Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

n.1500€/kk palkkaa unelmaduunista?

Vierailija
03.12.2013 |

Eli mua pyydettiin haastatteluun hyvin harvoin tarjolla olevaan työhön, johon hakijoita oli satoja. Unelmatyötä olisi.

Mutta mutta..

Alkupalkka oli lisineen (ilta- ja viikonlopputöitä myös) n. 1500€ ja puolen vuoden jälkeen n. 1700€. 1-2 vuoden päästä tsägällä 1800-1900€.

Työ on haasteellista, vaativaa, vastuullista ja ammattitaitoa vaativaa.

Kuka elää tollasella palkalla enää nykypäivänä.

Valitettavasti joudun varmaaan kieltäytymään kyseisestä duunista :-(

Nykypalkka on kuitenkin melkein tonnin korkeampi..

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuu, voin kertoa, että kys bruttopalkalla ei tod elä! Sain kys palkkaa tuossa 1v ajan ja ei, ei se ole perheellistä ja asuntolainaista (maltillinen lainasumma) varten.

Edes tuom1700-1800€/kk bruttona ei riitä kunnolla, ellei sitten elämälle riitä vain se että kutakuinkin pärjää kaiken mennessä mitä tuleekin. Kokemusta siitäkin ja tuo 1900-2000€/kk bruttona on muuten arkipäivää sadoilletuhansille tässä maassa, mm päiväkotihenkilöstölle.

Vierailija
22/25 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 09:31"]

Olemmekohan samalla alalla?

Minä olen yrittäjä alalla, jossa palkat ovat tuota luokkaa. Työntekijöitä ei vielä ole, mutta toivon mukaan joskus on mahdollisuus palkata. Itse en tule saamaan palkkaa vielä siinäkään vaiheessa. Kovaa on, mutta en silti vaihtaisi alaa mistään hinnasta, niin kauan kuin on toivoa saada yritys tällä alalla kannattavaksi ja palkka juoksemaan - vaikka ihan pienikin!

Jokainen kuitenkin harkitkoon itsenäisesti, onko sen alan homma niin suuri unelma, että sen vuoksi on valmis luopumaan monista kulutukseen liittyvistä unelmista.

[/quote]

Todella moni yrittäjä sanoo, että ei saa itse palkkaa ollenkaan.

Silti heillä on rahaa maksaa asuntolainansa, autonsa, ruokansa, vaatteensa, lastensa harrastukset ymv. eivätkä he mitenkään erityisen köyhiltä päällepäin vaikuta.

Mistä ihmeestä he oikein saavat rahansa elämiseen?

Sossusta?

Pankista lainaa joka kuukausi?

Tämä mysteeri on minua jo jonkin aikaa ihmetyttänyt, eikä siihen tunnu vastausta löytyvän.

[/quote]

Yrittäjät kusettavat verottajaa, nostavat vain päivärahoja, siten mm. päivähoitomaksut minimaaliset. Enpä voi arvostaa tuota toimintaa, mutta näin ovat muutamat itse kertoneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 09:31"]

Olemmekohan samalla alalla?

Minä olen yrittäjä alalla, jossa palkat ovat tuota luokkaa. Työntekijöitä ei vielä ole, mutta toivon mukaan joskus on mahdollisuus palkata. Itse en tule saamaan palkkaa vielä siinäkään vaiheessa. Kovaa on, mutta en silti vaihtaisi alaa mistään hinnasta, niin kauan kuin on toivoa saada yritys tällä alalla kannattavaksi ja palkka juoksemaan - vaikka ihan pienikin!

Jokainen kuitenkin harkitkoon itsenäisesti, onko sen alan homma niin suuri unelma, että sen vuoksi on valmis luopumaan monista kulutukseen liittyvistä unelmista.

[/quote]

Todella moni yrittäjä sanoo, että ei saa itse palkkaa ollenkaan.

Silti heillä on rahaa maksaa asuntolainansa, autonsa, ruokansa, vaatteensa, lastensa harrastukset ymv. eivätkä he mitenkään erityisen köyhiltä päällepäin vaikuta.

Mistä ihmeestä he oikein saavat rahansa elämiseen?

Sossusta?

Pankista lainaa joka kuukausi?

Tämä mysteeri on minua jo jonkin aikaa ihmetyttänyt, eikä siihen tunnu vastausta löytyvän.

[/quote]

Ehkä he nostavat sitten jotain osinkoa tai muuta, en osaa sanoa. Itsellä tilanne, että en saa pennin hyörylää yrityksestä, en palkkana, en osinkona, en myöskään päivärahoina tai missään muussakaan muodossa. Mieheni auttaa minua hankkimalla meille ruuat ja maksamalla asumiskulut (omistamassaan asunnossa), mutta omaan kulutukseen en viitsi häneltä rahaa pyytää. Ei siis ole varaa esim. vaatteisiin, ei oikein edes ehjiin sukkiin. Muusta, turhemmasta, puhumattakaan. Lapsia ja eläimiä meillä ei ole.

Olen valmis elämään näin vielä sittenkin, kun yritys voi maksaa yhdelle hengelle palkkaa. Tuo henkilö tulee siis olemaan joku muu kuin minä. Ja en totta tosiaan ota hommaan ketään, jolle ei 1500 euroa kuussa riitä. Itsestä tuntuu, että sillä summalla eläisin herroiksi, vaikka maksaisin osuuteni ruuasta ja asumisesta.

Ymmärrän kyllä, että monelle on tärkeämpää saada suurta palkkaa ja pystyä kuluttamaan paljon kuin työskennellä unelma-ammatissaan. Itse olen valinnut juuri päin vastoin, enkä ole ainoa. Yritykseeni pyrkii porukka töihin jo nyt, vaikka ei ole paikkaa avoinna eikä vielä mahdollisuuksia palkata ketään.

t. 5

Vierailija
24/25 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä palkkana tuollaisen 1700-1800 pitäisi riittää, siis ainakin pk-seudun ulkopuolella.

On tietysti eri asia, kuinka paljon on elätettäviä, esim. työtön mies ja 5 lasta.

Ottakaa huomioon, että veroprosentit ovat pieniä palkkatulojen ollessa pieniä.

Tuohon tulevat päälle tietenkin vielä lomarahat, mahdollisesti vielä lomakorvaukset.

Vierailija
25/25 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttopalka 1950e/kk ja vero% 25. Miinus tietty muut vähennykset ja seutulippu kuukausittain. Jne.

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 11:01"]

Kyllä palkkana tuollaisen 1700-1800 pitäisi riittää, siis ainakin pk-seudun ulkopuolella.

On tietysti eri asia, kuinka paljon on elätettäviä, esim. työtön mies ja 5 lasta.

Ottakaa huomioon, että veroprosentit ovat pieniä palkkatulojen ollessa pieniä.

Tuohon tulevat päälle tietenkin vielä lomarahat, mahdollisesti vielä lomakorvaukset.

[/quote]