Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä anteeksi antamista

Vierailija
15.12.2024 |

Ei paha sillä mene pois. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmä silmästä, hammas hampaasta. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
2/26 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee toisille kuten toivoisit itsellesi tehtävän. Älä tuomitse, jottei sinua tuomitsisi. Radical!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee se :) Kokeile joskus

Olet varmasti itsekin tehnyt pahoja asioita. Maailman mukavinkin ihminen tekee virheitä

Käännä toinen poski <3

Vierailija
4/26 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku potkaisee sinua pakaraan, käännä hänelle toinenkin pyllynposkesi. 

Jos potkaisee peppuun keskelle, käännä hänelle intiimialueesi. 

Vierailija
5/26 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain sana, ei muuta. 

Vierailija
6/26 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi antaa anteeksi toiselle kammottava teko , josta toinen ei ollut edes pahoillaan. ...Sitä päivää minun elinaikana ei tuleekaan että Anteeksi antaisin. En toista poskeani käännä...

Vierailija
7/26 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi voi antaa, mutta unohtaa ei koskaan ja sillä suojellaan itseä ettei sama toistu kun muistaa, osaa välttää.

Vierailija
8/26 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi antaminen tarkoittaa että asia on kuitattu ja pois päiväjärjestyksestä. Muutoin lisää katkeruutta, jonka mustuuteen on ikävä herätä joka päivä.

Vierailija
9/26 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi antaminen on helpompaa jos ensin on pyydetty vilpittömästi anteeksi.

Vierailija
10/26 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anteeksi anto" on tapa irrottaa. Ei se poista tosiasioita tai tapahtumia jotka joku teki. Vai sähellys. Mutta varoa pitää ettei enää jatka sellaisen henkilön kanssa jos on riski. Jos on vahinko tai pieni rike, eri juttu miettiä. Mutta aina ei resonoi.

Vierailija
11/26 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen miettinyt tätä. En usko, että anteeksiantamista voi viedä loppuun, jossei tekijä pyydä anteeksi JA tee parannusta eli lopettaa kyseisen toiminnan. Jos joku vaikka koko ajan levittää minusta juoruja ja valheita niin mitä tarkoittaisi, että annan anteeksi? Jos siis se juoruilu edelleen jatkuu. Tai vaikka omien vanhempien teot lapsuudessa, mitä he ei edes muista tai koe huonoksi ja edelleen toimivat saman tyyppisesti? Ei tietenkään ole hyvä katkeroitua tai hautoa kostoa, mutta jos ei ole sellaista niin mitä anteeksianto tuo siihen lisää? Tyhjän sanan.

Vierailija
12/26 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi antaa anteeksi toiselle kammottava teko , josta toinen ei ollut edes pahoillaan. ...Sitä päivää minun elinaikana ei tuleekaan että Anteeksi antaisin. En toista poskeani käännä...

Koska se vie sinun energiaasi ja kalvaa. Kun annat anteeksi, voit mennä eteenpäin. Tekoa ei tarvitse hyväksyä eikä ihmisen kanssa olla tekemisissä kuitenkaan. Annat mielessäsi anteeksi.

Vierailija
13/26 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksianto on keksitty jotta heikot ihmiset antaisivat todella pahojen ihmisten tehdä mitä tahansa loputtomiin

vahvat ihmiset eivät anna pahoille ihmisille mitään anteeksi koskaan eikä pidäkään

Vierailija
14/26 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ymmärrät anteeksiannon väärin. Se, että antaa anteeksi ei tarkoita, ettän teon hyväksyisi tai unohtaisi. Vaan se tarkoittaa sitä, että päästää tapahtuneesta irti ja lakkaa vaatimasta korvausta tai oikeutusta. Kuten keskitysleiriltä selvinnyt Corrie Ten Boom on sanonut: to forgive is to set a prisoner free and to discover the prisoner was you.

Vierailija
15/26 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän katkeruutesi kannat loppuelämäsi. Rankaiset vain itseäsi, ei se toinen osapuoli kärsi siitä piirun vertaa

Vierailija
16/26 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kaipa se riippuu aika paljon siitä, mitä on tapahtunut. Jos joku tahallaan tekee jotain isoa vahinkoa, niin onhan se nyt ihan eri asia kuin se, että joku vaikka unohtaa onnitella syntymäpäivänä. Mutta kaunojen helliminen kyllä kuluttaa sitä hellijää itseään. Jos yhdellä ihmisellä on joka puolella välirikkoja ja kaunoja, se kuluttaa aika paljon energiaa. Toisaalta, jos joku haluaa elämänsä niin käyttää, antaa mennä vain.

Vierailija
17/26 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi antaminen tarkoittaa että asia on kuitattu ja pois päiväjärjestyksestä. Muutoin lisää katkeruutta, jonka mustuuteen on ikävä herätä joka päivä.

Entäs asia, joka ei poistu anteeksi pyytämällä? Veljeni valehteli selkäni takana ja siitä seurasi minulle korvaamatonta haittaa, jota ei voi enää korjata. Vaikka veljeni pyytäisi anteeksi (tuskin edes pyytää) niin en tule ikinä antamaan anteeksi. Nykyään välit ovat sitä, että nähdään joskus vanhemmillamme, mutta siinä se. Katkera en ole, eihän mennyttä voi muuttaa ja olen jatkanut elämääni, mutta veljeni ei siihen enää kuulu. Ystävät voi valita, mutta sukulaisia ei.

Anteeksi antamalla saa väärintekijä itselleen hyvän mielen, nythän asia on "unohdettu".

Vierailija
18/26 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko sinulle hyvä olo siitä, että haudot synkkiä ja mustia ajatuksia? Et pystynyt päästämään irti ja jatkamaan elämääsi. Muistelet tätä tyyppiä koko elämäsi ajan.

Tekijä olisi onnellinen, jos tietäisi pilanneensa loppuelämäsi. Hän veti sinut samalle tasolle kuin itsensä. Se on hänelle palkinto, ei rangaistus. Olet aina hänen vallassaan.

Ehkä kyse onkin siitä, että uhri kokee syyllisyydentunteita siitä, ettei voinut estää tapahtumaa. Hän rankaisee ja vihaa itseään, koska ei voi rangaista tekijää. Uhri kantaa tekijän syyllisyyden. Se on väärin.

Tekijä ei hyödy anteeksi antamisesta. Sitä ei edes tarvitse sanoa hänelle.

Vierailija
19/26 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkein parasta on kunnolla kostaa pahantekijälle  se pahuus mitä on tehty ja sitten pyytää anteeksi kun kosti, senhän saa sitten anteeksi tietenkin :)

Vierailija
20/26 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ja onko jossain joku, joka luulee, että anteeksianto muuttaa pahantekijän yhtään paremmaksi? Päinvastoin, kun joku antaa anteeksi, on vaan entistä helpompi etsiä uusi höynäytettävä uhri.

Heti, kun esim. kavaltaja tai velkansa maksamatta jättänyt tulee vuosien jälkeen maksamaan rahat takaisin ja pyytää anteeksi, on anteeksianto mahdollinen. En tosin enää koskaan luottaisi.

Anteeksiannon vastakohta ei ole ikuinen katkeruus, vaan pitää levittää tietoa muillekin pahantekijän teoista, jotta maine menee ja muut osaavat varoa. On täysin oikeutettua saada tällaiset kärsimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi