Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tyhmä kysymys, mutta mitä synnärille

Vierailija
11.10.2013 |

soittaessa sanotaan? Eli kun on sanottu että sinne täytyy soittaa ennen lähtöä,sanotaanko että leena tässä hei, supistuksia tullut nyt niin ja niin kauan ja kestää sen ja sen verran... Vai miksi sinne soitetaan?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan soittanut kun ensimmäistä lähdin synnyttämään, enkä kyllä soita tälläkään kertaa :o

Vierailija
2/16 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kättärin sivuilla lukee, että pyydetään soittamaan ennen lähtöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, juuri noin kuin arvelitkin. Soitat ja kerrot, että synnytyksesi on mielestäsi käynnistynyt, kerrot supistusten välin tai jos lapsivesi on mennyt. Siellä sitten kätilö kyselee ja yrittää arvioida, onko tosi kyseessä vai ei. Usein käskevät odottelemaan, varsinkin, jos on ensisynnyttäjä. Kyllä ainakin isoissa sairaaloissa oletetaan ja toivotaan, että soitetaan ennen paikalle päräyttämistä. Tietävät valmistautua. Parhaassa tapauksessa on sinua vastassa se sama kätilö, jonka kanssa puhelimessa jo juttelit. 

Vierailija
4/16 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne valmistautuvat tulooni?

Vierailija
5/16 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistavat että on paikkoja tarpeeksi ja varaavat sinulle sieltä vuoteen ja huoneen. Tuonkin takia on hyvä soittaa, jos sattuukin olemaan niin että osasto on täynnä niin ohjaavat jo heti muualle eikä tarvitse turhan takia ajella sairaalalle.

Vierailija
6/16 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, voinko siis joutua jonnekkin muualle synnyttämään? Naistenklinikkahan on remontissa?

Vierailija
7/16 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
8/16 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meille ainakaan tarvitse soittaa (pohjanmaa kyseessä). Moni soittaa silti ja myös haluavat kysyä jos kohta voisi tulla, jutellaan tuntemuksista, kivusta jne. t kätilö.

Vierailija
9/16 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 18:52"]

ei meille ainakaan tarvitse soittaa (pohjanmaa kyseessä). Moni soittaa silti ja myös haluavat kysyä jos kohta voisi tulla, jutellaan tuntemuksista, kivusta jne. t kätilö.

[/quote]

Oletteko koskaan joutuneet käännyttämään jonkun toiseen sairaalaan tilanpuutteen takia?

Vierailija
10/16 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hus alueella täytyy soittaa koska sairaala saattaa olla sulussa. nytkun naistenklinikka on kiinni niin ovat joutuneet ohjaamaan synnyttäjiä jorviin, lohjalle, hyvinkäälle jne. Jännä ettei sulle oo tästä kerrottu neuvolassa? 

Tosiaan soitat ja esittelet itsesi ja kerrot että on sen ja sen verran viikkoja ja mietit tulisitko näytille kun supistaa kivuliaasti. Sitten vastaat kätilön kysymyksiin. 

Vierailija
11/16 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soitin synnärille kun multa irtosi limatulppa. Kysäisin että tuunko käymään vai ootellaanko että supistukset alkaa. Pyysivät tarkistukseen, mut kiire ei ollut. ...vauva syntyi 2,5 tuntia soittamisesta... :D

Vierailija
12/16 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertaakaan soittanut. Neljä lasta olen synnyttänyt. Aivan turhaa soittaa, jos ei ole mitään kysyttävää.

Vierailija
13/16 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soitin epävarmana, että "X tässä hei, mulla on vissiin synnytys lähtenyt käyntiin eilen, nää on ilmeisesti supistuksia, en tiedä. Jomottaa vaan säännöllisin väliajoin, mutta ei oikeestaan satu. Viikkoja jo 2 viikkoa yli lasketun."

Sanoivat, että tullaan kun keritään, ei kiirettä. Vauva syntyi 6 tuntia tuon puhelun jälkeen, sairaalassa oltiin vajaa 4 tuntia ennen syntymää. En tiennyt koska sinne olis pitänyt lähteä, kun ei sattunut.

Vierailija
14/16 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä kättärillä nyt usein ollut sulku?

Vierailija
15/16 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Pohjanmaalla käännytetä ketään :D Synnärit on Seinäjoella, Vaasassa ja Kokkolassa. Välimatkat sairaaloiden välillä 80-120km...

Vierailija
16/16 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös jyväskyläläisenä mietin, että minnehän tästä lähtisin jos pitäisi muualle kuin k-sks:n suunnata synnyttänään?! :D Kuopioon? Tampereelle?