Palstailijoilla kokemusta FWB-suhteista?
Onko toiminut? Haluaisin ehdottaa sellaista yhdelle tutulle eronneelle miehelle, mutta en oo vielä uskaltanut. Eronnut itsekin oon.
Kommentit (78)
Sanotaan näin, että ei se ystävyyttä ole pilannut. Ongelmana on kuitenkin, että siitä on vaikea siirtyä takaisin tavalliseen ystävyyssuhteeseen, jos toinen osapuoli haluaa pitää saavutetuista eduista kiinni.
Eikös seksi ole ihan ok asia? Mitä vikaa fwb-jutuissa, jos ne toimii? Oon 25v ja en näe fwb-suhteissa mitään pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Toimii huonosti koska äärimmäisen harva pystyy luottamaan fwb-kumppaniinsa jotenkin järkevällä ja riittävällä tasolla. Koko ajan toinen epäilee toista siitä, että hän haaveilee parisuhteesta, yrittää hankkiutua paksuksi (vaikka sterilaationsakin läpi) tai jos ei tuota niin päinvastaista eli epäilee toisen pitävän täysin pilkkanaan, epäilee panevansa jokaista vastaantulijaa paljaalla ja jostain syystä salaavansa... tai vaikka yrittävän hyötyä rahallisesti... Alkaa pelaamalla vastaamaan päänsisäisiin kuvitelmiinsa, jotka eivät ole todellisuutta, mutta mitä kuitenkin epäilee koska ei ole sitä luottamusta, että se mitä sanotaan on totuus. Koettu on nuo kaikki, en jaksa enää. Miehiä.
Eikä oikeastaan pitäisikään luottaa. Jotain sääntöjä voi yrittää keskenään sopia, mutta koska kyseessä on fwb, se on aina vähän kysymysmerkki miten tarkasti niitä noudatetaan. Eli vaikka koittaisi pelata varman päälle, niin ei se kovin varma ole kumminkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii huonosti koska äärimmäisen harva pystyy luottamaan fwb-kumppaniinsa jotenkin järkevällä ja riittävällä tasolla. Koko ajan toinen epäilee toista siitä, että hän haaveilee parisuhteesta, yrittää hankkiutua paksuksi (vaikka sterilaationsakin läpi) tai jos ei tuota niin päinvastaista eli epäilee toisen pitävän täysin pilkkanaan, epäilee panevansa jokaista vastaantulijaa paljaalla ja jostain syystä salaavansa... tai vaikka yrittävän hyötyä rahallisesti... Alkaa pelaamalla vastaamaan päänsisäisiin kuvitelmiinsa, jotka eivät ole todellisuutta, mutta mitä kuitenkin epäilee koska ei ole sitä luottamusta, että se mitä sanotaan on totuus. Koettu on nuo kaikki, en jaksa enää. Miehiä.
Kuinka laajaan otokseen tämä tietosi perustuu? Vai yleistätkö omat kokemuksesi koskemaan kaikkia muita?
Olisikohan mahdollista, että sellainen, joka ei sinulle sovi, sopii kuitenkin joillekin muille?
Olen kokeillut fwb-suhteita useamman miehen kanssa joiden kanssa oli kemiaa tai ei ollut. En satu tietämään ainuttakaan yhtä kesää pidempään toiminutta fwb-suhdetta. En edes useampaa kesän verran HYVIN toiminutta vaikka monesta kuviosta olen tietoinen.
Sen sijaan jotkin suhteet, fwb-suhteet, olisivat hyvin toimineet viikonlopun tai kaksi. Irtosuhteillakin on huomattavasti suurempi onnistumisprosentti kuin fwb-suhteilla. Niiden konsepti on selkeämpi ja helpompi vaillinnaiselle ihmislajille.
Vaikka fwb:ssä ei edes jaeta yhteistä arkea toimivat ne ihmeen surkeasti, jopa parisuhteita huonommin.
Anteeksi, että yleistän kun teen yleistyksen, tottakai fwb:t sinulle sopii kun niin väität, mutta fwb-suhteissa luottamus on heikkoa ja käsitys suhteen merkityksestä epäselvä. Se aiheuttaa kärsimystä, jota parhaillaankin vain siedetään parhaan kyvyn mukaisesti.
- Jos se jostain on toimiva ja kannattava kuvio niin silloin olen ehdottomasti samaa mieltä, joillekin nuo sopivat mainiosti.Valitettavan harvoin se jolle kuvio sopii, löytää toisen jolle se sopii.
Hieno kommentti, ja samaa mieltä.
Fwb on ok juttu, mutta harvoin siinä on oikeaa kaveruutta taustalla. Mun fwb oli liian tunkeilevia ja ehdotti koko ajan seksiä, joten katkaisin suhteen.
Mutta yhdellä kaverillani on aito fwb-suhde, sillä he ovat oikeasti kavereita. Ilman kaveruutta pitäis käyttää sanaa fuckbuddy, ei fwb.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies hyötyy siinä aina enemmän kuin nainen.
Miten niin? Ap
Miehen ei tarvitse maksaa kaveriseksistä, eikä tarvitse edes hemmotella tätä ystävänaista, ystävänaisen eteen ei tarvitse nähdä niin paljon vaivaa, kuin naisystävän. Rahan lisäksi aikaa säästyy ja mies voi etsiä samanaikaisesti parisuhteeseen kelpaavaa naista ja panna myös muitakin fwb-naisia. Jos joku ystävänaisista raskautuu tai vaikka vammautuu pysyvästi klamydiasta, niin se on naisen ongelma.
Katsopas kun jotkut naisetkin haluavat seksiä.
On tämä palsta kyllä huvittava.
-Eri
Jotkut viisaat naiset ymmärtävät ottaa siitä myös rahaa. :) Tyhmäähän se on ilmaiseksi antaa.
Joku on jäänyt taas 50-luvulle, missä seksi on jotain mitä naiset antavat ja miehet saavat. Ymmärrätkö sen vertaa, että jos nainen myy seksiä, niin silloin hänen nautinnollaan ei ole merkitystä. Mies ostaa tyydytyksen itselleen. Mutta FWB-suhteessa myös naisen nautinnolla on merkitys. Sellainen fwb-suhde loppuu lyhyeen, missä mies ei sitä osaa tarjota.
Seksi on naiselle iso riski ja miehelle pieni. Nykyaika ei poista evoluutiota miljoonilta vuosilta, sitä asetelmaa ei voida väkisin kääntää. Väittää kyllä voidaan mitä vaan ja perustella vaikka tasa-arvolla.
Nykyaikainen ehkäisy on muuttanut tätä asiaa. Mukavaa on kyllä elää tätä aikaa naisena ja nauttia hyvästä seksistä, onneksi en syntynyt sata vuotta sitten.
Muuttanut osittain, ainakin muuttanut seksin vaikutuksia/lopputulosta. Mutta yhä esimerkiksi mies on fyysisesti useimmiten vahvempi kuin nainen. Ja toimimme luontaisesti saman asetelman pohjaisesti, minkä mukaisesti olemme evolvoituneet, se on osa perimäämme. Sitä ei muutama kymmentä vuotta raskauden ehkäisyä muuta.
Juuri siksihän, että mies on yleensä naista vahvempi, naisen kannattaa tuntemattomien satunnaisseksikumppanien sijasta pitäytyä vakinaisessa seksikumppanissa. T. se jolla on kolme vuotta kestänyt panosuhde. Vai mikä olisi mielestäsi parempi ratkaisu sellaisen naisen kannalta, joka ei halua parisuhdetta?
Fwb-juttu on hyvä, jos kellään ei synny tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Ap
Miehen ei tarvitse maksaa kaveriseksistä, eikä tarvitse edes hemmotella tätä ystävänaista, ystävänaisen eteen ei tarvitse nähdä niin paljon vaivaa, kuin naisystävän. Rahan lisäksi aikaa säästyy ja mies voi etsiä samanaikaisesti parisuhteeseen kelpaavaa naista ja panna myös muitakin fwb-naisia. Jos joku ystävänaisista raskautuu tai vaikka vammautuu pysyvästi klamydiasta, niin se on naisen ongelma.
Katsopas kun jotkut naisetkin haluavat seksiä.
On tämä palsta kyllä huvittava.
-Eri
Jotkut viisaat naiset ymmärtävät ottaa siitä myös rahaa. :) Tyhmäähän se on ilmaiseksi antaa.
Joku on jäänyt taas 50-luvulle, missä seksi on jotain mitä naiset antavat ja miehet saavat. Ymmärrätkö sen vertaa, että jos nainen myy seksiä, niin silloin hänen nautinnollaan ei ole merkitystä. Mies ostaa tyydytyksen itselleen. Mutta FWB-suhteessa myös naisen nautinnolla on merkitys. Sellainen fwb-suhde loppuu lyhyeen, missä mies ei sitä osaa tarjota.
Seksi on naiselle iso riski ja miehelle pieni. Nykyaika ei poista evoluutiota miljoonilta vuosilta, sitä asetelmaa ei voida väkisin kääntää. Väittää kyllä voidaan mitä vaan ja perustella vaikka tasa-arvolla.
Nykyaikainen ehkäisy on muuttanut tätä asiaa. Mukavaa on kyllä elää tätä aikaa naisena ja nauttia hyvästä seksistä, onneksi en syntynyt sata vuotta sitten.
Muuttanut osittain, ainakin muuttanut seksin vaikutuksia/lopputulosta. Mutta yhä esimerkiksi mies on fyysisesti useimmiten vahvempi kuin nainen. Ja toimimme luontaisesti saman asetelman pohjaisesti, minkä mukaisesti olemme evolvoituneet, se on osa perimäämme. Sitä ei muutama kymmentä vuotta raskauden ehkäisyä muuta.
Juuri siksihän, että mies on yleensä naista vahvempi, naisen kannattaa tuntemattomien satunnaisseksikumppanien sijasta pitäytyä vakinaisessa seksikumppanissa. T. se jolla on kolme vuotta kestänyt panosuhde. Vai mikä olisi mielestäsi parempi ratkaisu sellaisen naisen kannalta, joka ei halua parisuhdetta?
Miksei naisella voisi olla seksisuhteita? Tuo on sovinismia. T. N27
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joskus kymmenen vuotta sitten. Tutustuin kaverina yhteen tyyppiin, jota aloin haluta seksuaalisesti mutta romanttinen kiinnostus oli samalla täysin nolla. Ruvettiin sitten kaveriseksisuhteeseen, eli nähtiin edelleen kavereina entiseen malliin mutta lisäksi paneskeltiin jos huvitti. Monesti saatettiin myös vain nukkua lusikassa.
Se loppui sitten parin vuoden päästä, kun minä kyllästyin. Seksin saralla kaikki oli jo nähty tämän kanssa ja kun sitä romanttista kiinnostusta ei kerran ollut koskaan ollutkaan, niin tietynlaiselle yhtymislevelillehän ei tuollaisessa asetelmassa edes päästä. Jäätiin kavereiksi ja ollaan hyvät kaverit edelleen. Mies on nykyään naimisissa ja vaimokin tietää kyllä meidän historian.
En ymmärrä, miten jonkun edellisen mielestä mies saa naista enemmän tällaisessa? Hyvä seksi on näin naisnäkökulmasta katsottuna niin älyttömän harvinaista, että jos sitä saa joltakulta, siitä ei halua kyllä irrottaa vaikka muuten henkilö ei juuri kiinnostaisikaan. Siksi fwb on nimenomaan naisen kannalta ihan paras järjestely, kun ei tarvitse ottaa koko pakettia jos se on osin epäsopiva.
Nainen pitää suurinta osaa miehistä ulkoisesti epäviehättävinä ja tietysti nainen kokeilee seksiä vain sen marginaalin kanssa, jota pitää komeana. Sen lisäksi tältä marginaalilta vielä odotetaan samankaltaisia mieltymyksiä kuin naisella tai kykyä lukea naista ilman sanoja.
Jos minä haluaisin vaikka keskustella jalkapallosta toisen miehen kanssa, se ei välttämättä olisi hirveän vaikeaa, mutta jos haluan keskustella jalkapallosta vain sellaisen miehen kanssa, joka näyttää hyvin paljon Jari Litmaselta 90-luvulla, niin sitten minun onkin mahdollista keskustella jalkapallosta aika pienen joukon kanssa. Ja jos sitten se Litmasen näköinen tyyppi löytyy ja minä toivon vielä hänen ottavan ohjat keskustelussa ja keskustelevan siten kuin minä haluan, niin johan on vaikeaa. Siksi hyvä jalkapallokeskustelu näin miehen näkökulmasta on tosi harvinaista.
En ole nainen, mutta kuvittelisin että tässä tarkoitetaan ihan vain sitä peruskäsitystä mikä ilmeisesti monella miehellä on, että riittää kun on iso kalu ja sitä sitten runnotaan vain vauhdilla sisään ja ulos. Ei siis ole kyse pelkästään mieltymyksistä, vaan siitä että naisen anatomian tuntemus ei ole hanskassa.
Useimmilla miehillä on naisten mielestä 'pieni' kalu ja lähes kaikki tietävät sen. Se isoin 5% on eniten naisten mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joskus kymmenen vuotta sitten. Tutustuin kaverina yhteen tyyppiin, jota aloin haluta seksuaalisesti mutta romanttinen kiinnostus oli samalla täysin nolla. Ruvettiin sitten kaveriseksisuhteeseen, eli nähtiin edelleen kavereina entiseen malliin mutta lisäksi paneskeltiin jos huvitti. Monesti saatettiin myös vain nukkua lusikassa.
Se loppui sitten parin vuoden päästä, kun minä kyllästyin. Seksin saralla kaikki oli jo nähty tämän kanssa ja kun sitä romanttista kiinnostusta ei kerran ollut koskaan ollutkaan, niin tietynlaiselle yhtymislevelillehän ei tuollaisessa asetelmassa edes päästä. Jäätiin kavereiksi ja ollaan hyvät kaverit edelleen. Mies on nykyään naimisissa ja vaimokin tietää kyllä meidän historian.
En ymmärrä, miten jonkun edellisen mielestä mies saa naista enemmän tällaisessa? Hyvä seksi on näin naisnäkökulmasta katsottuna niin älyttömän harvinaista, että jos sitä saa joltakulta, siitä ei halua kyllä irrottaa vaikka muuten henkilö ei juuri kiinnostaisikaan. Siksi fwb on nimenomaan naisen kannalta ihan paras järjestely, kun ei tarvitse ottaa koko pakettia jos se on osin epäsopiva.
Nainen pitää suurinta osaa miehistä ulkoisesti epäviehättävinä ja tietysti nainen kokeilee seksiä vain sen marginaalin kanssa, jota pitää komeana. Sen lisäksi tältä marginaalilta vielä odotetaan samankaltaisia mieltymyksiä kuin naisella tai kykyä lukea naista ilman sanoja.
Jos minä haluaisin vaikka keskustella jalkapallosta toisen miehen kanssa, se ei välttämättä olisi hirveän vaikeaa, mutta jos haluan keskustella jalkapallosta vain sellaisen miehen kanssa, joka näyttää hyvin paljon Jari Litmaselta 90-luvulla, niin sitten minun onkin mahdollista keskustella jalkapallosta aika pienen joukon kanssa. Ja jos sitten se Litmasen näköinen tyyppi löytyy ja minä toivon vielä hänen ottavan ohjat keskustelussa ja keskustelevan siten kuin minä haluan, niin johan on vaikeaa. Siksi hyvä jalkapallokeskustelu näin miehen näkökulmasta on tosi harvinaista.
En ole nainen, mutta kuvittelisin että tässä tarkoitetaan ihan vain sitä peruskäsitystä mikä ilmeisesti monella miehellä on, että riittää kun on iso kalu ja sitä sitten runnotaan vain vauhdilla sisään ja ulos. Ei siis ole kyse pelkästään mieltymyksistä, vaan siitä että naisen anatomian tuntemus ei ole hanskassa.
Useimmilla miehillä on naisten mielestä 'pieni' kalu ja lähes kaikki tietävät sen. Se isoin 5% on eniten naisten mieleen.
Höpöhöpö. Minä ainakin tykkään pienemmästä, ison kanssa joutuu työstämään ja lämmittelemään ja se on väsyttävää, ja jopa kivuliasta. Hieromasauvanikin ovat vain vähän sormea paksumpia. Suuseksi ja monipuolinen kokeilu ovat kivempiä kuin iso kalu.
Hipit kokeili sitä 60- ja 70-luvuilla. Ei toiminut. Nykyään pelkkää weeteetouhua osattomille, joista ei muuhun ole.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun herkutellaan niin lautaselta löytyy juustoa, juomaksi jäävettä ja ehkä yhden suklaapalankin voi ottaa😎😎😎😎💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻 Jaksaa taas PUMPPAILLA JA SPORTTAILLA, kun on maha täynnä herkkuja😎😎😎💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻 ja kun PUMPPAILEE JA SPORTTAILEE, niin jaksaa myös MATKUSTELLA. MATKUSTELUN JÄLKEEN otetaan LEIMAA ja sporttaillaan!!!! 😎😎😎💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻🏋🏻♂️🏋🏻♂️🏋🏻♂️🏋🏻♂️🏋🏻♂️🏋🏻♂️🏃🏻♂️🏃🏻♂️🏃🏻♂️🏋🏻♂️🏋🏻♂️🏋🏻♂️ SPORTTAILUN jälkeen maistuu jäävesi ja vesimelonisiivu! Ai että, SPORTTAILUU JA MATKUSTELUUUU, elämä on laiffiiiii!!!! 😎😎😎😎😎😎 Matkusteluuuuuu😎😎😎😎😎😎😎🌴🌴🌴🌴🛫🛫🛫🛬🛬🛬
Kyllä suomalainen on vaan kade ja katkera.
Suhteemme alkoi fwb-juttuna ja kehittyi siitä parisuhteeksi. Erosimme ystävinä ja kumppanin laastarisuhteen jälkeen palasimme myös sänkyyn. Ensitapaamisestamme on kahdeksan vuotta.
Minulle suhteemme on ollut hieno. On ilo tuntea ystäväni kaltainen hieno ja hauska ihminen. Tunnetasoni on ollut oikeastaan koko ajan melko sama, välitän ja tykkään hänestä paljon, mutta en halua, että olisimme omistautuneita toisillemme ja jakaisimme täysin elämämme. Pidän myös yksin olosta ja omista asioista päättämisestä.
Ystäväni tunteet ovat heitelleet paljon ja päivästä riippuen niin parisuhde kuin ystävyyskin ovat tuntuneet vaikeilta. Toisaalta hänen aloitteesta olemme eronneet ja hän haluaa myös pitää kiinni seksistä. Minulle ystävyys on seksiä tärkeämpää ja olen suhteen selkeyttämiseksi ollut valmis luopumaan seksistä, vaikka se niin hyvää onkin. Toistaiseksi olemme jatkaneet kuitenkin fwb-linjalla.
Mikäli ystäväni löytäisi uuden kumppanin, etsisin itse lähtökohtaisesti uuden fwb-suhteen. Läheisyys ja ilojen ja surujen jakaminen on ok, mutta en usko haluavani koskaan enää arkiyhteiseloa ja riitaa pikkuasioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi.
Ellet ole eläin, tai molemmat ole eläimiä.
Ihminen ei ole vain yhdistelmä ruumiinosia panetuksella lisättynä.
Kysymys kuuluu: Miksi edes kysyt tätä?
Mikä estää lähestymästä suhdetta joka on monitasoinen? Eikä vain laukeaminen ja ulos.
Siis eihän FWB ole pelkkä panosuhde. Siinähän ollaan myös kavereita. Jotkut myös urheilee ja matkustelee yhdessä. Hyvä suhdemuoto musta just eronneille.
Aivot räjähtää tästä loputtomasta "urheilu ja matkustelu, urheilu ja matkustelu, urheilu ja matkustelu" -jankkauksesta. 😑 kyllä on nykyihminen aivan totaalisen umpitylsä olio, kun ei osaa muuta kuin PUMPATA SALILLA, OTTAA LEIMOJA JA MATKUSTELLA. PUMPPIIIII, SPORTTII, SPORTTAILUU, MATKUSTELUU, LEIMOJA💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻😎😎😎😎😎😎🛫🛫🛫🛫🛫🛫🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🏋🏻♂️🏋🏻♂️🏋🏻♂️🏊🏻♀️🏊🏻♀️🏃🏻♂️🏃🏻♂️🚵🏻♂️🚵🏻♂️🏋🏻♂️💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻🛬🛬🛬🛬🛬
Repesin. Ihanan rehellinen "nyt katkes kamelin selkä" -tilitys.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kuinka minimaalinen mahdollisuus miehellä on löytää tuollainen suhde? Yleensä joutuu perustamaan perheen.
Vierailija kirjoitti:
En osaa kuvitella, että osaisin pitää tunteeni niin kontrollissa, että tuo onnistuisi. En kyllä osaa kuvitella myöskään haluavani seksiä miehen kanssa, johon en olisi vähintäänkin lujasti ihastunut.
Naisten perusvika, juuri tästä syystä nuo fwb-suhteet ei onnistu.
Vällyn välissä
Polvetkin nekin erkanee
Nouseva muna
Vierailija kirjoitti:
Vällyn välissä
Polvetkin nekin erkanee
Nouseva muna
*polvet
Mulla oli nuorempana kaksi ihastusta, joiden kanssa olin seksisuhteessa osittain samaan aikaan. Kummankaan kanssa ei ollut suunnitelmissa yhteistä tulevaisuutta (eri syistä mahdoton ajatus), mutta kyllä me toistemme avecceina liikuttiin erilaisissa tapahtumissakin, mutta ei sukujuhlissa. Miehet tunsivat toisensa ja tiesivät, että harrastan seksiä molempien kanssa.
Siis mitä vikaa on seksissä??? Ihan perustarve. En tajua ketjun negatiivisia kommentteja. Niin kauan kun tunteita ei synny ja ketään ei hyväksikäytetä, niin eikös seksisuhteet ole ninenomaan hyvä asia.