lihovalla se on todellakin ainaista nälän näkemistä mikäli haluaa painoaan hallita. Aina näissä asioissa puhuu muiden puolesta ne tyypit, jotka pystyvät syömään itseltään nälän pois lihomatta.

Just oli tällä samalla palstalla aiheena hampaiden reikiintyminen ja siinä kyllä oltiin sitä mieltä, että se on pitkälti geeneistä kiinni ja ei voi itse vaikuttaa. Jostain syystä lihomisalttius taas katsotaan, että kaikki ovat samalla viivalla ja kaikki lihovat siitä yhdestä pullasta saman verran ja kaikkien elimistö polttaa kaloreita yhtä paljon samoilla suorituksilla.

Joudut varmaan dieetille vielä useamman kerran, ainakin tuosta tekosyylistasta päätellen. Moni kuvittelee olevansa "herkästi lihova" täysin syyttä. Mahalaukku tottuu pieniin annoksiin, se vain vaatii nälän näkemisen siksi ajaksi, kun se kiristyy.

Ja kuinka monta kertaa olet laihduttanut yli 20 kg, kun tunnut tietävän asian? Aivan, nolla kertaa.

Jos asia on sinulle noin suuri pakkomielle, niin olen laihduttanut yhteensä 35 kiloa. En tosin kerralla, koska retkahdin keväällä, mutta nyt olen normaalipainoinen. Seison sanojeni takana vieläkin, nälkää ei tarvitse dieetilläkään nähdä, jos olet antanut mahalaukkusi kiristyä rauhassa ensin. Tekosyysi eivät sinua auta.

Vierailija
30/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ylipaino tulee juomisesta niin voi syödä lähes mitä haluaa.

Vierailija
31/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aloittanut laihduttamisen aina pienentämällä vatsalaukun, alussa siis 5krtx päivä max 2dl syömistä. Ja se 2dl voi olla vaikka fazerin sinistä suklaata :D 

Mitäpä veikkaat, miten on toiminut jos olet AINA aloittanut laihdutuksen tuolla tavalla?

Vierailija
32/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lääkärin määräämä lääke, joka vie pois nälän tunteen ja pitäisi viedä myös makeanhimon. Ei auta, koska minä syön siksi että ruoka on hyvää ja eri tunteisiin. Ja minun makeanhimoani ei taltuta mikään. Kaikkea on kokeiltu. 

Sinulla ei siis ole itsekuria etkä edes halua taltuttaa makeanhimoasi. Olet antanut itsellesi luvan päättää ettei siihen auta mikään ja niin voit vetää herkkuja kaksin käsin koska selitys on jo valmiina

Vierailija
33/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole nälän tunne joka laihdutuksen lopettaa vaan energian puute ja vitutus siitä.

Jos saa energian rasvasta, ei laihdutusta tarvitse lopettaa.

Vierailija
34/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihtuu aika nopeasti myös lopettaa alkoholinkäytön. siinä niitä kaloreita vasta löytyykin.

Vierailija
35/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lääkärin määräämä lääke, joka vie pois nälän tunteen ja pitäisi viedä myös makeanhimon. Ei auta, koska minä syön siksi että ruoka on hyvää ja eri tunteisiin. Ja minun makeanhimoani ei taltuta mikään. Kaikkea on kokeiltu. 

Sinulla ei siis ole itsekuria etkä edes halua taltuttaa makeanhimoasi. Olet antanut itsellesi luvan päättää ettei siihen auta mikään ja niin voit vetää herkkuja kaksin käsin koska selitys on jo valmiina

Makeanhimo ei lähde itsekurilla.

Vierailija
36/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut sitä, ettet osta kotiin mitään herkkuja?

Vierailija
37/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tullut mieleesi, että se näläntunne on erilainen eri ihmisillä ja eri ihmisillä ja ihmisten eri tilanteissa siihen pitäisi vaikuttaa eri tavoin.

Itselläni on pitkäkestoisen trauman aiheuttamia ongelmia ruokasuhteessa. Välillä ruoka ei mene alas millään. Joskus taas ei ole nälkä, mutta keho huutaa helposti irtoavaa energiaa (esim suklaapatukka) tai joskus janoan vain ja ainoastaan superterveellistä ruokaa. Ja tämä on todella rasittavaa eikä siihen toistaiseksi ole auttanut kuin turva ja sitähän ei tarjoa lääke eikä lääkäri.

Olen myös lapsuudessani joutunut näkemään nälkää ja siitä on jäänyt jäljet, että liiallinen nälkä synnyttää vaan tarpeen varastoida ruokaa.

Vierailija
38/48 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo kokeillut kaikkea eikä ne ole auttanut niin seuraavaksi voi kokeilla tätä, saattaa olla että 10 vuoden päästä kaikki tekee sen näin:

https://www.hyvaterveys.fi/keskustelu/31383/olen-120kg-minulta-katosi-r…

Vierailija
39/48 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mässääminen nälästä johdu. Nälkä menee ohi parissa päivässä. Ongelma on ihan muualla, halussa, himoissa, henkisessä puolessa.

Vierailija
40/48 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva nälkä johtuu väärästä syömisestä.

Olin itse ennen näitä aina nälkäisiä. Aamupalan söin väkisin, koska "kuuluu". Silti oli ennen lounasta kamala nälkä. Lounaan jälkeen söin välipalaa ja silti oli kamala nälkä, kun pääsin töistä kotiin jne. Ja sama ralli joka päivä. Lopputulos oli tietenkin ylipaino.

Sitten laihdutin, aloin pätkäpaastolle, vähensin hiilareita, kokeilin ketoa ja kas ihmettä: ei ole enää nälkä. Olen pitänyt pudotetun painon poissa puolitoista vuotta ja pätkäpaasto on itsestään pidentynyt 16 tunnista 20:een. Syön nykyään useimmiten kerran päivässä ja nälkää koen vähemmän kuin koskaan.

Minäkin tunsin nälkää kun söin väkisin nuo aamupalat jne. Ja kun lopetin, nälkä poistui. Olen syönyt vuosikymmeniä kerran päivässä, mutta paino nousee vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan