Partylite?
Mitä mieltä ootte siitä? Onko ihan humpuukia? Sisko päätti just ryhtyä konsultiksi ja aikoo saada joulukuun aikana 1250€ edestä myytyä pelkkiä kynttilöitä? Kuka niitä ees ostaa?
Ne on kyllä hienoja mutta hirveän kalliita.
Kommentit (93)
Olen ollut kaksilla kutsuilla. Yleensä yritän vältellä kaikkia ostokutsuja, koska olen tuntenut oloni painostetuksi. Myyjät katsovat silmiin ja kysyvät kaikkien edessä, että joko tilasit? Täytäpä se tilauslomake nyt reippaasti! Kaverini myi näitä tuotteita vähän aikaa, ja poistin kaikki myymistekstiviestit samoin tein. Vähän tuli sellainen tunne, että vien leivän hänen lastensa suusta, mutta en silti aio ostaa ylihinnalla yhtään mitään.
Viime kutsuille jouduin, koska luulin tulleeni kyläilemään, ja kyseessä olivatkin myyntikutsut. Ostin joulukalenterin, jossa oli 24 erituoksuista tuikkua. Se nyt oli vielä kohtuuhintainen, 20 euroa. Ihan hyviä olivat tuoksut, ei siinä mitään. Mutta kyllähän niitä tuoksutuikkuja saa ihan kaupastakin, muutamalla eurolla.
eihän eläinrasvoja enää käytetä kynttiläteossa.....kaupan kynttilät tehdään nykyään palmupuun öljystä ja osaltaan näin hävittävät sademetsää.....ja kaupan kynttilöihin on pakko lykätä näitä kemikaalikoktailia, lyijyä sun muuta että liekki palaa. partyliten kynttilät taas ovat elintarvike aineeksi luokitellusta parafiiniöljystä tehtyä ( öljyn jämätuote joka muuten joutuisi ongelmajätelaitokseen..) eikä sisällä mitään epäpuhtauksia ja ovat tuoksuyhdistyksen hyväksymiä ( muutenhan ei menis läpi ) partyn kynttiläsydän on puhda toisi kun kaupan on kyllästetty lyijyllä...
Niistä saa konsultti palkkaa.. oliks se jotaki myynnin määrästä riippuvaa, ehkä joku 20prossaa...
On! Ylihinnoiteltua kuraa. Oikeasti niillä ei ole mitään tekemistä elegantin sisustuksen tai laadun kanssa. Ihan tavallisia tuotteita.
Kyselin jossain toisessa ketjussa, mikä partyliteistä tekee niin erikoisia, niin ovat kuulemma parafiinikynttilöitä ja siten turvallisempia lapsi- ja kotieläinperheissä. Parafiinikynttilä palaa matalammassa lämpötilassa, joten ei kaatuessaan aiheuta palovammoja. Meillä on päädytty ihan vain opettamaan lapselle, ettei kynttilöihin kosketa. Oldskool...
Mutta mikäs siinä, jos joku niistä tykkää. Eiköhän ihmiset turhempaankin rahojaan hukkaa.
Ei kannata yrittää ainakaan myydä niitä akateemisille ihmisille, nimittäin tiedostavat ihmiset, jotka lukevat ovat tienneet tämän jo aika kauan:
Kynttilän polttaminen sisätiloissa rasittaa ihmistä samaan tapaan kuin avotakassa puiden polttaminen tai kuin joku tupakoisi sisällä.
Inhottava on myös tieto, että kynttilän sydänlanka voi sisältää metallia. “Siitä vapautuu ilmaan myrkyllisiä kemikaaleja, joita hengitetään usein sisään vielä kauan kynttilän sammumisen jälkeen. Nämä kemikaalit voivat vahingoittaa munuaisia ja keskushermostoa sekä aiheuttaa neurologisia oireita ja kuulo-ongelmia”.
“Tuoksukynttilöissä käytettään yleensä synteettisiä öljyjä, joista vapautuu ilmaan myrkkyjä kun ne palavat”. Samainen Yahoon-artikkelia siteeraama Maikkarin juttu kertoo, että vääränlainen kynttilä voi luovuttaa palaessaan huoneilmaan esimerkiksi häkää, bentseeniä, lyijyä ja asetonia, sillä usein tuoksukynttilät valmistetaan parafiinia sisältävästä kemikaalicocktailista.
Ne kynttilät lemuaa hirveelle ja ne pilarikynttilät on perseestä. Monta ollut ja yksikään ei ole palanut loppuun asti (ainoastaan puoleen väliin ja sitten se sydän on jumahtanut jonnekkin ja se on siinä sitten).
Meillä lapsille on opetettu, että kynttilöihin ei kosketa. Ja kissat osaavat varoa kynttilöitä, eivät tunge kuonoaan kynttilöihin vaan saattavat makoilla kynttilän lähellä (ja kattella ikkunasta ulos).
Ja koira ei edes ylety kynttilöihin (tai ylettyisi, kuono kun ylettyy pöydän tasolle), ne kun on aina keskellä pöytää.
Kerran olin kutsuilla enkä toiste mene. Tavarat kiinalaisia ja hirvittävän hintaisia eivätkä minun makuuni ollenkaan. Mutta mikä pahinta, hajuista sain minäkin pääni kipeäksi ja oli vielä seuraavaa päivänäkin äklöttävä olo. Mitähän lie kynttilöihin lisätty?? Löytyykö tuoteselostetta? Kiinalaiset ei välttämättä toki noudata tuoteselosteita. Sehän on luvattu ruoka-aine- ja lelumyrkytysten maa! Vähän väliä on tullilaboratorio vetämässä käytöstä jotain myrkkymaalilelua.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 22:16"]
Ei kannata yrittää ainakaan myydä niitä akateemisille ihmisille, nimittäin tiedostavat ihmiset, jotka lukevat ovat tienneet tämän jo aika kauan:
[/quote]
Mielenkiintoista että sinun mielestäsi vain akateemiset ihmiset ovat lukutaitoisia.
Jännä tämä tällä palstalla vallitseva näkemys, että vaikkapa just kallis kynttilä versus halpa kynttilä on ehdottoman nou-nuo, kun taas käsilaukusta tonneja maksavaa kyllä jalsetaan ymmärtää. Ja lapselle pitää ehdottomasti ostaa se kallis merkkihaalari tai rimpsumekko eikä suinkaan mitään marketsälää. Itse laitan pennoseni mieluummin Partyliten tuotteisiin kuin vaikkapa just niihin jumalattoman tyyriisiin käsveskoihin, pääsen joka tapauksessa huomattavasti halvemmalla. Mutta jokainen tehköön omat kulutusvalintansa, ei se ole minulta pois.
Ainoastaan laadusta kannattaa maksaa. Ei tupakansavuun verrattavissa olevista kynttilöistä, jotka saastuttavat sisäilman ja mauttomasta tilpehööristä. Jotkut tietysti ei tunnista laatua tai tyyliä, vaikka se putosi niitä takapuoleen.
Kallis hintalappu ei tee tuotteesta automaattisesti hyvää. Paskaakin voi myydä kalliilla. Ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan joka maksaa.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 09:21"]
Mua on tänä syksynä kutsuttu useille Tuppereille, kerran Partyliteen, kerran vaatekutsuille ja kerran johonkin magneettikoru(?) kutsuille. Yleensä minua ei kutsuta yhtään mihinkään, ei edes iltalenkille. Seurani ei siis kelpaa, mutta rahani ilmeisesti kyllä.
Kävin sitten siellä Partylitessä, olipas kerrassaan kamalia "somisteita" ja kynttilät tusinakamaa. Menin seuraavana päivänä rahoineni Maria Drockilan kynttiläpajaan ostamaan oikeasti hienoja kynttilöitä.
[/quote]
Joo sama juttu, huomaa kyllä kätevästi ainakin ketkä ovat oikeita ystäviä. Yksi ystäväni on myös tuputtamassa erästä myymäänsä juttua ja kutsuu käymään vain myyntitilaisuuksiin, tai sellaisiin jotka jotenkin liittyvät niihin tuotteisiin, eipä muuten kutsua tule tai kylässä käydä vaikka olen pyytänytkin... Mun mielestä on kaikkein ahneinta yrittää hyötyä ystävistään tai sitten niistä muka-ystävistäänkin.
Jos ovat kerran niin hyviä tuotteita, kannattaisi varmaan laittaa sitten vaikka ilmoituksia kauppojen seinille niistä iltamista yms. myydä tuntemattomille, eikä yrittää myydä tutuille sen varjolla että kun tutuilta ostetaan herkemmin. Sillä aika heikko bisnesidea on jos kohderyhmänä on vain tutut. Siihenhän nuo lafkat aina perustuukin tuohon "sosiaaliseen paineeseen", ja että joku myy halvalla niitä tuotteita ja firma tienaa kun ei tarvii myyjillekään maksaa paljon mitään. Kierrän kaikki vastaavat kutsut kaukaa, en halua sekoittaa raha-asioita ystävyyssuhteisiin.
Älkää IKINÄ EREHTYKÖ OSTAMAAN MITÄÄN TUOLTA HUIJAUSFIRMALTA. Tuotteet ovat ylihintaisia ja huonolaatuisia. Ostin kerran keraamisen tuoksuastian josta niiden myymä öljy tuli läpi ja pilasi vielä puisen lipaston kannen. Lähetin tuotteen niille takaisin mutta ikinä ei mitään rahoja tullut takaisin. Olen ollut sinne yhteydessä useita kertoja kolmen vuoden aikana tuloksetta. Maksoi yli 50 euroa. Älkää ostako mitään verkostomarkkinointifirmoilta, ne ovat TÄYTTÄ HUIJAUSTA!
Olen kerran käynyt kutsuilla, ja siellä piti sitten osallistua arpajaisiin. Se arpajaislappu oli jotenkin omituinen, siinä kysyttiin että haluanko järjesteää partylite-kutsut, ja kumpikin vaihtoehto oli käytännössä että kyllä. Jätin vastaamatta jolloin myyjä otti erikseen vielä yhteyttä, että no haluaistko nämä kutsut nyt heti vai myöhemmin. Se oli omituista, siis jotenkin tuli aivan erityisen painostettu olo. Pientä tilannetajua toivoisin kaikilta kotikutsumyyjiltä.
Rumia, ylihintaisia, mauttomia ja myrkyllisiä. Kaiken lisäksi mä en kestä sitä, että kaverit tuputtaa. Paras tapa päästä eroon kavereista.
Mun mielestä Partylite tuotteet on hyviä! Halppistuoksukynttilöissä on usein kitkerä sivuhaju, mutta Partylitellä ei. Ja mulla useita mieleisiäni somisteitakin ko.firmalta. Eiköhän ole jokaisen oma asia mihin rahansa laittaa!