Palstailijoilla kokemusta FWB-suhteista?
Onko toiminut? Haluaisin ehdottaa sellaista yhdelle tutulle eronneelle miehelle, mutta en oo vielä uskaltanut. Eronnut itsekin oon.
Kommentit (78)
Kokeilin, mutta miehelle tuli tunteita ja oli mustasukkainen, ei toiminut. Tekis mieli ehdottaa toiselle miehelle samantyyppistä suhdetta mutta katsotaan.... En haluaisi toista palloa jalkaani taas.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli nuorempana kaksi ihastusta, joiden kanssa olin seksisuhteessa osittain samaan aikaan. Kummankaan kanssa ei ollut suunnitelmissa yhteistä tulevaisuutta (eri syistä mahdoton ajatus), mutta kyllä me toistemme avecceina liikuttiin erilaisissa tapahtumissakin, mutta ei sukujuhlissa. Miehet tunsivat toisensa ja tiesivät, että harrastan seksiä molempien kanssa.
Saanko kysyä, saitko ikinä selville, mitä miehet ajattelivat sinusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies hyötyy siinä aina enemmän kuin nainen.
Niin, kuinka minimaalinen mahdollisuus miehellä on löytää tuollainen suhde? Yleensä joutuu perustamaan perheen.
Naiset keskenäänkö niitä FWB-suhteita sitten harrastaa sinun mielestäsi?
Mitä tulee ap:n kysymykseen, niin omat FWB-suhteeni eivät ole koskaan alkaneet siitä, että jompikumpi olisi kysynyt/pyytänyt/ehdottanut sellaista. Ei, vaan on tavattu, harrastettu seksiä, huomattu että se on kivaa (ja toisen seurassa on kivaa muutenkin mutta ei edellytyksiä parisuhteelle), harrastettu uudestaan seksiä, vietetty aikaa yhdessä jne. Jossain kohtaa on jossain muodossa todettu se ääneen, että ei olla sitouduttu toisiimme eikä kyse ole parisuhteesta mutta ei siihenkään mitään valmista muottia ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli nuorempana kaksi ihastusta, joiden kanssa olin seksisuhteessa osittain samaan aikaan. Kummankaan kanssa ei ollut suunnitelmissa yhteistä tulevaisuutta (eri syistä mahdoton ajatus), mutta kyllä me toistemme avecceina liikuttiin erilaisissa tapahtumissakin, mutta ei sukujuhlissa. Miehet tunsivat toisensa ja tiesivät, että harrastan seksiä molempien kanssa.
No toisen kanssa seurusteltiinkin aluksi, kunnes tajuttiin, ettei kyse ole loppuelämän pariutumisesta. Molempien kanssa oltiin läheisiä ystäviä noin 10 vuotta (20-30v) ja toi seksisuhdevaihe kesti siitä 2-3 vuotta, mutta rakkaita ystäviä ovat molemmat olleet minulle ennen ja jälkeen (ja minäkin oletettavasti heille). Sittemmin kaikkien perheellistyttyä olemme tavanneet harvemmin, mutta toisen vaimon kanssa kuulutaan samaan ystäväpiiriin. Hän tietää, että meillä oli aikanaan "jotain säätöä". Täytyy sanoa, että ystäväpiirimme oli opiskeluaikana varsin avomielinen ja useamman nykyinen aviomies on 20-25 vuotta sitten seurustellut tai harrastanut seksiä jonkun muun meistä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toisen kanssa seurusteltiinkin aluksi, kunnes tajuttiin, ettei kyse ole loppuelämän pariutumisesta. Molempien kanssa oltiin läheisiä ystäviä noin 10 vuotta (20-30v) ja toi seksisuhdevaihe kesti siitä 2-3 vuotta, mutta rakkaita ystäviä ovat molemmat olleet minulle ennen ja jälkeen (ja minäkin oletettavasti heille). Sittemmin kaikkien perheellistyttyä olemme tavanneet harvemmin, mutta toisen vaimon kanssa kuulutaan samaan ystäväpiiriin. Hän tietää, että meillä oli aikanaan "jotain säätöä". Täytyy sanoa, että ystäväpiirimme oli opiskeluaikana varsin avomielinen ja useamman nykyinen aviomies on 20-25 vuotta sitten seurustellut tai harrastanut seksiä jonkun muun meistä kanssa.
OK kiitos vastauksesta ja avoimuudesta! Omasta puolestani anteeksi jos kysymys oli tungetteleva.
Omissa piireissäni tuollaista ei mitenkään olisi voinut kuvitella ja itse en haluaisi, että ystävissäni olisi ihmisiä, joiden kanssa puolisoni olisi aikoinaan harrastanut seksiä. Mutta tiedän, että meitä ihmisiä on moneen junaan ja eri järjestelyt toimivat toisille, toisille taas eivät. Tämä on aivan OK.
Hyvää jatkoa sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OK kiitos vastauksesta ja avoimuudesta! Omasta puolestani anteeksi jos kysymys oli tungetteleva.
Omissa piireissäni tuollaista ei mitenkään olisi voinut kuvitella ja itse en haluaisi, että ystävissäni olisi ihmisiä, joiden kanssa puolisoni olisi aikoinaan harrastanut seksiä. Mutta tiedän, että meitä ihmisiä on moneen junaan ja eri järjestelyt toimivat toisille, toisille taas eivät. Tämä on aivan OK.
Hyvää jatkoa sinulle!
Kiitos samoin sinulle. Kyllä tässä nykyelämässä on vaikeampi kuvitella ympäriinsä naimista kun on ollut 15 vuotta oman miehen kanssa eikä muut edes kiinnosta. :) Jos joskus jään yksin niin tuntuisi aika vaikealta ajatukselta harrastaa seksiä jonkun uuden tyypin kanssa. Nuorempana kaikki oli helpompaa, kroppa varsin hyvännäköinen ja libido huipussaan. :))
Ei tuo miehellekään hyvä ole. Jos et aivan tumpelo ole lakanoissa, niin nainen ihastuu ja ei päästä irti. Näin tuo menee.
mies52v
Hyvin toiminut jo yli 2 vuotta. Eron jälkeen ei ole kiinnostanut enää parisuhde, mutta FWB on just sitä mitä kaipaan.
Mulla oli tämmöinen määrittelemätön, FWB -tyyppinen suhde kaksikymppisenä. Molemmat opiskelijoita. Hän oli kai vähän ihastunutkin minuun, minulla oli lähinnä kaveruuden tunteita. Ylipuhui minut sitten sänkyyn n. kuukauden tuttavuuden jälkeen eikä se epämiellyttävää ollut. Ihan kivaa, mutta ei järisyttävää, koska ihastuminen puuttui. Hyvä puoli oli, että hänellä oli tosi hyvä kroppa. Oikein seurustelulta se ei minusta tuntunut, koska kumpikaan ei ollut rakastunut eikä satsannut mitenkään kaikkeaan tähän suhteeseen. Mukavaa yhdessäoloa. Kolmen-neljän kuukauden jälkeen hän soitti ja sanoi, että meidän pitää lopettaa tapailu, koska hän on tavannut jonkun, johon on ihastunut. Kiitin suoraselkäisyydestä, että ilmoitti, vaikka me ei varsinaisesti seurusteltukaan. Hän sanoi pitäneensä minua tyttöystävänään. En surrut asiaa valtavasti, vaikka vähän aikaa olin ehkä hieman haikea.
Ihan hyvä muisto jäi tästä lämpimästä ystävyydestä.
Kolme vuotta olen ollut seksisuhteessa. Meillä on ihan mukavaa ja hauskaa yhdessä ja tulee juteltua kaikenlaista myös. Mitään parisuhdetta en enää halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Ap
Miehen ei tarvitse maksaa kaveriseksistä, eikä tarvitse edes hemmotella tätä ystävänaista, ystävänaisen eteen ei tarvitse nähdä niin paljon vaivaa, kuin naisystävän. Rahan lisäksi aikaa säästyy ja mies voi etsiä samanaikaisesti parisuhteeseen kelpaavaa naista ja panna myös muitakin fwb-naisia. Jos joku ystävänaisista raskautuu tai vaikka vammautuu pysyvästi klamydiasta, niin se on naisen ongelma.
Ohhoh. Minkä ikäinen olet, kuulostat ihan mummolta?
Itse olen 53 ja silti tajuan, että FBW sopii monelle hyvin ja ihan samalla lailla se on naiselle nimenomaan HELPPO: ei tarvitse nähdä vaivaa, deittailla ja etsiä seksiseuraa, voi halutessaan kumminkin harrastaa seksiä muidenkin kanssa ja totta kai siinä käytetään kumia - kuka on niin kaheli nykymaailman aikaan, ettei muka käytä aina kumia, jos on eri ihmisen kanssa sängyssä kuin normaalisti???
Go for it, ap. Tosiaan iso etu siinä, että seksiä saa halutessaan, ei tarvitse etsiä seuraa (säästyt huonoilta deiteiltä) ja ei tarvitse sitoutua taas uuteen parisuhteeseen pian sen jälkeen, kun olet edellisen miehen saanut siivottua nurkista pois. Todennäköisesti toimisin juuri noin, jos tulisi ero.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo miehellekään hyvä ole. Jos et aivan tumpelo ole lakanoissa, niin nainen ihastuu ja ei päästä irti. Näin tuo menee.
mies52v
Buahahahaha ai NAINEN ihastuu väistämättä mieheen, jos mies saa hänelle orgasmin? Voi jeesus mitä tuubaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies52v
Buahahahaha ai NAINEN ihastuu väistämättä mieheen, jos mies saa hänelle orgasmin? Voi jeesus mitä tuubaa.
En mää noin sanonu. Tuskin nainen vaki sänkykaverikseen ottaa miestä joka ei muutenkin miellytä naista. Jopa toivon näin..Tuossahan on tällöin hyväå lähtökohta alkavalle sopalle.
mies52v
Vierailija kirjoitti:
Koska irtoseksiä harrastava naisen kanssa ei ole mitään syytä ryhtyä suhteeseen ja naisen irtoseksisuhteet ovat sitoutumishaluiselle miehelle turn-off, siinä missä naiset eivät miehen seksisuhteiluista hätkähdä.
Tästä syystä miehet eivät enää tosissaan sitoudu. Jos annatte vastikkeetonta seksiä, älkää odotako saavanne parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies52v
Naisella orgasmi vapauttaa kehoon oksitosiinia, miehellä orgasmi vapauttaa kehoon dopamiinia. Miksei näitä asioita opeteta peruskoulussa, kun jengi on niin pihalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska irtoseksiä harrastava naisen kanssa ei ole mitään syytä ryhtyä suhteeseen ja naisen irtoseksisuhteet ovat sitoutumishaluiselle miehelle turn-off, siinä missä naiset eivät miehen seksisuhteiluista hätkähdä.
Tästä syystä miehet eivät enää tosissaan sitoudu. Jos annatte vastikkeetonta seksiä, älkää odotako saavanne parisuhdetta.
Okei. Missä vaiheessa tuo käy toteen? Meinaan, kun olen elämäni aikana harrastanut vaikka kuinka paljon "vastikkeetonta seksiä" ja olen kuitenkin parisuhteessa.
Mä luulen, että MWB-suhteet on yleisempiä. Siis Married without benefits.
Olipas hyvin sanottu, sulla on sana hallussasi!