Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstailijoilla kokemusta FWB-suhteista?

Vierailija
26.09.2020 |

Onko toiminut? Haluaisin ehdottaa sellaista yhdelle tutulle eronneelle miehelle, mutta en oo vielä uskaltanut. Eronnut itsekin oon.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joskus kymmenen vuotta sitten. Tutustuin kaverina yhteen tyyppiin, jota aloin haluta seksuaalisesti mutta romanttinen kiinnostus oli samalla täysin nolla. Ruvettiin sitten kaveriseksisuhteeseen, eli nähtiin edelleen kavereina entiseen malliin mutta lisäksi paneskeltiin jos huvitti. Monesti saatettiin myös vain nukkua lusikassa.

Se loppui sitten parin vuoden päästä, kun minä kyllästyin. Seksin saralla kaikki oli jo nähty tämän kanssa ja kun sitä romanttista kiinnostusta ei kerran ollut koskaan ollutkaan, niin tietynlaiselle yhtymislevelillehän ei tuollaisessa asetelmassa edes päästä. Jäätiin kavereiksi ja ollaan hyvät kaverit edelleen. Mies on nykyään naimisissa ja vaimokin tietää kyllä meidän historian.

En ymmärrä, miten jonkun edellisen mielestä mies saa naista enemmän tällaisessa? Hyvä seksi on näin naisnäkökulmasta katsottuna niin älyttömän harvinaista, että jos sitä saa joltakulta, siitä ei halua kyllä irrottaa vaikka muuten henkilö ei juuri kiinnostaisikaan. Siksi fwb on nimenomaan naisen kannalta ihan paras järjestely, kun ei tarvitse ottaa koko pakettia jos se on osin epäsopiva.

Nainen pitää suurinta osaa miehistä ulkoisesti epäviehättävinä ja tietysti nainen kokeilee seksiä vain sen marginaalin kanssa, jota pitää komeana. Sen lisäksi tältä marginaalilta vielä odotetaan samankaltaisia mieltymyksiä kuin naisella tai kykyä lukea naista ilman sanoja. 

Jos minä haluaisin vaikka keskustella jalkapallosta toisen miehen kanssa, se ei välttämättä olisi hirveän vaikeaa, mutta jos haluan keskustella jalkapallosta vain sellaisen miehen kanssa, joka näyttää hyvin paljon Jari Litmaselta 90-luvulla, niin sitten minun onkin mahdollista keskustella jalkapallosta aika pienen joukon kanssa. Ja jos sitten se Litmasen näköinen tyyppi löytyy ja minä toivon vielä hänen ottavan ohjat keskustelussa ja keskustelevan siten kuin minä haluan, niin johan on vaikeaa. Siksi hyvä jalkapallokeskustelu näin miehen näkökulmasta on tosi harvinaista. 

Vierailija
22/78 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana joo. Libidovetoista liskoaivoilua, aivan täyttä paskaa ja ajanhukka näin jälikäteen katsottuna. En suosittele kenellekään. Kannattaa vaikka meditoida sekin aika ennemmin kuin hinkkaa haisevia elimiä yhteen ilman rakkautta tai tunnesidettä.

Aika bipolaarista, seksi on haisevien elinten aivotonta hinkkaamista, mutta parisuhde tekeekin yhtäkkiä kaikesta autuasta ja kaunista? Jollekin on hyvin iskostettu estot päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi.

Ellet ole eläin, tai molemmat ole eläimiä.

Ihminen ei ole vain yhdistelmä ruumiinosia panetuksella lisättynä.

Kysymys kuuluu: Miksi edes kysyt tätä?

Mikä estää lähestymästä suhdetta joka on monitasoinen? Eikä vain laukeaminen ja ulos.

Ihminen on eläin, se on vain siitä jännä eläin että se kaikessa "fiksuudessaan" tekee yksinkertaisista asioista vaikeita ja kompleksisia. Kaikkein pahinta on, että se kuvittelee kaikessa itserakkaudessaan olevansa oikeutettu laukomaan muille lajitovereille, että mikä on oikeaa ja mikä väärää seksiä.

Vierailija
24/78 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joskus kymmenen vuotta sitten. Tutustuin kaverina yhteen tyyppiin, jota aloin haluta seksuaalisesti mutta romanttinen kiinnostus oli samalla täysin nolla. Ruvettiin sitten kaveriseksisuhteeseen, eli nähtiin edelleen kavereina entiseen malliin mutta lisäksi paneskeltiin jos huvitti. Monesti saatettiin myös vain nukkua lusikassa.

Se loppui sitten parin vuoden päästä, kun minä kyllästyin. Seksin saralla kaikki oli jo nähty tämän kanssa ja kun sitä romanttista kiinnostusta ei kerran ollut koskaan ollutkaan, niin tietynlaiselle yhtymislevelillehän ei tuollaisessa asetelmassa edes päästä. Jäätiin kavereiksi ja ollaan hyvät kaverit edelleen. Mies on nykyään naimisissa ja vaimokin tietää kyllä meidän historian.

En ymmärrä, miten jonkun edellisen mielestä mies saa naista enemmän tällaisessa? Hyvä seksi on näin naisnäkökulmasta katsottuna niin älyttömän harvinaista, että jos sitä saa joltakulta, siitä ei halua kyllä irrottaa vaikka muuten henkilö ei juuri kiinnostaisikaan. Siksi fwb on nimenomaan naisen kannalta ihan paras järjestely, kun ei tarvitse ottaa koko pakettia jos se on osin epäsopiva.

Nainen pitää suurinta osaa miehistä ulkoisesti epäviehättävinä ja tietysti nainen kokeilee seksiä vain sen marginaalin kanssa, jota pitää komeana. Sen lisäksi tältä marginaalilta vielä odotetaan samankaltaisia mieltymyksiä kuin naisella tai kykyä lukea naista ilman sanoja. 

Jos minä haluaisin vaikka keskustella jalkapallosta toisen miehen kanssa, se ei välttämättä olisi hirveän vaikeaa, mutta jos haluan keskustella jalkapallosta vain sellaisen miehen kanssa, joka näyttää hyvin paljon Jari Litmaselta 90-luvulla, niin sitten minun onkin mahdollista keskustella jalkapallosta aika pienen joukon kanssa. Ja jos sitten se Litmasen näköinen tyyppi löytyy ja minä toivon vielä hänen ottavan ohjat keskustelussa ja keskustelevan siten kuin minä haluan, niin johan on vaikeaa. Siksi hyvä jalkapallokeskustelu näin miehen näkökulmasta on tosi harvinaista. 

En ole nainen, mutta kuvittelisin että tässä tarkoitetaan ihan vain sitä peruskäsitystä mikä ilmeisesti monella miehellä on, että riittää kun on iso kalu ja sitä sitten runnotaan vain vauhdilla sisään ja ulos. Ei siis ole kyse pelkästään mieltymyksistä, vaan siitä että naisen anatomian tuntemus ei ole hanskassa.

Vierailija
25/78 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies hyötyy siinä aina enemmän kuin nainen.

Miten niin? Ap

Miehen ei tarvitse maksaa kaveriseksistä, eikä tarvitse edes hemmotella tätä ystävänaista, ystävänaisen eteen ei tarvitse nähdä niin paljon vaivaa, kuin naisystävän. Rahan lisäksi aikaa säästyy ja mies voi etsiä samanaikaisesti parisuhteeseen kelpaavaa naista ja panna myös muitakin fwb-naisia. Jos joku ystävänaisista raskautuu tai vaikka vammautuu pysyvästi klamydiasta, niin se on naisen ongelma.

Yhtä lailla nuo pätevät naiseen. Hänen ei tarvitse maksaa kaveriseksistä eikä edes hemmotella ystävämiestä. Ystävämiehen eteen ei tarvitse nähdä niin paljon vaivaa kuin miesystävän. Aikaa säästyy ja samanaikaisesti voi etsiä parisuhteeseen kelpaavaa miestä ja panna muitakin fwb-naisia. Taudit ovat ihan yhtäläinen riski miehille kuin naisille eikä kukaan hullu toivottavasti harrasta fwb-suhteita ilman kondomia.

Minä olen aikoinaan ollut jonkin aikaa fwb-suhteessa; ihan kiva mies mutta ei todellakaan sellainen, jonka kanssa olisin halunnut mitään vakavampaa.

Vierailija
26/78 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on yksi FWB suhde. Maksaa 200€ kerta.

Vierailija
27/78 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Ap

Miehen ei tarvitse maksaa kaveriseksistä, eikä tarvitse edes hemmotella tätä ystävänaista, ystävänaisen eteen ei tarvitse nähdä niin paljon vaivaa, kuin naisystävän. Rahan lisäksi aikaa säästyy ja mies voi etsiä samanaikaisesti parisuhteeseen kelpaavaa naista ja panna myös muitakin fwb-naisia. Jos joku ystävänaisista raskautuu tai vaikka vammautuu pysyvästi klamydiasta, niin se on naisen ongelma.

Katsopas kun jotkut naisetkin haluavat seksiä. 

On tämä palsta kyllä huvittava.

-Eri

Jotkut viisaat naiset ymmärtävät ottaa siitä myös rahaa. :) Tyhmäähän se on ilmaiseksi antaa.

Joku on jäänyt taas 50-luvulle, missä seksi on jotain mitä naiset antavat ja miehet saavat. Ymmärrätkö sen vertaa, että jos nainen myy seksiä, niin silloin hänen nautinnollaan ei ole merkitystä. Mies ostaa tyydytyksen itselleen. Mutta FWB-suhteessa myös naisen nautinnolla on merkitys. Sellainen fwb-suhde loppuu lyhyeen, missä mies ei sitä osaa tarjota.

Vierailija
28/78 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Ap

Yhtä lailla nuo pätevät naiseen. Hänen ei tarvitse maksaa kaveriseksistä eikä edes hemmotella ystävämiestä. Ystävämiehen eteen ei tarvitse nähdä niin paljon vaivaa kuin miesystävän. Aikaa säästyy ja samanaikaisesti voi etsiä parisuhteeseen kelpaavaa miestä ja panna muitakin fwb-naisia. Taudit ovat ihan yhtäläinen riski miehille kuin naisille eikä kukaan hullu toivottavasti harrasta fwb-suhteita ilman kondomia.

Minä olen aikoinaan ollut jonkin aikaa fwb-suhteessa; ihan kiva mies mutta ei todellakaan sellainen, jonka kanssa olisin halunnut mitään vakavampaa.

Taudit ei todellakaan ole yhtäläinen riski miehelle ja naiselle. Naisella esim kondylooma on vaikeampi hoitaa ja papilloomavirukset aiheuttaa solumuutoksia, joiden seuranta ja jännittäminen on ikävää ja joudutaan joskus turvautumaan konisaatiotoimenpiteisiin eli kohdunkaulan leikkaamiseen ja joskus seurauksena on myös syöpä. Miehellä hpv=yleensä oireeton tai munassa näppyjä, joita on helppo penslata.

Klamydia aiheuttaa miehelle ehkä jotain virtsankirvelyä, naiselle koko lisääntymiselimistön vaarallista ja hedelmällisyyttä uhkaavaa tulehdusta.

Perehdy sukupuolitauteihin uudestaan ennen kuin harrastat seksiä seuraavan kerran.

Vierailija
29/78 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi 25v sitten yhdenillanjutusta. Kemiaa oli, mutta kumpaakaan ei kiinnostanut vakava suhde, eikä (näin jälkikäteen ajatellen) meistä olisi suhteeseen ollutkaan. B jatkui viitisen vuotta, F olemme yhä. Kumpikin on ollut välillä ihan oikeassa suhteessa ilman että F on kärsinyt siitä, B vain jäi pois.

Vierailija
30/78 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Ap

Mun mielestä parisuhteen idea ei ole siinä, että nainen näkee vaivaa miehensä eteen. Mutta tuollaisiakin naisia tietysti on.

Vierailija
31/78 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii huonosti koska äärimmäisen harva pystyy luottamaan fwb-kumppaniinsa jotenkin järkevällä ja riittävällä tasolla. Koko ajan toinen epäilee toista siitä, että hän haaveilee parisuhteesta, yrittää hankkiutua paksuksi (vaikka sterilaationsakin läpi) tai jos ei tuota niin päinvastaista eli epäilee toisen pitävän täysin pilkkanaan, epäilee panevansa jokaista vastaantulijaa paljaalla ja jostain syystä salaavansa... tai vaikka yrittävän hyötyä rahallisesti... Alkaa pelaamalla vastaamaan päänsisäisiin kuvitelmiinsa, jotka eivät ole todellisuutta, mutta mitä kuitenkin epäilee koska ei ole sitä luottamusta, että se mitä sanotaan on totuus. Koettu on nuo kaikki, en jaksa enää. Miehiä.

Vierailija
32/78 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Ap

-Eri

Jotkut viisaat naiset ymmärtävät ottaa siitä myös rahaa. :) Tyhmäähän se on ilmaiseksi antaa.

Joku on jäänyt taas 50-luvulle, missä seksi on jotain mitä naiset antavat ja miehet saavat. Ymmärrätkö sen vertaa, että jos nainen myy seksiä, niin silloin hänen nautinnollaan ei ole merkitystä. Mies ostaa tyydytyksen itselleen. Mutta FWB-suhteessa myös naisen nautinnolla on merkitys. Sellainen fwb-suhde loppuu lyhyeen, missä mies ei sitä osaa tarjota.

Seksi on naiselle iso riski ja miehelle pieni. Nykyaika ei poista evoluutiota miljoonilta vuosilta, sitä asetelmaa ei voida väkisin kääntää. Väittää kyllä voidaan mitä vaan ja perustella vaikka tasa-arvolla.

Vierailija
33/78 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Ap

Mun mielestä parisuhteen idea ei ole siinä, että nainen näkee vaivaa miehensä eteen. Mutta tuollaisiakin naisia tietysti on.

Kyllä meillä molemmat näkevät vaivaa toisensa eteen, sitä kutsutaan parisuhteesta huolehtimiseksi. Esimerkiksi tavataan toisen sukulaisia ja ystäviä, tehdään arjessa pieniä palveluksia ja osoitetaan huolehtivaisuutta, tehdään kompromisseja ja siten joskus luovutaan omasta alkuperäisestä toiveesta jne.

Vierailija
34/78 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimii huonosti koska äärimmäisen harva pystyy luottamaan fwb-kumppaniinsa jotenkin järkevällä ja riittävällä tasolla. Koko ajan toinen epäilee toista siitä, että hän haaveilee parisuhteesta, yrittää hankkiutua paksuksi (vaikka sterilaationsakin läpi) tai jos ei tuota niin päinvastaista eli epäilee toisen pitävän täysin pilkkanaan, epäilee panevansa jokaista vastaantulijaa paljaalla ja jostain syystä salaavansa... tai vaikka yrittävän hyötyä rahallisesti... Alkaa pelaamalla vastaamaan päänsisäisiin kuvitelmiinsa, jotka eivät ole todellisuutta, mutta mitä kuitenkin epäilee koska ei ole sitä luottamusta, että se mitä sanotaan on totuus. Koettu on nuo kaikki, en jaksa enää. Miehiä.

Kuinka laajaan otokseen tämä tietosi perustuu? Vai yleistätkö omat kokemuksesi koskemaan kaikkia muita?

Olisikohan mahdollista, että sellainen, joka ei sinulle sovi, sopii kuitenkin joillekin muille?

Vierailija
35/78 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Ap

Taudit ei todellakaan ole yhtäläinen riski miehelle ja naiselle. Naisella esim kondylooma on vaikeampi hoitaa ja papilloomavirukset aiheuttaa solumuutoksia, joiden seuranta ja jännittäminen on ikävää ja joudutaan joskus turvautumaan konisaatiotoimenpiteisiin eli kohdunkaulan leikkaamiseen ja joskus seurauksena on myös syöpä. Miehellä hpv=yleensä oireeton tai munassa näppyjä, joita on helppo penslata.

Klamydia aiheuttaa miehelle ehkä jotain virtsankirvelyä, naiselle koko lisääntymiselimistön vaarallista ja hedelmällisyyttä uhkaavaa tulehdusta.

Perehdy sukupuolitauteihin uudestaan ennen kuin harrastat seksiä seuraavan kerran.

Klamydia voi aiheuttaa lapsettomuutta miehellekin eli munat menee aivan tärviölle ja miehuus siinä samalla (homonit). AIDS t appaa miehen kuin naisenkin. Hoitamattomat taudit ovat molemmille ikäviä, ei yhtään vähempää miehille. Harva onneksi on niin Uuno, että niitä tieten tahtoen hankkii. Kondylooman hankkiminen vaatii jo vaivannäköä ja erityisestä tuuria esimerkiksi.

-eri

Vierailija
36/78 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Ap

-Eri

Seksi on naiselle iso riski ja miehelle pieni. Nykyaika ei poista evoluutiota miljoonilta vuosilta, sitä asetelmaa ei voida väkisin kääntää. Väittää kyllä voidaan mitä vaan ja perustella vaikka tasa-arvolla.

Nykyaikainen ehkäisy on muuttanut tätä asiaa. Mukavaa on kyllä elää tätä aikaa naisena ja nauttia hyvästä seksistä, onneksi en syntynyt sata vuotta sitten.

Vierailija
37/78 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Ap

Klamydia voi aiheuttaa lapsettomuutta miehellekin eli munat menee aivan tärviölle ja miehuus siinä samalla (homonit). AIDS t appaa miehen kuin naisenkin. Hoitamattomat taudit ovat molemmille ikäviä, ei yhtään vähempää miehille. Harva onneksi on niin Uuno, että niitä tieten tahtoen hankkii. Kondylooman hankkiminen vaatii jo vaivannäköä ja erityisestä tuuria esimerkiksi.

-eri

Ei taida kovin nopeasti aiheuttaa miehelle. Sitten on jo oma vika, jos harrastaa irtoseksiä/fwb miehenä eikä käy klamydiatestissä edes pari kertaa vuodessa. Naisella taas munanjohtimen "karvat" puolestaan ovat äärimmäisen herkkiä ja voivat vaurioitua lopullisesti lyhytaikaisestakin tulehduksesta. Kondylooma aiheutuu hpv viruksesta ja riippuu hpv kannasta ja oman kropan reaktioista, lähinnä siis tuurista, onko papilloomavirus näppylöitä aiheuttavaa vai ei.

Vierailija
38/78 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ollut noin kaksi vuotta todella toimiva fwb-suhde. Mies on mukava,luotettava ja komea mutta parisuhdetta meille ei tule silti. Seksi on hyvää ja olemme ystäviä muutenkin mm. harrastetaan yhdessä. Etsimme tahoillamme parisuhdetta ja tämä on ollut todella toimiva ,haluanhan seksiä itsekin!

N48

Vierailija
39/78 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Ap

-Eri

Nykyaikainen ehkäisy on muuttanut tätä asiaa. Mukavaa on kyllä elää tätä aikaa naisena ja nauttia hyvästä seksistä, onneksi en syntynyt sata vuotta sitten.

Muuttanut osittain, ainakin muuttanut seksin vaikutuksia/lopputulosta. Mutta yhä esimerkiksi mies on fyysisesti useimmiten vahvempi kuin nainen. Ja toimimme luontaisesti saman asetelman pohjaisesti, minkä mukaisesti olemme evolvoituneet, se on osa perimäämme. Sitä ei muutama kymmentä vuotta raskauden ehkäisyä muuta.

Vierailija
40/78 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka laajaan otokseen tämä tietosi perustuu? Vai yleistätkö omat kokemuksesi koskemaan kaikkia muita?

Olisikohan mahdollista, että sellainen, joka ei sinulle sovi, sopii kuitenkin joillekin muille?

Olen kokeillut fwb-suhteita useamman miehen kanssa joiden kanssa oli kemiaa tai ei ollut. En satu tietämään ainuttakaan yhtä kesää pidempään toiminutta fwb-suhdetta. En edes useampaa kesän verran HYVIN toiminutta vaikka monesta kuviosta olen tietoinen.

Sen sijaan jotkin suhteet, fwb-suhteet, olisivat hyvin toimineet viikonlopun tai kaksi. Irtosuhteillakin on huomattavasti suurempi onnistumisprosentti kuin fwb-suhteilla. Niiden konsepti on selkeämpi ja helpompi vaillinnaiselle ihmislajille.

Vaikka fwb:ssä ei edes jaeta yhteistä arkea toimivat ne ihmeen surkeasti, jopa parisuhteita huonommin.

Anteeksi, että yleistän kun teen yleistyksen, tottakai fwb:t sinulle sopii kun niin väität, mutta fwb-suhteissa luottamus on heikkoa ja käsitys suhteen merkityksestä epäselvä. Se aiheuttaa kärsimystä, jota parhaillaankin vain siedetään parhaan kyvyn mukaisesti.

- Jos se jostain on toimiva ja kannattava kuvio niin silloin olen ehdottomasti samaa mieltä, joillekin nuo sopivat mainiosti.

Valitettavan harvoin se jolle kuvio sopii, löytää toisen jolle se sopii.