Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi absolutistit hyökkää niin rajusti ruokajuomia vastaan

Vierailija
04.12.2013 |

Eikö absolutistit ymmärrä, että kaikki eivät ole kuin he, etteivät hallitsisi alkoholinkäyttöä.

Jos otan jouluna hiukan valkoviiniä kalan kanssa ja punaviiniä lasin kinkun kanssa, se meinaa teistä, että ollaan kännissä ja lapsia hakataan ja juostaan turvakotiin.

Jos suhteenne alkoholiin on niin ongelmainen, ymmärtäkää, että jotkut osaa nauttia hyvistä ruokajuomista.

Täällä on kyllä ihmeen tuomitseva suhtautuminen viiniin ruokajuomana. Onko kaikki entisiä alkkiksia

Kommentit (146)

Vierailija
61/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:24"]

Tämän palstan absolutistit ovat LESTOJA, jotka tuomitsevat muita ihmisiä erittäin herkästi.   Ja koskavat tällä alko-keskustelulla sen, että heidän pedofiilista liikettään arvostellaan!

Kato, on parempi vetää mielenkiinto muutamaan lasilliseen punkkua kun siihen, että heidänkin perheessään on mahdollisesti pedofiliaa.  JOKA TOISESSA lestaperheessä on.

[/quote]

Tämä on totta, tällä palstalla on yllättävän paljon lestoja.  paljastavat itsensä nimenomaan näissä alkoholikeskusteluissa

Vierailija
62/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:19"]

Saankohan minä sitten juoda kotikaljaa ruokapöydässä, kun siinäkin on alkoholia. Oiiiiii, nyt abso saa slaagin. Ja meillä on jopa 3 lasta. Voi voi voi voi.

Minä olen sitä mieltä, että absolutisti on ihminen, kenellä haluttaisi ryypätä, muta ei uskalla, kun on alkoholisti.

Tule nyt sitten kyttäämään meidän kotikaljaa, buahahaaaaaa

[/quote]

Jos kotikalja on tehty väärin niin siinä on alkoholia ihan humaltumiseen asti, muuten saat vetää koko sangollisen ja tuskin on promilleja silloinkaan.

Itse en ole abso enkä ent., nyk. tai tulevaisuuden alkkiskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:21"]

Minulle ei ainakaan mene pari lasia viiniä päähän. Jouluna maistelemme hyviä juomia pitkin päivää, mutta känniin ei mene, kun syö koko ajan jotain.

Ihmeellistä nipotusta taas. Suomi on kyllä niin alkoholivastainen maa, ettei tosikaan.

Koskahan täällä opitaan Eurooppalaisiksi.

[/quote]

Itse asun täällä kuuluisassa Euroopassa. Täällä ei lasketa juomamääriä ja juoda koko päivää alkoholia.

Vierailija
64/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:24"]Tämän palstan absolutistit ovat LESTOJA, jotka tuomitsevat muita ihmisiä erittäin herkästi.   Ja koskavat tällä alko-keskustelulla sen, että heidän pedofiilista liikettään arvostellaan!

Kato, on parempi vetää mielenkiinto muutamaan lasilliseen punkkua kun siihen, että heidänkin perheessään on mahdollisesti pedofiliaa.  JOKA TOISESSA lestaperheessä on.

[/quote]

Niinpä. Lasi tai kaksi viiniä ruoan kanssa ON tottakai pahempi kuin se, että isä taas jouluyönä vähän koittaa tytärtään ja/tai poikaansa.

Ei kun siis...

Vierailija
65/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo monet sanoivat eivät absolutistit ole kiinnostuneita miten muut juovat.

Minulle juomattomuus on oma elämäntapa ja periaate että itseäni en myrkytä.

Vähän sama juttu kuin kasvissyöjät yms. Ja alkoholi ei vaan kiinnostanut.

Muille ihmisille juomattomuuteni tuntui aina aiheuttavan harmaitahiuksia..

Ota ny ees lasillinen, etkö halua maistaa...joskus minua on jopa yritetty pakojuottaa eli kurkusta kiinni ja pullo suuhun...surullista.

Ja silloin kun ihmiset eivät tiedä että en juo, on hauskaa eikä ole mitään ongelmaa. En toitota koskaan perjaatteistani ja mainosta olevani absolutisti. Minulla on yhtä hauskaa kuin muilla,en tarvitse alkoholia siihen.

Jotkut ei vaan ymmärrä...

Vierailija
66/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaa, kuinka joillain voi olla ahdas ajatusmaailma.

Meille ostetaan jouluna kori tummaa olutta, muutama pullo viiniä ja baileystä ainakin.

Kun ottaa nätisti hiukan pitkin päivää, ei lapset kyllä huomaa mitään.

Joulu on myös aikuisten juhla ja missään muualla kuin Suomessa ei vaadita aikuisia uhrautumaan lasten takia.

Vierailija
67/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:15"]

Olen absolutisti, eikä minua kiinnosta ruokajuomisesi yhtään sen enempää kuin äitisi ulosteen koostumus. Enemmän minua ihmetyttää, miksi ruokajuojat hyökkäävät niin rajusti absolutisteja vastaan ja koettavat väkisin juottaa ruokajuomaksi viiniä, kun "eihän se ole mitään ryyppäämistä". Teillä viininlitkijöillä taitaa olla todella ongelmallinen suhde alkoholiin.

[/quote]

Yöks, kuka voi juoda viinä ruuan kanssa?? Surkeaa kuraa, mutta pitäähän sitä juoda, kun se kuulemma on niin hienoa.

Vierailija
68/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätänsä alkoholin kimpuun hyökkää toipuneet alkoholistit, en ymmärrä sitä. Mun pappa on ollut 30 vuotta raitis mutta on mieli jotenkin muokkaantunu niin et ei sit muutkaan saa nauttia jos ei hänkään. Mistä tää oikein johtuu?? Kun itselle alkoholi on ongelma niin ei muutkaan saa näköetäisyydellä sitä nauttia?

Vierailija
69/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole mikään absolutisti, mutta en kyllä muista koska olisin alkoholia juonut viimeksi, minä en saa siitä mitään. Siksi mua yleensäkin näissä "ruokajuoma" jutuissa ärsyttääkin lähinnä juuri se alkoholin liiallinen korostaminen, kun tullaan tänne luettelemaan järkyttäviä määriä viinaa mitä pitää jouluksi ostaa, siis pitää, muuten ei tule joulua jos ei ole niitä kaikkiin vuorokauden aikoihin sopivia viinaksia, joulupuurolle oma viini ja joulukirkolle oma viski... Kyllä se on aika kauheaa jos se joulukin pyörii lähinnä sen alkoholin ympärillä, ja siitä tehdään vielä tääläkin kauhea numero.

Vierailija
70/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole juonut kännejä, koska viina ei ole koskaan maistunut muuta kuin pahalle. En ole uskovainen eivätkä vanhemmatkaan ole olleet tiukka pipoisia alkoholin suhteen. Mulle on aivan sama kuka juo, milloin, missä ja kuinka paljon, kunhan pysyy poissa liikenteestä eikä kännellään selittele mitä taas tehtyä tai jäi tekemättä.

Vierailija
71/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:15"]

Olen absolutisti, eikä minua kiinnosta ruokajuomisesi yhtään sen enempää kuin äitisi ulosteen koostumus. Enemmän minua ihmetyttää, miksi ruokajuojat hyökkäävät niin rajusti absolutisteja vastaan ja koettavat väkisin juottaa ruokajuomaksi viiniä, kun "eihän se ole mitään ryyppäämistä". Teillä viininlitkijöillä taitaa olla todella ongelmallinen suhde alkoholiin.

[/quote]

Tässä oli juuri oiva esimerkki näistä omituisesti alkoholiin suhtautuvista absolutisteista. Ensin huudellaan ettei kiinnosta p...kaakaan ja sitten perään jo luokitellaan ruokajuomanaan viiniä nauttivat "litkijöiksi" joilla on ongelmia alkoholin kanssa. 

Vierailija
72/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta tuntuu että osalle palstalaisista on ok juoda kunhan muistaa kertoa, että on laadukasta tai hyvää se alkoholi, mitä nyt kukakin juo?

Onko se jotakin puolustelua että on laadukasta? En tajua? Tulen juomaan jouluna varmaan pari koffia. Kyllä ihan sitä halvinta marketti kaljaa. Kinkku sen sijaan on tilattu luomutilalta :D

Vierailija
73/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyl sitä mieltä et ei jouluna tarvi kännejä vetää... Viikon päästä joulusta on uusvuos, sillo voi vetää sit iha nii paljo ku haluaa. Joulu on hiljentymisen juhla ja sillon ei tosiaankaa juoda ku just lasi kaks punkkua sivistyneesti ja ehkä glögiä lasillinen. En ymmärrä miten ei voi olla juomatta kännejä yhtenä iltana vuodessa kun muuten sitä voi juoda vaikka vuoden ympäri.

Vierailija
74/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on pahaa, yök. Ja sitä paitsi siitä tulee ihan hirvee olo.

Vierailija
75/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna kyllä juodaan hiukan laadukkaampia ja hintavampia juomia, mutta ei se meinaa, että niitä juodaan pullotolkulla.

Muutama lasi viiniä ja hiukan laadukasta whiskyä. Oma lempijuomani on rommia ja baileystä. Sitä saattaa sitten lasten nukkumaanmennessä tulla otettua useampi lasi. Mutta jouluna emme ole humalassa ja lasten näkösillä en edes hiprakassa.

Vierailija
76/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:23"]

Hyvä punaviini kruunaa joulukinkun ja lanttulaatikon. Vesi tai limppari ei maistu miltään. Jälkiruoaksi konjakit kahvin kanssa ja nautinto on täydellinen. Illalla vielä jotain hyvää juomaa mihen kanssa ja olo on täydellinen.

[/quote]

Lapsenako et sitten pitänyt mistään ruuasta, koska et saanut alkoholia juoda samalla?

Äidit ja isät, älkää pakottako lapsianne syömään jouluruokia, tai mitään muutakaan, koska vesi tai limu ei tuo ruokien oikeaa makua esiin. Lakatkaa pakottamasta maistamaan uusia makuja ennen kuin sallitte viinin ja konjakin.

Vierailija
77/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taitaa olla eriväriset lasit silmillä kuin monella ketjuun kommentoineista kohtuujuojista. Ei tässä ketjussa mielestäni juuri kukaan absolutisti ole arvostellut toisten juomatapoja. Vai meneekö minulta jotain ohi, luenko vääriä rivienvälejä?

Itse en todellakaan ymmärrä, miten joka vuosi käydään tätä samaa keskustelua. Ja aina vain se oma mielipide on oikea... Meillä on joulua vietetty kymmenkunta vuotta nyt niin, että aikuisia on paikalla 5-6, lapsia 3-4. Muut aikuiset juovat ruualla pari lasillista hyvää (mitä väliä sillä on humaltumisen suhteen, onko viini hyvää vai ei??) viiniä, joku ehkä saunaoluen. Lapset näkevät, että alkoholia voi hyvin juoda ilman että tulee humalaan. Minä juon yleensä vettä, joskus jotain alkoholitonta. Kaikilla on kivaa, kukaan ei tarkkaile toisten juomisia. Lapset näkevät myös sen, että alkoholia ei ole pakko juoda, jos ei itse halua.

Illan päätteeksi meillä vieraana olevat isovanhemmat ja muut sukulaiset saattavat lähteä vielä hetkeksi jonkun kotiin pelailemaan lautapelejä ja ottavat siinä samalla ehkä vähän enemmänkin alkoholia, jos siltä sattuu tuntumaan. Me jatkamme iltaa lasten kanssa, lasten mentyä nukkumaan mies saattaa vielä juoda oluen tai pari. Aamulla näemme taas sukulaistemme kanssa joulukirkossa eikä kukaan haise vanhalle viinalle.

Oma veikkaukseni on, että me edustamme tässä kuitenkin enemmistöä, jos siis verrataan suomalaisia joulunviettotapoja. Ei meillä ole mitään tarvetta huudella kenellekään puolesta tai vastaan niin kauan kuin kaikilla on mukavaa eikä lasten tarvitse pelätä.

Jään odottamaan, loppuuko tämä keskustelu koskaan :)

Vierailija
78/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapset oppivat näkemään normaalia alkoholinkäyttöä, ellei kotona opeteta sitä, että viiniä voi ottaa ruokajuomana.

Minusta pahimpia juoppoja tulee absolutistiperheiden lapsista, joille viina on mörkö ja sitä ei saa edes joulupöydässä kukaan ottaa ruokajuomana.

Meillä lapset näkee, että viiniä voi ottaa maltillisesti ja saunan jälkeen saunasidukan ja ei silti kännätä.

Vierailija
79/146 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan varmaan aattona klo 12 shampanjaa lasin

-14.00 jouluruoalla 3x 12cl viiniä

-illalla pisaran konjakkia

-2-3 12cl hehkuviiniä klo 20-22

Kertokaapa nyt, miten muka tällä määrällä pilaan lasten joulun ja olen muka humalassa. Syömme kunnolla ja illalla vielä napostellaan pähkinöitä ja suklaata

Vierailija
80/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kunnon perhe hankeen -känni aattona on mainio juttu. Joulupäivinä akka ja lapset turvakodissa ja ukko putkassa. Kotona joulurauha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan