Voisitteko antaa yhdenkin hyvän syyn miksi menisin paskaduuniin, josta tienaa saman verran kuin tuet ovat?
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
No tapaisit ihmisiä mikä auttaa säilyttämään todellisuudentajun. Voisit tavata jonkun naisen, perustaa perheen.
Perheen perustaminen on kyllä aivan viimeinen asia jota haluan.
Nainen on ihan jees, jos asuu omassa asunnossaan.
M36
Moraali ja itsetunto. Suomalaiset ovat aina olleet työtätekevä kansa. Erotutaan m aahanm uuttajista.
Vierailija kirjoitti:
Paremmalta se cv:ssä näyttää kun yritän ettiä samalla koulutustani vastaavan työn.
Tää on kyllä todella hypoteettinen kysymys koska oon aina kaikista mun duuneista, vaikka ois kuinka paskaa ollu, saanu paljon enemmän rahaa käteen kuin tuilla ollessa.
Saman palkan saa muutamalla keikkavuorolla 500 suojaosan ansiosta kuin koko kuun paskaduunista.
Vierailija kirjoitti:
Et olisi tuollainen katkera nolla, vaan virkeä aktiivinen oma itsesi!
"Virkeä ja aktiivinen"? Raahautuessani paskapalkalla paskaduuniin turhan päiten? Enpä usko.
Onko opiskelu poissuljettu vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Kunnia muiden silmissä!
Paljonko esim jotakin lähihoitajaa kunnioitetaan? Ei pätkän vertaa. Ihan sama ola työtön kunnian (ja rahan) puolesta.
Alipalkatussa paskaduunissa on mahdollista edetä uralla ja siellä voi myös pyytää palkankorotusta. Sossun elättinä et etene mihinkään vaan päin vastoin taannut ja "palkka" einouse nyt eikä jatkossakaan, vaan tulee pienenemään.
En kykene. Mutta jos voisin, niin poistaisin kaltaistesi loiseläjien kaikki tuet, niin alkaisi se paskatyö maistumaan.
Haetaanko johonkin paskaduuniin tekijöitä . Hae niitä missä ei ole paskaduunia. Sosiaaliedut viedään lähitulevaisuudessa pois, koska ei ole rahaa maksaa niitä. Silloin revitään käsistä myös paskaduunit.
Vierailija kirjoitti:
Haetaanko johonkin paskaduuniin tekijöitä . Hae niitä missä ei ole paskaduunia. Sosiaaliedut viedään lähitulevaisuudessa pois, koska ei ole rahaa maksaa niitä. Silloin revitään käsistä myös paskaduunit.
Sosiaalietuuksia ei meidän el7naikana viedä pois. Tämä on varma.
Tapaat ihmisiä, saat Cv:hän täytettä ja olet parempi työmarkkinoilla koska olet töissä kuin vuosien tuki aukko. Itse olen koulutettu ja minulla on omalta alaltani hyvä työura kunnes yt iski ja sain kenkää. Kukaan ei palkannut minua koska olin liian pätevä/vanha. Menin sitten "paska" duuniin joka ei yhtään vastaa alaani eli vaatekaupan kassaksi. Kun hain oman alan töitä ja kerroin tästä avoimesti niin se olikin plussa ja osoitti että olen hyvä työntekijä joka ei luultavasti tuhlaa aikaa Facebookissa vaan teen töitä josta maksetaan. Sainkin sitten taas töitä omalta alaltani.
Omanarvontunto. Ja jos vedät lonkkaa kotona vaikka pystyisit työhön, muut joutuvat silloin tekemään ylimääräistä työtä elättääkseen sinutkin. Saavat pienempää palkkaa, kun niin suuri osa tarvitaan veroihin. Luulisi, että se hävettäisi työkykyistä?
Aloittaja tuo esiin sen välttämättömyyden että sosiaalitukia pitää pienentää roimasti. Itsensä elättämisen tässä maailmassa ei pitäisi olla valintakysymys vaan pakko. Autamme vain niitä jotka eivät siihen mitenkään pysty, sairaita, lapsia ja vanhuksia.
olen tehnyt 20 vuotta ns.paskaduunia ja täytyy kyl todeta että elämä mennyt täysin hukkaan.pienipalkkainen paskaduunarimies ei kelpaa edes parisuhteeseen nykymaailmassa.olen harkinnut työnteon lopettamista ihan vaan sen takia kun ei kiinnosta tä maailma ja yhteiskunta enään.pitäkööt tunkkinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalietuuksia ei meidän el7naikana viedä pois. Tämä on varma.
En ole niin varma, jos ei ole millä maksetaan.
Saan samanverran palkkaa kuin viime vuonna (kalliimmasta asunnossa) sain tukia. Nyt tosin vuokran jälkeen käteen jää yli tonni, silloin 460 e.
Palkka on vain osa sitä duunia.