Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi absolutistit hyökkää niin rajusti ruokajuomia vastaan

Vierailija
04.12.2013 |

Eikö absolutistit ymmärrä, että kaikki eivät ole kuin he, etteivät hallitsisi alkoholinkäyttöä.

Jos otan jouluna hiukan valkoviiniä kalan kanssa ja punaviiniä lasin kinkun kanssa, se meinaa teistä, että ollaan kännissä ja lapsia hakataan ja juostaan turvakotiin.

Jos suhteenne alkoholiin on niin ongelmainen, ymmärtäkää, että jotkut osaa nauttia hyvistä ruokajuomista.

Täällä on kyllä ihmeen tuomitseva suhtautuminen viiniin ruokajuomana. Onko kaikki entisiä alkkiksia

Kommentit (146)

Vierailija
41/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni absolutisti kyllä pyrkii rajoittamaan vain omaa alkoholinkäyttöään. Kuka mistäkin syystä... Eivätkä halua sekaantua tuntemattomien alkoholinkäyttöön, koska ei ainakaan minua tuntemattoman av-laisen alkoholinkäyttö kiinnosta. Tai se kuinka paljon naapurini juo tai on juomatta. Jos jollekin tulee alkosta ongelmia niin eipähän ole minun ongelmani.

Nuorelle sukulaiselleni olen joskus sanonut ettei sitä kaljaa tarvitse päivittäin tölkeittäin kiskoa, koska se voi jo vuosien jälkeen alkaa käymään maksan päälle ja aiheuttaa pitkän päälle alkoholismin. Alkoi olemaan jo niin liiallista, että alkoholia käyttävät muutkin sukulaiset yrittivät laittaa sille hommalle stoppia.

Vierailija
42/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä sinunkin piti selitellä juomistasi...ja miksi otat asian niin vakavasti jos sinulla ei ole mitään ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaapa, onko tämä muka ryyppäämistä, kun otan jouluna

-12 cl kuivaa valkoviiniä ja

-16cl hyvää punaviiniä.

Hui kauhea, nyt IP osoite muistiin ja lastensuojelu paikalle.

Vierailija
44/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä absolutistikin ymmärtää, että jotkut osaavat ottaa sivistyneesti lasillisen valkkaria kalan kera ja lasillisen punkkua lihan kera. Mutta moni absolutisti on elämänsä varrelle nähnyt myös sen, että usein sivistys rakoilee ja lasillisesta tulee helposti pullollinen tai jopa kaksi. Ja muistaa, miten turvattomalta lapsesta tuntui, kun aikuiset illalla örvelsivät ja seuraavana päivänä makasivat krapulassa. Kylläpä oli lasten ilo jouluna "rajaton".

En ole ollut koko ikääni absolutisti, vaan joskus aikaisemmin saatoin ottaa lasillisen viiniä tai olutta ruuan kanssa. Minun sisuskaluni ovat kuitenkin siitä kummalliset, että lasillista enempää en pystynyt juomaan, vaikka joskus olisi ehkä mieli tehnytkin. Vähitellen se lasillinenkin sitten jäi pois. Viisitoista vuotta on mennyt ilman prosentteja enkä koe jääneeni paitsi mistään.

Olen myös nähnyt lähipiirissä, mitä alkoholi saa aikaan, useammassa polvessa peräti. Taipumus liialliseen alkoholin käyttöönhän on ihmisellä geeneissä ja monella se tuntuu myös aktivoituvan. Jo lapsena sukulaisten toilailut kännissä herättivät myötähäpeän tunteen. Kännissä porukat olivat, oli sitten joulu tai juhannus. Lapselle se oli hirvittävän ahdistavaa.

Vanha sanonta "Ilo ilman viinaa on teeskentelyä" ei todellakaan pidä paikkaansa. Toivon hartaasti, että tänä vuonna isä ja äiti lahjoittavat lapsilleen raittiin joulun. Se on eittämättä paras lahja, jonka he voivat antaa. Ja raitis joulu on paras perinne, jonka he voivat välittää seuraaville polville. Hyvää Joulua!

Vierailija
45/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pullosta viiniä oikeasti humallu paljoa ollenkaan kun ei yhdessä viinipullossa loppujenlopuksi ole niin hirveästi alkoholia. Ei siitä kunnon känniä saa tai humallu kovasti vaikka joisi yksin. En itsekään huomannut juurikaan yhtään mitään eroa normaalitilaan, joten uskon että vanhempi voi ottaa ihan hyvin muutaman lasillisen viiniä vaikka lapset olisivatkin paikalla. 

Teininä join pari kertaa viinipullon kerralla, joten on tullut kokeiltua. En näe miten yhden pullon juominen satunnaisesti aiheuttaisi mitään sosiaalisia ongelmia jos sitten joku henkilö ei ole jostain syystä todella herkkä alkoholille. Tietenkin se käy terveyden päälle jos nyt alkaa joka viikko vetämään muutaman kerran sen pullollisen.

Nykyään käytän alkoholia harvemmin kuin kerran vuodessa jo yli 10 vuoden ajan. Tosin en pidä alkoholiakaan mitenkään vaarallisena jos nyt ei ihan övereiksi ala vetämään.

Vierailija
46/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tekevät kännäävät kun kohtaavat sellaisen joka ei juo kun tarjotaan.

So? Elämä on, älä ota sitä niin vakavasti.

Vierailija
47/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen absolutisti, eikä minua kiinnosta ruokajuomisesi yhtään sen enempää kuin äitisi ulosteen koostumus. Enemmän minua ihmetyttää, miksi ruokajuojat hyökkäävät niin rajusti absolutisteja vastaan ja koettavat väkisin juottaa ruokajuomaksi viiniä, kun "eihän se ole mitään ryyppäämistä". Teillä viininlitkijöillä taitaa olla todella ongelmallinen suhde alkoholiin.

Vierailija
48/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:07"]

En ole absolutisti ja naurattaa nämä ruokajuomana viiniä juovat, jotka eivät omasta mielestään humallu ollenkaan.

[/quote]

Minä en kyllä taatusti humallu lasillisesta (12 cl tai 16 cl) viiniä.

Vierailija
49/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pullo viiniä on kyllä paljon yhdelle ihmiselle juotavaksi kerralla.

Vierailija
50/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:07"]

En ole absolutisti ja naurattaa nämä ruokajuomana viiniä juovat, jotka eivät omasta mielestään humallu ollenkaan.

[/quote]

Minä juon joulupöydässä noin yhden alkoholiannoksen viiniä koko ruokailun aikana. (Eli n. 16 cl.) Joskus menee vain puolikas, oikein hurjina vuosina jopa kaksi. Siis tunnissa parissa. Jos tuon vetäisi huikalla heti ruokailun alkuun, se olisi palanut jo ruokailun loppuun mennessä pois ja korkeimmillaankin promilleja olisi 0,3, mutta hitaasti juodessa se ei nouse missään vaiheessa edes tuohon. Haluaisin nähdä sen ihmisen joka yhden annoksen tunnissa juomalla saa itsensä humalaan, edes kevyeen sellaiseen, sillä havaittavat vaikutukset alkavat vasta 0,22 promillesta, enimmilläänkin liikutaan niillä rajoilla onko edes mahdollista havaita vaikutusta.

Vierailija
51/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saankohan minä sitten juoda kotikaljaa ruokapöydässä, kun siinäkin on alkoholia. Oiiiiii, nyt abso saa slaagin. Ja meillä on jopa 3 lasta. Voi voi voi voi.

Minä olen sitä mieltä, että absolutisti on ihminen, kenellä haluttaisi ryypätä, muta ei uskalla, kun on alkoholisti.

Tule nyt sitten kyttäämään meidän kotikaljaa, buahahaaaaaa

Vierailija
52/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alkoholin kohtuukäyttäjäksi itseään tituleeraavat (kuten ap) ajattelevat, että absolutistit eivät hallitse juomistaan ja sen takia kieltäytyvät kokonaan?

Itse olen absolutisti. En ole tehnyt koskaan asiasta mitään tietoista päätöstä, mutta jossain vaiheessa havahduin, että olin ollut vuosia juomatta minkäänlaista alkoholia sisältävää juomaa. En vaan tykkää alkolijuomien mausta, enkä näe sen juomisessa mitään "järkeä". Mieluummin otan lasin vettä.

Alkoholi ei ole ollut koskaan minulle mikään ongelma. Nuorena sitä tuli baarissa jonkun verran otettua ja juhliessa, mutta ei mitenkään ylettömästi.

Älkää tekään leimatko kaikkia absolutisteja entisiksi juopoiksi.

Minulle on ihan yhden tekevää ottaako joku viiniä ruuan kanssa, tai saunajuomana oluen. Ei kiinnosta, eikä haittaa vaikka olisin itse lapsineni paikalla. Mutta se tyrkyttäminen ja tenttaaminen "Miksi et ota?" "Ota nyt lasillinen." jne... Miksi ei hyväksytä, että joku ei vaan tykkää siitä mausta, eikä sen juominen kiinnosta? Aletaan tehdä oletuksia ja tentata, mikä on kun ei voi ottaa yhtään...

Vierailija
53/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisilla muiden juomiseen puuttuvilla absolutisteilla on itselään alkoholin kanssa ongelmia.

Siis henkisellä puolella.

Vierailija
54/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ainakaan mene pari lasia viiniä päähän. Jouluna maistelemme hyviä juomia pitkin päivää, mutta känniin ei mene, kun syö koko ajan jotain.

Ihmeellistä nipotusta taas. Suomi on kyllä niin alkoholivastainen maa, ettei tosikaan.

Koskahan täällä opitaan Eurooppalaisiksi.

Vierailija
55/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:13"]

Ei pullosta viiniä oikeasti humallu paljoa ollenkaan kun ei yhdessä viinipullossa loppujenlopuksi ole niin hirveästi alkoholia. Ei siitä kunnon känniä saa tai humallu kovasti vaikka joisi yksin. En itsekään huomannut juurikaan yhtään mitään eroa normaalitilaan, joten uskon että vanhempi voi ottaa ihan hyvin muutaman lasillisen viiniä vaikka lapset olisivatkin paikalla. 

Teininä join pari kertaa viinipullon kerralla, joten on tullut kokeiltua. En näe miten yhden pullon juominen satunnaisesti aiheuttaisi mitään sosiaalisia ongelmia jos sitten joku henkilö ei ole jostain syystä todella herkkä alkoholille. Tietenkin se käy terveyden päälle jos nyt alkaa joka viikko vetämään muutaman kerran sen pullollisen.

Nykyään käytän alkoholia harvemmin kuin kerran vuodessa jo yli 10 vuoden ajan. Tosin en pidä alkoholiakaan mitenkään vaarallisena jos nyt ei ihan övereiksi ala vetämään.

[/quote]

Oletko kookaskin ihminen? Koska minäkin, pitkä ja normaalipainoinen, olen teininä ottanut noita yhden viinipullon kännejä. Hauskaa oli, mutta tuli myös kaatuiltua ja pissattua housuun.

Yhtään enempää jos olisi juonut niin olisi varmasti käynyt pahemminkin. (Tämä tuli myöhemmin kokeiltua terävillä.)

Saattaa tietysti olla että sinulla viinipullo ei tunnu missään, mutta siinä tapauksessa se ei johdu alkoholin vähäisestä määrästä pullossa, vaan omasta nousseesta sietokyvystäsi.

Ja sitä voi jo alkaa miettimään että kuinka ihmeessä olet ehtinyt sietokykysi nostattaa jos olet esimerkiksi perheellinen ihminen?

Vierailija
56/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:19"]

Saankohan minä sitten juoda kotikaljaa ruokapöydässä, kun siinäkin on alkoholia. Oiiiiii, nyt abso saa slaagin. Ja meillä on jopa 3 lasta. Voi voi voi voi.

Minä olen sitä mieltä, että absolutisti on ihminen, kenellä haluttaisi ryypätä, muta ei uskalla, kun on alkoholisti.

Tule nyt sitten kyttäämään meidän kotikaljaa, buahahaaaaaa

[/quote]

Tässä viestissä tuoksuu elämän koulu hyvin voimakkaana.

Vierailija
57/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä punaviini kruunaa joulukinkun ja lanttulaatikon. Vesi tai limppari ei maistu miltään. Jälkiruoaksi konjakit kahvin kanssa ja nautinto on täydellinen. Illalla vielä jotain hyvää juomaa mihen kanssa ja olo on täydellinen.

Saa tulla tuomitsemaan, näytän perseeni sellaiselle

Vierailija
58/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:21"]

Minulle ei ainakaan mene pari lasia viiniä päähän. Jouluna maistelemme hyviä juomia pitkin päivää, mutta känniin ei mene, kun syö koko ajan jotain.

Ihmeellistä nipotusta taas. Suomi on kyllä niin alkoholivastainen maa, ettei tosikaan.

Koskahan täällä opitaan Eurooppalaisiksi.

[/quote]

Mitä ihme nipotusta? Kukaan muuhan ei ole nipottanut kuin aloittaja, joka kuvittelee jonkun nipottavan hänen jutuistaan. 

Vierailija
59/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan absolutistit ovat LESTOJA, jotka tuomitsevat muita ihmisiä erittäin herkästi.   Ja koskavat tällä alko-keskustelulla sen, että heidän pedofiilista liikettään arvostellaan!

Kato, on parempi vetää mielenkiinto muutamaan lasilliseen punkkua kun siihen, että heidänkin perheessään on mahdollisesti pedofiliaa.  JOKA TOISESSA lestaperheessä on.

Vierailija
60/146 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:21"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:13"]

[/quote]

Oletko kookaskin ihminen? Koska minäkin, pitkä ja normaalipainoinen, olen teininä ottanut noita yhden viinipullon kännejä. Hauskaa oli, mutta tuli myös kaatuiltua ja pissattua housuun.

Yhtään enempää jos olisi juonut niin olisi varmasti käynyt pahemminkin. (Tämä tuli myöhemmin kokeiltua terävillä.)

Saattaa tietysti olla että sinulla viinipullo ei tunnu missään, mutta siinä tapauksessa se ei johdu alkoholin vähäisestä määrästä pullossa, vaan omasta nousseesta sietokyvystäsi.

Ja sitä voi jo alkaa miettimään että kuinka ihmeessä olet ehtinyt sietokykysi nostattaa jos olet esimerkiksi perheellinen ihminen?

[/quote]

Olen yli 175cm pitkä ja painoin n. 60kg joten saattaa vaikuttaa. Minulla ei ollut siihen aikaan eikä ole mitään "sietokykyä", koska se oli ihan ensimmäisiä alkoholikokeilujani eikä ole edelleenkään, koska käytän alkoholia todellakin harvemmin kuin kerran vuodessa. En ole kussut hoisuihini, kaatuillut, käyttäytynyt järjettömästi tai sammunut. Osa alkoholista kuitenkin poistuu jo verestäkin välillä jos juo illan aikana.

Vähän vaikea kuvitella, että joku voisi kusta itsensä juotuaan yhden pullollisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi