Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikean kattilat ja paistinpannut: ovatko käyttökelpoisia...?

Vierailija
03.12.2013 |

Osaatteko sanoa kuinka kestäviä ja käyttökelpoisia Ikeasta ostettavat kattilat ja paistinpannut ovat? Tarkoitan lähinnä +365 sarjaa, en niitä kaikista halvimpia.

Vaikuttavat ainakin ihan laadukkailta ja ovat sopivia induktiolle ja apk-kestäviäkin. Mietiskelen millaisia ne ovat käytössä ja ovatko oikeasti kestäviä? Kertokaahan kokemuksianne!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

365 sarjan paistinpannu on hyvä ja tukeva, paksupohjainen tasainen lämpö.

Pinnoite on vuosien käytössä hiukan kuivuneen oloinen, mutta ei ole yhtään rikki. Öljyän aina välillä- meillä on toisena pannuna ollut heirol, kovanaama, joku tefal ja scanpan- mutta ikean pannu se vain porskuttaa. Kun heivaan tuon pinnaltaan rikkoutuneen scanpanin keräykseen, lähden ikeaan ostamaan kaverin tuolle vanhalle ikean pannulle, enkä osta enää lähimarketista ylihinnoiteltuja rupupannuja. Pitää tuonne ikeaan vaan tehdä erikseen asiaa, muuten olisin uusinut jo kaikki kattilat.

Vierailija
2/29 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niitä mökillä ja ihan ok ovat mielestäni. Eivät varmasti niin hyviä kuin markkinoiden parhaat, mutta hinta laatu suhde on varmasti kohdillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

just ostin kokeeks paistinpannun ikeasta. vaikka sen voi pestä koneessa, en ikinä pannuja koneeseen laita. toistaiseksi on pelittänyt hyvin. niin kauan, kun lapset tai mies sen pilaa. eli pitävät kuumalla levyllä tyhjänä tai eivät alenna lämpötilaa tarpeeksi ajoissa.

Vierailija
4/29 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut tyytyväinen ikea paistinpannujen käyttäjä. En edes osta noita "kalliita" pannuja, vaan niitä keskihintaisia. Vajaan kympin kappale. Vuoden kestää ja sitten uutta tilalle. Ei mene heti mutkalle, vaan kestää kylmän ja kuuman vaihtelut hyvin.

Vierailija
5/29 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on puolisen vuotta ollut käytössä ikea 365+ paistinpannu, eikä minusta ole ollut mitään eroa edeltävään heirolin (kolme kertaa kalliimpaan) pannuun. Ei ole mennyt kuprulle tms. ja pinnoite toimii niinkuin pitääkin!

Vierailija
6/29 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne varmaan ovat käyttökelpoisia, eihän niitä muuten myytäisiä. On kuitenkin olemassa kulutushyödykkeitä, joissa uskon että saan rahalleni vastiketta. Suosin tässä asiassa vahvasti suomalaista. Kaikki astiamme ovat Arabia, Iittala, Hackman -osastoa. Kukin tyylinsä ja kukkaronsa mukaan. Itse en huonekalukaupasta, mikä myy tavarat kasassa, ostaisi ainoataan ruokailuvälinettä...

Vierailija
7/29 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 14:37"]

Meillä on puolisen vuotta ollut käytössä ikea 365+ paistinpannu, eikä minusta ole ollut mitään eroa edeltävään heirolin (kolme kertaa kalliimpaan) pannuun. Ei ole mennyt kuprulle tms. ja pinnoite toimii niinkuin pitääkin!

[/quote]

Ai puoli vuotta... Jos paistipannu kestää vain puoli vuotta TAI vuoden, on mielestäni aikamoista kerskakulutusta.

Vierailija
8/29 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on menny aina kaikki Hackmannit ja vastaavat kalliit aina alle vuodessa kuprulle, mutta tuo Ikean 365 on kestänyt kohta 3 vuotta eikä mitään käytön jälkeä vieläkään! En enää ikinä osta muuta pannua. Kattilat on myös hyviä, vaan huonoa kattilaa en ole tavannut muiltakaan merkeiltä :D

Vierailija
9/29 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittala/Hackman on alkanut hinnoitella itseään ulos. Tuotteiden hinnat (siis sen tavallisen peruskattilankin) on noussut viimevuosina ihan liikaa, eikä se laatu kuitenkaan ole niiiiin paljon parempi.

Tools-sarjan hankintaan asti aion käyttä Ikean kattiloita ja pannuja mukisematta ja hyvin ovat tähän asti toimineet. Ei valittamista! 

Vierailija
10/29 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parhaita! En muuta enää edes ostaisi.

Vierailija
11/29 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut yksi IKEAn kattila käytössä vuosikausia (n. 10 v) ja ei mitään huonoa sanottavaa verrattuna Hackmann tai saksal. VMF. 

Vierailija
12/29 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Ikeasta se kaikista halvin pinnoitettu ohut pannunräpsä. Mies osti, ja ajattelin että kai se jonain varapannuna menee hetken, ja heitän sitten roskiin. Monta vuotta ollut nyt käytössä eikä pinnoite ole naarmuuntunut eikä kupruillut.

Vierailija
13/29 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyviä. Meillä on niitä kotoma, kakkosasunnolla, toimistolla ja sijoitusasunnossa (vuokrattu varustettuna). 

Vierailija
14/29 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

paistinpannut, jotka ovat ohuita, meni huonoksi hyvin nopeasti. Mulla on yli 10 v ollut Scanpan ja se pelittää loistavasti.

Teräksinen Ikean pannu on ollut myös vuosia, mutta teflon-pannu ei kestänyt.

mä kyllä pesen kattilat ja pannut pesukoneessa, paitsi ton Scanpannun.

Vierailija
15/29 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavia pannuja, pesen vielä koneessa ja rääkkään vanhanajan puuliedellä. Ei mitään vikaa ja kestää ihan sama kuin monta kertaa kalliimmat pannut. Ellei jopa pitempään.

Vierailija
16/29 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä hinta-laatu -suhde ellei paras, kun puhutaan paistinpannuista. Olen aikaisemmin vannonut Hackmannin ja Swiss Diamondin nimeen, mutta olen tavallinen ruoanlaittaja, en mikään himokokki tai hifistelijä, joten peruspannut riittävät. Minulla on kahta kokoa ja olen tyytyväinen. Käy myös induktiolle.

Vierailija
17/29 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen testannut kovanaamat, hackmannin muutkin ylihintaiset pannut, mitään en ole saanut kestämään vuottakaan, vaikka ohjeiden mukaan käyttänyt. Pinta lähtee äkkiä rispaantumaan ja monessa pohja mulliintui herkistäkin lämmön vaihteluista.

Ikea pannut ovat kestäneet huomattavasti paremmin. Kerran testasin Lidlistä ostettua pannua, sekin päihitti ns. markkinajohtajat.

Vierailija
18/29 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 14:37"]

[/quote]

Ai puoli vuotta... Jos paistipannu kestää vain puoli vuotta TAI vuoden, on mielestäni aikamoista kerskakulutusta.

[/quote]No ei me sitä olla vielä mihinkään pois heittämässä! :D siis puolisen vuotta ollut käytössä tähän mennessä ja on edelleen kuin uusi. Kokemusta on nimittäin myös sellaisista teflon-pannuista, joihin ruoka palaa kiinni/pinnoite surkea tai että menee koko pannu ihan mutkalle.

Vierailija
19/29 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä hinta-laatu suhde tuntuu olevan, ostin siis vasta kuukauisi sitten Ikean ulkopuolelta teräksisen värisen teflon-pannun. On painava, sopii induktio-liedelle ja toistaiseksi kyllä toimii. Kansikin meillä oli siihen valmiina, eli ihan standardikokoinen. 

Meillä on ollut Hackmanin pannuja, mutta eivät nekään ikuisesti kestä. Nyt nikottelin niiden hintaa niin, että jätin kauppaan ja sitten suunnittelematta ostin Ikeasta. Katsotaan, miten toimii. En kyllä pese koneessa enkä käytä astianpesuainetta, ehkä se vähän auttaa asiaa.

Vierailija
20/29 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeasta ostin joskus opiskelujen alussa sellaisia pikkukasareita kolme ja annoin niistä kaksi äidilleni, hintaa oli varmaan yhteensä 10€ jos sitäkään. Aikaa tästä lähemmäs kymmenen vuotta ja edelleen on tuo kasari käytössä, ei voi moittia!