Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, hiiri aamulla makkarissa

Vierailija
03.12.2013 |

Heräsin aamulla jo neljältä ja ihmettelin, mihin oikein heräsin. Sitten kuulin sen, pientä rapinaa. Herätin mieheni ja sanoin, että tuolla nurkassa on varmasti hiiri. Hän vähätteli että höh, ei ole ikinä meidän ok-talossa ollut hiiriä sisällä. Väitin että nyt on.

Hetken päästä kuului taas, rapinaa ja raapimista. Mieskin kuuli sen ja nousi. Nurkassa oli jakkaran alla lasten sinne unohtama leikkisanko, sellainen reilu litranvetoinen hiekkaämpäri. Siellä sisällä oli pieni hiiri. suuret korvat, itsensä pituinen häntä.

Mies kantoi ämpärin pihalleja päästi hiiren naapurin tontille. Minä kuljen nyt hysteerisenä ympäri taloa, mistä se oikein on tullut. Eihän täällä ole reikiä listoissa eikä nurkissa. Mieheni sanoi että viikonlopulla on kannettu varastosta joulukoristeita taloon, oisko tullut niiden kanssa. Ja olihan terassin ovikin auki viikonlopulla.

Mä oon aivan paniikissa, en voi asua tässä talossa enää.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitkö lounaan siitä? No en minäkään suomalaisia hiiriä syö, mutta thaimaassa olen syönyt Rottaa. Hyvää ja mureaa lihaa, vähän jäniksen kaltaista.

Vierailija
2/11 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kaverin talo rakennettu 90- luvulla eli ei vanha talo suinkaan ja hiiriä alkoi tulla sisälle, ne tuli katon kautta. Pesiytyi sinne kattorakenteisiin ja sinne pääsi seinien välistä. Sinne ei kukaan ollut rakennellut mitään esteitä hiirille joten ne pääsi suoraan seinien välistä listoissa kulkemaan katolle, sieltä ajan kanssa söi tiensä sisätiloihinkin.

Siihen auttaa asiallinen luukuttaminen. Ansoja vaan virittelemään kattorakenteisiin ja niitä aikanne putsaatte ja säännöllisesti tosiaan tarkistelette kotia.

Meillä on itsellä 50- luvulla rakennettu talo ja muutama myyrä on ollut ulkovajassa, ne pitää tuhota heti syksystä. Ja muistaa katsoa tilannetta muutenkin, varmasti olette näin tehneetkin ilman että on olllut ongelmaa ennen. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole mainos mutta pest reject hommattiin kesällä ja nyt ei ole ainuttakaan hiirtä ilmaantunut kattorakenteisiin rapisemaan. Ei muuten ollut hämähäkkejäkään ja muita öttiäisiä. Tosin ei kai ne hiiret nyt niin karmeita ole, itseasiassa varsin söpöjä. Vielä toissasyksynä hukutin pikkuhiiren sankkoon ja se oli viimenen jonka näin.

Vierailija
4/11 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä googlasin ton pest rejectin sillon kun meillä oli hiiriongelma pahimmillaan. Ei kovin vakuuttavia kokemuksia löytynyt.

Me ollaan nyt monta vuotta myrkytetty ja loukutettu niitä pieniä paskiaisia. Tänä vuonna ei oo jostain syystä vielä napsahtanut yhtään hiirtä loukkuun, mutta tiedän että jossain vaiheessa se tapahtuu ja yleensä siinä vaiheessa minä aina alan selailemaan kerrostalokämppiä netissä. Joka vuosi.

Ymmärrän täysin miltä aloittajasta tuntuu. Itselläni on ollut lemmikkinä hiiriä ja rottia ja voin sanoa että ne todellakin on eri asia kun se, että esim. roskiskaapista tipahtaa jaloille ihan yhtäkkiä hiiri. Tai että olkkarin nurkassa vipeltää hiiri kun katselet telkkaria. Tai että lapset löytää aamulla kuolleen hiiren keskeltä keittiön lattiaa ja ehtivät hetken leikkiä sillä.

Aloittajalle; mä en (tosta aiemmin mainitsemastani syystä) uskalla edes laittaa roskia kotona roskikseen hiiriaikaan, mutta voin nyt viiden syksyn kokemuksella sanoa että se paniikki helpottuu vähän vuosi vuodelta. Ehkä joskus 20 vuoden päästä mä jo pystyn tyhjentään loukunkin.

Vierailija
5/11 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamala

Vierailija
6/11 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiret on söpöjä. Tuo kuulosti metsähiireltä, ne ne vasta söpöjä onkin.

Vierailija
7/11 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan näitä hiiriä on, nyt varsinkin tuntuvat runsastuneen ihan tosissaan. Ja ne myyrät. Loukuttakaa pois mitä viitsitte, älkää käyttäkö myrkkyjä. Kannattaa tarkastaa talon ympäristö. Onko jossain paikka, josta pääsevät esim ulkovuorauksen sisään, sieltä porautuvat kyllä äkkiä vaikka lastulevyn läpi suoraan asuintiloihin.

Hiiri- ja myyräkannat ovat elpymässä 4 vuoden hiljaiselon jälkeen ja niitä näkyy jo kaikkialla. Erityisesti jälkiä. 

Vierailija
8/11 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heitä se lassukka pois sängystä ja ota miehekäs rotta tilalle.

-Mies 28v-

Vierailija
9/11 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on hiiri makkarissa, minä jopa ruokin sitä. Se on tosin neliraitahiiri, afrikkalainen laji, joka on lemmikkieläimenä. Ja häkissä.

Vierailija
10/11 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muuta pois ja jätä mies sinne. Saapahan sekin oikean naisen sinne sinun tilalle.

Vierailija
11/11 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee, maalla 160- vuotiaassa talossa asuvana hymyilyttää kovin moinen hysteria- rossipohja ja luonnonkivijalka takaavat vuotuisen hiirijahdin syksyisin- nyt taidan mennä järj. luvussa 14 tälle syksyä. Hiiri on reviirieläin, loukuta pois ja saat olla melkein vuoden rauhassa. Meillä alakouluikäiset lapsetkin tyhjentävät ja virittävät loukun suvereenisti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän