Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Partylite?

Vierailija
30.11.2013 |

Mitä mieltä ootte siitä? Onko ihan humpuukia? Sisko päätti just ryhtyä konsultiksi ja aikoo saada joulukuun aikana 1250€ edestä myytyä pelkkiä kynttilöitä? Kuka niitä ees ostaa?

Ne on kyllä hienoja mutta hirveän kalliita.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on tänä syksynä kutsuttu useille Tuppereille, kerran Partyliteen, kerran vaatekutsuille ja kerran johonkin magneettikoru(?) kutsuille. Yleensä minua ei kutsuta yhtään mihinkään, ei edes iltalenkille. Seurani ei siis kelpaa, mutta rahani ilmeisesti kyllä.

Kävin sitten siellä Partylitessä, olipas kerrassaan kamalia "somisteita" ja kynttilät tusinakamaa. Menin seuraavana päivänä rahoineni Maria Drockilan kynttiläpajaan ostamaan oikeasti hienoja kynttilöitä.

Vierailija
22/93 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne myyjät saakin Havia haukuttua ja parafiinia kehuttua, vaikka näköjään se on niin, että Havi ja muut steariinikynttilät on parempia. Aamukahvin jälkeen lähtee puhelu naapurin Rouvalle! Ei ole ottanut selvää, vaan toistanut mitä opetettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pitänyt pitkään kysyä, että mikä hemmetti on votiivi?

Vierailija
24/93 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 22:59"]

Parafiinikynttilät on siis nimensä mukaisesti valmistettu parafiinista, joka on jalostamalla saatu sivutuote raaka-öljystä. Näistä kynttilöistä syntyvä musta noki on samaa tavaraa kuin diesel moottoreiden pakokaasut. Lisäksi palaminen synnyttää joukon epäpuhtauksia ja vaarallisia yhdisteitä, mukaanlukien tolueenin sekä bentseenin, jotka ovat molemmat tunnettuja karsinogeenejä. Nämä myrkyt menevät syvälle keuhkoihin, ja voivat aiheuttaa väsymystä sekä päänsärkyä. Polttamalla raakaöljy-pohjaisia kynttilöitä siis saastutat huoneilmaasi.

Joutsenmerkittyjen kynttilöiden tulee palaa puhtaasti nokeamatta sisäilmaa. Ne eivät saa sisältää raskasmetalleja, tuoksuaineita eivätkä haitallisia kemikaaleja. Jopa kynttilän pakkauksen tulee olla tehokas eikä se saa sisältää kertakäyttöisiä kuppeja tai astioita. Kertakäyttöinen polttoastia ja pakkaus saattavat pahim-millaan moninkertaistaa kynttilän ympäristökuormituksen.

Havilla on joutsenmerkki....

[/quote]

Anteeksi nyt vaan, mutta nuo parafiinikynttilät nimen omaan eivät nokea yhtään. Mulla on sellainen valkoinen lyhty, jossa poltin jokusen vuoden Partylite-tuikkivia. Tarkistin sen aika ajoin, kun sanoivat, että ei tule nokea. Ei tullut. 

Sitten lykkäsin sinne tavallisen tuikun. Arvannette miltä lyhty näyttää nyt?

Muuten en ota kantaa asiaan. Mitä tulee akateemiseen tiedostavuuteen: toivottavasti te akateemiset kynttilänvieroksujat ette asu kaupungissa? Se, että polttaa kynttilöitä muutamana kuukautena vuodesta pari tuntia illassa on aika pientä keskusta-alueiden ilmansaasteisiin verrattuna.

Mutta akateemisina varmasti tiesitte tämän, ja olette valinneet kotipaikkanne maaseudulta, vähintään 2km päästä suurista valtateistä?

Vierailija
25/93 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 21:38"]

Mitä mieltä ootte siitä? Onko ihan humpuukia? Sisko päätti just ryhtyä konsultiksi ja aikoo saada joulukuun aikana 1250€ edestä myytyä pelkkiä kynttilöitä? Kuka niitä ees ostaa?

Ne on kyllä hienoja mutta hirveän kalliita.

[/quote]

Mä olen kyllä myös sitä mieltä, että osa, ja varsinkin uudemmat tuoksut noissa PArtyliteissa on kamalia. Tykkäsin niistä vanhoista, jotka oli selkeästi jonkin konkreettisen tuoksu kuten " vihreä omena" tai "ranskalainen vanilja" mutta kaikki ne " meren tuulahdukset" tai "joulun tunnelma" tai "syksyn lehdet" on kamalia.

Muuten olen kaikkiruokainen kynttilöiden suhteen. Mulle kelpaa niin havit kuin Partylitet.  Ainoastaan Tiimarista ostettu kimallepintainen kynttilä on mulla joskus 12v sitten alkanut roihuta, kun se pinnoite syttyi myös palamaan.

Vierailija
26/93 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista löysin:

"Paraffin is a by-product of the petroleum industry and has been shown to emit significant levels of lead benzene, acetone, and other toxic chemicals."

En tiedä miten on Suomessa, mutta en tiennyt kynttilöiden sisältävän lyijyä ja muita myrkkyjä.

Näin taas steariinista:

"1. A colorless, odorless, tasteless ester of glycerol and stearic acid, C3H5(C18H35O2)3, found in most animal and vegetable fats and used in the manufacture of soaps, candles, and adhesives and for textile sizing. Also called tristearin. 2. The solid form of fat."

Eli siis saadaan lähinnä eläinrasvasta. Suomessa kai sianihrasta?

Tuikkujen öljykin on öljyteollisuudesta peräisin ja niiden alumiinikin on aikamoinen luonnon tuhoaja, eli paras vaihtoehto on kasvisvahakynttilät. Pitää käydä katsomassa, jos vaikka Luontokaupasta sellaisia löytyisi.

Vierailija
27/93 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä juttu tuo on että Partyliten tuotteet muka olisi turvallisempia lapsiperheessä, se tuli on varmaan yhtä kuumaa kaikissa kynttilöissä. Ylihinnoiteltua soopaa.

Vierailija
28/93 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että mitä tuo roina oikein maksaa? Kuvaston löysin mutta siinä ei ollut tietenkään hintoja mukana. Hirveetä roinaa joka tapauksessa, mieleeni tuli lähinnä kirppiksen ota-tästä-ilmaiseksi -pöytä.

Vierailija
29/93 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 11:08"]

Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että mitä tuo roina oikein maksaa? Kuvaston löysin mutta siinä ei ollut tietenkään hintoja mukana. Hirveetä roinaa joka tapauksessa, mieleeni tuli lähinnä kirppiksen ota-tästä-ilmaiseksi -pöytä.

[/quote]

Onhan tuossa hinnat.

http://www.partylite.fi/fileadmin/upload/Bilder/Become_a_host/hostess_guest_offers/pdf/fi/fi_fi_gspecials.pdf

Vierailija
30/93 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.partylite.fi/fi/tuotteet/syksyjoulu-2013-kuvasto.html

Tässäkin on hinnat, ovat vaan niin pienellä.

Vierailija
31/93 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 11:08"]

[/quote]

Onhan tuossa hinnat.

http://www.partylite.fi/fileadmin/upload/Bilder/Become_a_host/hostess_guest_offers/pdf/fi/fi_fi_gspecials.pdf

[/quote]

Voi Herra Jumala! Älytöntä! Myrkyllisistä kynttilöistä ja kiinalaisista mauttomista härpättimistä, joilla on hienot nimet. Tajutonta ja ihmiset ostaa, kun tuntuu niin hienolta pistää paljon rahaa tunnelmaan. Taidan kaivaa kynttilän jalat esille ja ostaa aitoa tavaraa niihin.

Vierailija
32/93 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

16,90€ tuikkupurkista? Just joo.

Vierailija
33/93 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas vaan, löytyihän ne hinnat, kun suurenteli tekstiä. Jösses sentään, ja noita siis joku ihan ostaa... 37

Vierailija
34/93 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 10:04"]

[/quote]Votiivi on kynttilä, joka sulaa kokonaan nesteeksi. Pitää olla purkki, jossa sitä poltetaan.

Vierailija
35/93 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 12:08"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 10:04"]

[/quote]Votiivi on kynttilä, joka sulaa kokonaan nesteeksi. Pitää olla purkki, jossa sitä poltetaan.

[/quote]

Sittenhän myrkyt höyrystyykin, kun parafiini muuttuuu kuumaksi. Just! Asetooni, bentseeni, lyijy ja muu paska höyrystyneenä kuulostaa huomiota idealta! Minäkin siirryn steariiniin...

Vierailija
36/93 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen Partylite-kutsuilla ollut. En mene enää ikinä. Sain ihan järjettömän kovan päänsäryn noin vartin huoneessa oltuani (siellä paloi pari hyvin mietotuoksuista oranssia kynttilää). Päänsärky oli poikkeuksellisen läpitunkeva, en pystynyt oikein edes juttelemaan enää, keskittyin vain sinnittelemään. Siinä vaiheessa kun tuoksukynttiläpussit laitettiin kiertämään nuuhkimista varten, minun oli pakko pyytää anteeksi ja lähteä ulos pakkaseen hengittelemään. Ja en siis ole muuten mitenkään tuoksuyliherkkä. Pidän miedoista hajuvesistä ja tuoksuvista kosteusvoiteista ja pesuaineista.

Ulkonäöltään Partylite-tuotteet olivat sellaista Tiimarikrääsän tasoista rihkamaa. Tuikkujen kutsuminen "tuikkiviksi" ja nestemäiseksi sulavien tuikkujen kutsuminen "votiiveiksi" herätti myötähäpeän tunteen ja olon siitä, että ostajan älykkyyttä aliarvioidaan. Ylihintaista, rumaa ja turhaa roinaa (ja se hirveä haju!j, jota yritetään  joukkohysterian, mihinkään perustumattomien korkeiden hintojen aiheuttaman hintasokeuden ja valheellisten myyntipuheiden avulla törkeästi myydä kavereille.

Vierailija
37/93 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma näissä kaverivetoisissa myyntikesteissä on se, että aika nopeasti ne kavereiden kaapit on täynnä krääsää ellei ole harvinaisen suuri kaveripiiri tai saa painostettua jokaista kaveria pitämään kestejä. Siinäkin tapauksessa ne kaverit on pian kyllästetty krääsällä ja minä ainakin kyllästyn aika nopeasti sellaisiin ystäviin, jotka painostavat ostamaan jotain ja haluavat käydä mun lompakolla.

Itse olen allergikko, enkä uskaltaisi tämän ketjun mukaan mennä kutsuille, joissa poltetaan tuoksukynttilöitä!!! Kutittaa ajatuskin.

Vierailija
38/93 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu- olen asiakas., ostan max 100 eurolla/ joulu. ovat arvostettuja lahjoja. onnea vaan siskollesi uudella uralla.

Vierailija
39/93 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 22:59"]

Parafiinikynttilät on siis nimensä mukaisesti valmistettu parafiinista, joka on jalostamalla saatu sivutuote raaka-öljystä. Näistä kynttilöistä syntyvä musta noki on samaa tavaraa kuin diesel moottoreiden pakokaasut. Lisäksi palaminen synnyttää joukon epäpuhtauksia ja vaarallisia yhdisteitä, mukaanlukien tolueenin sekä bentseenin, jotka ovat molemmat tunnettuja karsinogeenejä. Nämä myrkyt menevät syvälle keuhkoihin, ja voivat aiheuttaa väsymystä sekä päänsärkyä. Polttamalla raakaöljy-pohjaisia kynttilöitä siis saastutat huoneilmaasi.

Joutsenmerkittyjen kynttilöiden tulee palaa puhtaasti nokeamatta sisäilmaa. Ne eivät saa sisältää raskasmetalleja, tuoksuaineita eivätkä haitallisia kemikaaleja. Jopa kynttilän pakkauksen tulee olla tehokas eikä se saa sisältää kertakäyttöisiä kuppeja tai astioita. Kertakäyttöinen polttoastia ja pakkaus saattavat pahim-millaan moninkertaistaa kynttilän ympäristökuormituksen.

Havilla on joutsenmerkki....

[/quote]

Anteeksi nyt vaan, mutta nuo parafiinikynttilät nimen omaan eivät nokea yhtään. Mulla on sellainen valkoinen lyhty, jossa poltin jokusen vuoden Partylite-tuikkivia. Tarkistin sen aika ajoin, kun sanoivat, että ei tule nokea. Ei tullut. 

Sitten lykkäsin sinne tavallisen tuikun. Arvannette miltä lyhty näyttää nyt?

Muuten en ota kantaa asiaan. Mitä tulee akateemiseen tiedostavuuteen: toivottavasti te akateemiset kynttilänvieroksujat ette asu kaupungissa? Se, että polttaa kynttilöitä muutamana kuukautena vuodesta pari tuntia illassa on aika pientä keskusta-alueiden ilmansaasteisiin verrattuna.

Mutta akateemisina varmasti tiesitte tämän, ja olette valinneet kotipaikkanne maaseudulta, vähintään 2km päästä suurista valtateistä?

[/quote]

Uutisten siteeraaman tanskalaistutkimuksen mukaan kynttilä nostaa huoneilman hiukkaspitoisuuden muutamassa minuutissa 300 000 hiukkaseen kuutiosenttimetriä kohden.

Polttaessa syntyy nokea ja orgaanisia yhdisteitä. Nokihiukkaset vahingoittavat keuhkoja ja verenkiertoa samaan tapaan kuin pakokaasut.

Politiken-lehti vertaa kynttilän aiheuttamia hiukkaspitoisuuksia erään Tanskan vilkasliikenteisimmän kadun ilmaan, jossa voi olla 40 000 hiukkasta kuutiosenttimetrissä

Jos lukee tarpeeksi, tietää myös faktat!

Vierailija
40/93 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 14:08"]

Kerran olen Partylite-kutsuilla ollut. En mene enää ikinä. Sain ihan järjettömän kovan päänsäryn noin vartin huoneessa oltuani (siellä paloi pari hyvin mietotuoksuista oranssia kynttilää). Päänsärky oli poikkeuksellisen läpitunkeva, en pystynyt oikein edes juttelemaan enää, keskittyin vain sinnittelemään. Siinä vaiheessa kun tuoksukynttiläpussit laitettiin kiertämään nuuhkimista varten, minun oli pakko pyytää anteeksi ja lähteä ulos pakkaseen hengittelemään. Ja en siis ole muuten mitenkään tuoksuyliherkkä. Pidän miedoista hajuvesistä ja tuoksuvista kosteusvoiteista ja pesuaineista.

Ulkonäöltään Partylite-tuotteet olivat sellaista Tiimarikrääsän tasoista rihkamaa. Tuikkujen kutsuminen "tuikkiviksi" ja nestemäiseksi sulavien tuikkujen kutsuminen "votiiveiksi" herätti myötähäpeän tunteen ja olon siitä, että ostajan älykkyyttä aliarvioidaan. Ylihintaista, rumaa ja turhaa roinaa (ja se hirveä haju!j, jota yritetään  joukkohysterian, mihinkään perustumattomien korkeiden hintojen aiheuttaman hintasokeuden ja valheellisten myyntipuheiden avulla törkeästi myydä kavereille.

[/quote]

Tämä on niin totta! Miljoona yläpeukkua tälle laittaisin jos voisin.

Älkää hyvät ihmiset alkako rahanahneuksissanne tähän typerään hommaan.