Olisitko loukkaantunut tästä? Anoppisi
Siis anoppisi on lupautunut eräänä iltana lastenhoitajaksi sinun kotiisi, että sinä pääset työpaikan koulutukseen. Kun hän tulee kotiisi, lapsesi kysyvät häneltä, eikö "Liisa" (anopin tytär, lasten täti, sinun kälysi) tulekaan. Anoppi hämmästyy ja kysyy hämillään lapselta, onko Liisa soittanut ja sanonut, ettei tulekaan.
Sinä kysyt anopilta, onko Liisa tulossa. Anoppi antaa ympäripyöreän vastauksen, sanoo, ettei varmaan, koskapa hänestä ei ole kuulunut, mutta että hän oli sanonut kenties olvensa tulossa.
Kun illalla saavut kotiin, kuulet, että Liisa oli käynyt sinun poissaollessasi (olet ollut poissa noin neljä tuntia).
Loukkaantuisitko vai et? Miksi?
Kommentit (48)
Siis unohtui sanoa, ettei sinulle ollut kerrottu Liisan tulosta mitään.
ap
en ymmärrä yhtään, miksi joku saisi mitenkääm millään ilveellä kehitettyä tuosta aiheen a) loukkaantua tai b) aloittaa keskustelu vauva.fissä
Siis oliko etukäteen puhetta, että Liisa voisi tulla, kun lapset osasivat häntä kysellä?
Mä en tajua MIKSI mä tuosta loukkaantuisin?
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 13:43"]
Siis unohtui sanoa, ettei sinulle ollut kerrottu Liisan tulosta mitään.
ap
[/quote]
Ei edelleenkään kiinnostaisi. Ihan sama.
2
Miehelläni on veli ja hän on meille aina tervetullut, olin kotona tai en. Olen vissiin tyhmä mutta en tajua kysymystä.
Kyllä minä vähän ihmettelisin, miksi anoppi kutsuisi minun kotiini vieraita minun poissaollessani. Eri asia, jos siitä avoimesti sovitaan, tyyliin "Liisalla olisi jotain asiaa minulle saman iltana, sopiiko että hänkin piipahtaa sen illan aikana teillä juttelemassa asiansa?"
Mutta miksi lapset ihmettelivät, että Liisa ei tullutkaan, jos hänen mahdollisesta tulostaan ei oltu keskusteltu etukäteen?
Toisin sanoen ihmettelisin, mutten osaisi niinkään ottaa tuota loukkauksena.
(8 täsmentää)
en loukkaantuisi. ehkä voisin vähän ihmetellä miksi mulle ei alunperin kerrottu että Liisakin on tulossa
En. Oletan, että olette hyvin läheisissä väleissä koska lapsesi osasivat kysellä tuollaista ja tämän Liisan pistäytyminen teillä anopin mukana on hyvin normaalia.
Niin siis Liisan tulosta ei kerrottu, vaan anoppi otti asian puheeksi, koska lapset sattumalta kysyivät.
ap
Loukkaantuisin ja erityisesti olisin todella hämmästynyt siitä miten joku kehtaa kutsua kotiini ihmisiä kertomatta minulle! Totta kai Liisa olisi saanut tulla, jos siitä olisi etukäteen puhuttu. Erityisesti tuo salailu pistäisi miettimään, että mitä muuta anoppi salaa ja puuhailee hoitaessaan lapsia.
No mä olisin loukkaantunut, jos varta vasten olisin etsinyt syitä loukkaantua anopille. Ehkä se Liisa tuli katsomaan niitä lapsia, jotka häntä kaipailivat.
Ilmeisesti tää Lissu on aiemminkin vieraillut teillä poissaollessasi, koska lapsi osasi kysellä? En kyl ihan tykkäisi, miksi pitää käynti salata?
En loukkaantuisi tuosta. Ei minua haittaa vaikka käly kävisikin täällä :)
Wtf? Mä en tajua tätä nyt yhtään. Siis mistä tossa kukaan voisi olla loukkaantunut? Ai siitä että joku kävi teillä kylässä vai?
Pikkusen sitä on joidenkin ihmisten elämä vaikeeta.......
Minä en halua, että kotiini vierailulle tulevat ihmiset kutsuvat sinne omia vieraita kysymättä tai edes ilmoittamatta minulle. Eli kyllä, loukkaantuisin. Oikeassa elämässä vetäisin vastaavassa tilanteessa todella isot pultit, koska miehen siskon kanssa on välit olleet poikki jo muutaman vuoden.
Sillä ämmällä ei todellakaan ole mitään asiaa meille.
En tietenkään loukkaantuisi, varsinkin jos lapset tykkäävät Liisasta. Enkä ajattelet, että anoppi "kutsuu vieraita" (onko Liisa edes vieras?), vaan ennemmin että onpahan lapsillä hyvä tilaisuus tutustua sukuunsa, jos Liisakin on paikalla, lapsia varten. Ja toisaalta iloinen siitä, ettei hoitokeikka oo anopille liias raskas, jos saa apua Liisaltakin. Uskoisin että kaikilla on ollut mukavaa.
Jos teitä asuu talossanne sinun lisäksesi muitakin, kuten lapset, mikseivät nuo muut saisi tavata läheisiään kotonaan ja toivoa tai "kutsua" heitä tulevaksi? On lapsillakin oikeuksia ihmissuhteisiin, jopa ilman sinua. Miksi ihmeessä siis loukkaantua? En näe tuossa kenenkään tehneen mitään väärää... ??
En. Onneksi tuli silloin, kun en ollut kotona. Eipähän tarvitse leikkiä sosiaalista.