Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiinnostaa perheiden tulot, etenkin jos saat etuuksia

Vierailija
22.03.2024 |

Kaipaisin vertailukohtaa. Omat tulot tällähetkellä nettona noin 3300-3800ekk. 1 aikuinen ja kolme lasta. Tästä palkkatuloja on nettona noin 1400-1600e ja loput tukia(lapsilisät, elatus, vammaistuki ja asumistuki yht 2200e). Raha riittää kohtuullisesti, kun miettii mitä ostaa. Velkaa valitettavasti on huonommilta ajoilta ja sitä maksan tehokkaasti nyt pois.

Kaipailisin kokemuksia etenkin samankokoisilta perheiltä. Miten pärjäätte, missä säästätte?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme saa etuuksia, miehen tulot 2500 ja minun nolla. Lapset aikuisia ja omillaan.

Vierailija
2/20 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkka 800e, miehen 1000e ja lapsilisät 199e. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot yhteensä 8000 e / kk

Niin se vaan on, että ketjuilla ollaan

Nostan tukia vaikka niistä voi kieltäytyä ilmoituksella:

Nostan Lapsilisää

Käytän verohelpotuksia  esim. Etätöistä 800 e / vuosi, vaikka niitä ei ole pakko hakea.

Hän lääkkeisiin ja hoitoihin Kela korvauksia vaikka voisin niistä kieltäytyä.

Elän siis kerjuulla ja tuilla. En tiedä ketään kuka ei tarvitsisi valtion tukee. En ketään.

En ketään, jopa kansanedustajat nostaa vapaaehtoista lapsilisää ja käyttää Kelan korvauksia lääkkeisiin jne...

Me ollaan kaikki kerjuulla

Kaikki

Vierailija
4/20 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan tiedä ketään asemastaan riippumatta joka ei saisi valtiolta tukea tavalla tai toisella

En ketään

Vierailija
5/20 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan tiedä ketään asemastaan riippumatta joka ei saisi valtiolta tukea tavalla tai toisella

En ketään

Minä tiedän sellaisia jos kummallakin palkkatulot, ei lapsia tai ei enää kotona asuvia alaikäisiä lapsia.

Vierailija
6/20 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ansiosidonnainen 1200 e, mies saa kotihoidontuen, lapsilisät 199 eurot. Ei muita etuuksia. Jonkin verran pääomatuloja. 

Melkoista pihistelyä on elämä, mutta kun ei ole velkoja ja asumiskustannukset pienet (velaton okt) niin pärjäilee ihan hyvin. 

Toivoisin kyllä pääseväni töihin, mutta ei hyvältä näytä.

Vierailija
7/20 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ketään

Minä tiedän sellaisia jos kummallakin palkkatulot, ei lapsia tai ei enää kotona asuvia alaikäisiä lapsia.

Kaikki saavat jotain tukea, verohelpotuksia tai esim. Kela korvauksina lääkkeissä.  Kaikki ovat saaneet ilmaisen peruskoulun tai vastaavan, se maksaa ehkä 2 000 000 euroa per  peruskoulun käynyt ihminen. Se on tukea, jota jokainen on saanut.

Vierailija
8/20 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksakaa valtiolle takasin peruskoulun kulut

2 miljoonan lahjoitus

Plus maksakaa Kelan korvaukset hoidoista ja lääkkeistä takaisin

Ainiin, tarviitte yhä sitä tukea

Vierailija
9/20 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa ainakin yksi perhe jolla pienet tulot ja saavat vain lapsilisän. Onko oma asunto, kun ei esim asumistukea nosteta?

Vierailija
10/20 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo tukien määrä aikamoinen, vaikka varmaan erikoislapsen kanssa kulujakin voi olla. Mutta kuitenkin, bruttopalkan pitäisi olla jotain kuuden tonnin luokkaa tai yli että saa tuon saman käteenjäävänä työnteosta.

Vierailija
11/20 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo tukimäärä sisältää siis lapsilisää 550e, elatusmaksu toiselta vanhemmalta 600e, vammaistuki 250e ja asumistuki 800e. Esim lääke ja hoitokuluja on paljon.

-ap

Vierailija
12/20 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettopalkka 2400

elatusmaksu 100 (vuoroviikot, minulla exää suurempi palkka)

= 2500

lapsilisä kolmesta korotuksella 553

eli yhteensä 3053

Työnteko se totta tosiaan kannattaa..! Mutta hyvin eletään, ja olen ylpeä siitä, että pärjään näin hienosti omillani.

Vierailija
13/20 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asumistuen suuruus selittyy sillä että lapsilisää, vammaistukea ja elatustukea ei lasketa tuloksi asumistukea laskettaessa. 

Vierailija
14/20 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ketään

Kaikki saavat jotain tukea, verohelpotuksia tai esim. Kela korvauksina lääkkeissä.  Kaikki ovat saaneet ilmaisen peruskoulun tai vastaavan, se maksaa ehkä 2 000 000 euroa per  peruskoulun käynyt ihminen. Se on tukea, jota jokainen on saanut.

En käytä lääkkeitä, joten ei korvauksia niistä. Kävin kotikoulun, en peruskoulua. Eivät kaikki ihan oikeasti saa tukia.

Vierailija
15/20 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nettopalkka 2400

= 2500

eli yhteensä 3053

Työnteko se totta tosiaan kannattaa..! Mutta hyvin eletään, ja olen ylpeä siitä, että pärjään näin hienosti omillani.

Etkö ole oikeutettu asumistukeen?

Vierailija
16/20 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa näissä ottaa huomioon että jos tuolla 3300e pitää elättää 4 hlö. Se on 825e per hlö eli eipä juuri mitään

Vierailija
17/20 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, se olisi sama jos kahden aikuisen taloudessa tulot olisivat vain 1650e yhteensä.

Vierailija
18/20 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nettopalkka 2400

= 2500

eli yhteensä 3053

Etkö ole oikeutettu asumistukeen?

En, koska omistan kotini. Itse asiassa asumiskulut ovat puulämmitteisessä talossa niin pienet, että asumistuki, jonka saisin vuokra-asuntoon, kattaisi sen erotuksen, kuinka paljon kalliimpi vuokra-asunto henkilöperustaisine vesimaksuineen olisi. Vuokra-asunnossa ei myöskään lapsilla olisi omia huoneita. Lainaa ei onneksi tarvitse ikuisesti maksaa ja lopulta omistan kotini ihan oikeasti.

Vierailija
19/20 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ketään

Mun kuplassa lääkkeitä aletaan syödä vasta 80+ ja sit ollaankin jo valmiina hautaan.

Joku satunnainen antibiootti, mitä lapselle muutamia vuosia sitten hain, ei ollut edes kelakorvattava.

Meille ei tällä hetkellä kelalta tule kuin 2. asteen matkakulut eli bussikortti 9kk vuodessa. Toki tuo "ilmainen" 2, aste, mutta sen saa kaikki oikean ikäiset.

Vierailija
20/20 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lääkekulut vähintään 150e/kk ja lisäksi päälle vuosittaiset sairaalahoitokulut ja kelataksit ja lausunnot ym. -ap