Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi absolutistit hyökkää niin rajusti ruokajuomia vastaan

Vierailija
04.12.2013 |

Eikö absolutistit ymmärrä, että kaikki eivät ole kuin he, etteivät hallitsisi alkoholinkäyttöä.

Jos otan jouluna hiukan valkoviiniä kalan kanssa ja punaviiniä lasin kinkun kanssa, se meinaa teistä, että ollaan kännissä ja lapsia hakataan ja juostaan turvakotiin.

Jos suhteenne alkoholiin on niin ongelmainen, ymmärtäkää, että jotkut osaa nauttia hyvistä ruokajuomista.

Täällä on kyllä ihmeen tuomitseva suhtautuminen viiniin ruokajuomana. Onko kaikki entisiä alkkiksia

Kommentit (146)

Vierailija
141/146 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 14:53"]

Mikä ihmeen naurettava pellemittari on "yksi lasi"? Tarkoittaako se sitä, että ollaan vitun sivistyneitä, kun pikkurilli pystyssä juodaan lasi punkkua kinkun kanssa, mutta ei vedetä räkäkännejä kaksi lasia nauttimalla? Ihan kuin kaksi lasillista tarkoittaisi hirveää dokaamista. Jos nyt oikein saivarrellaan, niin mihin sitä yhtäkään lasillista tarvitsee, jos kuvittelee sen olevan joku mystinen raja alkoholismiin? Alkoholismiksi voidaan määritellä vaikka se, että joka jouluna on saatava vaikka se yksi lasillinen, eikö vain?

Ihmettelen, että kun av-mammojen insinöörinörtti Pertti-Sakari mamman mukaan juo saunan jälkeen muumilimpparin ja jouluna puoli lasi vedellä lantrattua punkkua, että mitä jengiä tuolla pikkujouluissa vipeltää tälläkin hetkellä, jos ei heidän joukoissaan ole yhtään av-mammaa tai hänen miestään? Nimittäin hyvinkin perskännistä joukkoa siellä riehuu ja olisi lapsellista kategorioida heidät jonkun WT -nimikkeen alle. Iloisessa joukossa on nimittäin hyvinkin korkeasti koulutettua ja sivistynyttä porukkaa, eikä todellakaan rajoitu yhteen tuoppiin tai lasilliseen punkkua.

[/quote]

Meillä mies ei juo saunan jälkeen muumilimpparia vaan yleensä kolaa. Joskus kaataa itselleen jonkun paukun, ehkä ehkä kerran kaksi kuussa, mutta silläkään ei ole mitään tekemistä saunan kanssa. Minä työpaikan alkoholipitoiset pikkujoulut väliin aina kun kehtaan, niissäkin häivyn usein nukkumaan aikaisin. Mies oli eilen pikkujouluissa, en tiedä missä ja mitä joi ja koska tuli, mutta nousi sängystä ihan hyväntuulisena eikä haissut viinalle yhtään. (Vaikka ei täysin vesilinjalla varmasti ollut, mutta määrä on ollut ilmeisen pieni.)

Tottakai on paljon ihmisiä, jotka juovat enemmän, mutta ei se silti tarkoita, etteikö olisi olemassa meitä ei-absolutisteja, jotka juovat huomattavasti vähemmän ja humalassa ovat äärimmäisen harvoin. Ei kaupungilla pikkujouluissa ryyppäävät saa minua humalaan, ei edes vaikka olisin mukana, jos en satu olemaan sillä tuulella, ja hyvin harvoin olen.

Vierailija
142/146 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 06:04"]

Suomalaisten suhtautuminen alkoholiin on kyllä sairas. Ollaan niin mustavalkoisia ja äänekkäästi vaaditaan POMMAKKIA, jos tarjolla on jotain alkoholipitoista.

Eräs firmamme asiakas on uskontonsa vuoksi absolutisti, mutta seurasin, kuinka hienovaraisesti hän otti kuohuviinilasin ja kilisti ja jätti sen sitten pöydälle. Samoin otti viiniä ruoan kanssa, eikä huutanut, kuten suomalaiset juntit, että HALUAN JOTAKI POMMAKKIA TAI JOTAKI, MISÄ EI OO ALKOHOLIA. Kosketti huulillaan lasia, mutta jätti juomatta. Ei tehnyt itsestään mitään numeroa.

Suomalainen juntti kun tulee liikepäivällisille, ollaan jo alkumaljan kanssa vaatimassa ja huutamassa ja mainostamassa, että "MINÄ EN JUO ALKOHOLIA, KUN SE ON NIIN PAHAA JA MINÄ OON KUULKAAS APSOLUTISTI". Halutaan olla keskipiste ja osoittaa muille paheksuntaa, kun itse on muka paljon hienompi, kun ei voi ottaa lasillista viiniä ruokajuomana. Suomalaisille pitäisi olla aina jotkut erikoiset omat juomat järjestettynä

[/quote]

Onpas teillä juntti firma. Meidän firman ja kaikkien muidenkin firmojen tilaisuuksissa, joissa olen ollut - myös ulkomailla - tarjolla on aina ollut myös alkoholiton vaihtoehto. Kenenkään ei tarvitse julistaa mitään eikä tarvitse teeskennellä juovansa alkoholia. Jokainen saa juoda tai olla juomatta alkoholia, eikä se ole kenellekään ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/146 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 16:16"]

Ap ja muut alkoholijuomisensa puolesta meuhkaajat: kuinka monelta teistä on juhlapöydässä, miksi juotte alkoholia.

Arvatkaapa sitten, kuinka monelta meistä, jotka emme juo alkoholia, on pyydetty selitystä sille, että emme halua alkoholia.

Kukahan siis hyökkää enemmän ja ketä vastaan? Nämä aloituksetkin ovat paria poikkeusta lukuunottamatta alkoholia juovien tekemiä.

[/quote]

Meillä on joulupöydässä aina 1-4 jotka eivät juo alkoholia. Kukaan ei ole koskaan kysellyt keneltäkään syytä juomattomuuteen.

Vierailija
144/146 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 16:19"]

En ole koskaan kysynyt keneltäkään miksi hän ei juo alkoholia. MIKSI pitäisi ja millaisissa piireissä tuollaisia jaksetaan kysellä?

[/quote]

Todennäköisesti white trash -piireissä. Minua ei alkoholin nauttijana kiinnosta vittujakaan, että juoko joku toinen vai ei. Oma asiansa niin kauan kuin ei vaadi juomattomuutta myös kaikilta muilta siksi, että itse on päättänyt olla juomatta.

Vierailija
145/146 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 16:40"]

Meillä on joulupöydässä aina 1-4 jotka eivät juo alkoholia. Kukaan ei ole koskaan kysellyt keneltäkään syytä juomattomuuteen.

[/quote]

Täällä nyt yksitellen käydään kertomassa, kuinka "en minä ainakaan ole kysynyt!" Kysypä niiltä 1-4:ltä, ovatko he kenties joutuneet selittämään sitä joskus, etteivät juo alkoholia.

Varmaan lähes kaikki, jotka eivät juo, ovat joskus joutuneet tilanteeseen, missä heiltä on kysytty, mikseivät ota alkoholia. Se, että sinä et kysy (läheisten kanssa tätä ei yleensä tapahdukaan) ei tarkoita, etteikö se olisi hyvin tavallista.

Vierailija
146/146 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 16:19"]

En ole koskaan kysynyt keneltäkään miksi hän ei juo alkoholia. MIKSI pitäisi ja millaisissa piireissä tuollaisia jaksetaan kysellä?

[/quote]

Todennäköisesti white trash -piireissä. Minua ei alkoholin nauttijana kiinnosta vittujakaan, että juoko joku toinen vai ei. Oma asiansa niin kauan kuin ei vaadi juomattomuutta myös kaikilta muilta siksi, että itse on päättänyt olla juomatta.

[/quote]

Ja tämähän ei yhtään vaikuta wt-ihmisen kommentilta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän