Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mieheni mielestä loinen :( Itkettää

Vierailija
29.11.2013 |

"Sulla ei ole selvästi mitään mielenkiintoa mennä töihin. Tekisit sitä vain rahan vuoksi. Tuollaiset ihmiset kyllä keksivät pian keinon lopettaa työnteon ja jäädä kotiin. Toiset vaan on loisia jotka etsivät jonkun lämpimän paikan, vaikka toisen palleista, ja jäävät siihen loppuiäkseen roikkumaan taakaksi."

Sanoin, että kyllä mä olen menossa töihin kun lapset ovat isompia. Sanoin, että tuntuu pahalta kun hän pitää minua loisena. Kasvatan kolmea yhteistä lastamme kotona ja olen mielestäni vielä hyvä ja sydämellinen äiti. En ole itkenyt aikoihin näin paljon. On tosi loukattu olo. Mies sanoi että ei hän minua suoraan loiseksi kutsunut. Täysin tunteettomasti, kovalla ja jäykällä äänellä. Minä itken tänään itseni uneen :(

Kommentit (220)

Vierailija
121/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 23:52"]

Öh, minkä muun vuoksi töitä tehdään kuin rahan? En minä ainakaan käy töissä minkään muun takia.

[/quote]

No, kyllä mä ainakin käyn töissä ihan sen työn itsensä vuoksi. Se on mielekästä ja merkityksellistä työtä, josta oikeasti nautin ja tykkään kuin hullu puurosta. Aika rajoittunut käsitys sinulla työnteosta, jos kuvittelet, että kaikki ihmiset käyvät töissä pelkän rahan vuoksi. Työ tyydyttää aika monia tarpeita ihmisen elämässä.

Vierailija
122/220 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 10:41"]

Ap kannattaa kyllä potkaista ukko pihalle. Sitten vaan elariat vetämän kolmesta. Ja iskä- darling saa joka toinen vkl laatuaikaa kolmen taaperon kanssa. Kyllä siinä jää lätkämatsit väliin, harrastukset, kaverien kanssa vapaat baari-illat, kun saa ensikosketuksen vaipparalliin ja teletappimaratoniin.

Ja harva järkevä sinkkunainen lähtee tuollaiseen soppaan "piikomaan", vaikka kundi olis brad pittin toinen inkarnaatio.

[/quote]

Mä en käsitä millaisissa perheviritelmissä te ihmiset elätte. 

Joo, mullakin on kolme lasta, ja aina olen myös tehnyt töitä tai opiskellut lasten ohessa. EI ole mahdotonta. 

Meillä myös mies on aina hoitanut omia lapsiaan ihan tasavertaisesti mun kanssani. Ei sille tulisi yllätyksenä mikään vaipparalli tai teletappimaraton.

Että niin te naisetkin makaatte kuin petaatte. Ihan käsittämättömiä ihmisiä olette.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/220 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 14:14"]

Päiväkodin lastenhoitaja ei hoida 5:ttä alle kouluikäistä ;) Lapsille tulee ruoka päiväkotiin valmiina, kuten myös puhtaat vaatteet. Työssäkäyvien koti ei sotkeennu kuten kotonaolijoiden, ja he hoitavat omia lapsiaan ehkä 2-5 tuntia päivässä. Lapset saavat ruuat ja ulkoilut päiväkodissa.

T. töissä lepäämässä käyvä äiti.

[/quote]

Niin, päiväkodin hoitaja hoitaa seitsemää 3-7-vuotiasta, tai neljää alle kolmivuotiasta. Päiväkoti ei pese pyykkejä, vaan lapsen vanhemmat.

Vierailija
124/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 01:15"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:51"]

Olen kahden lapsen isä ja ollut vastikään kotona puoli vuotta hoitamassa. Lapset olivat aloittaessani 1,5 v ja 3 kk. Miehet luulevat joskus tekevänsä urotekoja pelkästään käymällä töissä. Lasten hoitaminen aamusta iltaan on voi olla henkisesti tosi haastavaa. Kerro miehellesi terveiset että lastenhoito on vähintään yhtä arvokasta työtä kuin mikä tahansa muukin. On täysin eri asia hoitaa lapsia pelkät illat kuin aamut, päivät, illat ja yöt...

[/quote]

Siis OMAA lastaan? Mitä haastavaa siinä on? Leikit, syötät, riisut, puet, peset, panet nukkumaan. Vieraan hoito toki käy työstä, muttei sekään mitään yliopistokoulutusta vaadi kuten nykyään Suomessa (yksi suurimpia käsittämättämyyksiä). Kohta täällä varmaan aletaan kouluttaa eläimiäkin, kun kukkahattutädit saavat päähänsä, etteivät ne osaa luonnostaan huolehtia poikasistaan.

[/quote]

Vähän OT, mutta tutkimusten mukaan pk:n hoitajien koulutuksen taso on suoraan yhteydessä lasten tyytyväisyyteen ja hyvään kehitykseen. Suomen pk-hoito on maailman mittakaavassa niin hyvää suurelta osin siksi, että LTO:illa on täällä korkea koulutus.

Vierailija
125/220 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 12:56"]

Vuonna 1950 puolet äideistä oli kotona. Joillakin heistä oli kotiapulainenkin.

t. tutkija

[/quote]

...ja mammat tälle ihan kiimassa yläpeukuttaa, ei viddu miten huvittavaa!

"Tutkijalta" jäi nyt kuitenkin tässä kertomatta muutama yksinkertainen totuus siitä äitiydestä 50-luvulla.

Silloin ei ollut lonttapersemammoille tarjolla virikehoitomahdollisuutta, kun oli NIIIIIIIIIIIIIN raskasta hoitaa esikoista ja vauvaa kotona. Silloin kotityötkin oli vähän erilaisia kuin tiskikoneen täyttö ja pesukoneen täyttö ja imurointi... Niin ja lapsiakin oli yleensä aika paljon enemmän ( tuohon aikaan suuret ikäluokat oli niitä lapsukaisia).

Juu ja tuo "joillakin oli kotiapulainenkin" todellakin tarkoittaa hyvin, HYVIN harvoja. Ei rientänyt sossu apuun, kun mamma ei saanut makaronilaatikkoa oikein tehtyä.

[/quote]

Ja 50-luvulla se "kotona" tarkoitti monelle naiselle elämää maatilan emäntänä, eli työ oli siinä kotona, eikä kyse tosiaan ollut pelkästä lastenhoidosta.

Vierailija
126/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin joskus 60-80 -luvuilla äitien oli pakko mennä useimmiten töihin, että. perheellä olis katto ja puuroa. Ja ihan ihmisiä meistäkin kasvoi. Kyllä se kotiäitiys ei ole työ ellei samalla toimi perhepäivähoitajana. Mikä sekin oli arkipäivää vielä lähihistoriassa.

Vierailija
127/220 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde pois viikonlopuksi ja jätä miehesi hoitamaan lapsia niin näkee kuinka helppoa on olla loinen.

Vierailija
128/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:51"]

Olen kahden lapsen isä ja ollut vastikään kotona puoli vuotta hoitamassa. Lapset olivat aloittaessani 1,5 v ja 3 kk. Miehet luulevat joskus tekevänsä urotekoja pelkästään käymällä töissä. Lasten hoitaminen aamusta iltaan on voi olla henkisesti tosi haastavaa. Kerro miehellesi terveiset että lastenhoito on vähintään yhtä arvokasta työtä kuin mikä tahansa muukin. On täysin eri asia hoitaa lapsia pelkät illat kuin aamut, päivät, illat ja yöt...

[/quote]

Kiva, että jotkut miehet ymmärtävät ajatella asiaa laajemmin. Ilmeisesti kaikki perheenperustaminen tapahtuu nykyään pitkälti vain pakaralihaksilla, eikä yhtään mietitä asioita. Lapsia tehdään pari kipaletta, "kun kaikki muutkin tekevät niin". Ja kohta ollaan kusessa. Ei osata keskustella eikä selvittää, mitä toinen ajattelee asioista. Sitten valitaan puolisoksi joku talipää, joka pitää vaimoa niin itsestäänselvyytenä, että nimittelee "loiseksi". Minä ihmettelen sitä ihmistä, joka jatkaa suhdetta tuollaisen jälkeen? Kyllä siinä on sanottu sitten kaikki, mitä enää sanottavaa on.

Ap:n tilanteessa ei voisi enempää sanoa, että toinen on venuksesta ja toinen marsista. Valovuosi ihmisten välillä siitä huolimatta, että on yhteiset lapset ja yhteinen perhe.

Vierailija
129/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:25"]

No voi jumalauta! Nyt ainakin lopetat sen vollottamisen ja pistät ukolles luun kurkkuun seuraavalla kerralla. Sanot, että jääköön herra kotiin lasten kanssa, niin sä painut töihin ilomielin tms. Mitä sä nyt siellä pillität? Onko ihme, että sanoo tommosia, kun tietää et saa niillä sut itkemään. Ryhdistäydy hyvänen aika, aikuinen ihminen. Miehes on muuten mulkku sika!

[/quote]

Osasta olen samaa mieltä, osasta en. Mies ei ole mikään mulkku aika, jos on kaikki nämä vuodet kestänyt kotiäitiä ja sitten kerran, ehkä muutenkin huonon päivän jälkeen väsyneenä, tössähtää. Kenellekään ei tarvitse pistä luuta kurkkuun eikä ainoa vaihtoehto ole, että mies jää kotiin ja vaimo menee töihin. Jos lapset ovat jo isoja, miksei ap voisi tosiaan jo palata työhön? Vaikka osa-aikaisesti ensin? Itkeminen kuitenkin on syytä lopettaa ja ruveta miettimään sopivia vaihtoehtoja. Päivähoitoa mustamaalataan ihan suotta, ei ole mitenkään itsestään selvää, että lapsilla alkaisi tautikierre tai että pk olisi helvetin esikartano. Reippaasti ja yhteistyöllä eteenpäin!

Vierailija
130/220 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 15:09"]

Lähde pois viikonlopuksi ja jätä miehesi hoitamaan lapsia niin näkee kuinka helppoa on olla loinen.

[/quote]Kyllä se vaan melko helppoa on, jos siitä ei halua tehdä ongelmaa. Mä en ymmärrä, miten siitä kotonaolosta aina tehdään niin mahdottoman raskasta. Kyllä mä pääsin kotona monta kertaa helpommalla, mitä töissä. Ja hiljaa itsekseni myönnän, että kyllä se melkoista loisimista oli, vaikka mies ei koskaan edes vihjaissut niin.

Vierailija
131/220 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus 3lle. Aika hyvä pointti toi että mies on jo tehnyt päätöksen kun ilkeyksiä laukoo. Näin se juuri on. Ihminen joka lopettaa yrittämisen tai ei halua enää yrittää päästää suustaan ilkeyksiä. Niin se on aivan kaiken kanssa ei pelkästään avioliitossa. Todella hyvä pointti.

Vierailija
132/220 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaverini oli 10 vuotta kotiäitinä, ja hyvätuloinen mies elätti perheen. Sitten mies otti ja lähti, ja kaverini on ollut taloudellisesti todella pahassa liemessä. Pitkän kotonaolon jälkeen ei ole ollut helppoa päästä työelämään. Eläkekertymäkin taitaa olla hyvin heikko. Kyllä naisen kannattaisi turvata omaa selustaansa palkkatyöllä.

Vierailija
133/220 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 14:56"]

Ap kannattaa kyllä potkaista ukko pihalle. Sitten vaan elariat vetämän kolmesta. Ja iskä- darling saa joka toinen vkl laatuaikaa kolmen taaperon kanssa. Kyllä siinä jää lätkämatsit väliin, harrastukset, kaverien kanssa vapaat baari-illat, kun saa ensikosketuksen vaipparalliin ja teletappimaratoniin.

Ja harva järkevä sinkkunainen lähtee tuollaiseen soppaan "piikomaan", vaikka kundi olis brad pittin toinen inkarnaatio.

[/quote]

Joo, mullakin on kolme lasta, ja aina olen myös tehnyt töitä tai opiskellut lasten ohessa. EI ole mahdotonta. 

Meillä myös mies on aina hoitanut omia lapsiaan ihan tasavertaisesti mun kanssani. Ei sille tulisi yllätyksenä mikään vaipparalli tai teletappimaraton.

Että niin te naisetkin makaatte kuin petaatte. Ihan käsittämättömiä ihmisiä olette.

[/quote]

No keskusteluhan lähti liikkeelle siitä, että ap:n auvoisa mies haukkui tätä loiseksi siitä ilosta, että tämä vaimo hoitaa "vain" kotona heidän kolmea lastaan. Sen jälkeen monella on ollut tarve vähätellä kotiäitien olemista ja panosta tässä yhteiskunnassa, kotitöiden työn määrää ja arvoa rahallisesti mitattuna.

Kyllä sellaisilla miehillä on arvot kateissa, jos paasataan vain yleisellä tasolla yhteiskunnan rattaiden pyörittämisestä kuten tässäkin ketjussa on ilmennyt, mutta samaan aikaan alistetaan ja poljetaan omaa vaimoa alaspäin, koska kuvitellaan, että se on jotenkin polittisesti korrektia toimintaa.

Ihme juttu, jos perheessä on jokin kriisi - nainen on aina lähes automaationa syypää. Siis kun näitä kommentteja lukee - tilanteessa, jossa mies on toiminut törkeällä tavalla - se on nainen, joka jollain ihme logiikalla onkin syyllinen.

Taitaa olla nämä nykyiset "ilmapalloisät" asialla.

Vierailija
134/220 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan tule vastausta, onko ap:n nuorin alle vuoden ikäinen vai esim. Kolmen vanha. Eikä tule vastausta, olisiko ap:n mahdollista mennä töihin eli onko olemassa paikka johon palata tai edes koulutus, jolla töitä saa. Sitäkään ei kerrottu, oliko alunperin sovittu lasten määrästä ja heidän hoitomuodostaan vai onko tilanne vain ajautunut tähän ap:n päätöksellä.

Ei ollut kauniisti sanottu mutta toisaalta ymmärrän minäkin tuon miehen kommentit osittain. Jos alunperin on mennyt naimisiin esim. koulutetun, aktiivisen asioista perillä olevan naisen kanssa ja tämä jostain syystä jämähtää kotiin makkarakeiton ja välikausihaalareiden väliin eikä osaa enää muusta puhuakaan eikä siitä omasta naisesta ole enää tietoakaan ja etenkin, jos tilanteessa ei näy lähivuosinakaan mitään muutosta,voi tilanne turhauttaa.

Jos mies on perheen ainoa elättäjä tilanteessa, jossa useimpien tuttavaperheiden ja työkavereiden lapset ovat jo hoidossa ja molemmat vanhemmat tienaavat, voi tilanne myös kärjistyä, etenkin jos vaimo kotona asettaa vielä jatkuvia vaatimuksia esim. isommasta autosta, keittiöremontista tai ulkomaanlomista, kun kaikki muutkin...

Monilla miehillä on suurempi tarve saada lapset isoiksi ja pärjääviksi ja saada omaa aikaa ja oma elämä takaisin, kun taas joillain naisilla on tarve tuntea itsensä mammaksi omassa pikku pesässä ja pitää lapset ikuisesti siinä helmoissaan -ja jos paha maailma vaatimuksineen uhkaa, tehdään vielä yksi lapsi, kyllä mies maksaa ne seuraavat seitsemän vuotta....

Vierailija
135/220 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 13:25"]

On olemassa ihan oikeestikin niitä naisia, jotka tehtailevat lapsia, jotta ei tarvitsisi käydä töissä. Ja niitä miehiä, joiden palkka nippanappa riittää (joskus lisätöillä) elättämään näitä työtävieroksuvia.

Kaikki eivät tosiaankaan, hoida kotia 24/7, vaan menevät siitä, mistä aita on matalin.

Jokaisessa perheessä se kotihoitopäätös ei ole yhteinen, vaan pelkästään äidin päätös.

En väitä, että ap olis tällainen, mutta ei myöskään tuon avauksen perusteella voi päätellä, että näin ei ole.

Joten turha noilla faktoilla on kiillottaa ap:n kruunua ja potkia miestä suohon.

[/quote]

Jos itse arvostaa vain rahaa, ei todellakaan ole syytä hankkia lapsia. Se on iso taloudellinen riski. Kannattaa silloin lyödä hynttyyt yhteen samnakaltaisia arvoja noudattavan naaraspuolisen uratykin kanssa. Keskinäinen kilpailu siitä, kumpi tienaa enemmän on tällaisille alkeellisille tapauksille parempi harrastus kuin lasten saaminen ja kasvatus, sillä henkisesti poissaolevat vanhemmat aiheuttavat tässä yhteiskunnassa valtavat laskut tulevaisuudessa. Lasten erilaiset mielenterveysongelmat ja kehityshäiriöt ovat olleet valtavassa nousussa näiden kovien arvojen ja työelämän raaistumisen seurauksena.

Vierailija
136/220 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikoinani ollut kotiäitinä neljässä pätkässä yhteensä 7 vuotts, mieheni 4 kuukautta. Kumpikin olemme yhtä mieltä, että kotivanhemmuus on rankkaa, varsinkin jos kyse on - kuten yleensä on - pienistä lapsista, joilla vielä yleensä on katkonaista unta yms. Ja imetys on ihan oma lukunsa tietysti. Helpommalla todellakin pääsen työssäni, ja mies omassaan, kuin silloin aikanaan pienten kanssa kotona. Mutta tämän ymmärsimme jo aikanaan. Siksipä meillä on monta lasta, olemme edelleen nnnellisia - ja yhdessä. Aika aikaa kutakin. Jos miehen pitäisi minua loisena, menettäisin kunnioitukseni häntä kohtaan, ja se voisi olla avioliittomme tuho. Voimia ap:lle ja kaikille kotiäideille. 

Vierailija
137/220 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:24"]

Lapset ovat vielä alle kouluikäisiä mutta vanhin menee syksyllä kouluun. Kiitos teille kommenteista! Hän lisäsi "Tiedän ettet makaa koko päivää telkkarin edessä mutta muut naiset tekevät neljä kertaa enemmän. Hoitavat kodin, lapset ja käyvät töissä. Ja nauttivat työstään ja haluavat toteuttaa itseään. Toiset vain loisivat koko elämänsä." :(

[/quote]

Luuleeko miehesi, että kun sinä menet töihin, sinä hoidat kaiken ja mies elää kuin hotellissa? Kuulostaa siltä, ettei hänen mieleensä ole tullut, että hänenkin työmääränsä lisääntyy. Tässä olisi minun mielestä reilu jako kahden työssäkäyvän vanhemman viikosta:

Jos mies menee aikaisin töihin, sinä viet lapset hoitoon. Työpäivän jälkeen mies hakee lapset ja tekee ruuan. Sinä voit vaikka kotiin palattuasi pistää pyykkikoneen pyörimään ja sitten ruuan jälkeen voit touhuta lasten kanssa, mies siivoaa ruokailun jäljet ja laittaa pyykit kuivumaan. Illalla sinä voit käydä kaupassa tai vaikka jumpassa, mies hoitaa lasten iltapalat, pesut ja nukkumaan laiton. Sinä katsot lapsille seuraavan päivän tavarat valmiiksi ja hoidat vaikka ulkonäköäsi eli käyt suihkussa, sheivaat, teet kasvohoidon, manikyyrin, laitat hiukset tai mitä nyt tarvitseekaan. Lauantaina siivoatte koko perheen kanssa. Viikonloppuna kumpikin teistä saa nukkua niin pitkään kuin huvittaa, kun toinen herää lauantaina lasten  kanssa ja toinen sitten sunnuntaina. Kelpaisiko tämä miehellesi?

[/quote]

Voi ristus taas mitä paskaa. 

Mieskö ei saa enää harrastaa, kun vaimo menee töihin?

Tää on muuten kanssa niin järjettömän naurettavaa, kun tehdään ihan hirveä numero siitä, kuinka molempien työssäkäydessä elämä on sitten niin kamalaa, ja miehet on niin järjettömän tyhmiä, että ne ei tajua, että sitten niidenkin pitää tehdä kotona asioita.

HALOOO!!! Suurin osa suomalaisista elää perheessä, jossa molemmat vanhemmat tekee töitä ja hoitaa kotia ja lapsia. Ei se ole ylivoimaista, vaikka tuntuu joillekin kotimammeroille olevan aivan ylivoimainen ajatuskin.

Mä voin antaa esimerkin meidän päivästämme:

Mies nousee aamulla n 5:30 ja käy lenkillä. Lähtee töihin ennen seiskaa. Minä vien lapset kouluun ja pk:hon joko kahdeksasi tai yhdeksäksi, ja menen töihin.

Mies hakee työpäivän jälkeen lapset, laittaa ruoan, ja vie harrastuksiin. Minä käyn töiden jälkeen jumpassa, ja haen kenties sieltä tullessani esikoisen treeneistä. Illalla pelataan kotona yhdessä jotain peliä tai vaan möllötetään.

Viikonloppuna mies käy toisenä päivänä harrastamassa niin, että lähtee aamulla ja on takaisin klo 13-15 välillä. Minä olen viikonloppuisin enimmäkseen lasten kanssa.

Meillä käy toistaiseksi siivooja, mutta kunhan lapset vähän vielä kasvavat, muutetaan systeemi niin, että meidän 5hlö perheessä jokaisella on omat tehtävänsä, ja homma hoidetaan yhteistyöllä.

[/quote]

Mikä tuossa sitten on miehelle niin kamalaa? Ehtiihän mies tuossakin harrastaa aamulla ennen töihin lähtöään - ihan niin kuin teillä - ja sitten lauantaina ja sunnuntaina. Eikä tuossa ole edes milloin mies käy suihkussa, mutta normaalijärjellä varustettu ihminen tajuaa, ettei ihan joka risauta kannata kirjoittaa.

Vierailija
138/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:24"]

Lapset ovat vielä alle kouluikäisiä mutta vanhin menee syksyllä kouluun. Kiitos teille kommenteista! Hän lisäsi "Tiedän ettet makaa koko päivää telkkarin edessä mutta muut naiset tekevät neljä kertaa enemmän. Hoitavat kodin, lapset ja käyvät töissä. Ja nauttivat työstään ja haluavat toteuttaa itseään. Toiset vain loisivat koko elämänsä." :(

[/quote]

Luuleeko miehesi, että kun sinä menet töihin, sinä hoidat kaiken ja mies elää kuin hotellissa? Kuulostaa siltä, ettei hänen mieleensä ole tullut, että hänenkin työmääränsä lisääntyy. Tässä olisi minun mielestä reilu jako kahden työssäkäyvän vanhemman viikosta:

Jos mies menee aikaisin töihin, sinä viet lapset hoitoon. Työpäivän jälkeen mies hakee lapset ja tekee ruuan. Sinä voit vaikka kotiin palattuasi pistää pyykkikoneen pyörimään ja sitten ruuan jälkeen voit touhuta lasten kanssa, mies siivoaa ruokailun jäljet ja laittaa pyykit kuivumaan. Illalla sinä voit käydä kaupassa tai vaikka jumpassa, mies hoitaa lasten iltapalat, pesut ja nukkumaan laiton. Sinä katsot lapsille seuraavan päivän tavarat valmiiksi ja hoidat vaikka ulkonäköäsi eli käyt suihkussa, sheivaat, teet kasvohoidon, manikyyrin, laitat hiukset tai mitä nyt tarvitseekaan. Lauantaina siivoatte koko perheen kanssa. Viikonloppuna kumpikin teistä saa nukkua niin pitkään kuin huvittaa, kun toinen herää lauantaina lasten  kanssa ja toinen sitten sunnuntaina. Kelpaisiko tämä miehellesi?

Vierailija
139/220 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 14:56"]

[/quote]

[/quote]

No keskusteluhan lähti liikkeelle siitä, että ap:n auvoisa mies haukkui tätä loiseksi siitä ilosta, että tämä vaimo hoitaa "vain" kotona heidän kolmea lastaan. Sen jälkeen monella on ollut tarve vähätellä kotiäitien olemista ja panosta tässä yhteiskunnassa, kotitöiden työn määrää ja arvoa rahallisesti mitattuna.

Kyllä sellaisilla miehillä on arvot kateissa, jos paasataan vain yleisellä tasolla yhteiskunnan rattaiden pyörittämisestä kuten tässäkin ketjussa on ilmennyt, mutta samaan aikaan alistetaan ja poljetaan omaa vaimoa alaspäin, koska kuvitellaan, että se on jotenkin polittisesti korrektia toimintaa.

Ihme juttu, jos perheessä on jokin kriisi - nainen on aina lähes automaationa syypää. Siis kun näitä kommentteja lukee - tilanteessa, jossa mies on toiminut törkeällä tavalla - se on nainen, joka jollain ihme logiikalla onkin syyllinen.

Taitaa olla nämä nykyiset "ilmapalloisät" asialla.

[/quote]

Mä olen kirjoittanut tähän ketjuun useamman viestin, ja olen kolmen lapsen työssäkäyvä äiti. Ja olen aina tehnyt töitä tai opiskellut, vaikka on ollut vauvoja/lapsia. 

Mä todella ihmettelen näitä viestejä, joissa kait viimeisimpänä kehotetaan jättämään mies yksin viikonlopuksi lasten kanssa, että oppii mitä se on. Siis mitä? Eipä todella käy kateeksi perheitä, joissa tuo on joku aivan ihmeellinen opetuksen paikka toiselle vanhemmalle. Kyllä meillä mies on ihan yhtä kykenevä vanhempi kuin minäkin, ja todellakin ollut tämän kymmenvuotisen vanhemmuuden aikana kotona lastemme kanssa satoina viikonloppuina, kun minä olen ollut töissä.

Mä en vaan pysty arvostamaan pätkääkään naista, jonka elämän tarkoitus on tehdä hirveä numero omien lasten kotona hoitamisesta. Meilläkin tehtiin sitä vuosikausia yhdessä, se ei ole mitenkään ihmeellistä tai vaativaa. En pysty arvostamaan naista, jolla ei ole mitään oikeaa omaa tavoitetta, päämäärää, intohimoa elämässä kuin kotona nyhjääminen ja hiekkalaatikolla istuminen. Siihen pystyy kuka vaan. Hyvä vanhemmuus on arvokasta, mutta työssä käyminen ja omankin elämän eläminen ei millään tavalla estä hyvää vanhemmuutta, päin vastoin.

Vierailija
140/220 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 13:25"]

On olemassa ihan oikeestikin niitä naisia, jotka tehtailevat lapsia, jotta ei tarvitsisi käydä töissä. Ja niitä miehiä, joiden palkka nippanappa riittää (joskus lisätöillä) elättämään näitä työtävieroksuvia.

Kaikki eivät tosiaankaan, hoida kotia 24/7, vaan menevät siitä, mistä aita on matalin.

Jokaisessa perheessä se kotihoitopäätös ei ole yhteinen, vaan pelkästään äidin päätös.

En väitä, että ap olis tällainen, mutta ei myöskään tuon avauksen perusteella voi päätellä, että näin ei ole.

Joten turha noilla faktoilla on kiillottaa ap:n kruunua ja potkia miestä suohon.

[/quote]

Jos itse arvostaa vain rahaa, ei todellakaan ole syytä hankkia lapsia. Se on iso taloudellinen riski. Kannattaa silloin lyödä hynttyyt yhteen samnakaltaisia arvoja noudattavan naaraspuolisen uratykin kanssa. Keskinäinen kilpailu siitä, kumpi tienaa enemmän on tällaisille alkeellisille tapauksille parempi harrastus kuin lasten saaminen ja kasvatus, sillä henkisesti poissaolevat vanhemmat aiheuttavat tässä yhteiskunnassa valtavat laskut tulevaisuudessa. Lasten erilaiset mielenterveysongelmat ja kehityshäiriöt ovat olleet valtavassa nousussa näiden kovien arvojen ja työelämän raaistumisen seurauksena.

[/quote]

Ei se tarkoita, että arvostaisi vain rahaa, jos ei halua olla yksin vastuussa koko ajan kasvavan perheen taloudellisesta toimeentulosta, kun nainen haluaa ihanasti toteuttaa itseään loisimalla kotona vuositolkulla.

Kyllä ihmiset voi kantaa vastuunsa perheen hyvinvoinnista yhdessä, sekä siitä lasten hoitamisesta ja kasvatuksesta, kuin taloudellisesta toimeentulosta. Mikä tässä on niin vaikeaa joillekin?

Ei se köyhyys ole koskaan kenestäkään hirveän kivaa ollut, harva lapsi erityisesti kiittelee sitä, että mahtavaa, kun ei koskaan ollut mihinkään varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän